Prieš pusmetį pradėjus remontuoti Panevėžio aplinkkelį, dėl gudruolių vairuotojų, savo vilkikais kertančių Aukštaitijos sostinę, miesto gatvėse eismas išaugo keliskart. M. Garucko nuotr.

Gynyba nuo vilkikų – pavėluota

Gynyba nuo vilkikų – pavėluota

Draudimas tranzitiniam sunkiasvoriui transportui įvažiuoti į miestą turėjo būti priimtas jau prieš keletą mėnesių. Tuo įsitikinę vienos iš neseniai atnaujintos, bet jau pažeistos Aukštaičių gatvės gyventojai. Anot jų, prieš pusmetį startavus Panevėžio aplinkkelio remontui, dėl gudruolių, savo sunkiasvoriais ratais kertančių Aukštaitijos sostinę, jos gatvės virtusios autostradomis.

Ne vien pagrindinėmis miesto gatvėmis riaumojantys vilkikai jau senokai kėlė skausmą gyventojams. Dabar galvas pradėjo skaudėti ir valdžios vyrams, išvydus gilokas provėžas, įspaustas gatvėse, iš kurių ką tik išvažiavo asfaltą išliejusi „pragaro mašina“.

Panevėžio gatves Savivaldybė bando gelbėti paskelbusi draudimą tranzitiniam sunkiasvoriam transportui važiuoti per miestą.

Tokioms mašinoms bus draudžiama vykti per Panevėžį Daugpilio–Rokiškio–Panevėžio, Rygos–Pasvalio–Panevėžio ir Vilniaus–Panevėžio kryptimis.

Draudimas vilkikams galios iki spalio. Į miestą bus įleidžiamas tik aptarnaujantis sunkiasvoris transportas.

„Dar prieš pradėdami gatvių atnaujinimo darbus svarstėme, kaip padaryti, kad ne tik būtų įmanoma pakloti naują asfalto dangą, bet ir ją išsaugoti nedeformuotą. Kai šitokios ekstremalios oro sąlygos, karštas asfaltas nėra toks atsparus, kaip turėtų būti“, – teigė miesto Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna.

Anot jo, diena iš dienos termometro stulpeliams laikantis ties 30-ia laipsnių, karštojo regeneravimo būdu paklotas naujas asfaltas įkaista ir tampa elastingas.

Pavaduotojo teigimu, pernai ir šiais metais suremontuotų gatvių kokybės analizės rezultatai tik patvirtino nuogąstavimus dėl vilkikų daromos žalos. Šįmet „pragaro mašinos“ atnaujintose gatvėse, ypač ties sankryžomis, jau pastebėtos deformacijos. Sutvarkytose pernai, pasak T. Juknos, pažeidimų nenustatyta.

Gatvėse – ratų žymės

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas mano, kad atnaujintoms gatvėms pakenkė didžiuliai sunkiasvorių mašinų srautai. Kiek pagausėjo per miestą važiuojančių vilkikų, duomenų Savivaldybė neturi. T. Juknos teigimu, net be jų plika akimi matyti, kad mašinų gatvėse bent padvigubėjo. Eismas ypač suintensyvėjo Smėlynės, S. Kerbedžio, Nemuno, Aukštaičių, Beržų, J. Biliūno ir Velžio kelio, Klaipėdos gatvėmis.

„J. Biliūno, Elektronikos gatvių atkarpos, kur pernai paklotas asfaltas, išliko nedeformuotos. Sunkiasvoris transportas problemų kelia tik naujai dangai. Šįmet sutvarkytoje Aukštaičių gatvėje, Velžio kelio atkarpoje ir šuliniai jau suspausti, ir prie sankryžų matyti įspaudų. Negalime tvirtini, kad tai vien tranzitinio transporto įtaka. Tomis pačiomis gatvėmis važinėja ir aptarnaujantis sunkiasvoris transportas, bet jo eismo tikrai negalime apriboti“, – teigė pavaduotojas.

Draudimas per miestą važiuoti tranzitiniam transportui suderintas su policija. Pareigūnams teks kontroliuoti, kaip jo laikomasi.

Pasak T. Juknos, kitą savaitę Savivaldybė rengiasi kreiptis ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją – prašyti, kol remontuojamas Panevėžio aplinkkelis, tranzitinio transporto eismą vis tiek nukreipti į jį ir uždrausti vilkikams sukti į miestą. Tokių draudžiamųjų ženklų prašoma įrengti ties žiedine sankryža Ūtos kaime.

Visgi Savivaldybės atstovas pripažįsta nesitikintis greito efekto – atsakymo iš direkcijos laukiama nebent po mėnesio.

Neseniai atnaujintos Aukštaičių gatvės individualių namų gyventojai pasakojo jau nuo pavasario gyvenantys tarsi prie judrios autostrados – vilkikų srautas nenutrūksta ištisą parą. M. Garucko nuotr.

Neseniai atnaujintos Aukštaičių gatvės individualių namų gyventojai pasakojo jau nuo pavasario gyvenantys tarsi prie judrios autostrados – vilkikų srautas nenutrūksta ištisą parą. M. Garucko nuotr.

 

Virto autostrada

Dėl Panevėžio atnaujintas gatves niokojančių vilkikų Savivaldybė sulaukė gyventojų skundų. Į ją kreipęsi panevėžiečiai piktinasi, kad priemonių išsaugoti neseniai išlietą asfaltą griebtasi gerokai per vėlai.

Neseniai atnaujintos Aukštaičių gatvės individualių namų gyventojai pasakojo gyvenantys tarsi prie judrios autostrados.

Anot keturių kaimynų, šia gatve dūzgiančių vilkikų srautas nebenutrūksta ištisą parą.

„Pasakyti, kad eismas suintensyvėjo, būtų per švelnu. Kai prasidėjo aplinkkelio remontas, Aukštaičių gatve važiuoja turbūt kosminiai skaičiai sunkiasvorių. Visais laikais ir bet kuriuo sezonu būdavo galima miegoti prie atviro lango, triukšmas prasidėdavo tik paryčiais, kai žmonės išsiruošia į darbą. Dabar čia nuolatinis vilkikų judėjimas. Jie važiuoja dieną naktį“, – pasakojo Aukštaičių gatvėje gyvenantis vyras.

Anot jo, sunkiasvorių mašinų padaryta žala naujai gatvės dangai – akivaizdi. Aukštaičių g. gyventojai pakraupę stebėjo, kaip kelininkams vos tik išliejus asfaltą gatvės viduryje ir nuėmus važiuoti draudžiamą juostą sunkvežimiai ja lėkė 80 kilometrų per valandą greičiu. Pašnekovo teigimu, dėl to ir Velžio kelio bei Aukštaičių gatvių sankryžoje jau aiškiai matyti provėžos.

„Absoliučiai nesuprantamas miesto valdžios ir policijos požiūris. Negi niekam neįdomu, kad per miestą važiuoja kas nori?“ – piktinosi panevėžietis.

Įvertins gyventojai

Dėl vilkikų srautų atnaujintomis gatvėmis Aukštaičių g. gyventojai teigia ramybės nedavę ir Savivaldybės darbuotojams, ir Tarybos nariams. Ragino nuo sunkiasvorių gelbėti nepigiai kainavusią naują asfalto dangą. Tačiau esą išgirdo paaiškinimą, kad Panevėžyje yra daug įmonių, į kurias reikia pristatyti prekes.

„Kad Aukštaičių gatve ištisą parą važiuotų sunkvežimiai, niekada anksčiau nėra buvę. Kažkaip keistai tik šįmet pradėjo įmones prekėmis aprūpinti ir lyg tyčia tas sutapo su aplinkkelio remontu“, – ironizavo žmonės.

Jie neabejoja, kad atskirti mieste veikiančias įmones ir gyventojus aptarnaujantį transportą nuo gudručių, trumpinančių kelią per miestą, nėra jokios bėdos, jeigu tik būtų noro.

„Tegul pastato savaitei keletą patrulių ir tikrina vilkikų vairuotojų važtaraščius. Sutinku, kad mieste į parduotuves prekių neatskraidins. Bet kai nuolat važiuoja vilkikai su estiškais, čekiškais, lenkiškais numeriais, sunku patikėti, kad visi jie turi reikalų Panevėžio parduotuvėse. Nubaustų tokius, būtų tvarka. Dabar matome Savivaldybės nenorą, o policijos bejėgiškumą. Kam tas gatves asfaltuoti, jei jų nesaugom“, – piktinosi panevėžietis.

Apie tai, kad Aukštaitijos sostinei gresia rimtos bėdos dėl eismo srautų, vyras teigia Savivaldybės darbuotojams kalbėjęs dar ankstyvą pavasarį, vos tik startavus Panevėžio aplinkkelio remontui. Jo nuomone, sunkiasvorių eismą mieste derėjo uždrausti dar prieš pradedant tvarkyti gatves.

Tačiau, Aukštaičių g. gyventojo nuomone, ir toks draudimas neturės naudos, jeigu paisyti jo ar ne, bus palikta tranzitinių vilkikų vairuotojų sąžinei.

„Kiek efektyvu, teisingiausiai po savaitės pasakys ne Savivaldybė ir ne policija, o patys gyventojai“, – sako panevėžietis.

Komentarai

  • Meslo kruva, tik paliko is miesto gelbetoju devizo Panevezys atsinaujina. Pati mera ne tik nusalinti senai reikejo, bet reikia kad butu ir asmenine atsakomybe priteista, miestui padarytos zalos atlyginimui.

    • Atsakyti
  • Nejaugi taip sunku kiekvienais metais vasaros metu uždrausti fūras mieste? Ir gatvės būtų išsaugotos, ir ramybė mieste.

  • Šiais metais labai karšta vasara tai kai kuriose Europos valstybėse dienos metu, kai labai karšta, draudžiamas sunkiasvorių mašinų eismas. Pas mus, per ką tik išasfaltuotą gatvę, leidžia važiuoti… Taip gaunasi todėl, kad į savivaldybę išrinkome gatvės bachūrus , pas kuriuos nėra nei žinių, nei ūkiško požiūrio. Nereikia jų kaltinti, kalti mes patys, kad tokius renkame!

    • Atsakyti
  • Tokia ir buvo matyt atliktu darbu kokybe.Kai miesto atnaujinimo konkursus laimi mero patarejos tevas,ar mero sunaus kontora,tai sunku ir tiketis kitokio rezultato.

    • Atsakyti
  • Savivaldybes ar Maceno atstovas aiskino, kad visos „furos“ aptarnauja miesta.

    • Atsakyti
  • Tai gal reikia normalai remontuoti? Lenkai anksciau irgi draude dienomis vaziuoti kol i kupra negavo ir nepradejo dirbti kaip priklauso. Suomijoje eismas intensivesnis ir svoriai didesni bet po remonto gali vaziuoti tuoj pat, o remontuoja tuo paciu budu. Gyvenu aukstaiciu gatveje – nera toks didelis furu judejimas. 4 gyventojai ne visa gatve.

  • Reikia uždrausti ir prekes į maximą ir IKI fūromis vežioti.Yra mažesnių krovininių mašinų.Manau ,kad smarkiai nenukentės dėl to nei maxima nei kiti prekybos centrai.Jeigu jau leido valdžia jiems atsirasti centre,tai manau gali ir kažką uždrausti

  • Kodel neparašė Ramygalos gatvės,iš Nemuno gatvės varo Ramygalos gatve,furoms per šulinėlius važiuojant,regis bombos sproginėja, net langu stiklai vibruoja.Gazo duoda kaip reikiant,gyvenami kvartalai,vaikai laksto nesvarbu,kad per pereja,kai greitis furos didelis visko gali atsitikti.Aplamai,ypač savaitgaliais,Ramygalos gatves ruoze nuo Nemuno ir Aukštaičiu gatves sankryžos link Kauno,tikras greičio ruožas,yra kelios nereguliuojamos perėjos,daugelio greitis vizualiai viršija 50km/h Kodėl čia po perkunais nėra saugos kalneliu kaip prie Čičinsko užeigos Ramyg.g.

Rodyti visus komentarus (8)

Atsakymas į Vytautas komentarą Atšaukti atsakymą

Daugiau leidinio naujienų