Piko metu siaura J. Tilvyčio gatve prasilenkti dviem transporto priemonėms itin sudėtinga, o iš mašinos saugiai iškelti vaiką ir nuvesti į darželį – kone iššūkis.

Vaikų saugumas – ne valdininkų rūpestis

Vaikų saugumas – ne valdininkų rūpestis

Nors oficialiai deklaruojama, kad vaikai – mūsų turtas, o jų saugumas – didžiausias prioritetas, tačiau vaikus auginantys panevėžiečiai įsitikino, kad tai tik skambūs žodžiai.

Prieš pusantrų metų rekonstruojant judrią J. Tilvyčio gatvę buvo „pamiršta“, kad šalia jos – vaikų darželis, tad kiekvieną rytą į ugdymo įstaigą savo atžalas atvežantys tėvai priversti rizikuoti savo vaikų gyvybėmis, išlaipindami juos važiuojamojoje gatvės dalyje. Lopšelį-darželį „Vaivorykštė“ lankančių vaikų tėvai įsitikinę, kad iki nelaimės – tik vienas žingsnis.

Kaip „Sekundei“ pasakojo darželio auklėtinio tėtis Mantautas Vaitkūnas, saugiai nuvesti vaiką į darželį – savotiškas iššūkis. Galima sakyti, kad kiekvieną dieną J. Tilvyčio gatvėje piko metu susidaro automobilių spūstys. Gatvė siaura, tad sustačius automobilius vienoje kelio pusėje dvi transporto priemonės jau sunkiai gali prasilenkti. Tačiau spūstys būtų dar menka bėda. Didžiausia problema, kad iš automobilio vaikus reikia iškelti tiesiog važiuojamojoje kelio dalyje ir tikėtis, kad pro šalį važiuojantys automobiliai nekliudys žmonių.

„Žmonai, norinčiai iš automobilio išlipti su vaiku, reikia laukti keliasdešimt minučių, nes piko metu automobilių eismas praktiškai nenutrūksta. Iškelti iš automobilio vaiką važiuojamojoje kelio dalyje pavojinga, bet kitos išeities nėra. Sulaukiau pasiūlymo tiesiog automobilinę kėdutę persidėti į kitą pusę, tačiau ryte aš atvažiuoju iš vienos pusės, vakare – iš kitos. Juk kėdutės nekilosiu kasdien“, – pasakojo jaunas tėtis.

Pasak vyro, po skandalo, kai net iš dviejų darželių pabėgo vaikai, buvo imtasi visų saugumo priemonių ir pagrindinis įvažiavimas į kiemą buvo uždarytas. Tačiau net ir privažiuoti prie vartų sudėtinga – įvažiavimas siauras, nėra galimybių nei prasilenkti dviem transporto priemonėms, nei apsisukti. Norint tą padaryti, reikia įvažiuoti į šalia stovinčio daugiabučio kiemą, o ten pastatytas ženklas, draudžiantis eismą. Kitų būdų saugiai atvežti vaiką į darželį nėra.

„Puikiai suprantu ir daugiabučio gyventojus, aš ir pats nenoriu pažeidinėti įstatymų, bet kitaip nieko neišeina. Kartą vietos gyventojų buvau apšauktas, kad bandžiau jų kieme apsisukti. Tokie konfliktai vyksta nuolat. Ryte visi skuba, nekantrauja, o tėvams dar reikia sukti galvą, kaip saugiai atvežti vaikus į darželį“, – kalbėjo M. Vaitkūnas.

Apsižiūrėjo. Tik rekonstravus gatvę valdininkai pamatė, kad šalia darželio neįrengė papildomų vietų automobiliams sustoti, deja, teks laukti dar kelerius metus, kol bus galima ištaisyti šią klaidą.

Antrame plane

Jo akimis, šios problemos nė nebūtų buvę, jeigu J. Tilvyčio gatvę projektavę specialistai būtų atsakingiau pasižiūrėję į šį darbą. Nematyti, kad šalia judrios gatvės stovi ikimokyklinė įstaiga, gali tik aklas.

„Kaip galima nepastebėti, kad šalia gatvės yra darželis. Kodėl niekas nenumatė padaryti papildomos automobilių stovėjimo juostos? Tolėliau prie daugiabučių padarė, o čia nesugebėjo. Bet juk darželis čia stovi jau kelis dešimtmečius ir stovės dar daugybę metų“, – niekaip nesuprantama panevėžiečiui.

Apie šią problemą jis kalbėjo ir su įstaigos vadove. Buvo pasiūlyta surinkti darželį lankančių tėvų parašus ir kreiptis į Savivaldybę, tačiau vyras abejoja, ar tai duos naudos, ar nebus taip, kad jų raštas tiesiog nuguls tolimiausiame stalčiuje. Jis pats šią problemą iškėlė Savivaldybės socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje, tačiau nesulaukė jokios reakcijos.

„Jeigu spaudoje paviešinus, kaip dirba kelininkai, iš darbo buvo atleistas „Panevėžio gatvių“ vadovas, tai gal miesto valdžia atkreips dėmesį ir į šią problemą“, – viliasi M. Vaitkūnas.

Jo teigimu, tam nereikia didelių investicijų. Tereikia tolėliau perkelti gatvės bortelį, dabar esantį pėsčiųjų taką palikti sustoti automobiliams bei pastatyti ženklą, ribojantį stovėjimą, o šalia esančios vejos dalį iškloti trinkelėmis.

„Sprendimas labai paprastas ir jį padaryti reikėjo jau projektuojant gatvę, juk tai viešosios paskirties pastatas – darželis, o ne kokia parduotuvė. Bet pas mus svarbu pasiimti ES pinigus, visai negalvojant, kaip geriau pritaikyti infrastruktūrą panevėžiečių poreikiams. Žmonės lieka antrame plane. Savo kieme gali projektuoti kaip nori, bet tvarkant tokius objektus gal reikėtų atsižvelgti ir į visuomenės poreikius“, – pasipiktinimo neslėpė M. Vaitkūnas.

Į darželio poreikius neatsižvelgė

Lopšelio darželio „Vaivorykštė“ direktorė Irena Padkauskienė teigė, kad ši problema jai puikiai žinoma, tačiau ne jos galiomis ją spręsti. Dėl vaikų saugumo pagrindiniai vartai į kiemą yra rakinami, tad tėvai savo transporto priemonėmis negali įvažiuoti. Be to, kiemas labai mažas, telpa vos kelios transporto priemonės. Jeigu būtų leista įvažiuoti tėvams, kiltų problemų su maistą į darželį atvežančiais tiekėjais.

„Krovininės mašinos, vežančios maistą, didelės, jos ir taip vos kieme apsisuka, o jeigu leistume atvažiuoti lengviesiems automobiliams, tada niekas nei įvažiuotų, nei išvažiuotų. Nuo S. Daukanto gatvės pusės yra takas, bet čia sustatyti ženklai, kad transporto priemonių judėjimas draudžiamas, takas paliktas tik pėstiesiems. Tad tėvams belieka sustoti J. Tilvyčio gatvėje. Suprantu, kad yra nesaugu vaiką iš automobilio iškelti važiuojamojoje dalyje, bet kito pasirinkimo kaip ir nėra“, – tenka apgailestauti I. Padkauskienei.

Nors imamasi visų saugumo priemonių, kad vaikai darželyje būtų saugūs – atvedus vaikus yra rakinami visi varteliai, paliekamas tik pagrindinis įėjimas tačiau mažųjų saugiu atvedimu į ugdymo įstaigą jau turi pasirūpinti tėvai. Jos teigimu, kai buvo projektuojama J. Tilvyčio gatvė, į darželio bendruomenės poreikius nebuvo atsižvelgta. Ji dar bandė kalbėti su rekonstrukciją vykdančiais darbuotojais, ar būtų įmanoma bent šiek tiek aptvarkyti duobėtą įvažą į ugdymo įstaigą, tačiau sulaukė atsakymo, kad padėti niekuo negali, nes viską daro pagal projektą. I. Padkauskienė svarsto, kad galbūt koją pakišo ir tai, kad šalia J. Tilvyčio gatvės eina dviračių takas, tad norint įrengti papildomą juostą sustoti automobiliams tektų galvoti apie kitokį dviračių tako išdėstymą.

„Nežinau priežasčių, kodėl tolėliau, kur daugiabučiai, yra padarytos vietos sustoti automobiliams, o apie darželį niekas nepagalvojo, kad tai bus reikalinga. Tad dabar tėvai savo automobilius turi pasistatyti prie toliau esančių stačiatikių kapinių ir eiti iki darželio pėstute arba privažiuoti prie darželio ir rizikuoti savo ir vaikų gyvybėmis“, – sakė „Vaivorykštės“ direktorė.

Rankos surištos

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna „Sekundei“ teigė, kad problema jiems žinoma, tačiau šiuo metu padaryti nieko negalima. J. Tilvyčio gatvės rekonstrukcijos projektas buvo parengtas prieš kelerius metus. Kai buvo apsižiūrėta, kad prie ugdymo įstaigos nenumatyta įrengti papildomos automobilių stovėjimo juostos, jau buvo per vėlu kažką keisti. Be to, tam nebuvo numatyta ir papildomų lėšų.

„Galvojame, kaip būtų galima ištaisyti šią klaidą, tačiau penkerius metus, pagal projekto sąlygas, negalime gatvės vėl rekonstruoti. O praėjus šiam laikotarpiui bus galima ieškoti sprendimo būdų“, – sakė T. Jukna.

Pavaduotojo teigimu, Savivaldybė nuolat sulaukia miesto ugdymo įstaigų prašymų padėti spręsti saugumo problemas, ypač kai atsitinka kokia nelaimė. Tačiau ne visada tą galima padaryti techniškai, trūksta ir lėšų. O jeigu mokykla ar darželis yra miegamuosiuose rajonuose, ne visada tikslinga investuoti didžiules lėšas.

„Kur bus naujai rekonstruojamos gatvės, stengsimės, kad būtų padarytos vietos sustoti automobiliams. Bet ne visada galima šią problemą išspręsti. Jeigu mokykla ar darželis miegamajame rajone, padarius papildomą juostą automobiliams, ją užstatys daugiabučių gyventojai, o to uždrausti negalime. Kitur to negalima padaryti dėl inžinerinių apsaugos zonų – jų iškėlimas kainuoja didžiulius pinigus, o tai nėra Savivaldybės turtas“, – teigė T. Jukna.

Ugdymo įstaigos dažniausiai prašo įrengti pėsčiųjų perėjas ar saugumo saleles, tačiau šie siūlymai yra vertinami kritiškai. Mat mieste pėsčiųjų perėjos yra naikinamos kaip potencialiai pavojingi taškai. O gatvę, jeigu ji nėra intensyvaus eismo, galima pereiti ir ne pėsčiųjų perėjoje. Perėjos kaip inžineriniai įrenginiai ilgainiui liks tik plačiose, kelių juostų bei intensyvaus judėjimo gatvėse. Šiuo metu mieste reikėtų atnaujinti apie 180 pėsčiųjų perėjų, kad šios atitiktų visus saugumo reikalavimus, o tai milžiniškos investicijos: nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos sutvarkymas kainuoja apie 9 tūkst., o reguliuojamos – 15 tūkst. eurų.

„Pinigų reikia didelių, tad turime susidėlioti prioritetus – pirmiausia bus tvarkomos tos perėjos, kurios patenka į juodųjų dėmių žemėlapį, antras prioritetas – esančios prie mokyklų ir darželių“, – sakė administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Komentarai

  • Kad ir tinginiai tie tėvai, bijo 100 m. paeiti, prie karių kapinių yra visai nejudri Krekenavos g., bet iš ten pasirodo teks truputį paeiti, manau ieško problemos kur jos nėra, geriausia būtų, kad leistų į pastatų vidų įvažiuoti.

    • Turbūt nei kada dirbai gyvenime, nei vaikų turėjai, tai tik tiek ir gali pasakyti.

      • Atsakyti
      • Ir dirbu ir vaikus į tą darželį vedžiau ir netingėdavau pora šimtą metrų paeina, kad ir nuo Bitės g. ar Daukanto g.

  • siandien vel gatviu nieks nevalo-laukia isgamos kol sniegas nutirps.Vel avarijos

  • „saugiai nuvesti vaiką į darželį – savotiškas iššūkis“, jei čia vyrui iššūkis, tai toks ir vyrs…

  • Panaši problema ir Vilniaus gatvėje prie Skaistakalnio parduotuvės. Po darbo pilna mašinų pristatyta per abi puses, jei kas duris atsidaris nepažiūrėjęs, nuneš prasilenkiantis auto ir duris ir žmogų. Kodėl leidžiama mašinas statyti abiejose Vilniaus gatvės pusėse, tai juk taip nesaugu ?!!!

  • Dėl vaikų saugumo vartai yra užrakinami…apie kokį saugumą kalba, kad darbuotojai spėtų savo mašinas susistatyti. Tėvai negali įvaziuot į teritoją, saugiai išlaipint vaiką ir nuvest į darželio patalpas. Kituose darželiuose taip nėra, kad draustų įvažiuot į darželio stovėjimo aikštelę, jei ji įrengta. O privažiuoti prie kelkraščio nematau to saugumo nebuvimo. Vaikas turi būt išlaipinamas į kelkrasčio pusę, ne į gatvės,,be to kai kuriems tėveliams reiktų atskiro gal ženklo, kaip taisyklingai prisiparkuoti prie kelkrasčio, nes paskutiniu metu, mašinas numeta skersai gatvės. Patys trukdydami eismui.

  • Kad ten jokios problemos nėra, tik reikia 100-200 metru paeiti. Yra Krekenavos, Bitės, Suvalkų, Mačiulio g. kur tik ten gyvenantys pravažiuoja ir stovėti galima. Bet šiuolaikiniai tėveliai, kiek suprantu labiausiai mamytės tingi prasivėdinti. Geriausia būtų, kad savivaldybė įrengtų įvažiavimą į darželio patalpą,, va tai visiems patiktų. Siūlyčiau visai ten prie to darželio uždrausti stovėjimą Tilvyčio g.,, kad nekliudytų eismu. Kiek praeinu pro šalį, tai darželio teritorijoje nestovi jokie darbuotojų automobiliai. Ten vartai užrakinti ir aikštelė visada tusčia.

    • Pasistatysiu auto prie darželio vartų 8 ryto, pažiūrėsiu kaip cypsi, kai negalėsi išvažiuoti į darbą. Projektuojant visuomeninės paskirties pastatą turi būti numatyta stovėjimo aikštelę,jei objektas netenkina reikalavimų gal reikia jį uždaryti.

  • PONIAI. Argi matėte darbuotojų mašinas darželio teritorijoje?

  • Aš dažniau statau mašiną prie kapinių ir tada einame per balas, paskui važiuojamąja kelio dalimi į darželį. Tilvyčio gatvėje nestatau 16-17.30 val., nes pikas. Jau keletas automobilių buvo apgadinta.
    Vartai į automobilių parkavimo aikštelę darželio teritorijoje yra uždaryti. Aš tikėjausi, kad nors per šalčius bus atidaryta, kad būtų galima greičiau nuvesti vaiką. Vaikas dažnai bėga link mašinos. Ar sustos laiku?
    KAI TVERSIT NAUJĄ TVORĄ APLINK DARŽELĮ, AIKŠTELĘ PALIKITE IŠORĖJE.
    Siūlau fotografuoti Tilvyčio gatvę 16.00-17.00 val. pavasarį, kai vaikai bėga iš darželio link automobilio per dviračių taką. Vaikų teisės galėtų nubausti tėvus už vaikų nepriežiūrą, kai vaikas bus nutrenktas automobilio ar dviratininko.

Rodyti visus komentarus (11)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų