Panevėžį išmarginusią reklamą Savivaldybė bando suvaldyti ne tik keldama įkainį, bet ir įsprausdama jos užsakovus ir gamintojus į aiškius rėmus. M. Garucko nuotr.

Reklamos aukso amžius baigėsi

Reklamos aukso amžius baigėsi

 

Ieškantiesiems būdų, kaip kuo plačiau ir pigiau pranešti apie save, Panevėžyje ateina sunkūs laikai.

Savivaldybė užsimojo išvalyti mieste lauko reklamos šiukšles. Išaugę reklaminių plotų įkainiai – tik pirmas žingsnis bandant suvaldyti dešimtmečius nevaržytą vizualinį chaosą. Architektų kabinetuose bebaigiamas rengti ir specialusis išorinės reklamos Panevėžio mieste planas. Jame bus numatyti labai konkretūs reikalavimai reklaminiams stendams atskirose Aukštaitijos sostinės teritorijose.

Panevėžio savivaldybės taryba po ilgokai užtrukusių diskusijų patvirtino naujus lauko reklaminių stendų įkainius.

Laikai, kai už 29 eurus nuo 2 iki 5 kv. m stende buvo galima reklamuotis net penkerius metus, o dažnas tą darė nesukdamas galvos ir dešimtmetį, baigėsi.

Dabar už kiekvieną reklaminio stendo kvadratinį metrą teks kloti 36 eurus kasmet. O panorusiesiems pasiskelbti istorinėje miesto dalyje, kuri daugiausia apima Panevėžio centrą, kiekvienas kvadratinis metras brangs dvigubai.

Didesnius įkainius nustačiusi Savivaldybė ramina, kad smulkiajam ir vidutiniam verslui numatytos dvi reikšmingos išlygos. Tokios įmonės guodžiamos, jog pirmaisiais veiklos metais bus atleidžiamos nuo mokesčio už išorės reklamą. O ne pirmus metus veikiantiems smulkiesiems verslininkams, triūsiantiems patiems priklausančiuose pastatuose, ant jų užkabintai savos įmonės reklamai Savivaldybė numačiusi taikyti 50 proc. nuolaidą.

Aistros dėl mokyklų

Miesto Taryboje ietys buvo sukryžiuotos ne dėl verslininkams gresiančių išlaidų, bet į naująją tvarką įtraukto pasiūlymo suvienodinti reklaminių stendų, kabinamų ant privačių ir viešosios paskirties pastatų, įkainius. Tarybos opozicija tą įvertino kaip nelogišką idėją, atkreipusi dėmesį, jog reklama ant Savivaldybei priklausančių objektų – švietimo įstaigų ir kitų – už tą pačią kainą pasiektų konkrečią, tikslinę auditoriją.

A. Narkevičiaus nuomone, sugriežtinta tvarka gali nepatikti ne tik ieškantiesiems būdų apie save pasiskelbti, bet ir išorės reklamos gamintojams. Dizaino specialistą stebina, kad neretai pastarieji, pataikaudami klientui, užsimerkia prieš miesto įvaizdį.
„Sekundės“ archyvo nuotr.

Savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus dizaino specialistas, architektas Arvydas Narkevičius ramina, jog beprasmiška baimintis, kad mokyklų ir vaikų darželių sienos bus nukabinėtos reklaminiais stendais.

„Kodėl niekas nepagalvojo, kad bet kurioje vietoje norint pakabinti reklamą, reikalingas savininko sutikimas? Dėl reklamos ant bet kurio Savivaldybės valdomo objekto reikės Tarybos pritarimo. Man keistokai pasirodė toks triukšmas Taryboje“, – tvirtino A. Narkevičius.

Jo žiniomis, iki šiol mieste nėra buvę nė vieno atvejo, kai komercinei reklamai būtų bandyta pasinaudoti švietimo įstaigomis ar kitais viešosios paskirties statiniais.

Nuo sienų iki stulpų

Dabartinę išorinės reklamos padėtį Panevėžyje A. Narkevičius vadina itin bloga. Anot jo, miestas mirga nelegaliomis, savavališkomis, su Savivaldybe nesuderintomis reklamomis.

„Labai daug darbo turi Viešosios tvarkos skyrius. Reklaminiai stendai dygsta kaip grybai po lietaus, be jokių leidimų. Kažkodėl verslininkai neskaito įstatymų, kad nebėra neterminuotos reklamos. Jai reikia išsiimti leidimą“, – sako dizaino specialistas.

Panevėžys nusiteikęs vizualinį chaosą suvaldyti gerokai sugriežtinęs reikalavimus lauko reklamai. Kitų metų vasarį numatyta užbaigti specialųjį išorinės reklamos Panevėžio mieste planą. Jame miesto teritorija bus padalyta į zonas ir nurodyta, kur kokio dydžio išorinė reklama galima, taip pat leidžiami atstumai nuo vieno iki kito reklaminio stendo.

O per artimiausią mėnesį, A. Narkevičiaus teigimu, rengiamasi užbaigti ir leidimų išorės reklamai išdavimų tvarkos naują aprašą, kuriame bus konkretizuota, kur galima reklamą kabinti.

„Dabar reklamuojasi ant tvorų, sienų, net stulpų. Toks įspūdis, kad ėjau pro šalį, sugalvojau ir užkabinau savo reklamą“, – įvertino dizaino specialistas.

Jo nuomone, sugriežtinta tvarka gali nepatikti ne tik ieškantiesiems bet kokių būdų apie save pasiskelbti, bet ir išorės reklamos gamintojams. Savivaldybės atstovą stebina, kad neretai pastarieji, pataikaudami klientui, užsimerkia prieš miesto įvaizdį.

„Pikčiausia, kad nelegalią reklamą kabina jų gamintojos – reklamos agentūros. Paprašė klientas, agentūra pagamino stendą, pakabino ir nusimuilino, o jau užsakovo reikalas derinti su Savivaldybe. Save gerbiančios agentūros turėtų net negaminti ir nekabinti reklamos, kol klientas nepateikė Savivaldybės leidimo“, – mano A. Narkevičius.

Gamintojams į naudą

Daugelį metų reklamos gamybos srityje veikiančios bendrovės „Amalkeros leidyba“ vadovas Alvydas Ivoškus sako, jog aiškios tvarkos lauko reklamai nebuvimas ne tik darkė miesto vaizdą, bet ir iškreipė konkurencines sąlygas reklamos gamintojams.

„Dabar Panevėžyje lauko reklama įvairiausių formatų ir chaotiška. Kai kuriems dėl to dirbti paprasta ir lengva. Būna, kad reklamos gamintojai, aklai vykdydami užsakovų pageidavimus, kabina nelegalią reklamą. Netgi žinau atvejį, kai ant buvusios reklamos karkaso – pievoje stovinčio rėmo buvo pakabinta naujos įmonės reklama, nesuderinta ne tik su Savivaldybe, bet ir paties rėmo savininku. Pažiūrėjo, kad tuščias, – kodėl ant jo ko nors nepakabinus?“ – kuriozinę situaciją pasakojo A. Ivoškus.

Kita vertus, anot jo, gamintojų kaltinti dėl nelegalios reklamos irgi nėra teisinga – agentūra neturi teisės tardyti užsakovo, ar šis pasirūpino leidimu reklamai. Todėl, anot verslininko, kuo aiškesnė tvarka, tuo geriau ir patiems reklamos gamintojams. „Dabar kiekvienas užsakovas gali mus šokdinti ir reikalauti tokių dalykų, kurių išmanančiam dizaineriui net nepatogu daryti. Kai atsiras taisyklės, turėsime kuo pagrįsti klientui, kodėl tokio dydžio reklamos nedarysim ar tokios negaminsim. Kol taisyklių nėra, užprogramuotas užsakovo ir gamintojo konfliktas. Užsakovas liepia neaiškinti, nes pats žino, ko nori, gamintojas, nenorėdamas prarasti kliento, stengiasi įtikti“, – sako A. Ivoškus.

Reklamos profesionalas pripažįsta, jog dabar važiuojant per Panevėžį vietomis dėl akis badančios reklamos norisi užsimerkti.

Laikai, kai Panevėžyje už simbolinę kainą buvo galima reklamuotis net penkerius metus, o dažnas tą darė nesukdamas galvos ir dešimtmetį, baigėsi.
„Sekundės“ nuotr.

„Miesto centre didelės reklamos plokštumos skaido erdves. Suprantu, kad reklamos gamintojams taip patogu, o užsakovams efektyvu, bet miestas dėl to prastai atrodo“, – įvertino A. Ivoškus.

Pasak jo, Lietuvoje lauko reklamą suvaldyti kol kas sugebėjo tik Vilnius, ten jau senokai griežtai reglamentuota, ką, kaip ir kur reklamuoti. Sostinės centre nebelikę ir pigios reklamos ant ištemptų tentų, nebent šiais bandoma pridengti griūvančius pastatus.

„Kituose miestuose vis dar panašiai, kaip ir pas kolegas lenkus, kur kabina visaip ir bet ką“, – pastebi verslininkas.

Komentarai

  • kada pilnatis šitą mėnesį?

    • ,,Kodėl niekas nepagalvojo, kad bet kurioje vietoje norint pakabinti reklamą, reikalingas savininko sutikimas? Dėl reklamos ant bet kurio Savivaldybės valdomo objekto reikės Tarybos pritarimo. Man keistokai pasirodė toks triukšmas Taryboje“, – tvirtino A. Narkevičius.
      Prasom pavardemis pateikti kuriems ten galvoti nereikia o uztenka parekti.

      • Praleido progą patylėti kurie ale atstovauja miesto žmones

    • dabar

  • nubudo visi kažką ,,tvarkyti“ prieš rinkimus, po jų – vėl viskas nurims. O kaip atsiginti reklamos daugiabutyje?

  • Kas paneigs kad viskas daroma ne V.Ivoškos labui, to kuris sukure ženklą „Panevėžys atsinaujina“ už 10000?

  • Būtų neblogai suvienodinti konkurencines sąlygas o tai panašu, kad Panevėžyje be Amalkeros daugiau profesionalų ir nėra arba bent savivaldybė ir žurnalistai neranda. http://aukstaitis.popo.lt/author/aukstaitis/

  • Visu pirma padaryti teisingus konkursus reklamistams panevezyje. Nes toks vaizdas, kad tik Amalkera temoka daryti (smailus) besisypsancius veidelius uz 10000 euru ir puosti panevezi.

    • Atsakyti
    • Tai ir padaro:) mažos vertės konkursas iki 10k tau ir dviems tavo draugams

  • Jūs ne tik lauko reklamas, bet ir vitrinas pažiūrėkite. Klaipėdos g. pradžioje kitoj pusėj Kolegijos išeksponuoti triusikai su liemenukais, gal kažkaip subtiliau gali ta parduotuvė reklamuotis, vis dėl to miesto centras, pro ten ir miesto svečiai užsieniečiai vaikšto, nu juokingas kičas kažkoks.

Rodyti visus komentarus (10)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų