Panevėžyje didysis gatvių remontas jau turėjo būti įsibėgėjęs, tačiau kol kas nebaigti nė paruošiamieji darbai. T. Šiaudinio nuotr.

Vėluojantį gatvių remontą kelia rudeniop

Vėluojantį gatvių remontą kelia rudeniop

 

Panevėžiečiams juokaujant, jog triatlono čempionatas Aukštaitijos sostinėje baigėsi sportininkams, bet ne vairuotojams, žadėtasis masinis gatvių remontas jau vėluoja mažiausiai mėnesį. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, naujo asfalto Panevėžyje tenka palaukti užsitęsus paruošiamiesiems darbams.

Du kartus viešųjų pirkimų konkursą gatvėms remontuoti skelbusi Savivaldybė sutartį su jo laimėtoja bendrove „Kauno tiltai“, nurungusia pasiūlymus konkursui pateikusias dar keturias įmones, pasirašė birželio pradžioje. Duobėtomis gatvėmis pagarsėjusioje Aukštaitijos sostinėje didieji remonto darbai turėjo prasidėti jau liepą. Visgi Panevėžiui žadamo stebuklo – vadinamosios „pragaro mašinos“, naudojamos asfaltuojant karštojo regeneravimo būdu, teks palaukti.

„Ir mes, ir rangovai tikėjomės remonto greičiau, bet paruošiamieji darbai užtrunka ilgiau, nei norima. „Kauno tiltai“ patys jų neatlieka, samdo subrangovus. Kol tie nebaigę darbų, remontas negali pajudėti“, – aiškino T. Jukna.

Pradės nuo rytinės dalies

Kad Kauno kelininkai pradėtų darbus Panevėžyje, šiuo metu tvarkomi išvirtę bortai, valomi kelkraščiai ir keičiami kanalizacijos, vandentiekio, ryšių tinklų, šilumos trasų dangčiai sureguliuojant jų aukštį.

Miesto valdžia žada, jog baigus šiuos darbus iš mirties taško pajudės ir gatvių asfaltavimas. Pasak T. Juknos, didysis Panevėžio gatvių remontas prasidės rytinėje miesto dalyje – bene labiausiai duobių išvagotoje Tinklų g., Venslaviškio g., J. Biliūno g., Smėlynės g. atkarpoje nuo J. Basanavičiaus g. iki geležinkelio pervažos, J. Tilvyčio g. nuo Alanto g. žiedo iki miesto ribos.

„Pirmųjų gatvių asfaltavimo projektai jau parengti, bet kol nebaigti paruošiamieji darbai, net netikslinga atvežti asfaltavimo įrangą“, – teigia T. Jukna.

Pavaduotojas ramina, esą asfaltavimo darbai vyks sparčiau nei pasiruošimas jiems – karštojo regeneravimo būdu per 8 val. pamainą paklojama 600 metrų asfalto.

„Tikimės, kad tą „pragaro mašiną“ pamatysime rugpjūtį“, – ramina T. Jukna.

Vėluoja ne tik Panevėžyje

Duobėtas gatves keikiantiems panevėžiečiams „Kauno tiltai“ teisinasi dėl nuo jų nepriklausančių aplinkybių užtrukę baigti ankstesnį užsakymą.

„Dėl užsitęsusių kelio darbams itin nepalankių meteorologinių sąlygų „Kauno tiltai“, pasitelkę „Remix Plus“ mašiną ir siekdami įvykdyti įsipareigojimus, neplanuotai užtruko ankstesniame objekte“, – „Sekundei“ teigė bendrovės atstovė ryšiams su visuomene Giedrė Samulionytė-Lekavičienė.

Įmonė žada Panevėžio gatvėse pradėti darbus jau artimiausiomis savaitėmis.

„Karštojo regeneravimo „Remix Plus“ technologiją naudojantis įrenginys, klosiantis naują asfalto dangą Panevėžio gatvėse, į Aukštaitijos sostinę, tikimės, bus atgabentas šios savaitės pabaigoje. Ją numatyta „įdarbinti“ iš karto, – tvirtino G. Samulionytė-Lekavičienė.

Dirbs visu greičiu

Nors vasarai artėjant į pabaigą Panevėžys vis dar laukia žadėtojo remonto, miesto vadovai vairuotojus guodžia, esą iki metų galo bus spėta išasfaltuoti bent 20 gatvių.

T. Juknos teigimu, taikant šias technologijas remonto darbai vyksta keturis kartus sparčiau, nes nereikia atsivežti didelio kiekio asfalto – jį paruošiantis įrenginys, pramintas pragaro mašina, dirba tiesiog gatvėje.

Taikant karštojo regeneravimo metodą kelio dangos viršutinis sluoksnis kaitinamas, kol suminkštėja. Suminkštintas sluoksnis nuimamas, permalamas ir, pridėjus rišamosios medžiagos, vėl paskleidžiamas. Dauguma numatytų remontuoti gatvių bus atnaujintos naudojant „Remix plius“ technologiją, tai yra kai ant paskleisto seno permalto asfalto išliejamas dar 2,5 cm sluoksnis naujo.

T. Jukna tikina, esą asfaltuojant karštojo regeneravimo metodu darbai gali vykti ir vėlų rudenį, bet esant ne žemesnei nei nulio laipsnių temperatūrai.

„Asfaltas bus kaitinamas vietoje, todėl nėra taip blogai kaip dirbti vežant asfaltą ir klojant ant šalto pagrindo. Dabar bus kaitinamas visas pagrindas iki lydymosi temperatūros, o ant viršaus pilamas karštas asfaltas“, – aiškino T. Jukna.

Anot jo, taip išasfaltuotoje gatvėje eismas leidžiamas jau po 4–5 valandų.

Gatvių sąrašą patrumpino

Šiais metais planuojama išasfaltuoti apie 20 km gatvių už 1,8 mln. Eur. Pasak T. Juknos, sutartyje su konkurso laimėtojais „Kauno tiltais“ numatyta per ateinančius trejus metus perasfaltuoti ne mažiau nei 40 gatvių. Tai kainuos apie 4 mln. Eur.

Savivaldybė žada, kad dar šiais metais kelininkų sulauks Molainių g., Nemuno g. atkarpos, Rožių g., Pievų g., Pušaloto g., dalis Velžio kelio, Vilniaus g., J. Basanavičiaus g., Staniūnų g., Aukštaičių g.

Iš numatytųjų rekonstruoti gatvių sąrašo išbraukta Marijonų g., pasak T. Juknos, paaiškėjus, kad per plonas jos asfalto sluoksnis. Pavaduotojo teigimu, remontuojant karštojo regeneravimo būdu, nufrezavus 4 cm asfalto sluoksnį turi likti dar bent 2 cm asfalto. Marijonų g. asfaltas nesiekia nė 5 cm.

Galerija

Komentarai

  • tai Marijonu gatve brokuota? Todel jos nereikia tvarkyti?

  • Atiduokit pinigus-vagys,jie reikalingi Panevezio gatviu remontui,o tai zmoneliai vaziuodami tokiomis gatvemis lauzo savo masinas

    • Tamsta totaliai nusišnekėjot. Nesuvokiat pati, ką kalbat. Bile kalbėt.

  • o žiedą prie Lytagros kada sutvarkysite?

  • Nu va, Marijonų gatvę jau išbraukė, ką dar išbrauks?

  • stoties,respublikos…

    • Atsakyti
  • Dažnai važiuoju kaimų žvyrkeliais. Žinot ką? Pasirodo, jog Panevėžio Smėlynės, Stoties, Marijonų, Kerbedžio ir dar dešimtys kitų gatvių žymiai baisesnės nei tie žvyrkeliai. Važiuoklės meistrai tą patį tvirtina, jog nei vieno, kad ir naujo automobilio šarnyrai, lankstai ilgiau metų neatlaiko važinėjant Panevėžyje. Kaimo keliais yra tik nedidelės „armonikos“, laisvai važiuoju iki 90. Kitas klausimas, kuris tikrai iškils pradėjus veikti tai „velnio mašinai“, tai – šulinių dangčiai. Nei vienoje ES šalyje nemačiau šulinių tikslingai padarytų viduryje kelio. Ką, nėra šaligatvių, kelkraščių? Pamatysit, negalės nei vienoje gatvėje normaliai dirbti ta „velnio mašina“, kai kas 20 metrų vis šulinys. Tada bus lopai, o po to už metų vėl duobių lopymas. Ką, argi renkantis įrengimus ir technologijas nebuvo išaiškinta, jog tos mašinos skirtos IŠSKIRTINAI GREITKELIŲ, kur nėra šulinių, tiesimui? Po to iš tiesų „įvairios“ mintys kyla ne tik dėl konkursų, bet ir dėl ateities, kai reikės lopyti gatves. Kai gerai nutiesta, lopyti nereikia. Reiškia saviems nėra biznio. O kai blogai – tada biznis yra kas metai – tas pats ir tas pats. Čia kaip „graborių“ verslas – visada žmonės mirs ir visada reikės karstų.. 🙁

  • Vasarą, kai miestas tuščias, jie šūdą mala. Kai ateis rugsėjo 1-oji, miestas užsikiš automobiliais, jie pradės gatves remontuoti. Glušai ir tiek !!!

  • PANEVĖŽYS „TAISYS“ PER LIETŲ, KAIP KAŽKADA JUOKINO KAUNAS.

  • reikia statybininkų gatvę kapitališkai remontuoti

Rodyti visus komentarus (10)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų