J. Basanavičiaus ir Beržų gatvių kampo vaizdas iki vasaros vidurio turėtų iš esmės pasikeisti: vietoje Autobusų parko senų pastatų iškilti nauja parduotuvė.

Sovietinį paveldą pakeis nauja parduotuvė

Sovietinį paveldą pakeis nauja parduotuvė

Ties viena judriausių Panevėžyje J. Basanavičiaus ir Beržų gatvių sankryža prieš šešiasdešimt metų iškilę Autobusų parko statiniai – jau istorija, išliksianti tik nuotraukose.

Šiandien pradedamas griauti buvęs Autobusų parko keturių aukštų administracinis pastatas, savo eilės laukia ir senieji angarai. Iki ateinančios vasaros šioje vietoje turėtų atsirasti Vokietijos prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvė.

Panevėžio autobusų parke pastarosiomis dienomis – istorinio persikraustymo įkarštis. Į naujas, tik antradienį valstybinės komisijos leistas eksploatuoti, patalpas pervežami paskutiniai segtuvai su dokumentais, baldai, technika.

Šešiasdešimt metų darbo vieta buvusias administracines patalpas Autobusų parko darbuotojai privalėjo palikti iki vakar dienos 12 val., išsikraustyti iš angarų turi dar savaitę.

Griovėjų laukiančiame pastate jau išjungtas šildymas, kabinetuose mėtosi bevertės senienos – sovietinių baldų liekanos, vystančių gėlių vazonai netrukus bus sumaišyti su statybiniu laužu.

Bendrovei „Lidl Lietuva“ leidimą jau buvusio Autobusų parko pastato J. Basanavičiaus g. rekonstrukcijai ir angarams griauti Panevėžio Savivaldybė išdavusi dar rugsėjo pabaigoje.

J. Basanavičiaus ir Beržų gatvių sankirtos vaizdas iš esmės pasikeis. Prekybos tinklą valdančios bendrovės įsigytame daugiau nei 3,6 ha plote iki vasaros vidurio turėtų iškilti daugiau nei 2000 kv. m parduotuvė, 133 vietų automobilių stovėjimo aikštelė. Nemažą dalį sklypo nuo Beržų g. pusės numatyta apželdinti – apsodinti medžiais, įrengti mažosios architektūros elementų.

Sumažėjo keliskart

Iš Panevėžio autobusų parko, kurio 100 proc. akcijų valdo miesto Savivaldybė, bendrovė „Lidl Lietuva“ dar 2015-ųjų gruodį įsigijo per 13 tūkst. kvadratinių metrų angarą bei keturių aukštų beveik 1500 kv. m administracinį pastatą strategiškai patrauklioje vietoje J. Basanavičiaus gatvėje.

Nekilnojamojo turto vertintojai prieš porą metų šį turtą buvo įvertinę 1,4 mln. eurų. Aukcione jo kaina krito iki 1,2 mln. eurų. „Lidl Lietuva“ statinius nupirko už mažiau, nei buvo apskaičiavę vertintojai, bet daugiau, nei prašyta aukcione.

Autobusų parkas tąkart buvo įsipareigojęs iš parduotųjų patalpų išsikraustyti dar iki 2017-ųjų rugsėjo, tačiau užsitęsus naujo pastato statybos darbams įkurtuves teko keliems mėnesiams atidėti.

Parduoto Autobusų parko angaro pašonėje iškilęs naujas 3200 kv. m įmonės pastatas maždaug keturis kartus mažesnis už turėtas patalpas.

Griovėjų laukiantis Autobusų parko šešiasdešimtmetis pastatas jau netrukus virs statybiniu laužu. V. Bulaičio nuotr.

„Kažkada Autobusų parkas užėmė 10 ha, o pastatai – per 13 tūkst. kv. m. Bet tada parke dirbo 1500 žmonių, turėjom 350 autobusų ir beveik 100 taksi. Dabar liko 110 autobusų ir 280 darbuotojų. Natūralu, kad tokių plotų ir didelių dirbtuvių įmonei nebereikia. Anas pastatas buvo visiškai nefunkcionalus, savotiškas miestas mieste, kur po stogu važinėjo automobiliai“, – „Sekundei“ teigė Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas.

Anot jo, prieš šešias dešimtis metų statyti buvę pastatai – koridoriumi sujungti administracinis ir dirbtuvės – jau buvo pasiekę kone avarinę būklę. Juos šiltinti ir remontuoti būtų netikslinga.

Blaivumą tikrins kompiuteris

Naujame Autobusų parko dviejų aukštų pastate po vienu stogu sutilps ir administracinės, ir gamybinės patalpos. Kol kas tai moderniausias autobusų parkas bent 800 km spinduliu.

Naujose patalpose darbuotojų laukia ne tik modernūs įrenginiai gamybinėse patalpose. Dispečerinėje montuojama nauja įranga vairuotojų blaivumui patikrinti. Iki šiol tokia procedūra buvo patikėta dviem medicinos seselėms.

Ar vairuotojas blaivus, nuo šiol įvertins kompiuteris. Prie sienos sumontuotame įrenginyje vairuotojas, surinkęs tabelio numerį ir papūtęs, iš karto bus nufilmuojamas, vaizdas sutapatinamas su bendrovės duomenų bazėje esančia darbuotojo nuotrauka ir duomenys apie ekrane įsižiebusias promiles iš karto trumpąja žinute nusiunčiami įmonės administracijai.

Parduoto angaro pašonėje iškilusios naujos Autobusų parko patalpos bene keturis kartus mažesnės už įmonės turėtąsias.

Naujame Autobusų parko pastate įrengtos poilsio patalpos darbuotojams – dušai, virtuvė su minimalia buitine technika. Gamybinėse patalpose sumontuota moderni plovykla, unikali dažykla, visas patalpas apšvies LED ir liuminescenciniai šviestuvai, sumontuoti našūs įrengimai – taškai greito jungimo pneumatiniams įrankiams, moderni vėdinimo sistema, gamybinėse patalpose nuolat palaikanti švarų orą.

Dujomis varomų autobusų remonto patalpoje sumontuoti jutikliai, kad esant dujų nuotėkiui patalpos būtų apsaugotos nuo sprogimo: suveikus signalizacijai automatiškai atsidarys liukas lubose ir įsijungusi ventiliacija išpūs dujas lauk. Moderni vėdinimo sistema sumontuota ir dažymo patalpoje, pritaikytoje dažyti ir vandeniniais dažais.

Statyboms skolinosi

Naujose gamybinėse patalpose šiuo metu – 18 laipsnių šilumos. Senąsias nešildomas dirbtuves košdavo skersvėjai, o dėl nuolatinės drėgmės plovykloje net po stogu jutiminė temperatūra būdavo dar mažesnė nei lauke.

Modernaus, energinės A kategorijos pastato statybos ir nauji įrenginiai Savivaldybės valdomam Autobusų parkui kainavo daugiau nei 2,6 mln. eurų. Pusę šios sumos įmonė rengiasi padengti lėšomis, gautomis už „Lidl Lietuva“ parduotą senąjį pastatą, kitą dalį skolinosi iš banko aštuoneriems metams.

R. Petukauskas nemano, jog įkurtuvės daugiau nei keturis kartus mažesnėse nei turėtosios patalpose būtų atsiėjusios per brangiai.

„Jei konkursą statybos darbams skelbtume dabar, mokėtume gerokai daugiau. Per porą metų kainos pakilo apie 50 proc.“, – tikino R. Petukauskas.

Dėl stoties vedamos derybos

Autobusų parkui jau atsinaujinus, panevėžiečius ir atvažiuojančiuosius į Aukštaitijos sostinę tebešiurpina bene labiausiai Lietuvoje apleista autobusų stotis pačiame miesto centre.

Daugiau nei keturias dešimtis metų skaičiuojanti stotis nė karto nebuvo kapitališkai atnaujinta.

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Rimanto Paužos teigimu, šiuo metu dėl sutarties pasirašymo vedamos derybos su konkursą įrengti autobusų stotį už privačias lėšas laimėjusia bendrove „Baltisches Haus“. Ji Lietuvoje valdo daugiau nei dvi dešimtis nekilnojamojo turto objektų, skirtų prekiauti. Daugumos šios nekilnojamojo turto plėtotojos pastatų pagrindinis nuomininkas –„Iki“ parduotuvės.

Sutarties su „Baltisches Haus“ projektą planuojama teikti Savivaldybės tarybai tvirtinti jau sausį.

Jei politikai jai pritars, būtų pradėta projektuoti naujoji autobusų stotis.

Pasak R. Paužos, ją pastatyti planuojama iki 2019-ųjų pradžios.

Autobusų parkui kelis milijonus eurų kainavusios naujos administracinės ir gamybinės patalpos su įrenginiais, pasak R. Petukausko, moderniausios 800 km spinduliu.

Mainais atiduos aikštelę

„Baltisches Haus“ nurodo į Panevėžio autobusų stoties statybas investuosianti apie 700 tūkst. eurų. Savivaldybė pageidauja, kad už privačias lėšas būtų pastatytas naujas iki 600 kvadratinių metrų vieno aukšto autobusų stoties pastatas naujoje vietoje – neužstatytame trikampyje, esančiame tarp įvažiavimo į stotį ir išvažiavimo. Iš privataus investuotojo tikimasi naujo stoties perono su atvykimo ir išvykimo aikštelėmis Savanorių a. vietoje vadinamojo alyvų parko.

Mainais už naują stoties pastatą investuotojui Savivaldybė pasiruošusi atiduoti automobilių stovėjimo aikštelę stoties pašonėje, greta prekybos centro.

Pasak R. Paužos, investuotojas šioje vietoje numatęs įrengti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę.

Dabartinį autobusų stoties pastatą Savivaldybė planuoja rekonstruoti jį pritaikydama visuomeninei veiklai. Planuojama iš esmės pertvarkyti ir dabartinį autobusų stoties peroną – asfaltbetonio aikštę norima paversti parku. Tokiu atveju pasikeistų autobusų judėjimas, nes transporto srautai šlietųsi arčiau Savanorių a. pietinės dalies.

Taip pat žadama sutvarkyti autobusų stoties prieigas iki Elektros, Vilniaus gatvių ir Laisvės a. Tam Savivaldybė ketina panaudoti maždaug 3 mln. eurų Europos Sąjungos paramos.

Komentarai

  • Maniau kad jau praėjo tie laikai kai viešosios miesto erdvės skirtos miesto gyventojų poreikiams tenkinti atsiduria verslininkų žinioje. Savivaldybė pasinaudojusi ES lėšomis pati gali pilnai sutvarkyti esamą autobusų stotį. Taip miestiečiams butų išsaugota ir automobilių aikštelė šalia IKI ir alyvų skvėrelis ir esama autobusų stotis.

    • Atsakyti
  • Tas alyvų skverelis tai nei penki, nei devyni. Tipiškas kaimuko akcentas

    • Pritariu kad alyvu skverelyje butu galima kazka siuolaikiskesnio padaryti, bet jokiu budu nepalaikau valdzios ketinimu mainais už naują stoties pastatą investuotojui atiduoti automobilių stovėjimo aikštelę greta prekybos centro. Kazkodel nutylima kad šioje vietoje numatoma įrengti ne tik daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę be ir dar viena prekybos centra paciame miesto centre, taip dar labiau paralyzuojant centrine miesto dali transporto srautais.

  • Beržų gatvėje biokuro katilinę stato, tai tą LIDLą gerai uždūmins.

  • Parduotuvių Panevėžyje greit bus daugiau negu panevėžiečių

  • kiekvienam panevezieciui po PC.

Rodyti visus komentarus (6)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų