Sprendžia perėjų saugumo problemą

Sprendžia perėjų saugumo problemą

Mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po truputį rekonstruojamos, tačiau dalis jų ir naikinama. Be to, svarstomas naujų saugumo priemonių diegimas.

Pradėjus tvarkyti perėjas Panevėžyje, vairuotojams teks būti dar atidesniems – darbo grupė sprendžia, kaip, neprieštaraujant Kelių eismo taisyklėms, padidinti draudžiamą statyti automobilį prie perėjos atstumą. Šiemet mieste ketinama atnaujinti 47 pėsčiųjų perėjas, tačiau tai nedidelė dalis būtinų sutvarkyti. Iš esančių 208 perėjų tik 35 yra sutvarkytos. Kitos neatitinka šiuolaikinių saugumo reikalavimų. Tikimasi, kad kitais metais pavyks atnaujinti dar apie 50 perėjų.

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna sako, kad šiemet skirta lėšų atnaujinti perėjas. Atrenkant tvarkytinas, buvo atsižvelgta į ne vieną kriterijų – gatvės kategoriją, eismo intensyvumą, ar netoliese yra vaikų darželis, mokykla, ar gatvė dar bus tvarkoma, ar jau danga atnaujinta ir pan.

Pasak T. Juknos, ne visose perėjose bus atlikti vienodi darbai. Pavyzdžiui, vienur užteks tik saugumo salelių, kitur prireiks ir greičio mažinimo priemonių – kalnelių. Tačiau visose planuojama įrengti kryptinį apšvietimą. Jis nebus su saulės baterijomis, o veiks nuo gatvės apšvietimo, tačiau ten, kur jis bus rengiamas naujai, naudos LED šviestuvus. Kai kur planuojama įrengti šviesoforu reguliuojamas pėsčiųjų perėjas. Tai vietos, kur gatvė plati, eismas intensyvus, greitis gana didelis. Šiemet pirma tokia perėja atsiras J. Biliūno gatvėje ties užtvanka.

T. Juknos teigimu, paskelbus informaciją apie planuojamas šiemet atnaujinti perėjas, sulaukta nemažai gyventojų prašymų įrengti naujas perėjas vietose, kur niekada jų nebuvo. Vertinant, ar tikrai to reikia, bus stebimi pėsčiųjų ir automobilių srautai toje vietoje ir artimiausiose perėjose, kiek žmonių gatvę pereina ne perėjoje. Administracijos direktoriaus pavaduotojo teigimu, perėja turi būti ten, kur pėsčiasis negali saugiai kirsti gatvės, reikia ilgai laukti, kol pereis į kitą pusę. Jeigu prireikia palaukti minutę dvi, kol pravažiuos visi automobiliai, – ne problema.

Jau kurį laiką perėjos įvardijamos kaip vienos pavojingiausių vietų, kur pėstiesiems nėra saugu.

Tiki būsiantys pastebėti

T. Juknos tvirtinimu, mieste perėjos ne tik atnaujinamos. Yra ir keletas tokių, kurias planuojama naikinti. Pernai buvo panaikintos 8 perėjos, o šiemet kalbama apie 6 naikinimą. Jis pripažįsta, kad toks sprendimas kai kuriems nepatinka.

„Jiems neva labai reikalinga ta perėja, bet kai važiuojame skaičiuoti srautų, pavyzdžiui, per rytines ir vakarines spūstis, per pietų pertrauką, kai moksleiviai grįžta namo, paaiškėja, kad toje vietoje gatvę kerta labai mažai pėsčiųjų“, – administracijos direktoriaus pavaduotojas paaiškina, kad pirmiausia viskas išsiaiškinama, tik tada sprendžiama, ar reikalinga perėja.

Pasak jo, yra nustatyta, kokiu paros metu būtina vertinti automobilių ir pėsčiųjų srautus. T. Juknos teigimu, neretai paaiškėja, kad automobilių eismas ten gana intensyvus, tačiau pėsčiųjų nedaug.

Be to, jei tai mažesnė gatvelė, didžioji dalis žmonių neina iki perėjos – į kitą pusę pereina bet kurioje vietoje. Tad perėja nėra būtina. Juolab kad ją reikia prižiūrėti, o tai kainuoja. Be to, pastebėta, kad mažoje gatvėje perėja nėra saugi vieta.

„Nesaugi perėja sukelia daugiau pavojų, nes vietiniai vairuotojai įpratę tų ženklų nematyti ir nesitiki, kad į tokią mažai naudojamą perėją išeis pėsčiasis. Tada įvyksta nelaimė“, – sako T. Jukna.

O žmogus, prieš eidamas ten, kur neįrengta perėja, būna atidesnis – stebi aplinką, įsitikina, ar tikrai nėra automobilio, ir gatvę kerta saugiau.

„Nežengia į gatvę žiūrėdamas į telefoną ar rausdamasis krepšyje. Vairuotojai sako, kad per pėsčiųjų perėją jaunimas eina įnikęs į telefonus, o vyresnio amžiaus žmonės pasinėrę į problemas ar krepšiuose kažko ieško. Neįsitikinę, ar automobilis yra, ar ne – žengia į perėją, nepasuka galvos į važiuojamąją kelio dalį“, – T. Jukna sako, kad perėja neretai tampa viena nesaugiausių vietų.

Jo teigimu, neretai būna, kad automobilio vairuotojas nepastebi staiga įžengusio pėsčiojo, o šis būna įsitikinęs, kad jį praleis.

Nori atitolinti nuo perėjų

Panevėžio apskrities VPK Komunikacijos grupės vyriausioji specialistė Rasa Galkauskienė sako, kad šiemet per šešis mėnesius miesto perėjose įvyko 11 avarijų, per kurias sužaloti žmonės, tarp jų – vaikai, dviratininkai, būta ir neblaivių asmenų. Avarijos įvyko skirtingose miesto perėjose –Aukštaičių gatvės, S. Kerbedžio ir Liepų alėjos sankryžoje, J. Janonio gatvėje, Parko, Marijonų ir kitose gatvėse esančiose.

T. Juknos teigimu svarstoma imtis ir naujos saugumo priemonės – pailginti atstumą prieš perėją, kur nebūtų galima statyti automobilių.

Kiek perėjų saugumo priemonės sumažina nelaimių jose, T. Jukna teigia negalintis pasakyti. Mieste tokie tyrimai niekada nebuvo atlikti. Be to, jie nelabai ir įmanomi, nes kol kas nėra nė vienos gatvės, kurioje visos perėjos būtų sutvarkytos ir saugios. Šalies mastu, pašnekovo žiniomis, eismo įvykių, atnaujinus perėjas, gerokai sumažėja.

Mieste daugiau nei trys dešimtys perėjų jau atnaujintos, bet apie jose sužalotus žmones T. Jukna sako neturintis informacijos. Tačiau pastebėta, kad ne vieną tokią perėją apgadino neatidūs vairuotojai – kliudė, nulaužė saugumo salelių stulpelius.

Miesto Savivaldybėje jau kalbama ir apie dar vieną saugumo priemonę. Didesnėse gatvėse vairuotojai neretai pastato automobilį arčiau perėjos, nei leidžiama, arba to atstumo tiesiog nepakanka – vairuotojai per jį neretai nemato pėsčiųjų. Pagal Kelių eismo taisykles, automobilį leidžiama statyti ne arčiau kaip 5 metrai iki perėjos. Pasak T. Juknos, svarstoma šį atstumą pailginti dar 15 metrų. Darbo grupė tam iš esmės jau pritarė, tačiau neaišku, kaip tai būtų galima padaryti.

„Tai daugiau strateginis klausimas ir prieštarauja Kelių eismo taisyklėms, pagal kurias stovėti draudžiama arčiau nei likus penkiems metrams iki perėjos. Darbo grupėje buvo siūloma, kad vis dėlto B ir C kategorijų gatvėse prieš perėjas reikėtų ilgesnio atstumo. Jei vairuotojas važiuoja 50–60 kilometrų per valandą greičiu, penkių metrų sustabdyti jam mažoka, o pėsčiasis iš už stovinčio automobilio paprastai išlenda neįsitikinęs, kad niekas nevažiuoja“, – sako jis.

Administracijos direktoriaus pavaduotojo manymu, artimiausiu metu bus apsispręsta, kaip bus galima išspręsti šį klausimą, – galbūt išbraižys geltonus, stovėti draudžiančius zigzagus.

Faktai

Miesto Savivaldybė skelbia, kad šiemet bus atnaujinamos šios perėjos: Marijonų g. (ties Liepų al. 8), Rožių g. (ties Žalgirio g.), ties Rožių g. 20, J. Biliūno g. (ties užtvanka), ties Nemuno g. 29, šalia Marijonų g. 12, 31, 35, 36, 43, Tinklų g. 5, Dainavos g. 20, Molainių g. 4, 11, 15, šalia Kniaudiškių g. 58, 59, 28, 27B, 93, prie Smėlynės g. 11, 23, 64, 82, 94, Smėlynės g. (ties A. Jakšto g.), Stoties g. (ties Nevėžio g.), prie Stoties g. 10, Staniūnų g. 29, Velžio kel. 2, Vilniaus g. 21, 25, 27, 43, Aukštaičių g. 4, 36, 77, 76, Aukštaičių g. (ties Sirupio g.), ties Ramygalos g. 19, 48, 28, 76, 94B, 150, 170, 188A (nežymėta perėja).

 

 

Komentarai

  • perėja už tilto reikia naikint, ne vietoj visai, yra šviesoforas kitoj pusei tilto ir saugu eiti per gatve.

    • Atsakyti
  • Kad perėja yra pavojingiausia gatvės dalis tai tik agresyvios visuomenės ženklas. Buvote Vakaruose ir nelaksto mašinomis ir iš tolo prieš perėją pristabdo. O perėjų nėra per daug. Ir prie tilto abi perėjos reikalingos nes pėstieji neprivalo eiti papildomų atstumų tik tam kad ponam vairuotojam netrukdyti.
    Perėjas parenka specialistai įvertinę daug informacijos taigi nedera kiekvienam piktintis kai per mazai netgi ir žino.

  • Kaip pereja kas 150 metru ant gatves tai neber kur vaziuot reikia ziuret kad koks su laidais ausyse zioplys vakaru kulturos prisiziurejas nepapultu po ratais. Rusu laikais specialistai ir pastate uz tilto ta pereja kur vienas zazas per para vaziuodavo

  • O kada svarstys automobilių aikštelių įrengimo klausimą? kur juos dėti? Įrenkite nors mokamas aikšteles. Dabar tik viską mažina.

  • Kas, kad prie perėjų nudažė ištisines linijas, pažiūrėkite Nemuno g. vistiek pristatyta automobilių, mačiau net vairavimo mokyklos instruktorius stato, nežinau kaip jis moko busimus vairuotojus, jeigu pats eismo taisykles pažeidinėja.

Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų