Direktorės elgesiu ir sprendimais nepatenkinti Panevėžio socialinių paslaugų centro darbuotojai graso streiku. T.Šiaudinio nuotr.

Socialinių paslaugų centre bręsta streikas

Socialinių paslaugų centre bręsta streikas

Vos prieš keturis mėnesius dirbti pradėjusi Panevėžio socialinių paslaugų centro direktorė Lina Kazokienė išjudino tikrą širšių lizdą. Streiku graso per septyniasdešimt šios įstaigos darbuotojų, nes įžvelgia naujosios vadovės neetiškumą, psichologinį spaudimą ir Darbo kodekso pažeidimų.

Penki Panevėžio socialinių paslaugų centro darbuotojai ir Respublikinės jungtinės profesinės sąjungos pirmininkas Arvydas Dambrauskas vakar oficialiai kreipėsi į miesto merą Rytį Račkauską prašydami padėti išspręsti centro darbuotojų ir jo vadovės L. Kazokienės konfliktą.

Įstaigos darbuotojai kaltina direktorę dėl Darbo apmokėjimo įstatymo pažeidimo. Taip pat skundžiamasi dėl per didelio krūvio dirbant su socialinės rizikos šeimomis ir neterminuotų darbo sutarčių.

„Problema, kad pažeistas įstatymas dėl užmokesčio tvarkos. Ji nesuderinta su darbuotojais ir neįtraukta į kolektyvinę sutartį. Žmonės skundžiasi ir dėl per didelio krūvio. Pagal naująjį Vyriausybės nutarimą vienas socialinis darbuotojas turėtų prižiūrėti iki dešimties šeimų. O Panevėžio specialistams jų vidutiniškai tenka 14–15, pavaduojantiesiems netgi – 30. Neseniai pradėti priimti nauji darbuotojai, tačiau dar liko ir laikinųjų. Juos reikėtų įdarbinti neterminuotam laikui“, – „Sekundei“ aiškino Respublikinės jungtinės profesinės sąjungos pirmininkas A. Dambrauskas.

Jam pritarė Panevėžio socialinių paslaugų centro darbuotojai. Nuo 2015 metų savo įstaigoje patys įkūrę profesinę sąjungą jie pasakojo, kad direktorė gana neatsakingai vertina savo pavaldinių kvalifikaciją, apie ją neteisingai skelbia centro internetinėje svetainėje.

Be to, visi kalbėjo apie tvyrančią įtampą darbe. Esą nauja vadovė negirdi darbuotojų problemų, priešingai – juos psichologiškai spaudžia ir rašo įspėjimus. O tai dar labiau apsunkina situaciją, kenčia įstaigos klientai.

Keturis tokius raštus ir vieną nuobaudą dėl darbo jau gavo minėto centro Vaikų globos skyriaus vedėja Irina Tvarijonienė.

„Ar tai sutapimas, kad mes pradėjome iš direktorės reikalauti savo teisių, ar vedėja dirba prastai? Tik tie įspėjimai pasipylė po mūsų išsakytų reikalavimų?“ – svarstė A. Dambrauskas.

Jo duomenimis, po pokalbio su L. Kazokiene dviem darbuotojams prireikė medikų pagalbos. Neva neatlaikiusi psichologinio spaudimo iš darbo išėjo buvusi įstaigos profesinės sąjungos pirmininkė.

Apie tokį kolektyvo ignoravimą Jungtinės profesinės sąjungos pirmininkas teigė negirdėjęs per 25 savo veiklos metus.

L. Kazokienė įsitikinusi, kad prieštaravimus jos vadovaujamoje įstaigoje įžiebė prie senos tvarkos pripratusieji.

Surinko parašus

„Dar iki šio susitikimo bandėme ieškoti kompromiso. Savo reikalavimus direktorei išdėstėme raštiškai ir paprašėme suburti taikinimo komisiją deryboms pradėti. Tačiau pavėluotai gavome atsakymą, kad jos nesulauksime. Mūsų nuomone, tai yra ciniška ir provokuoja kovoti“, – tvirtino A. Dambrauskas.

Todėl per 70 Panevėžio socialinių paslaugų centro darbuotojų jau pasirašė raštą pradėti streiką šioje įstaigoje – ketinama dvi valandas nevykdyti pareigų ir tik vadovo atsakas nulemtų, ar tokia padėtis tęsis.

Socialinių paslaugų centro direktorei L. Kazokienei atšaukti kraštutinę priemonę leista tik mero R. Račkausko ir kitų Savivaldybės atstovų akivaizdoje. Tačiau kolektyvas įspėjo skelbsiąs įspėjamąjį streiką.

„Nebėra kur trauktis. Siūlome šiandien rinkti taikinimo komisiją arba pradėsime streiką. Iš anksto pranešime apie įspėjamąjį streiką, nes apie jį būtina įspėti prieš septynias dienas. Norime apsidrausti. Neleisime direktorei visko užglaistyti“, – pabrėžė kovos vėliavnešys.

Panevėžio socialinių paslaugų centro direktorė prisipažino, kad toks ultimatumas ją verčia rinktis tarp pačių darbuotojų interesų. Profesinės sąjungos parinktas laikas jai esą svarbus ir mažinant jų pačių krūvį.

„Prieš dvi dienas gavau pakartotinį reikalavimą rinkti taikinimo komisiją. Bet šiandien turiu dalyvauti naujų darbuotojų atrankoje. Kam dabar teikti prioritetą?“ – klausė L.Kazokienė ir pasiūlė derybas pradėti penktadienį.

Tam per dideles emocijas galiausiai pritarė ir streiko organizatoriai.

Nauja šluota naujai šlavė

„Visas ginčas užvirė dviejuose centro skyriuose: Paramai su šeimomis ir Vaikų grupinio gyvenimo namuose. Nežinau, kas viską pradėjo. Mane dėl šios situacijos skundai pasiekia iš išorės – juose minimos ne tik pačių darbuotojų problemos, bet ir jų darbo trūkumai“, – „Sekundei“ dar prieš triukšmingą posėdį teigė centro direktorė L. Kazokienė.

Panevėžio savivaldybės vadovai streikuoti nusiteikusiems darbuotojams siūlo ieškoti kitų būdų susitarti su savo direktore.

Darbą šioje įstaigoje ji pradėjo sausio mėnesį. Iki tol dirbo ne socialinėje sferoje, tad pirmiausia tvirtino norėjusi susipažinti su nauja darboviete, jos tvarka ir kolektyvu.

„Vos pradėjusi darbą į susirinkimus kviečiau kiekvieno skyriaus darbuotojus pasikalbėti. Ir dabar jiems mano durys visada atviros, ypač jeigu rodomos kokios nors geros iniciatyvos“, – tvirtino L. Kazokienė.

Nemaža dalis kolektyvo, pasak jos, dirba jau nebe pirmus metus ir priprato prie senosios tvarkos. Tad atėjus naujai vadovei jos sprendimai pradėjo kelti sumaištį.

„Situacija Panevėžio socialinių paslaugų centre iki tol buvo gana statiška, buvo trūkumų, ir mano dinamiškumas natūraliai sutiktas ne itin džiaugsmingai. Pirmas incidentas kilo kovą Paramos šeimai skyriuje, kai pasiūliau kartą per savaitę socialinės rizikos šeimas aplankyti po 17 valandos“, – prisiminė direktorė.

Tokio sprendimo prireikė matant, kad dalies iš 200 šioje įstaigoje esančių šeimų nepavyksta surasti, nes tėvai būna darbe, o jų vaikai – ugdymo įstaigose. Taigi vadovė pasiūlė vieną dieną per savaitę socialiniams darbuotojams dirbti nuo 10 iki 19 val.

Be to, vadovė paprašė, kad jos pavaldiniai apie situaciją lankomose šeimose atsiskaitytų anksčiau, nei praėjus mėnesiui nuo vizito, ir dažniau. Nauja tvarka neprigijo iki šiol.

„Suprantu, kad darbuotojai turi savo šeimas, bet šis darbas reikalauja atsakomybės, energijos ir pašaukimo padėti. Mūsų klientai yra sudėtingi žmonės ir turime derintis prie jų“, – pabrėžė L. Kazokienė.

Direktorės nemalonės sulaukė ir jos prašymas susiderinti kolektyvo atostogas. Mat iš 14 skyriaus specialistų ilsėtis vienu metu panoro devyni. Šį klausimą pavyko išspręsti.

Pradėjo bandomąjį projektą

L. Kazokienė teigė prieš porą savaičių pradėjusi bandomąjį projektą įstaigoje. Keli nauji darbuotojai jau išbando naują tvarką ir po mėnesio esą bus išanalizuota, ką centre reikėtų keisti, kuo papildyti jo veiklą.

„Svarstysime, kaip lankyti šeimas, kaip pildyti tokių patikrų dokumentus, kaip atsiskaityti dėl rezultatų. Po mėnesio matysime, kas naudinga, ko nereikia“, – aiškino pašnekovė.

Su socialinės rizikos šeimomis šioje įstaigoje dirba dvidešimt socialinių darbuotojų. Šeši iš jų priimti visai neseniai, gavus Vyriausybės finansavimą tokioms funkcijoms.

Centre dirba apie šimtas žmonių. Vadovė teigė visų jų negalinti kasdien pakalbinti, išklausyti, tad dažniausiai bendrauja per skyrių vedėjus. Jiems kiekvieną pirmadienį esą rengiami susirinkimai.

Tačiau L. Kazokienė nesutinka, kad kolektyvui daro psichologinį spaudimą. Ji akcentavo esanti atvira bendravimui ir pridūrė, kad jai svarbu ir darbuotojų, ir klientų interesai.

„Jei profesinė sąjunga nusiteikusi spręsti problemas, aš sėsiu prie bendro stalo ir kalbėsiu. Bet jeigu jų tikslai kitokie – galbūt prilipdyti man neveiksnumą, – tada čia kitas reikalas“, – teigė direktorė.

Siūlė taiką

Panevėžio mero R. Račkausko nuomone, šioje situacijoje labiausiai trūksta dialogo.

„Ankstesnis įstaigos vadovas paliko daug problemų. Darbuotojų aplaidumą buvo pastebėję ir vaiko teisių gynėjai. Tad visas šis kaltinimas skamba gana neobjektyviai. Problemos dėstomos, bet nėra atsakymo, ką galima padaryti“, – profesinės sąjungos atstovams kalbėjo miesto vadovas.

Pasak jo, bet kokiu atveju reikia galvoti apie socialinių paslaugų centro klientus ir pamiršti asmenines ambicijas. Streiką ir gana griežtą darbuotojų toną R. Račkauskas įvardijo kaip išankstinį priešiškumą ir spaudimą, neieškant geriausio ir taikiausio varianto.

„Nereikia kariauti – sėskite ir kalbėkite, burkite taikinimo komisiją“, – ne vieną kartą ragino meras.

Jam pritarė ir vicemeras Petras Luomanas. Jis pabrėžė, kad reikia galvoti ne tik apie savo teises, bet ir apie savo pareigas klientams.

Ar situacija Panevėžio socialinių paslaugų centre pablogėjo tik nuo sausio, ar buvęs įstaigos vadovas dirbo geriau, susirinkusiųjų klausė ir Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Sandra Jakštienė.

Panevėžio savivaldybės Teisės ir viešosios tvarkos vedėja Daiva Svirelienė galiausiai pasiūlė konfliktuojančioms pusėms pasinaudoti Vyriausybės siūlomų tarpininkų pagalba. Yra sudaryti tokių specialistų sąrašai ir galima juos pasitelkti.

„Be taikinimo komisijos surinkimo streiko procedūrų negalima pradėti. Tai yra paskutinė priemonė sprendžiant nepasisekusias derybas, kai viskas iki tol jau išnaudota. Jeigu patys negalite susitarti, kvieskitės tarpininką. Dėl tokių ginčų negali stoti darbas ir kentėti paslaugos gavėjas“, – pabrėžė vedėja.

Tačiau tokias valdžios kalbas streikuoti nusiteikusių darbuotojų emocijos užgožė. Profesinės sąjungos atstovai pripažino, kad problemų šioje įstaigoje visada buvo, bet dabar situacija nebepakenčiama. Dalis darbuotojų, anot jų, jau būgštauja dėl susidorojimo, nes paviešino nesutarimus.

Komentarai

  • Panašu, kad soc.psalaugų centro darbuotojai rūpinasi tik savo patogumu, o ne tais, kuriais turėtų rūpintis.

    • Manau mes darbuotojai, patirdami stresą darbe, sugebame kokybiškais dirbti …tai įrodo, kad gebame greitai reaguoti į visas situacijas…. sugebame ne tik šeimoms padėti, bet ir padėti patys sau…

    • Visuomet buvom lojalus kompetetingam vadovuu. Dirbom neskaiciuojant valandu neprasant papildomo atlygio. Dirbom nes buvom vertinami vadovo !!!! Na o dabar liepia nesdintis ar tai ne susidorojimas ?????

  • Tik keli mėnesiai , o jau žmonių dirbančių tokį sunkų ir reikalingą darbą streikas. Dirbti su žmonėmis , tai ne galimai politinį konkursą laimėti į vadovo kėdę .Žmones reikia gerbti ir mokėti su jais dirbti komandoje. Žinojome ir viešai sakėme , kad iš tokio vadovo gero nelauk.Arba pamins , arba išduos.Gal reikia geriau laiku priimti rįžtingus sprendimus ir tokius nekompetetingus vadovus atleisti, nes vėliau vistiek reikės tai padaryti, o žala bus didesnė.

  • O jau dėl anos ponios, kad tiek įspėjimų gavo nenuostabu, jei nė kiek nerūpi vaikai, tad ko čia stebėtis, aš už naują vadovę.

  • Džiugu, kad darbuotojai netyli ir nekenčia patiriamo spaudimo. Žmogus neturintis supratimo, kas tai socialinis darbas sunkiai supras, kaip vadovauti šioje srityje. Juk čia ne studentams paskaita pravesti ir po to atsiskaityti. Dirbama su šeima kurioje begalė socialinių problemų.

  • Direktore yra ypatingai vaidmainis zmogus !!!Ta gali patvirtinti didesne dalis darbuotoju !!!Manau reiketu istaigoje siuo metu istirti mikroklimata ir paaisketu ar itampa jaucia tik du skyriai. Neimanoma produktyviai dirbti socialinio darbo su laniausiai pazeidziamais zmonemis, kai nuolatos juntama darbe itampa reikalaujama nuolatos rasyti pasiaiskinimus ir tt. Sis zmogus negali dirbti tokioje institucijoje!!!! Darbuotojams del itampos kvieciama greitoji pagalba i istaiga, ko nebuvo anksciau !!! Ar tai neirodo streso bei itampos darbe !!!!

    • Neturiu interesų šioje darbovietėje, bet esu susidurusi seniau-ten betvarkė! Bet viską sutvarkyt naujam vadovui reikia išminties, tam neužtenka diplomą gaut ir į valstiečių gretas įstoti…

    • tai gal daug liolės pridirbus, kad kvieciama greitoji 😀

  • Mes mylime savo darbą, norime ramiai, be streso dirbti ir teikti kokybiškas paslaugas žmonėms, spręsti jų problemas… Mūsų darbe svarbu skubiai reaguoti ir padėti šeimoms krizinėje situacijoje, o ne rašyti paaiškinimus direktorei…. Čia ne paskaitas skaityti… manau vadovas mūsų darbe turi mažinti „poperizmą“… siekti, kad mes galėtume daugiau laiko skirti šeimoms, o ne rašinėliais užsiimti…

  • Palaikau vadovės Linos pusę.Žmogus nori pakeisti tikrai sustabarėjusią, blogąja prasme , tvarką šioje įstaigoje.Kaikurių darbuotojų požiūris į savo darbą nebeatitinka šių dienų aktualijų.Turi daugiau rūpintis kitais,o ne savimi,jeigu jau dirba tokioje įstaigoje.Tai turėtų suprasti ir pakeisti savo požiūrį į darbą.Rūpintis kitais,o nestreikuoti.

    • Atsakyti
    • Komentuotoja mat atsirado….pirmiausia reikia ismanyt apie ką eina kalba

  • Panevėžiete, aš taip pat Panevėžietė, žmonės, kurie dirba socialinių paslaugų sferoje yra baigę mokslus, ir be abejo rinkosi specialybę iš pašaukimo, ne dėl mados, tai nėra puikiai apmokamas darbas. Tai jie puikiai ir supranta , kad, jei nepadės patys sau, negalės padėti, tiems, dėl kurių pasirinko šį darbą. Stresą darbe patiria tikrai ne tik šie darbuotojai, bet jie moko, kad tylėti negalima. Manau tai yra puiku, gana tylėti, reikia išmokti kovoti, ir mokyti kitus, taip pat ir asocialius asmenis mokyti kovoti stotis „ant kojų“ už pilnavertį gyvenimą.

    • Atsakyti
  • Ne visada tas , kuris rėkia garsiai ir kaltina yra teisus. Liaudies išmintis byloja- geriausia gynyba-puolimas. Pajudino širšių lizdą. Ne paslaptis, kad ta darbuotoja, kuriai kvietė greitąją-jau daug metų apserga, kai kokia nors nepatogi situacija darbe. Kaip ne paslaptis, kad rizikiniai darbo laiku susitvarko visus reikalus, nagus prisiklijuoja, blakstienas prisilipdo, apsiperka. Dabar reikia dirbti daugiau – pasaulio pabaiga tapo. Kontrolė didesnė-košmaras.

    • Atsakyti
    • Čia matyt konkrečiai apie save ir kalbat, ar gražu darbo metu tokius dalykus daryti…. gėda gėda. Ir negražu taip apkalbėti kolektyvo kaip kažkada buvote jo dalis. Liūdna kokių žmonių yra.

    • Turbut pati visas proceduras ir dsrbo metu atlikai… pabegai… idomu ar kruvio neatlaikei, ar pabugai sunkumu, oi ne grozio proceduras nebegaletum atlikt… na ir gerai , kad isejai…. valio

    • teisingas pastebėjimas

    • jei pati taip elgeisi, nekaltink kitų…yra žmonių (didelė dauguma) dirbanti iš pašaukimo, o kadangi prisistatai kaip „buvusi“, tai matyt ir atleido už „grožio procedūras“ darbo metu, o dabar kandžiojiesi iš piktumo 🙂

      • Atsakyti
  • Kai atlikinejau praktika, per 2 savaites praktikos buvome gal tik 3 šeimose, daugiau darbuotoja vaiksciodavo savo reikalais ! gėda! pajuto spaudima , kad reikia dirbti, tai sujudo 😀

    • Matyt buvote atleista uz pazeidimus tad liko nuoskaudos. Esu dirbusi taip pat ir zinau kad darbuotojai dirbo ir dirba neskaiciuodami laiko negailedami saves o dar is is namu nesantys savo klientams ivairiu daiktu. Myli jie zmones ir dirba is visos sirdies !!!!!!

  • na daugelis tos įstaigos socialinių darbuotojų yra nemalonūs žmonės. Pasipūtusios tarsi karalaitės, kad tik karūna nenukristų nuo galvos. Į aplinkinius žvelgiančios iš aukšto. Geriausiai žino principą, kad tas teisus – kas garsiai rėkia. Va jo ir laikosi.

    • su karūnomis ponios socialinės 😀

      • Mielieji studentai šeimos ne cirko artistai, kad jūs vedžioti per jas tiek kiek mes patys jas lankomes. Juk jie žmonės…. liūdna girdėti tiek brangaus laiko Jums skyriame…

  • Šaunuolė direktorė! Atėjo dirbti, o ne algą imti, tai dabar kolektyvui nepatinka, kad nubrėžta aiški riba, kas yra darbas ir kokios jų pareigos. Stiprybės L. Kazokienei, o kitai pusei – šalto proto arba sėkmės ieškantis patogesnės vietos ir lengvesnės duonos.

    • Niekas ir nesako kad nenorime dirbti ar nedirbame. Straipsnį visą paskaityti reikia. Ateina nauja vadovė ir visiems pradėda galvas kapoti, nes susidariusi išankstine nuomone. Mes už tvarką ir darbą bet ne tokiais metodais.

  • atėjo vadovė ir prasidėjo: studentai centre būriais plaukia, darbus atsiskaitinėja, įskaitas persilaiko, darbo metu, darbo vietoje žurnalistams interviu dalina kokia G. Kildišienė bloga, kokie partijos reikalai, nieko apie socialinį darbą, dar dorai nesusipažinusi su centro veikla, žmonėmis, visur važinėja, visur dalyvauja, iš facebooko neišlenda, piarą darosi, o žmonės po šiai dienai nežino savo pareigybinių, nėra garantuoti dėl savo algos laiku gavimo, jaučia psichologinę įtampą. Pristeigta naujų etatų. Ar kas pasidomėjo ir paklausė, kam reikalingas teisininkas, taip daug atsieinantis, ką jis atstovauja, ką jis konsultuoja? Iš kokių lėšų? Ir taip labai daug klaustukų….neatsakytų klausimų. Žmonės nėra kvaili, nėra bailūs, mes įpratę ginti silpnesnį, kovoti už kito ir tuo labiau už savo teises. Ir tikrai eisime iki galo, už teisybę. Norėdamas kritikuoti kitą, turi būti tyras ir skaidrus. O deja, matome, kad praeities šešėliai po truputį lenda į dienos šviesą.

    • Atsakyti
    • Laikykitės darbuotojai, tegu visas miestas žino teisybę, psichologinius dalykus galima įrodyti tik viešumu.

  • visada buvo sovietmečio priespauda tam centre, darbuotojos pyktos baisu klausti ko nors. nenoriai bendrauja . kuo tokias tik atleisti ir primti naujus zmones kurie nori dirbti ir gerbia klijentus.

  • kad sitame „lizde“ gal but kada nors tvarka bus…………….. vilties yra…… esu „bendradarbiaujancios“ institucijos atstovas, na tiek, kiek su jais imanoma bendradarbiauti…………… ismanymo-0, pasiputimo, arogancijos -100…………savi interesai auksciau visko… klientas?…. na ka klientas, kam jis rupi………..tikiu, jog ne visi darbuotojai tokie, bet tie, su kuo susiduriau, deja deja……..

    • Atsakyti
  • Direktorės arogancija begalinė o supratimo apie socialinį darbą absoliutus nulis. Socialinių paslaugų centre pradėtas vykdyti naujas projektas: integrali pagalba į namus, na o direktorei visiškai nerūpi nei pacientai, laukiantys taip reikalingos paslaugos,nei darbuotojai, kuriuos ji įkurdino nakvynės namuose,kartu su didžiai gerbiamais benamiais. Jums direktore turėtu būti labai gėda dėl tokio savo elgesio, bet matomai jūs tokio jausmo neturite.

Rodyti visus komentarus (30)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų