Klaipėdos, Dariaus ir Girėno bei Projektuotojų gatvių sankryža – viena avaringiausių miesto vietų, tad čia numatyta įrengti žiedinę sankryžą. Bet kol kas dėl finansų trūkumo ir Statybininkų gatvės rekonstrukcijos darbai kitąmet vargu ar prasidės.

Šviesoforus keis žiedinės sankryžos

Šviesoforus keis žiedinės sankryžos

 

Važiavimas žiedinėmis sankryžomis kai kuriems panevėžiečiams vis dar kelia nemažai iššūkių, tačiau jau artimiausiais metais Panevėžyje atsiras net trys nauji tokie „žiedai“. Ekspertų teigimu, jų pralaidumas gerokai didesnis nei išmaniųjų šviesoforų, o saugumu jiems nenusileidžia.

Viena avaringiausių Aukštaitijos sostinės vietų, „juodąja dėme“ vadinama Klaipėdos, Dariaus ir Girėno bei Projektuotojų gatvių sankryža netrukus iš esmės pasikeis.

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, iki pavasario turėtų būti užbaigtas sankryžos rekonstrukcijos projektas. Nors šioji sankryža – viena avaringiausių ir judriausių mieste, į šią savaitę vykusį susitikimą su jos rekonstrukcijos projektą rengiančiais specialistais panevėžiečiai nesusirinko.

Jau pavasarį turėtų būti išduotas sankryžos kapitalinio remonto leidimas. Tačiau kelininkų ir statybininkų čia siųsti Savivaldybė neskuba – darbų planuojama imtis tik dar po gerų metų. Miesto valdžia teisinasi, jog dabartinis prioritetas – užbaigti tai, kas jau pradėta.

T. Juknos teigimu, pradėti sankryžos rekonstrukciją kitąmet būtų sudėtinga ne tik dėl finansavimo, bet ir besitęsiančios Statybininkų gatvės rekonstrukcijos. Pagal sutartį su rangovais šios darbai turėtų būti užbaigti iki birželio. Be to, kitąmet vairuotojų kantrybę išbandys ir būsimos kliūtys Parko gatvėje – jau prasidėję Kultūros ir poilsio parko rekonstrukcijos darbai iš dalies palies ir šią gatvę. Pasak pavaduotojo, kol nebus sutvarkytos Statybininkų ir Parko gatvės, negalima pradėti ir Klaipėdos, Dariaus ir Girėno bei Projektuotojų gatvių sankryžos rekonstrukcijos, antraip miesto miegamajame rajone kiltų tikras chaosas.

„Sankryžos rekonstrukcija tikrai truks apie pusmetį, kitų apvažiavimų nebus, teliks transporto srautus nukreipti aplinkinėmis gatvėmis, tad pirmiausia turime jas sutvarkyti“, – aiškino T. Jukna.

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, gatvių tvarkymo ir rekonstrukcijos darbų suplanuota dvejiems metams, tačiau viską riboja finansai.

Neliktų pravažiavimo

Šviesoforus pakeisti žiedu numatyta ir Stoties bei Marijonų gatvių sankryžoje. Jau parengtas ir rekonstrukcijos projektas. Nors darbus šioje sankryžoje galima būtų pradėti jau pavasarį, kai tik leis oro sąlygos, Savivaldybė teisinasi, jog tam koją kiša nebaigtas Pušaloto gatvės remontas. Iš ten kelininkai turėtų išsikraustyti tik kitąmet. Pagal planą darbai numatyti ir Respublikos gatvėje, ten bus keičiami vamzdynai bei karšto regeneravimo būdu liejama nauja asfalto danga. Taip pat kuriam laikui eismas bus uždarytas Taikos alėja – čia taip pat darbuosis vadinamoji pragaro mašina. Tik kitąmet turėtų būti baigta A. Jakšto gatvės rekonstrukcija. Pasak T. Juknos, jeigu rekonstruoti dar būtų uždaryta Stoties ir Marijonų gatvių sankryža, praktiškai neliktų išvažiavimo iš šios miesto dalies.

„Kol nebus baigti suplanuoti darbai, sankryžos rekonstrukcija nėra geras sprendimas, bent jau būtų sutvarkyta Jakšto gatvės atkarpa iki Liepų alėjos. Matome pavojų dėl didelių spūsčių. Mat neliktų kur nukreipti automobilių srautų, nes norint rekonstruoti žiedinę sankryžą ją reikėtų visai uždaryti ne vienam mėnesiui“, – teigė T. Jukna.

Artimiausiais metais dar viena žiedinė sankryža turėtų atsirasti ir Senamiesčio,Tinklų bei S. Kerbedžio gatvių sankirtoje. Šiuo metu vykdomi jos projektavimo darbai.

Prognozuoja mažiau pinigų

Anot T. Juknos, kitąmet, kai tik leis oro sąlygos, pirmiausia bus baigiamos tvarkyti vienos svarbiausių – Pušaloto, Statybininkų, Molainių gatvės. Taip pat laukia Šiaurinės bei A. Jakšto gatvių rekonstrukcija. Planuojama sutvarkyti apie dešimt kilometrų net aštuonių gatvių atkarpų.

„Rekonstruotose gatvėse, kur pakeisti tik šaligatvių borteliai, reikės atnaujinti ir pėsčiųjų takus bei gatvių apšvietimą, mat kai kur šaligatviai taip sunykę, kad net nebeįmanoma vaikščioti“, – sako pavaduotojas.

Visgi, anot jo, užmojus riboja finansai. Planuojama, kad kitąmet biudžetas bus panašus kaip ir šiemet. Šiais metais Panevėžiui papildomai iš Kelių direkcijos rezervo buvo skirta 640 tūkst. eurų, tad bendra suma gatvėms ir keliams remontuoti bei rekonstruoti siekė 3,5 milijonus eurų.

„Ne kažkiek bus galima „pasidraskyti“. Darbų esame suplanavę dvejiems metams į priekį, o biudžeto didėjimo nesitikima. Kitąmet bus keičiama ir skaičiavimo metodika. Kol kas neturime prognozių, kiek Panevėžiui teks lėšų iš valstybės biudžeto, bet, pagal pirminius skaičiavimus, suma turėtų siekti apie 2,9 milijono eurų“, – skaičiavo T. Jukna.

Valdininkas guodžia, kad papildomų lėšų tikimasi gauti iš kitų šaltinių. Savivaldybė jau parengusi paraišką Ūkio ministerijai dėl J. Janonio gatvės jungties su naujuoju žiedu laisvosios ekonominės zonos teritorijoje. Šiam projektui tikimasi sulaukti 2,5 milijono eurų.

Komentarai

  • Iš kur lietuvoj tokios kainos ir darbų trukmė? Olandijoje ne kartą teko susidurti su kelio remonto darbais t.y. jiems iš paprastos sankryžos padaryti į ziedine trunka mažiau nei 2 mėn. Ir kai tenka paskaityti kiek trunka kelio darbai ir kiek išleidžiama jiems pinigų tiesiog darosi graudu kaip viskas vyksta Lietuvoje

    • Atsakyti
  • o vietoj smelines gatves uz gelezinkelio bulbas sodins turbut

    • Atsakyti
  • jei dirbsi 2 mėn. tai negalėsi išplaut mulionų.

    • Tai isspyre teisesauga jau viena ploveja, net kojos nebeleidzia i savivaldybe ikelti.

  • Jukna gerai tvarkosi, nebeatsimenu kada tokias gatves Panevėžys turėjo, o pinigų gauna panašiai kaip ir seniau.

Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų