R.A. Rally Photos nuotr. Pirmąkart Rokiškio rajone vykusiame ralyje G. Notkaus ir D. Strižano ekipažas išsaugojo budrumą ir didelių klaidų išvengė. Stabilus aukštas tempas atnešė antrą vietą.

Rokiškio ralyje antrą vietą užėmęs G. Notkus: ginklus sudėti per anksti

Rokiškio ralyje antrą vietą užėmęs G. Notkus: ginklus sudėti per anksti

Naujas Rokiškio ralis Lietuvos autosporto žemėlapyje buvo itin permainingas – pretendentai į taures keitėse ne kartą.

Klaidų nedovanojo

Šeštadienį finišavo dvi dienas trukusios „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybos: neprognozuojamo ralio antroje pusėje savo pozicijas ženkliai pagerinęs panevėžiečių Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas („Mitsubishi Lancer Evo IX“) iškovojo aukštą antrą vietą.

Labiausiai ralio dalyvių rikiuotę pakoregavo aštuntasis greičio ruožas (GR). Šį „dopą“ laimėjo broliai Žalos, antras finišavo latvis Janis Vorobjovs, trečią laiką parodė Giedrius Notkus. Šiame GR net keletą minučių stovėjo Deividas Jocius, kuris buvo priverstas keisti ratą. Laiką švaistė ir Benediktas Vanagas, todėl po šio greičio ruožo lyderių trejetas pasikeitė. Bendroje įskaitoje pirmąją vietą ir toliau išlaikė latvio J. Vorobjovo ekipažas, į antrą poziciją pakilo G. Notkus, trečioje vietoje atsidūrė suomis Teemu Asunmaa.

Nedarę grubių klaidų G. Notkus ir D. Strižanas išlaikė stabilų tempą: devintame greičio ruože pademonstravo 3-ią rezultatą, po dešimtojo rikiavosi antroje pozicijoje, o priekyje link pergalės atsiplėšė tik latvis J. Vorobjovs. 11-tas ir 12-tas greičio ruožai panevėžiečiams nepateikė didelių staigmenų, jie sėkmingai išsaugojo turėtą sekundžių persvarą nuo artimiausių varžovų ir iškovojo antrą vietą.

Pergalę pirmosiose „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose pasiekė čempionato lyderiai latvis Janis Vorobjovs su šturmanu Ivo Pūkiu („Mitsubishi Mirage Space Star“). Trečiosios vietos taures laimėjo svečiai iš Suomijos – Teemu Asunmaa, kuriam stenogramą skaitė Jonne Halttunenas („Subaru Impreza WRX Sti“). Ketvirtą poziciją užėmė broliai Vaidotas ir Žygimantas Žalos („Mitsubishi Lancer Evo VIII“).

Viena ašimi varomų automobilių įskaitoje triumfavo Egidijus Valeiša ir Povilas Reisas. Antrosios vietos prizininkais tapo panevėžiečių – Sauliaus Trapuilos ir Arūna Jarašiaus ekipažas. Treti – Giedrius Firantas ir Matas Valiulis. „BMW Cup“ įskaitoje pergalę iškovojo panevėžiečių Renaldo Šeinausko ir Rūtos Krikščiūnaitės ekipažas.

„Baltic Rally Trophy“ įskaitoje nugalėjo Benediktas Vanagas, antrąją poziciją laimėjo švedas J.Jansson, o trečią vietą laimėjo Linas Vaškys.

Dar pirmame greičio ruože varžybas baigti buvo priverstas vienas greičiausių ralio dalyvių – lenktynininkas Vytautas Švedas, kai likus keliems šimtams metrų iki finišo jis patyrė avariją. Vienuoliktame GR varžybas baigė dar du greiti sportininkai – Deividas Jocius, kuris nusuko pusašį, ir A.Mikhaylovas, susidūręs su techninėmis problemomis. Incidento metu jo automobilis virto ant šono, tačiau ekipažas netrukus išsiuntė signalą, kad skubios medikų pagalbos jiems nereikia. Netruko ir daugiau incidentų: naujoje vietoje vykęs ralis klaidų nedovanojo.

Lietuvos ralio čempionato V etapas vyks rugsėjo 8-9 dienomis Elektrėnuose, paskutinis 6-asis etapas vyks ir čempionatas finišuos Druskininkuose rugsėjo 29-30 dienomis. Keturiais ratais varomų atomobilių (4WD) įskaitoje pirmauja praėjusio sezono nugalėtojas J. Vorobjovs (104 taškai), antras – Benediktas Vanagas (75), trečioje pozicijoje – G. Notkus (71).

Nuobodu trasoje nebuvo

Užimta antra vieta, kokios nuotaikos po Rokiškio ralio etapo?, – po varžybų „Sekundė“ paklausė G. Notkaus.

Pačios geriausios. Ralis baigtas pakankamai aukštoje pozicijoje ir mums po paskutinės nesėkmės (red. – birželį Žemaitijos ralyje) ši vieta – tikra atgaiva, šviežio oro gūsis. Džiaugiamės savo rezultatu.

Kokį įspūdį paliko debiutinio Rokiškio ralio etapas ir greičio ruožai? Daugelis pažymėjo, kad tai pakankamai „greitas“ ralis.

Pats ralio renginys, organizacija – tikrai puiki. Gražios vietovės, atvyko daug žiūrovų. Kalbant apie greičio ruožus, jie savotiškai greiti, kai kurie GP turi keletą tokių tiesiųjų, bet buvo ir klastingų, staigių posūkių, keletą tramplynų. Net kelissyk teko pabuvoti už trasos ribų, nespėjau sustoti ir išsslydau.

Nuobodu tikrai nebuvo. Visgi, naujas ralis, nauji greičio ruožai padarė savo, buvo avarijų, keliems kolegoms stipriai nepasisekė. Kai važiuojame jau žinomame ralyje, tų bėdų ir klaidų jau mažiau patiriame.

Asmeniškai jūsų ekipažui palankesni greitesni GP, kur galima įgyti nedidelę laiko persvarą ar atvirkščiai, techniškesni, kur netrūksta lėtų atkarpų ir GP lydi daugiau posūkių?

Kažkada galvojau, kad greitesni GP ruožai mums yra palankesni, bet Druskininkuose, Elektrėnuose, kur pasiekiau pergales, buvo labiau techniškesni raliai. Visgi kartais tavo pozicija priklauso ne nuo tavo vairavimo, o nuo konkurentų kloties, nesėkmių.

Ir šiame Rokiškio ralyje iš pradžių sunkiau važiavosi, antrą dieną pradėjome kilti, didėjo tempas, atsirado pasitikėjimas savo jėgomis. Savaitgalį greičio ruožai patiko, juo labiau jais nebuvo iki tol važiuota, o išbandyti naujas trasas visada įdomu.

Artimiausias etapas – Elektrėnuose, kur pernai pasiekėte pergalę, būtų smagu ją pakartoti.

Taip, prieš Elektrėnus nusiteikimas specialus, yra papildoma motyvacija, nes visgi norisi tą tempą išlaikyti ir pakartoti pergalę. Po poros savaičių ketiname sudalyvauti Lietuvos ralio sprinto čempionato etape Mažeikiuose, tai bus gera, papildoma treniruotė, kuri leis išlaikyti dabartinę sportinę formą ir, manau, būsime visiškai pasirengę Elektrėnų raliui. O ten reiks kautis iš pradžių.

Mūsų tas greičiausių šešių ekipažų branduolys yra labai stiprus, kiekvienas gali laimėti. Kiekviena klaida, kiekvienas akceleratoriaus atleidimas gali kainuoti brangias sekundes. Eletrėnuose laukia labai aštri kova.

Iki čempionato pabaigos liko du etapai, bendros įskaitos lyderis aiškus – latvis J. Vorobjovs, kokius sau kelsite tikslus, išsaugoti turimas pozicijas ar sieksite pabandyti nugvelbti titulą iš latvio?

Čia yra ralis ir niekada nežinai, ko gali tikėtis. Visą laiką žiūrime į priekį, siekiame aukščiausių tikslų. Gal šiai dienai nesame stiprūs kaip Janis Vorobjovs, bet čia bet kada gali pavesti automobilis, trasoje bet kas gali nutikti, ratą gali prakirsti ir tavo rezultatas tampa nulinis, iš pirmos vietos gali nukristi į rikiuotės galą.

Laukia du etapai, dar daug laiko, yra įvairių variantų. Po Elektrėnų bus galima po truputį dėliotis kas, kokius šansus turi. Šiai dienai dar nesudedame ginklų, žvelgiame į priekį ir sieksime aukščiausių pozicijų abiejuose etapuose.

Tačiau komandinėje įskaitoje jūsų atstovaujama ASK „Autorikona“ tvirtai žengia priekyje, titulas ranka pasiekiamas.

Taip, esame pakankamai stipriai atsiplėšę nuo kitų. Aš manau, kad komandinėje įskaitoje turime labai didelius šansus iškovoti titulą. Manau, kad faktiškai kitiems varžovams nėra galimybių mus pavyti.

Komandos bazė – Panevėžyje? Visi klubo automobiliai čia paruošiami naujoms ralio varžyboms?

Įvairiai. Klubas, svarbiausios detalės ir bazė – Panevėžyje, bet mano automobilis aptarnaujamas Kaune, Sauliaus (Trapuilos) – Ukmegėje, visi po truputį išsimėtę. Ieškome geriausių meistrų, nes bet koks meistras negali paruošti automobilio raliui. Reikia ir sportinius niuansus išmanyti, tos paslaptys ne kiekvienam mechanikui prieinamos.

Brolių Žalų šuolis

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų