M. GARUCKO nuotr.

Renovacijos kokybė – ir gyventojų rankose

Renovacijos kokybė – ir gyventojų rankose

Sklandi ir kokybiška renovacija neatsiejama nuo griežtos statybos darbų kontrolės ir atsakingo proceso stebėjimo.

Techninio prižiūrėtojo darbas – užtikrinti renovacijos darbų kokybę ir stebėti, ar tinkamai yra įgyvendinami projekto sprendiniai. Tačiau ir patys gyventojai turėtų aktyviai įsitraukti į savo daugiabučio renovacijos procesus. Nepavykus rasti dialogo su rangovu ar administratoriumi, pagalbos galima kreiptis į Valstybinę statybos teritorijų planavimo inspekciją arba Būsto energijos taupymo agentūrą.

Savas indėlis

Kaip teigė Būsto energijos taupymo agentūros Projektų įgyvendinimo skyriaus vedėjas Edvardas Petrauskas, labai svarbu, kad gyventojai į renovacijos procesą įsitrauktų jau pačioje pirmoje stadijoje. Renovacija prasideda nuo investicinio plano rengimo, tad gyventojai turi aktyviai dalyvauti jo rengime: visuotinio susirinkimo metu su investicinio plano rengėju aptarti tiek pasirinktas priemones, tiek biudžetą, kad ateityje nereikėtų šio plano koreguoti ar taisyti. Tai svarbu ir renovacijos kokybei, mat pagal investicinį planą rengiamas techninis darbo projektas, o pagal jį vykdomi statybos darbai. Be abejo, gyventojai turi aktyviai dalyvauti ir techninio darbo projekto rengime. O projektuotojai turi atsižvelgti į gyventojų pasiūlymus, pageidavimus, esant galimybei techninį darbo projektą turėtų pataisyti ir tik po to jį tvirtinti.

„Pagal techninį darbo projektą yra atliekami statybos darbai, ir jeigu gyventojai kažką sugalvoja keisti, tenka grįžti prie investicinio plano koregavimo ir taisyti techninį darbo projektą. Statybos procesą nenumatytos pertraukos lėtina, o visai tai turi įtakos kokybei. Tad patys gyventojai iš dalies yra atsakingi už savo daugiabučio atnaujinimo kokybę“, – teigė E. Petrauskas.

Pastaraisiais metais stebima, kad dėl kokybės skundžiamasi mažiau. Anot E. Petrausko, iš dalies skundų, ypač nepagrįstų, mažėjimą lemia tai, kad visi renovacijos proceso dalyviai jau įgavo patirties. Jeigu gyventojams kyla klausimų ar neaiškumų, jie pirmiausia turėtų kreiptis į renovacijos administratorių bei techninį prižiūrėtoją, jeigu šie nereaguotų arba gyventojai manytų, jog netinkamai atstovauja jų interesams, visada gali kreiptis į Būsto energijos taupymo agentūrą.

„Mes labai greitai reaguojame į gyventojų skundus ir visada atvykstame išsiaiškinti situacijos, konsultuojame ir kitaip padedame“, – sakė E. Petrauskas.

O Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija savo ruožtu tikrina darbų kokybę, prižiūri techninio darbo projekto vykdymą. Sugriežtinta statybų priežiūra taip pat prisidėjo prie to, kad pagerėjo atliekamų renovacijos darbų kokybė.

„Mes labai greitai reaguojame į gyventojų skundus ir visada atvykstame išsiaiškinti situacijos, konsultuojame ir kitaip padedame.“

E. Petrauskas

Neliko nuošalyje

Tikrinti, ar techninės priežiūros ir kokybės specialistai tinkamai atlieka savo pareigas, domėtis renovacijos kokybe turi ir modernizuojamo namo gyventojai. Kaip pasakojo Pažagienių Švyturio gatvės 25-uoju numeriu pažymėto daugiabučio gyventoja, kaimo bendruomenės „Pažagieniai“ pirmininkė Elena Stanienė, jų daugiabutis buvo renovuotas prieš kiek daugiau nei metus. Namo pirmininkas prisiėmė atsakomybę nuolat stebėti renovacijos eigą ir bendrauti su techniniu prižiūrėtoju bei rangovo darbų vykdytoju. Tačiau ir patys gyventojai neliko nuošalyje – nuolat dalyvaudavo rengiamuose susirinkimuose, atliktų darbų apžiūrose.

„Juokaujame, kad gyventojai galėjo būti ir ne tokie aktyvūs, nes visi pasidarė statybų inspektoriais. Žinoma, mums pasisekė, kad turėjome labai gerą techninį prižiūrėtoją, kuris padėdavo išspręsti visus klausimus ar nesutarimus su rangovu, sudėdavo taškus ant „i“, – sakė E. Stanienė.

Vis dėlto gyventojų indėlis į visų modernizavimo darbų kokybišką atlikimą buvo didžiulis. Anot pašnekovės, jeigu ne gyventojų užsispyrimas, vargu ar būtų pasiektas toks rezultatas. Mat atsitiko taip, kad rangovai pritrūko fasadui skirtų keraminių plytelių, tad mažiau matomas vietas bandė užtaisyti kitomis apdailos medžiagomis ar kitos spalvos plytelėmis, bet tik gyventojams griežtai pareikalavus atlikti darbus taip, kaip nurodyta techniniame darbo projekte, iš Vokietijos buvo parsiųsta trūkstamų apdailos plytelių. Atkakliems gyventojams pavyko net pasiekti, kad kaip kompensaciją už patirtus nepatogumus rangovai virš laiptinių įrengtų vienodus stogelius bei turėklus, nors šie darbai net nebuvo įtraukti į investicinį projektą.

„Gyventojai gali labai daug padaryti, bet reikia kantrybės, laiko ir nebijoti reikalauti to, kas priklauso. Mes labai aktyviai dalyvavome visame renovacijos procese, net sulaukėme palyginimų, kad esme teroristai. Bet juk už renovaciją mokėsime mes, todėl turime stebėti, kad viskas būtų atlikta kokybiškai“, – kalbėjo E. Stanienė.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų