Ugnė Urniežiūtė: „Būsime tie, kurie pasitinka investuotojus Kaune“

Ugnė Urniežiūtė: „Būsime tie, kurie pasitinka investuotojus Kaune“

Nuo sausio agentūrai „Kaunas IN“, kuri rūpinasi miesto tarptautine rinkodara, užsienio investicijų ir turistų pritraukimu, vadovaujanti Ugnė Urniežiūtė turi 17 metų darbo patirtį rinkodaros srityje. Ji daugiau nei dešimt metų dirbo Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdymo bendrovėje. „Puikiai žinau, kad investuotojai apsisprendžia ne per dieną. Dabartinių didelių investicijų atėjimas yra kelerių metų įdirbio rezultatas“, – sakė U.Urniežiūtė.

LEZ tiesioginis jūsų darbas buvo investuotojų pritraukimas. Kur turėtų Kaunas pasitempti, jei norime pritraukti daugiau tiesioginių investicijų?

– Manau, kad dabar jau ne laikas apie tai kalbėti. Kaunas jau pakankamai pasitempęs, labai tinkamai save išpozicionavęs.

Vien pastarosios naujienos apie ateinančias investicijas į Kauną leidžia daryti prielaidą, kad Kaunas atrodo tinkamas miestas didelėms investicijoms.

Tačiau negalima užmigti ant laurų. Šis rezultatas, didelių tarptautinių investuotojų atėjimas į Kauną,  yra didelių pastangų ir kelerių metų darbo rezultatas. Investuotojai neateina per vieną dieną, jie neapsisprendžia greitai. Tai yra kelerių metų įdirbis, padarytas miesto ir „Investuok Lietuvoje“ komandos.

Reikia toliau kryptingai dirbti, viešinti savo pranašumus, įvardyti Kauną kaip gamybos, technologijų miestą. Tikiuosi, ir ateityje rezultatai bus geri.

– Ar jūsų įstaiga nedubliuos „Investuok Lietuvoje“ darbo? Pernai ši organizacija į Lietuvą pritraukė 36 užsienio investicijas, daugiausia darbo vietų (780) ketinama kurti Kaune (palyginkime: Kauno LEZ 24 įmonėse dirba apie 2000 žmonių). Gal jau nebereikia papildomų pastangų, kad užsienio kompanijos rinktųsi Kauną?

– „Kaunas IN“, „Go Vilnius“ įkūrimas, netrukus Klaipėdoje atsirasianti tokia pati organizacija – visa tai buvo inicijuota „Investuok Lietuvoje“. Idėja ir yra ta, kad vietinės organizacijos padėtų surinkti visą informaciją apie miesto potencialą ir ją pateiktų įstaigai „Investuok Lietuvoje“.

„Kaunas IN“ užduotis yra užtikrinti, kad investuotojai čia jaustųsi gerai, sėkmingai pradėtų ir plėtotų savo veiklą.

Tik vietiniai žmonės gali tiksliai žinoti, kas Kaune yra gerai, ką galime pasiūlyti. „Kaunas IN“ lyg ir neturi užduoties aktyviai ieškoti investuotojų. Mūsų užduotis – užtikrinti, kad jie čia jaustųsi gerai, sėkmingai pradėtų ir plėtotų savo veiklą.

„Investuok Lietuvoje“ yra ilgas tradicijas turinti viešoji įstaiga. Ji puikiai išmano, kaip pritraukti investuotojus, bet neatves investuotojų į miestą, kuriuo nepasitiki.

Kauno miesto savivaldybės pastangų rezultatas – Kaunu patikėjo. Ar reikia tokių įstaigų kaip mūsų? Vienareikšmiškai – taip. Investuotojo atėjimas yra pusė sėkmės. Išlaikyti jį yra kita pusė.

Tai, kad investuotojai ateina, yra labai džiugu, bet dabar didžiulė atsakomybė, kaip mes juos priimsime, kaip jie jausis Kaune. Šią užduotį „Kaunas IN“ kartu su savivaldybe turės įgyvendinti. Sukurti tinkamą aplinką investuotojui, padėti integruotis į Kauną atvykstantiems specialistams, pagelbėti įveikti visas biurokratines kliūtis. Tai ne mažiau svarbu, nei įtikinti ateiti į miestą.

– Jūsų akiratyje išliks ir Kauno LEZ?

– Prieš apsisprendžiant investuoti, verslui svarbu, kiek mieste yra galimų darbuotojų, mokymo įstaigų, koks potencialas. Kitas klausimas yra investicijų vieta. Kaunas turi konkurencinį pranašumą dėl to, kad čia yra sklypų Kauno LEZ, taip pat dar keli kiti sklypai, tinkami investicijoms. Turint galvoje, kad kitur tokių sklypų nėra, Kaunas tampa pranašesnis.

LEZ yra dar vienos rankos, kurios padeda investuotojui gauti gerą aptarnavimą. Ten dirba žmonės, daug metų kaupę patirtį ir žinantys, kaip investuotojui padėti vieno langelio principu, kad jam nereikėtų blaškytis.

– Gamybos įmonės yra jūsų taikinys? Ar Kauną domina ir investicijos kituose sektoriuose?

– Orientuojamės į aukštesnę pridėtinę vertę kuriančią gamybą ir aviacijos aptarnavimo sektorių. Kaunas tradiciškai yra gamybos miestas. Mes jį pozicionuojame kaip elektronikos, automatikos pramonės miestą. Situacija palanki tuo, kad LEZ ir oro uoste yra vietos kurtis aviacijos aptarnavimo sektoriui.

Atsirandančių naujų biurų patalpos leis pritraukti paslaugų centrus. Žmogiškųjų išteklių ir anksčiau buvo, dabar atsiras patalpų.

– Kokiu būdu potencialius investuotojus turėtų pasiekti informacija apie Kauno pranašumus?

– Mūsų tikslas yra užtikrinti, kad visi tinklo, kurie gaudo investuotojus, dalyviai („Investuok Lietuvoje“, ambasados, konsultantai) žino apie Kauno potencialą. Juo aiškiau, tiksliau mes pateiksime informaciją, juo didesnė tikimybė, kad apie mus sužinos.

– Pastebimos pastangos ir investicijos viešinant žinias apie Kauną Lietuvoje.  Gana paprasta įvertinti Kauno įvaizdį šalyje atlikus apklausas ar ištyrus spaudos publikacijas. Kas yra žinoma apie Kauno įvaizdį užsienyje?

– Pamatuoti, atlikti tyrimą kurioje nors šalyje būtų sunku. Nemanau, kad miestas turėtų vienas save pateikti užsienyje. Lietuvoje yra puikių įstaigų – „Investuok Lietuvoje“, Turizmo departamentas, su kuriomis kartu mes ir rodome savo potencialą. Rezultatus galima matuoti paprastais rodikliais – atvykstančiais investuotojais ir turistais.

– Dabar turite rūpintis ir miesto rinkodara, turistų pritraukimu. Nuolat pabrėžiamas vidutinės klasės viešbučių trūkumas Kaune. Kokių dar matote galimybių vilioti turistus?

– Visuose sektoriuose galima tobulėti, pradedant maršrutų organizavimu, muziejų aktyvumo didinimu, kitais dalykais. Manau, kad Kaune viešbučių pakanka, tačiau trūksta vadinamųjų butikinių, išskirtinių viešbučių. Bandysime apie tai šnekėtis su verslininkais.

Kalbama, kad Kaune turistai galėtų pasilikti ilgiau nei vieną dieną. Galbūt jie Kaune neapsistoja, nes nepasiūloma viso paslaugų rinkinio – ką jie galėtų čia veikti.

Didelis darbas turėtų būti atliktas su operatoriais, atvežančiais turistų grupes. Neverta tikėtis, kad Kaune turistai praleis 3 dienas, bet apsistoti vienai nakčiai galėtų. Tai yra bendradarbiavimo su šalia esančiais miestais klausimas. Galbūt aplankę aplinkinius objektus turistai galėtų likti Kaune nakvoti.

Vieni ragina dažniau akcentuoti Kauną kaip buvusią sostinę, kiti siūlo baigti dairytis į praeitį. Kokias jūs matote galimybes išnaudoti minimą laikotarpį skleidžiant žinią apie Kauną?

Šis laikotarpis svarbus, tuomet čia įvyko daug gerų dalykų, Kaunas tapo tikruoju miestu. To pamiršti nereikia, bet vien į praeitį susikoncentruoti negalime. Kaunas dabar išgyvena atgimimą. Turime akcentuoti, kad tai – modernus technologijų miestas, kuriame patogu gyventi.

– Kokios užduotys iškeltos jūsų įstaigai, kurioje dirba 17 žmonių? Kaip bus vertinami agentūros „Kaunas IN“ veiklos rezultatai?  

– Yra nustatyti vertinimo rodikliai: sukurtos darbo vietos, investuotojų skaičius, teikiami pasiūlymai verslo aplinkai gerinti ir pan.

Turizmo srityje bus vertinamas muziejų lankytojų skaičiaus didėjimas, viešbučių nakvynių skaičiaus didėjimas, naujų maršrutų kūrimas, naujos rinkodaros priemonės.

Naujausios investicijos Kaune

Pasaulinė medicininės įrangos gamintoja ir paslaugų teikėja „Hollister“ steigs gamybos kompleksą Kauno regione. Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) bendrovė į naują gamyklą per ketverius metus planuoja investuoti apie 50 mln. Eur ir sukurti apie 300 darbo vietų. Naujoji gamykla padės patenkinti augančią bendrovės produkcijos paklausą Europoje.

Pasaulinė automatizavimo sprendimų milžinė „Festo“ plečia paslaugų centrą Kaune. Per trejus metus Vokietijos bendrovė planuoja įdarbinti 300 finansų, informacinių technologijų, dokumentų valdymo, rinkodaros bei inžinerijos specialistų ir taip Kaune dirbančią komandą išplėsti daugiau nei dvigubai. Nuo 1992 m. Lietuvoje veikianti bendrovė šiuo metu Kaune įdarbina beveik 270 specialistų.

Elektronikos komponentus automobilių pramonei gaminanti Vokietijos bendrovė „Hella“ statys gamyklą Kaune. Per trejus metus į naują gamybos kompleksą įmonė planuoja investuoti iki 30 mln. Eur ir įdarbinti iki 250 darbuotojų.

Kaune bendrovė planuoja statyti 7 tūkst. kv. m ploto gamybos kompleksą, kuriame bus gaminami sensoriai, elektriniai varikliukai ir kontrolės moduliai. Kaune pagaminti elektronikos komponentai bus montuojami į daugelio didžiųjų gamintojų automobilius. Gamyklą planuojama atidaryti 2018 m. viduryje.

 

 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų