Vežėjai brandina naują idėją

Vežėjai brandina naują idėją

Panevėžio savivaldybės taryba neleido Autobusų parkui branginti bilietų parduodamų autobusuose. Paaiškėjo, kad tai prieštarauja tarifų dydžių nustatymo ir įvertinimo metodikai, tačiau planų branginti bilietus vežėjai neatsisako.

Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus pavaduotojas Alvydas Dirsė teigia, kad minėtoje metodikoje bilietų kainų skirtumas tarp parduodamų prekybos vietose ir autobuse turi būti iki 25 procentų. Dabar gi įmonės prašomi tarifai gerokai viršija nustatytą ribą. Norėta dabar autobuse 64 centus kainuojančius bilietus branginti iki 80 centų, o bilietas už pusę kainos kainuotų 40 centų vietoje dabar esančių 32.

„Sekundė“ jau rašė, kad iš vairuotojų nuperkama tik apie 15 procentų maršrutinių miesto autobusų vienkartinių bilietų. Iš jų daugiau nei pusė įsigyjama už lengvatinę kainą – 32 ct. Vairuotojams tenka ieškoti grąžos, rizikuojama keleivių saugumu, nesilaikoma tvarkaraščių. Todėl ir norima, kad kuo daugiau žmonių bilietus įsigytų prekybos vietose.

Sumažinti kainos iki 60 centų Autobusų parkas nenori, nes įmonė tokiu atveju netektų apie 30 tūkst. eurų pajamų. Branginti iki 70 centų taip pat neatrodo logiškai, nes bilietas su 50 procentų nuolaida kainuotų 35 centus.

Vežėjai po Naujųjų vėl ketina kreiptis į Savivaldybę. Šįkart prašys keisti metodiką ir siūlys įdiegti dienos bilietą. Taip norima vienu šūviu nušauti du zuikius.

„Mūsų tikslas padėti vairuotojams išvengti smulkių centų, kad būtų paprasčiau atsiskaityti. Keleiviai bilietus iš anksto įsigytų kitur ir netrukdytų vairuotojo. Galbūt mes pasinaudosime proga ir kartu įgyvendinsime siūlymą įdiegti dienos bilietą“, – „Sekundei“ teigė A.Dirsė.

Pasiūlytų alternatyvą

Pasak A. Dirsės, dienos bilieto idėja gimė miesto Savivaldybės keleivinio transporto organizavimo komisijos posėdyje. Kalbėta apie tai, kad neįgaliųjų ir kitos organizacijos iš Nevėžio gatvės keliasi į Taikos alėją, tad norint iki ten atvykti ne vienam tenka persėsti iš vieno autobuso į kitą. Dienos bilietas kompensuotų tą nepatogumą.

„Kiti miestai turi tokį dienos bilietą. Mes taip pat bandysime. Tai būtų patogu ne tik neįgaliesiems, bet ir visiems miestelėnams“, – mano pavaduotojas.

Tokie bilietai praverstų, kai reikia važiuoti su persėdimais. Pavyzdžiui, nėra galimybės padaryti tiesioginio susisiekimo dėl nedidelio keleivių srauto ir didelių išlaidų bendrovei. Tokių vietų mieste ne viena.

Pasak A. Dirsės, sakykime, žmogui iš Rožyne esančios Aguonų gatvės reikia nuvykti į Ramygalos ar Beržų gatvę. Iš Rožyno jis išvažiuos 3 maršruto autobusu, tačiau vėliau teks arba persėsti į kitą, arba nuo centro eiti pėsčiomis. Tad vienai kelionei prireikia jau dviejų bilietų.

Jei žmogus tokiu maršrutu važiuoja nuolat, jis įsigyja mėnesinį bilietą, tačiau, jei važiuojama epizodiškai – dieną, dvi, savaitę – pirkti mėnesinio bilieto neapsimoka. Prireikus dažniau nuvykti pas gydytoją, apsipirkti, tvarkytis reikalus ar lankyti kelių dienų kursus, labiau apsimokėtų dienos bilietas. Kiek jis galėtų kainuoti, A. Dirsė sakė negalintis pasakyti, nes kol kas nėra jokių skaičiavimų.

Kada panevėžiečiai galėtų pradėti naudotis tokiais bilietais, sunku pasakyti. Pasak direktoriaus pavaduotojo, jei sausį būtų pradėta svarstyti šį klausimą, vėliau reikėtų laukti Savivaldybės tarybos pritarimo. Jai pritarus, kelių mėnesių prireiktų naujiems bilietams atspausdinti. Mat jiems keliami tam tikri reikalavimai – bilietai prilyginami saugiems dokumentams. Tad, A. Dirsės manymu, geriausiu atveju jie galėtų pasirodyti kovo pradžioje, o realiai greičiausiai balandžio 1 dieną.

Mažins sąnaudas

Pastarąjį kartą Panevėžio maršrutinių autobusų bilietų kainos keltos prieš ketvertą metų. 2017 metais įmonė prognozuoja 66,5 tūkst. eurų nuostolį, tačiau, be vairuotojo parduodamų bilietų, bendrovė bent kol kas kitų bilietų nesirengia branginti.

Pasak A. Dirsės, skaičiuojama, kad nuostoliai neturėtų būti itin reikšmingi. Tikimasi juos padengti

mažinant sąnaudas, ieškant vidinių resursų ir organizuojant autobusų maršrutus taip, kad būtų kuo mažiau tuščių reisų. Tiesa, sunku prognozuoti, kokios bus degalų kainos.

„Dabar yra šiokia tokia tendencija brangti, bet naftos kainų lygis gana žemas, palyginti su tuo, kas buvo prieš trejus, ketverius metus. Kaip bus toliau, sunku pasakyti“, – kalbėjo A.Dirsė.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų