Rajono gyventojus veš ir vilniečiai

Rajono gyventojus veš ir vilniečiai

 

Ilgokai ieškojusi, kas galėtų vežti keleivius į kaimą, Panevėžio rajono savivaldybė pagaliau turi naujas sutartis. Didžioji dalis senųjų vežėjų suks galvas, iš ko gyventi toliau.

Savivaldybės administracijos direktoriaus Eugenijaus Lunskio teigimu, su konkursą laimėjusiomis įmonėmis jau pasirašytos sutartys. Į rajoną žmones veš keturios įmonės, iš jų dvi naujos – Vilniuje registruotas Transporto centras ir šiauliečių „Ridvija“. Kitos dvi laimėtojos rajono gyventojoms jau žinomos, šioje rinkoje seniai dirbančios – Panevėžio autobusų parkas bei bendrovė „Autovelda“.

Savivaldybės konkurse dalyvavo ir dar viena dabartinių vežėjų įmonė, tačiau užsakymo nelaimėjo.

Bilietų žada nebranginti

Naujos sutartys sudarytos su laimėtojais dvejiems metams su galimybe pratęsti dar metus.

Šiuo metu parinkti vežėjai aptarnauti aštuonioms kryptims iš dešimties. Likusioms dviem konkursai bus skelbiami vėliau, nes sutartys su jas aptarnaujančiomis įmonėmis baigiasi tik kitais metais.

Nors į Panevėžio rajoną koją kelia naujos keleivių pervežimo įmonės, E. Lunskis tvirtina, jog autobusų bilieto kaina nesikeis, tvarkaraščiai irgi galios tie patys, reisai taip pat liks tie patys.

Pagal naujas sutartis viena kryptimi bus pradėta važiuoti nuo spalio 1 dienos, o kitomis – nuo gruodžio 1 dienos. Iki to laiko rajono gyventojus dar veš dabartiniai vežėjai – taip su jais sutarta dar vasarą, kai dėl procedūrų nebuvo įmanoma pasirašyti naujų sutarčių.

Neteks darbo

Panevėžio rajono privačius vežėjus vienijančios asociacijos „Aukštaitijos ekipažas“ vadovas Bronius Zaronskis teigia turintis mažai informacijos apie konkurso laimėtojus. Pasak jo, dauguma dabartinių vežėjų ieškosis kito darbo, kai kurie eis į pensiją. B. Zaronskis spėjo, kad galbūt vienam kitam vairuotojui darbą pasiūlys naujieji vežėjai. Nors tarp konkurso laimėtojų yra ir Šiaulių bei Vilniaus įmonės, asociacijos vadovas nemano, kad patiems panevėžiečiams bandyti laimę gretimame rajone būtų išeitis. Ne tik dėl to, jog tokie konkursai retai organizuojami. Juose keliamos sąlygos dažnam privačiam vežėjui pernelyg sudėtingos.

Panevėžio rajono savivaldybė, paskelbusi tarptautinį konkursą vežėjams parinkti, irgi aukštai iškėlė kartelę. Iš konkurso dalyvių buvo reikalaujama, kad autobusai iki sutarties galiojimo pabaigos būtų ne senesni nei 15-os metų, su juose įrengtomis vaizdo kameromis, vairuotojus padėsiančia kontroliuoti navigacine sistema. Dabartiniai vežėjai į Panevėžio rajono kaimus keleivius veža maždaug 20-ties metų senumo autobusais. Pasak V. Zaronskio, investuoti į naujus, kainuojančius ne mažiau nei 10 tūkst. eurų, būtų buvę pernelyg rizikinga.

„Sutinku, kad mūsų automobiliai pasenę, bet atnaujinti galima tada, kai žinai, kad dirbsi dar bent penkerius metus. Kadangi tokių garantijų nebuvo, niekas nieko ir nedarė“, – teigė asociacijos vadovas.

Jis skaičiuoja, kad rajone pasikeitus vežėjams, darbo neteks kelios dešimtys vairuotojų. Jo paties įmonei „Zimbravos transportas“ veikiausiai teks atleisti 8–9 darbuotojus. Dalis žmonių toliau liks dirbti įmonės sukurtame kitame vežimo paslaugų versle.

„Sąlygos sudėtingos, keleivių mažėja, dėmesio mums neskiriama. Visoje Europoje vežėjai dirba nuostolingai“, – kalba B. Zaronskis.

Anot jo, kitos rajonų savivaldybės turi savo autobusų parkus, kuriuos stengiasi išlaikyti, o Panevėžio rajonas tokio net neturi, todėl esą Savivaldybei nelabai svarbu, kas veža.

Komentarai

  • nemeluokite kad keleiviu mazeja, o daugeja keleiviu kuriuos be bielietu veza, nes nemusa cekiu, o be cekiu dar ima eprpus pigiau. tad ir kainos paskui pakyla neadvekaciai.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų