Europos vartotojų dieną diskutuota apie verslo atstovų požiūrį į bendradarbiavimą su vartotojų teisių apsaugos ir rinkos priežiūros institucijomis.

Vartotojų dieną – apie išeitį kilus ginčui

Vartotojų dieną – apie išeitį kilus ginčui

 

Lietuvos metrologijos inspekcijos Panevėžio apskrities skyriaus iniciatyva kartu su Vyriausybės atstove Panevėžio apskrityje organizuota tradicinė apskritojo stalo diskusija, skirta Europos vartotojų dienai paminėti. Šiemet diskutuota apie verslo atstovų požiūrį į bendradarbiavimą su vartotojų teisių apsaugos ir rinkos priežiūros institucijomis.

Vyriausybės atstovė Panevėžio apskrityje Kristina Nakutytė sako, kad toks renginys organizuojamas kasmet ir jame verslą prižiūrinčios institucijos pristato naujienas.

„Stengiamasi pateikti informaciją žmonėms, kad jie žinotų savo teises ir galimybes“, – sako Vyriausybės atstovė.

Pirmą sykį toks renginys Vyriausybės atstovo patalpose įvyko 2012 metais. Vėliau tokios diskusijos plėtėsi, o ir svečiai buvo labai skirtingi – verslo atstovai, seniūnaičiai. Šiemet prie apskrito stalo pakviesti Panevėžio smulkiųjų verslininkų asociacijos, Panevėžio darbo rinkos mokymo centro ir Panevėžio verslo konsultacinio centro vadovai.

„Vieni atstovauja verslui, kiti moko jaunuosius verslininkus“, – pažymėjo Lietuvos metrologijos inspekcijos Panevėžio apskrities skyriaus viršininkė Vitalija Rukavičienė.

Svečiai galėjo susipažinti su verslo priežiūros institucijų veikla, naujienomis. Diskusijoje akcentuota, kad šiuolaikinis socialiai atsakingas verslininkas neturėtų orientuotis vien į savo poreikius – turėtų rūpėti ir vartotojų interesų užtikrinimas.

Ginčus sprendžia komisija

Šiųmečio apskritojo stalo diskusijos naujiena – Lietuvos administracinių ginčų komisija, veiklą Panevėžyje pradėjusi prieš metus. Šios komisijos pirmininko pavaduotoja Panevėžio apygardos skyriuje Ieva Žentelytė atkreipė dėmesį, kad į juos gali kreiptis tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos. Bylose administracinis ginčas būna susijęs su asmens ir valstybės ginču. Verslo atstovai į administracinių ginčų komisiją daugiausia kreipėsi dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos vykdytų mokestinių patikrinimų – verslininkų netenkino jų trukmė, taip pat ginčų būta dėl paramos neskyrimo verslui, dėl nepritarimo įrengti techninę eismo reguliavimo priemonę – kelio ženklus.

„Daugiausia gauname fizinių asmenų skundų. Verslininkų skundai bendrame sraute tesudarė apie 4 procentus. Iš paslaugas teikiančių organizacijų pasigendame prašymų išieškoti vietines rinkliavas. Prašymų nagrinėjimas komisijoje turi daug privalumų“, – sako I. Žentelytė.

Sričių, dėl ko galima skųstis tokiai komisijai, daug. Pavyzdžiui, paslaugas teikiančios ar administruojančios organizacijos gali išieškoti nesumokėtą rinkliavą už komunalinių atliekų tvarkymą, automobilių statymą apmokestintose vietose ir pan. Verslui galėtų būti aktuali ir reklamos sritis.

„Tarkime, Savivaldybės nesutikimas suderinti išorinės reklamos projektą arba nesutikimas skirti paramos iš Smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo fondo“, – teigė I. Žentelytė.

Prižiūrėtojų požiūris keičiasi

Panevėžio verslo konsultacinio centro direktorė Akvilė Žiaunienė pastebėjo, kad nors diskusijoje dalytasi aktualia informacija, trūko auditorijos, kuriai ji būtų aktuali. A. Žiaunienė svarsto, kad tokiam pokalbiui vertėjo pakviesti daugiau pačių smulkiųjų įmonių, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovų. Pasak direktorės, kai kuriose srityse išlieka perteklinių reikalavimų verslui, tačiau pačios priežiūros institucijos jau atlieka geranoriško konsultanto vaidmenį – nebėra jų baudžiančio tono.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų