Rekonstruojant Statybininkų gatvę išlindo projektuotojų neapsižiūrėjimas – autobusų vairuotojai guodžiasi, jog susiaurėjus gatvei, išsukti sankryžose tapo rimtu iššūkiu. M. Garucko nuotr.

Rekonstruota gatvė – spąstai autobusams

Rekonstruota gatvė – spąstai autobusams

 

Taip ilgai laukta Statybininkų gatvės rekonstrukcija, turėjusi pagerinti važiavimo sąlygas, sukėlė galvos skausmą autobusų vairuotojams. Jie piktinasi, jog po remonto gatvė taip susiaurėjo, kad prasilenkti ar išsukti iš F. Vaitkaus g. tapo tikru išbandymu. Savivaldybės atstovai teisinasi, kad gatvė projektuota pagal visus statybos techninius reglamentus, nors pripažįsta autobusų ir kitų sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojams kilsiančių sunkumų nenumatę.

Kaip pasakojo Panevėžio autobusų parko vairuotojas, anksčiau Statybininkų gatvė buvo viena labiausiai duobėtų, todėl išgirdę apie jos rekonstrukciją vairuotojai iš tiesų džiaugėsi, kad šioji pasikeis neatpažįstamai. Tačiau kai praėjusią savaitę ja atnaujintas autobusų eismas, paaiškėjo, jog dabar šiems tapo dar blogiau. Vairuotojų nuomone, ir taip siaura Statybininkų gatvė dar labiau susiaurėjo, tad žiemą, kai į kelkraštį sustumiamas sniegas, prasilenkti dviem autobusams nenudaužius vienas kito veidrodėlių – labai sudėtinga.

„Kai prasidėjo rekonstrukcija, tikrai manėme, kad įrengs visiems vairuotojams patogią gatvę, tuo labiau kad buvo išrausti dideli plotai šalia jos. Bet dabar liko dar siauresnė. Jeigu du autobusai susitinka ties F. Vaitkaus ir Statybininkų gatvių sankryža, užstringa. Turėtų būti visiškai tuščia gatvė, kad nieko nekliudydamas galėtum apsisukti su dvylikos metrų autobusu“, – kalbėjo vairuotojas.

Jam nesuprantama, kodėl nebuvo galima palikti platesnės gatvės, tuo labiau kad ji intensyvaus eismo, kurį sunkina ir važiuojamojoje dalyje sustatyti automobiliai – taip yra ne tik prie F. Vaitkaus, bet ir Kosmonautų gatvių sankryžų.

„Anksčiau gatvė buvo duobėta, bet bent jau prasilenkdami neturėjome bėdų. O dabar prie Statybininkų gatvės 11-ojo namo kažkas savo automobilio priekį pasistatė ant kelkraščio, o kad galas liko važiuojamojoje dalyje, niekam neįdomu. Bet kaip mums tada pravažiuoti“, – piktinosi vairuotojas.

Nepasimoko iš klaidų

Panevėžyje per praėjusius metus iš esmės rekonstruota ne viena gatvė, bet, vairuotojo teigimu, tokių sudėtingų važiavimo sąlygų, kaip Statybininkų g., kitur nėra. Pasak pašnekovo, projektuotojai turėtų galvoti ne tik apie lengvųjų automobilių, bet ir apie autobusų bei sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojus. Kniaudiškių gatvėje, kai buvo įrengtos saugumo salelės, kurį laiką išvis buvo paralyžiuotas autobusų eismas, nes gyventojams kelkraštyje sustačius automobilius, autobusai tiesiog nepravažiuodavo. Ne kartą teko į pagalbą kviestis ir policijos pareigūnus. Nors dabar atsirado ženklai, draudžiantys automobilius statyti prie saugumo salelių, tačiau jie problemą išsprendė tik iš dalies.

„Jeigu gatvę susiaurino, turėjo pasirūpinti kitomis priemonėmis. Gal tiesiog reikėtų drausti vienoje pusėje statyti automobilius. Dabar prasilenkiant dviem autobusams remiamasi veidrodėliais“, – pasakojo ilgametę vairavimo patirtį turintis vairuotojas.

Anot jo, tas pats ir Statybininkų gatvėje. Daugiausia bėdų kyla į ją sukant iš F. Vaitkaus g.. Mat po rekonstrukcijos įsukimo kampai liko itin statūs – sunkumų patiria ne tik autobusų, bet ir sunkiasvorio transporto vairuotojai.

„Projektuotojai iš anksto turėjo numatyti, kad kils bėdų tokioje siauroje gatvėje. Argi nežinojo, kad ja važiuos autobusai? Dabar, vadinasi, kapanokitės kaip norite“, – piktinosi autobuso vairuotojas.

Savivaldybės atstovai teisinasi, kad gatvė projektuota pagal visus statybos techninius reglamentus, nors pripažįsta autobusų ir kitų sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojams kilsiančių sunkumų nenumatę. M. Garucko nuotr.

Reglamentui nenusižengta

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna teigė, kad problema jiems puikiai žinoma. Anot jo, Statybininkų g. suprojektuota pagal statybos techninį reglamentą – projekto sprendiniai – plotis, įsukimo spinduliai bei kiti parametrai – parinkti, taip, kaip numato teisės aktai – pagal gatvės kategoriją. Visgi projektuotojai nenumatė kai kurių detalių – anksčiau sankirtose su F. Vaitkaus bei Dariaus ir Girėno gatve specialiai autobusams buvo praplatinti įsukimo spinduliai, kad autobusai galėtų patogiau įsukti.

„Savivaldybės Saugaus eismo komisija ne kartą buvo nuvažiavusi įvertinti situacijos. Šiuo metu jau yra nuimti borteliai ties Statybininkų ir Dariaus ir Girėno gatvių sankirta. O sukant į F. Vaitkaus gatvę bus kiek įmanoma suapvalintas įsukimo kampas“, – problemos sprendimą mato T. Jukna.

Negana to, anot pavaduotojo, baigus gatvės rekonstrukcija, bus imamasi ir kitų veiksmų – kai kuriose vietose atsiras ženklai, draudžiantys statyti automobilius.

„Kol nebaigta rekonstrukcija, pastatysime laikinus kelių eismo ženklus, draudžiančius automobiliams stovėti. Ypač opi problema dėl to kyla sankirtoje su Kosmonautų gatve. Automobiliai stovi ten, kur negalima, bet kol nėra gatvės ženklinimo, pažeidimo irgi nėra. Kai bus gatvė įrengta, visos problemos turėtų išsispręsti. Gatvė šešių metrų pločio ir prasilenkti joje vietos tikrai pakanka“, – aiškino T. Jukna.

Laikini sunkumai

Ir dabar, pasak T. Juknos, autobusai gali iš F. Vaitkaus g. užsukti į Statybininkų g., bet autobuso nosis išlenda į priešpriešinio eismo juostą, dėl to stabdomas eismas, kyla avarinių situacijų. Kita vertus, pasak pavaduotojo, daug kas priklauso ir nuo paties vairuotojo meistriškumo. Prieš kurį laiką autobusų vairuotojai buvo pakėlę nemažą triukšmą dėl Molainių gatvės. Tąkart jie taip pat piktinosi negalintys išsukti. Tačiau Saugaus eismo komisijai paprašius vairuotojų pervažiuoti jų pasipiktinimą sukėlusią sankryžą, tą jie padarė be jokių kliūčių – ir išsukimo spindulys buvo tinkamas, ir prasilenkti nekilo bėdų. Savivaldybė pažadėjo pasirūpinti, kad būtų įrengta dar viena autobusų stovėjimo vieta Molainių gatvės galinėje stotelėje.

„Taip ir Statybininkų gatvėje – sukant į ją į priešpriešinę eismo juostą išlenda autobuso priekis, bet jeigu vairuotojas patyręs, jam sunkumų kyla mažiau. Statybininkų g. rekonstrukcija turėtų būti baigta jau iki rudens. Tikimės, kad pastačius eismo ženklus ir tinkamai paženklinus gatvę, daugiau bėdų autobusų vairuotojams nekils“, – kalbėjo T. Jukna.

Statybininkų gatvės rekonstrukcijai iš viso numatyta per 1,3 milijono eurų. Už šias lėšas rekonstruojama beveik kilometras gatvės, įrengti nauji pėsčiųjų bei dviračių takai, apšvietimas. Taip pat numatyta vietos techniniams šaligatviams – papildomoms automobilių stovėjimo vietoms. Šiais metais ketinama baigti ir dar dviejų – Molainių bei Pušaloto gatvių rekonstrukciją.

 

Komentarai

  • Uzdrausti rekonstruotomis gatvemis vazineti autobusais ,uzdrausti statyti mieste automobilius .Pirmaus atsinaujinantis Panevezys visoje europoje pagal ekologija 🙂

    • …pagal ekologiją ir vagių skaičių Savivaldybėje…

  • Visose rekonstruotose gatvių dalyse tiek visokių aiškiai matomų neprofesionalumo klaidų, kad baisu. Tilvyčio-Nemuno sankryža – iš to taupumo stulpus viduryje šaligatvio pastatė, niekam nesvarbu, kad prasilenkti su dviračiu neįmanoma, svarbu reglamentas. Galima buvo bent paplatinti šaligatvį. Visos nuolipos į gatves perėjose skęsta palijus, bet kam svarbu. Beržų gatvėje po gyvatvorėmis pripylė skaldos- kaip kiemsargiams lapus iššluoti? tuos akmenukus ir šluoja. Žodžiu. Reglamentas reglamentui ir yra, o praktiškas naudojimas absoliučiai niekam neįdomus. Tikrai, ko taupoma? jau kur kur, o Statybininkų gatvėje platinimui vietos sočiai, namai kitapus gatvės toliausiai. Na bet reikia taupyti- kuo daugiau gatvių sutvarkyti. Mąstymas tunelinis. Miesto valdžioje tiek suprantančių planavimus, projektavimus, o vis vien šnipštai. O dar ateina pavasaris. Visi šaligatviai mieste pradėti rausti ir palikti. Tai dar metus laiko brysim purvynėlį. Nes reikėjo parodyti mąstus, o ne sutvarkyti takus.

  • pažiūrėk į merą su ,,pričiūdu“ ir suprasi visus nučiuožimus -pagal Jurgį ir kepurė.

    • Atsakyti
  • O gal vairuotojams reiktų kvalifikaciją pasitikrint? Ir mažiau rinkimais užsiimt: buvęs parko direktorius į merus eina, profsąjungos vadas – į tarybos narius. Užtai ir problemų mato daugiau, nei nepartiniai panevėžiečiai 😉

    • Projektuotoju kvalifikacija paaiskejo, kai ziede linijas triskart perpaise…

  • jei jau kelių žmonių profsąjunga taiso kelius, tai negerai, tai savivaldybės darbas, o ji turi užsiimti tuo, kuo turi užsiimti profsąjunga ir pernelyg nesusireikšminti savęs

    • Jei nežinote, viešojo transporto vatuotojo darbo vieta yra miesto gatvėse, tai geriau patylėkite, ir pats nesusireikšminkite.

  • tai ne dakaras, kur šoferiai turi demonstruot kvalifikaciją, na o gatvės turi būti tokios, kad būtų saugu važinėti visiems eismo dalyviams.Jei gatves atitinka STR, tai ko negali įvažiuot didesnis transportas, kodėl nuimami bortai.reikia mokėt pripažint klaidas ir iš jų mokytis, o ne neigt

  • Jūkna gi savivaldybės proto galiūnas 🙂 Pagal STR prie DEPO turėjo būti kitaip rekonstruota sankryža, nors ka jis žino robotukų fėja.

  • Manau, kad gatvė ok, bet tokių prieštvaninių petukausko autobusų jau nereikia; pakeis normaliais ir viskas bus puiku. Nebūkime “ zlobni kaimiečiai“;)

    • tu peklon! Nauji busai bus guminiai ir siauromis gatvemis raitysis kaip zalciai.

  • As tau duociau Juknai autobusa tegu pasimala po gatves pagal raglamenta pora savaiciu, tuomet bus aisku,ko ten trint kede ant tuscio tuoj savivald.

    • Atsakyti
  • Ale kodel klerkams atrodo, kad tik jie patys protingiausi o visi aplint begalo durni? Kaip miesto autobuso vairuotojas su 25 metu stazu, galiu atsakingai pareiksti, kad tik Projektuotoju gatve pertvarkyta nepriekaistingai ir vaziuoti ja vienas malonumas.

    • Atsakyti
  • problematiškiausia Kniaudiškių gatvė, kur leidžia laikyti automobilius gatvėje abiejomis kryptimis ……… ir prie salelių……Jie mano kad išpaišys zigzagą ir
    bus tvarka……kažin ko Panevėžio savivaldybė nenuveža ne vietoje pastatytų automobilių

Rodyti visus komentarus (15)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų