Rajono Savivaldybei nespėjus parinkti naujo vežėjo iki liepos 1 dienos, dabartinių prašoma dar kurį laiką padirbėti, tačiau ne visi jie sutinka. V. Bulaičio nuotr.

Rajono savivaldybė ieško išeičių

Rajono savivaldybė ieško išeičių

 

Keleivius į kaimą naujais autobusais jau nuo liepos 1-osios planavusi vežti Panevėžio rajono savivaldybė tokius ketinimus atideda iki rudens.

Konkursą vežėjams parinkti paskelbusi Savivaldybė kandidatų sulaukė, tačiau teigia dėl privalomų procedūrų nespėsianti iki vasaros vidurio pasirašyti sutarčių. Tad prašo dabartinių vežėjų, kurių dauguma nė nedalyvavo konkurse, tris mėnesius ir toliau vežti tomis pačiomis sąlygomis. Jei daug metų į rajoną kursuojantys smulkieji verslininkai atsisakytų tą daryti, Savivaldybei tektų ieškoti sutinkančiųjų, tačiau patys vežėjai abejoja, ar šioji ką nors rastų.

Panevėžio rajono privačių vežėjų asociacijos „Aukštaitijos ekipažas“ vadovo Broniaus Zaronskio teigimu, su rajono Savivaldybe bus bandoma tartis ir išsiderėti geresnes sąlygas. Esminis vežėjų noras – nors kiek pakelti bilietų kainą. Verslininkai motyvuoja senosiomis nebeišgalintys vežti, mat brango ir automobilių privalomasis draudimas, kuras, remonto paslaugos, kilo darbuotojų atlyginimai.

„O gal kitokių lengvatų gausime“, – sako B. Zaronskis.

Savivaldybės kviečiami kalbėtis vežėjai bandys susitarti dėl nuostolingų maršrutų uždarymo. Pagal dabartinę tvarką tą padaryti gana sudėtinga – tokį sprendimą reikia derinti su seniūnija, bendruomenių pirmininkais. Kiek tokių maršrutų visame rajone, asociacijos vadovas negali pasakyti, tačiau vien jo paties įmonės „Zimbravos transportas“ aptarnaujamose dviejose kryptyse – net penkiolika.

B. Zaronskis spėja, kad iš dabartinių 7-ių rajono vežėjų šeši galbūt sutiks dar kurį laiką vežti keleivius, tačiau vienas, važiuojantis Smilgių kryptimi, iš karto atsisakė. Mat patys vežėjai, matydami Savivaldybės planus į rinką įsileisti naujus žaidėjus, seniai nusiteikė nuo liepos 1 dienos nebevežti keleivių. Įmonės jau įteikusios vairuotojams atleidimo lapelius, kai kas patys ieškosi ar susirado kitus darbus, pardavinėja autobusus. Vien B. Zaronskio įmonėje darbo netektų apie 10–11 žmonių, o iš visų į rajoną keleivius vežančių įmonių susidarytų apie penkias dešimtis būsimųjų bedarbių.

Savivaldybė, nespėjusi baigti pirkimų iki liepos 1 dienos, savotiškai įspaudė save į kampą, tačiau vežėjai nemano, kad pavyks ką išpešti iš tos situacijos.

„Savivaldybė viliasi, kad mums nesutikus, kitur atras, kas važiuoja. Manau, neįmanoma, kad per dvi savaites rastų važiuosiančius į kaimus nuo liepos 1 dienos“, – mano B. Zaronskis.

Kol kas nesvarsto

Rajono Savivaldybė yra paskelbusi tarptautinį konkursą naujam vežėjui parinkti. Su konkurso laimėtoju planuojama sutartį pasirašyti trejiems metams – tiek, kiek maksimaliai leidžia teisės aktai.

„Sekundė“ jau rašė, kad rajono Savivaldybė kartelę iškėlė aukštai. Iš būsimo vežėjo reikalaujama, kad autobusai iki sutarties galiojimo pabaigos būtų ne senesni nei 15-os metų, su juose įrengtomis vaizdo kameromis, vairuotojus padėsiančia kontroliuoti navigacine sistema. Dabartiniai vežėjai važinėja maždaug 20-ties metų autobusais. Įsigyti naują autobusą kainuotų ne mažiau nei 10 tūkst. eurų, o jų įmonėms reikėtų ne vieno.

B. Zaronskio žiniomis, iš dabartinių vežėjų konkurse dalyvavo tik dvi įmonės: Panevėžio autobusų parkas ir viena smulkioji. Likusieji, manydami, kad sąlygos nerealios, nusprendė trauktis iš šito verslo.

Pasak asociacijos vadovo, sutartis norima pasirašyti vos trejiems metams – per tiek laiko nauji autobusai neatsipirktų, o perspektyvos vežti ilgiau miglotos.

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktorius Eugenijus Lunskis sako, kad dabartiniams vežėjams pasiūlyta vežti keleivius dar tris mėnesius – iki spalio pirmos dienos – tomis pačiomis sąlygomis kaip ir dabar, tačiau tai gali užsitęsti ir dar ilgiau, jei bus vėluojama pasirašyti sutartį su konkurso laimėtoju.

„Pagal Viešųjų pirkimų įstatymą kelis kartus reikėjo tikslinti pateiktą dokumentaciją su atitinkamais terminais. Net ir šiandien nustatę nugalėtoją, pagal procedūrinius terminus liepos 1 dieną mes negalėtume pasirašyti sutarčių“, – sako E. Lunskis.

Jo teigimu, potencialių kandidatų vežti keleivius į kaimus yra, kiekvienai krypčiai pateikti pasiūlymai ir net ne po vieną.

Paklaustas, ką Savivaldybė darytų, jei dabartiniai vežėjai atsisakytų padirbėti dar iki spalio, E. Lunskis tvirtina, jog būtų ieškoma sprendimo.

„Kito varianto kol kas nesvarstome“, – teigė administracijos vadovas.

Komentarai

  • Stai taip valdininkai elgiasi smulkaus verslo atzvilgiu.Mes cia kazko nespejom-tai jus vergai pavesite dar tris menesius,o po to jau tikrai galesite dingti. …

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų