Valso žingsneliu į sveikatą

Valso žingsneliu į sveikatą

Klystate, jei manote, kad mokėjimas šokti įgimtas dalykas – išmokti šokti ir pagerinti savo gyvenimo kokybę galite ir jūs!

Šokis – viena seniausių žmogaus veiklos formų. Pirmykštis žmogus išreikšdavo savo emocijas judesiais, kai dar beveik nebuvo kalbos. Šokiu žmonės siekė išreikšti ir patys save.

Emocijų žadinamas noras judėti yra nulemtas žmogaus fiziologijos. Šokį galima „skaityti“, juo galima kalbėtis, per jį galima keisti save, charakterį, požiūrį, o svarbiausią – sveikatą.

Pirmasis šokių terapiją taikyti pradėjo amerikietis Čeisas Sprai praėjusio amžiaus penktąjį dešimtmetį. Jis teigė, jog tai pats geriausias būdas žmogui reikšti savo emocijas, kurios reikalingos negaluojančiam, taip pat ir rimtai susirgusiam žmogui.

Tačiau didžiausią vaidmenį šokio terapijoje suvaidino garsiosios JAV baleto šokėjos Aisedoros Dunkan improvizacijos. Ji ypač pabrėždavo dvasios ir kūno vienybę: „Jeigu mano kūnas juda, tai todėl, kad jį tam skatina siela.“

1966 metais Amerikoje įsteigta šokių terapijos asociacija vis dar tebėra gana populiari, o pati terapija jau įeina į gydymo programos sudėtį ir turi jos taikymo metodiką.

Suk valsą

Jau seniai yra ištirta, kad šokis padeda gerinti kraujotaką, šalinti širdies kraujagyslių sutrikimus. Medikai sako, jog didžiausią naudą iš visų šokių duoda valsas. Pasak jų, judėti valso ritmu šiuo požiūriu žmogaus organizmui dar geriau, nei važiuoti dviračiu treniruokliu.

Mat šokant valsą, reikia laikytis tarytum plaukiančio ritmo, nėra staigių judesių. O tai diktuoja ir teisingą kvėpavimą.

Be to, rami, maloni šio šokio muzika bei pats slydimas parketu poroje žadina žmogaus teigiamas emocijas, pasitikėjimą savo jėgomis, ypač pagyvenusiems žmonėms.

Turinčių problemų dėl širdies kraujagyslių sutrikimų 110 pacientų buvo padalyta į dvi grupes: viena užsiėmė šokiais, kita – važiavo dviračiu ir bėgiojo.

Specialistai tuokart siekė ištirti, kiek taip judėdami pacientai įkvepia deguonies. Paaiškėjo, kad šokėjai jo įkvepia daugiau nei paprastai apie 19 procentų, o važiavę dviračiu ir bėgioję – apie 16 procentų.

Be to, pagerėjo šokėjų miegas, bendra savijauta, pakilo nuotaika, o po ilgesnių užsiėmimų sumažėjo ir baimė dėl galimos širdies aritmijos ar priepuolių.

Pastebėtas ir gerokai padidėjęs šios grupės dalyvių aktyvumas. Antras požymis – šokėjai nejautė tokio nuovargio, kaip dviratininkai ir bėgikai.

Taip pat medikai sako, jog sudominti žmones šokiais kur kas lengviau, nei įtikinti sporto naudingumu, nes daugeliui atsibosta visokie monotoniški mankštos pratimai, jokių emocijų nesukeliantis dviračio mynimas ar bėgimas nežinia kur skubant.

Šokis išjudina senus ir jaunus. Tai suprasdami kai kurių mokyklų pedagogai Italijoje vietoje rytmetinės mankštos (į kurią moksleiviai paprastai eina nenoriai) pasiūlė įvesti šokių terapijos minutes prieš pamokas. Ir ta „mankšta“ tapo visuotinė!

Šokio nauda

Šokiai yra nepaprastai naudingi, jeigu norite išsaugoti jaunystę. Jie intensyviai stabdo senėjimo procesą, didina plaučių pajėgumą.

Stiprūs kaulai, sutepti sąnariai. Šokiai dalyvauja vyrų ir moterų osteoporozės prevencijoje ir gydyme. Menopauzę patyrusioms moterims gali būti sumažėję estrogeno, kuris stabdo kalcio patekimą į kaulus. Šokiai taip pat gali padėti palaikyti tinkamą sąnarių sutepimą, siekiant užkirsti kelią artritui atsirasti.

Deginamos kalorijos. Šokiai pagerina kraujo cirkuliaciją ir padeda lavinti kūną: sudeginti kalorijas ir gerinti ištvermę. Manoma, jog priklausomai nuo greičio bei intensyvumo šokant per minutę sudeginama nuo 5 iki 10 kalorijų. Pavyzdžiui, svingas ir mamba degina daugiau kalorijų, negu lėtas valsas. Sudegintų kalorijų kiekis priklauso nuo jūsų pasirinkto šokio ir jo ritmo.

Reguliuojamas cholesterolio kiekis. Naujausi tyrimai rodo, jog tikrinantis sveikatą yra būtina nustatyti gerojo ir blogojo cholesterolio kiekį kraujyje. Šokiai padeda kontroliuoti lipidus, kurie pakelia HDL (gerasis cholesterolis) ir sumažina LDL (blogasis cholesterolis). Šokiai taip pat yra labai naudingi diabetu sergantiems žmonėms, nes padeda kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje.

Šokiai gerina mūsų atmintį priversdami mus prisiminti šokio žingsnelius, eigą ir šokio struktūrą. Tai puikūs pratimai smegenims. Didžiausia nauda – protiniai pratimai didina koncentraciją, šitaip lavinsime savo protinę veiklą ir gerinsime atmintį.

Naudą įžvelgė ir psichoterapeutai

Beje, kardiologai ne vieninteliai atkreipė dėmesį į šokių naudingumą savo pacientų sveikatai. Tai net anksčiau nustatė psichoterapeutai. Jie sako, kad žmonės dažnai net nenutuokia, kiek gauna naudos iš tų pasilinksminimo valandėlių.

Europos medicinos ekspertai jau irgi primygtinai rekomenduoja šokio terapiją įvesti į reabilitacijos įstaigų gydymo programą.

Šokių terapija šiandien jau tapo atskira specializacija rengiant gydytojus psichiatrus. Taip pat teigiama, jog tokie užsiėmimai pasirodė veiksmingi gydant kai kurias šizofrenijos formas. Jie naudingi ir kenčiantiesiems dėl potrauminio sindromo, taip pat seksualinės prievartos aukoms.

Tokia terapija pakelia nuotaiką ir onkologiniams ligoniams. O juk nuotaika irgi veikia žmogaus imuninę sistemą. Ištikus bėdai, geros visos priemonės, kurios skatina žmogų nepasiduoti.

Specialistai sako, jog šokių terapija gali būti skiriama sergant artritu, šalinant insulto, smegenų sukrėtimo padarinius. Netgi pastebėta, kad tokia terapija gerina atmintį, padeda geriau sutelkti dėmesį. Ją galima taikyti net sėdintiesiems neįgaliųjų vežimėliuose.

O dėl vienatvės, depresijos kenčiantys žmonės sako, kad kolektyviniai šokiai jiems – tiesiog dvasinis komfortas!

Šokio nauda

Šokant dirba abu smegenų pusrutuliai, lavėja mąstymo sugebėjimai, gerėja atmintis. Mokomasi reguliuoti kvėpavimą, todėl smegenys aprūpinamos pakankamu deguonies kiekiu.

Šokant ilgainiui išmokstama koordinuoti judesius, susireguliuoja vestibulinis (pusiausvyros) aparatas.

Šokant sambą, salsą treniruojami pilvo raumenys, aktyvinami vidaus organai.

Dažniau šokdami atsikratysite pykinimo nuo supimo važiuojant automobiliu, plaukiant laivu ir pan.

Per pusvalandį baleto šokėjai sudegina apie 300 kcal, sportinių šokių šokėjai – 200 kcal.

Šokant klasikinius šokius (valsą, tango, fokstrotą, kvikstepą) didesnis krūvis tenka kojų raumenims ir pečių juostai. Šokant energingus Lotynų Amerikos šokius daugiau dirba nugaros raumenys ir klubai.

Komentarai

  • geras, teisingas straipsnis. Šokantis žmogus – geras žmogus. Per šokį dingsta kompleksai,atsiranda bendravimas, draugystės, sukuriamos šeimos. Kaip sudominti jaunimą ir vyresnius daugiau šokti klasikinius šokius? Mane šokis lydi nuo mokyklos 4 klasės, 40m., baigiant senjorų pramoginiais. Bjauru žiūrėti kaip vakarėliuose jaunimas šoka, o dar biauriau kai vestuvėse jaunieji nemoka valso. Praito a. 70-80 – tam dešimtmetyje mieste veikė 5 klubai kur savaitgaliais vyko šokių vakarai. kur grojo estradinė grupė kur su ,,džinsais“ nepateksi. Vėliau į madą atėjo diskotekos su savo ,,bambatriniais“. O kiek dabar klubų? Vienas ar du kur geriama, rūkoma žolė ir kitoks brudas. O kas toliau? Visiška degradacija? Gal valdžia dar turi kokių minčių?

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų