Savotiška, ryški spalvinė gama, tikslios linijos ir kiek neįprastas panevėžiečiui grafikui formatas – tokie naujausios Tomo Rudoko tapybos darbų parodos motyvai. M. Garucko nuotr.

Septynios transformacijos

Septynios transformacijos

 

Visai neseniai šventęs 50-ies metų jubiliejų, panevėžietis grafikas Tomas Rudokas „Galerijoje XX“ gausiam būriui jo kūrybos gerbėjų, draugų ir bendraminčių dovanojo personalinę parodą „Transformacijos“.

„Tapyba, kuri egzistuoja pati savaime. Kūrinys – savarankiškas, specifinis vaizdavimo dėsniais grįstas objektas, nepriklausomas nuo gamtos pavidalų ir visuomenės poreikių“, – parodos anotacijoje nedaugžodžiauja autorius.

Atidaryme grafikas pristatė septynis kūrinius: „Raudonas išmanusis“, „Virsmas“, „Didelis ir tuo patenkintas“, „Santykis arba tiesiog invazinis“, „JIDIŠ 1“, „JIDIŠ 2“, „Etno“ bei „Rožinio rombo metamorfozė“.

Tuos, kurie seka panevėžiečio kūrybą, turėjo nustebinti eksponuojamų darbų dydis. Jis ne visai įprastas T. Rudokui – jam būdingesnės mažesnės drobės. Net ir pats autorius nepraleido šio fakto paminėdamas, jog kaltininkas – panevėžiečiams gerai pažįstamas visuomenininkas, „A galerijos“ savininkas Albinas Vološkevičius. Jis dar pavasarį paskatinęs Tomą dalyvauti viename projekte ir įžiebęs simpatiją didelėms drobėms.

Menininkas su šypsena prisipažino, jog didžioji dalis pastarųjų darbų eskizų gimė mokykloje, per nuobodokus, anot jo, posėdžius.

„Tušinuku mechaniškai braukydavau kažkokias kreives ir išeidavo tam tikra geometrinė kompozicija“, – sakė T. Rudokas.

Geometrinės abstrakcijos ir įvairios geometrinės figūros autorių žavėjo jau seniai. Jis tvirtino norėjęs išbandyti, kaip iš trikampių, kvadratų ir kitų formų jam pavyktų sudėlioti paveikslą. T. Rudokui visas procesas tuomet atrodęs nesunkus, tačiau pabandžius, kaip pats patikino, teko pripažinti, jog realybė yra kiek kitokia.

T. Rudokas su šypsena prisipažino, jog didžioji dalis pastarųjų darbų eskizų gimė mokykloje, per nuobodokus, anot jo, posėdžius.

Susirinkusiesiems į parodos atidarymą sveikinimo žodį tarė Panevėžio fotografijos galerijos vedėjas Sigitas Laurinavičius, kartu su T. Rudoku dalinęsis studija.

„Kai kalba apie savo kūrybą, jis yra linkęs ją nuvertinti ir atsainiai sakyti, jog ji nieko nereiškia. Tačiau geometrinės kompozicijos nėra paprastas dalykas, ypač kai kalba eina apie tokio dydžio drobes ir tokio ryškumo spalvas“, – kalbėjo S. Laurinavičius.

Jo nuomone, darbų geometrinis abstrakcionizmas turi retro atspalvių, o štai spalvinė gama yra šių dienų atspindys.

„Abstrakcija yra abstrakcija ir turbūt kiekvienas žiūrėdamas į paveikslą galėsite pamatyti tai, ką norite – o gal ir nieko nenorite“, – pajuokavo autorius T. Rudokas.

Galerija

 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų