Užsienyje gyvenančiai lietuvei teko ilgai kovoti, kol gavo jai priklausančias išmokas.

Su SOLVIT pagalba lietuvė užsitikrino motinystės išmokas užsienyje

Su SOLVIT pagalba lietuvė užsitikrino motinystės išmokas užsienyje

Sprendimas susilaukti vaikų – atsakingas žingsnis kiekvieno žmogaus gyvenime. Svarbu ne tik sąmoningumas, tačiau ir finansinės galimybės, nes naujai gyvybei puoselėti reikia daug dėmesio ir rūpestingumo. Užsienyje gyvenanti lietuvė ilgai kovojo, kol buvo skirtos jai priklausančios išmokos už vaiką – moteriai padėjo Ūkio ministerijoje veikiantis Lietuvos SOLVIT centras, kuris nemokamai sprendžia kylančias problemas tarp asmenų ir Europos Sąjungos šalių valstybinių įstaigų.

Atgavo išmokas už 6 mėnesius

Austrijoje gyvenanti ir dirbanti lietuvė išėjo motinystės atostogų. Šios šalies atsakinga įstaiga besilaukiančiai moteriai išmokėjo motinystės pašalpą. Po kiek laiko, vis dar būdama motinystės atostogose, moteris persikraustė į Prancūziją, kur gyveno ir dirbo jos vyras. Susilaukusi vaikučio, moteris kreipėsi į Austrijos atsakingą įstaigą dėl vaiko priežiūros išmokų.

Deja, iš Austrijos lietuvė sulaukė atsakymo, kad ne ši valstybė, o Prancūzija yra atsakinga už vaiko priežiūros išmokas, todėl reikėtų kreiptis į Prancūzijos institucijas. Austrijos atsakinga institucija argumentavo, kad pastaruoju metu moteris su vaiku dažniau gyveno Prancūzijoje nei Austrijoje, tad Prancūzija ir turėtų mokėti išmokas.

Moters toks atsakymas netenkino, tad ji kreipėsi į Lietuvos SOLVIT centrą su prašymu padėti, nes jau daugiau kaip metus negavo jokių vaiko priežiūros išmokų nei iš Prancūzijos, nei iš Austrijos.

Įsikišus Lietuvos SOLVIT centrui buvo išsiaiškinta, kad, remiantis Europos Sąjungos reglamentais dėl Europos Sąjungos socialinės apsaugos sistemų koordinavimo, šiuo atveju pašalpą turi mokėti Prancūzija, o Austrija turi sumokėti jai priklausantį pašalpos skirtumą. Padedama SOLVIT, moteris gavo išmoką iš Prancūzijos, o vėliau ir išmokos skirtumą iš Austrijos.

Sprendžia ne tik su išmokomis susijusias problemas

Jei susidūrėte su tokia ar panašia problema, jums gali padėti SOLVIT tinklas, kurio nacionaliniai centrai rūpinasi pažeistais piliečių bei įmonių interesais visoje Europos Sąjungoje, taip pat Islandijoje, Lichtenšteine ir Norvegijoje. SOLVIT nemokamai padeda tuomet, kai kitos Europos Sąjungos šalies valstybinė įstaiga pažeidė asmens ar įmonės teises, kurias užtikrina Europos Sąjunga, ir nukentėjusysis dar nesikreipė į teismą.

Apie problemas, su kuriomis jūs susidūrėte Europos Sąjungos šalyje, galima pranešti internetu adresu: www.solvit.lt. Gavus skundą, jį siekiama išspręsti per dešimt savaičių.

SOLVIT taip pat padeda spręsti problemas, susijusias su teisėmis gyventi kitoje valstybėje, vairuotojo pažymėjimo pripažinimu, įvairių socialinių išmokų, pensijų, pašalpų mokėjimu, sveikatos draudimu, profesinės kvalifikacijos pripažinimu kitoje Europos Sąjungos šalyje.

SOLVIT padeda ir įmonėms. Jei bendraudama su kitos šalies valstybine įstaiga jūsų įmonė susidūrė su nesklandumais dėl pridėtinės vertės mokesčio grąžinimo, ribojimais tiekti prekes ar teikti paslaugas, tuomet SOLVIT specialistai irgi gali padėti. Tačiau jei kyla bėdų su užsienio įmone, SOLVIT nesprendžia įmonių tarpusavio nesutarimų. Taip pat nėra sprendžiamos situacijos, kai ginčo šalys jau kreipėsi į teismą.

Europos Sąjungos šalyse gyvenantys, dirbantys, studijuojantys, keliaujantys ar savo verslą kuriantys lietuviai aktyviai gina savo teises, o SOLVIT centro darbo efektyvumo rodiklis vis auga. Nors SOLVIT ginčų sprendimo būdas neteisminis, tačiau dauguma visų skundų išsprendžiama įmonės ar piliečio naudai.

2016 m. Lietuvos SOLVIT centre buvo nagrinėti 104 skundai, iš kurių 34 – SOLVIT kompetencijos bylos. Palyginti su 2015 m., SOLVIT kompetencijos bylų skaičius išaugo 17 proc.

2016 m. Lietuvos SOLVIT centras, bendradarbiaudamas su kitų šalių SOLVIT centrais, sprendė 28 bylas dėl problemų, kilusių Lietuvos piliečiams ir verslininkams Europos Sąjungos šalyse, ir 6 bylas dėl Lietuvos institucijų galimo netinkamo Europos Sąjungos teisės taikymo. 2016-aisiais, kaip ir ankstesniais metais, didesnę dalį skundų sudarė piliečių skundai, taip pat buvo išnagrinėti 5 verslo atstovų skundai.

 

 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų