Pirko siurblį – nusipirko bėdą

Pirko siurblį – nusipirko bėdą

Vieną ar kitą daiktą įsigijęs pirkėjas ne visada ilgai juo džiaugiasi. Pirkiniui prieš laiką išėjus iš rikiuotės, kartais būna ne taip paprasta išsiaiškinti su pardavėjais, įrodyti savo tiesą ir sulaukti pagalbos. O juk, kaip teigia vartotojų teisių gynėjai, per nustatytą laiką, tai yra per dvejus metus, sugedus prekei, pardavėjai privalo ją suremontuoti, pakeisti kita arba grąžinti pinigus. Tik ne visada taip būna.

Panevėžietis Arnoldas Simėnas nuėjo kryžiaus kelius, kol galbūt jau galės atgauti suremontuotą parduotuvėje „Elektromarkt“ pirktą ir po kurio laiko sugedusį dulkių siurblį „Philips“.

Pirkėjas pasakoja, kad dulkių siurblys buvo pirktas išsimokėtinai pačioje praėjusių metų pabaigoje. Šių metų liepos mėnesį jis nustojo siurbti – nebeveikė.

Vyras, žinoma, kreipėsi į pardavėjus – garantinis laikas nebuvo pasibaigęs, tad jis tikėjosi, jog siurblys bus sutaisytas.

„Nuvežiau siurblį, jį priėmė ir pasakė, kad remontas gali užsitęsti maždaug šešias savaites. Pakaitinio siurblio, kuriuo būčiau galėjęs naudotis, kol sugedusį taisys, nedavė. Sakė, kad nepriklauso. O po savaitės sulaukiau skambučio: „Meistrai nustatė, kad siurblys nesugedęs. Filtras sugedo.“ Bet neva tas filtras garantinio laiko neturi, tad už jo taisymą man teks pakloti 20 eurų“, – „Sekundei“ pasakojo A. Simėnas.

Meistrai nustatė, kad siurblys nesugedęs. Filtras sugedo.“ Bet neva tas filtras garantinio laiko neturi, tad už jo taisymą man teks pakloti 20 eurų“.

A. Simėnas

Surašė pretenziją

Vyras tikina, kad jam niekas nesakė, jog garantija neduodama atskiroms detalėms, tad jis kreipėsi raštu į parduotuvės vadovybę, surašė pretenziją.

„Nebūna, kad pirktum šaldytuvą, o kamera būtų be garantijos“, – svarsto pirkėjas.

Pretenzijoje jis pabrėžė pirkęs visą sukomplektuotą prekę, o ne jos detales, už pirkinį tvarkingai atsiskaitęs, siurblį naudojęs pagal paskirtį, o dabar dėl užsitęsusio taisymo patiria nepatogumų. Gautas atsakymas nieko gero nežadėjo – pasiūlyta pasiskaityti ES direktyvų.

„Jeigu būtų pasielgta garbingai, detalė pakeista, juk visko pasitaiko, nė mintis nebūtų šovusi pradėti susirašinėjimų maratoną, kreiptis į vartotojų teisių gynėjus, žiniasklaidą. Tačiau užtęstas atsirašinėjimas paskatino nepasiduoti. Tai jau principo reikalas. Tuo labiau kad net ir filtrams apskaičiuotas galiojimo laikas – 12 mėnesių, o manasis sugedo per 7“, – aiškina A. Simėnas.

Jis kreipėsi į Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio skyrių. Išaiškinus situaciją, imtasi ginti jo, kaip vartotojo, teises.

Tarnybos specialistai pripažino, jog pirkėjas teisus, ir siūlė taikiai spręsti klausimą, sutaisyti jo siurblį. Tarnybos atstovai tikrino, rašė raštus parduotuvei, laukė atsakymų.

Išvadas reikėjo siusti į Vilnių, ten gauti tarnybos direktoriaus, tuomet dar Juliaus Pagojaus, parašą, pripažįstantį, jog pirkėjas tikrai teisus ir parduotuvė privalo sutaisyti prekę. Tačiau ir dabar kas mėnesį sąžiningai įmokas už siurblį mokantis pirkėjas vis dar priverstas gyventi be šio buities prietaiso. Nors sprendimą, jog yra teisus, gavo dar prieš dvi savaites.

A. Simėnas nuėjo kryžiaus kelius, kol galbūt jau galės atgauti suremontuotą parduotuvėje „Elektromarkt“ pirktą ir po kurio laiko sugedusį dulkių siurblį.

A. Simėnas nuėjo kryžiaus kelius, kol galbūt jau galės atgauti suremontuotą parduotuvėje „Elektromarkt“ pirktą ir po kurio laiko sugedusį dulkių siurblį. T. Šiaudinio nuotr.

Reaguoti privalo

Kaip teigia Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Panevėžio skyriaus vadovas Antanas Šleivys, nevykdantieji sprendimo įpareigojimus gali būti priversti įvykdyti per antstolių tarnybą. Tiesa, tokių situacijų pasitaiko gana retai – dažniausiai pardavėjai nelaukia, kol bus pasitelkti antstoliai.

A. Šleivys prisimena sugedusio dulkiu siurblio atvejį.

„Pirkėjas buvo teisus – pakeisti dulkių siurblio filtrą pardavėjai privalėjo. Kliento prašymas pripažintas pagrįstu. Siurblys buvo apžiūrėtas, įvertintas, pardavėjas ragintas pasielgti geranoriškai“, – „Sekundei“ teigė vartotojų gynėjas.

Dėl dulkių siurblių pirkėjai skundžiasi rečiau, tačiau kita technika – šaldytuvai, telefonai ir pan., genda dažniau ir pirkėjai nuolat dėl jų kreipiasi į tarnybą. Labai dažnai skundžiamasi nekokybiška avalyne.

Pagalbos prašančių vartotojų nemažėja. Ir daugiau kaip 60 proc. skundų būna pagrįsti. Kilus problemai A. Šleivys pataria į pardavėjus ar paslaugų teikėjus būtinai kreiptis raštu, pateikti kopiją tarnybai.

Nuo šių metų pradžios galioja įstatymas, kad pardavėjai į raštišką kreipimąsi reaguoti privalo. Anksčiau tiesiog buvo sakoma, kad reikia atsakyti pirkėjui per 10 dienų, bet nesureagavus niekas nesikeisdavo. Dabar per 14 dienų privaloma atsakyti raštu, to nepadarius gresia baudos.

Tarnyba, pripažinusi, kad pirkėjas teisus, siūlo pusėms tartis geranoriškai.

A. Šleivys primena, kad dėl visų prekių galima reikšti pretenziją dvejus metus – taip pat ir avalynės. Svarbiausia, kad būtų išsaugotas pirkimo čekis.

Šiuo atveju susirašinėjimas užsitęsė ilgai – ant pirkėjo stalo nemenka krūvelė raštų. Bet siurblio vis dar nėra.

Panevėžio „Elektromarkt“ parduotuvės direktorius Justinas Martinaitis į ilgas kalbas nesileido. Jis užtikrino, kad tvarkingas, sutaisytas dulkių siurblys laukia, kol pirkėjas ateis jo atsiimti.

„Nieko komentuoti negaliu. Yra Vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimas, mes jį vykdome. Lapkričio 30 dieną raštas pasiekė mus, ir, be abejo, pirkėją informavo. Tereikia ateiti ir atsiimti prekę“, – „Sekundei“ teigė direktorius.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų