Nuvargusias kojas būtina palepinti

Nuvargusias kojas būtina palepinti

Daugelis skundžiasi, kad vakarais labai pavargsta kojos. Kaip išvengti šios kasdienės problemos?

Kojos pavargsta dėl daugelio priežasčių. Svarbiausios iš jų – skaudančios venos, plokščiapėdystė, antsvoris, kojų raumenų pertempimas.

Dauguma kojų nuovargiu besiskundžiančių moterų didžiąją dienos dalį praleidžia ant kojų – dirba padavėjomis, pardavėjomis, kirpėjomis, mokytojomis. Žinoma, neverta keisti darbą vien dėl kojų nuovargio. Užtenka išmokti jį pašalinti.

Jeigu išsiplėtusios venos, būtina kreiptis į specialistą. O visais kitais atvejais galite padėti sau pačios. Grįžusios po darbo dienos, nusiaukite batus, nusimaukite pėdkelnes, atsigulkite, kuo aukščiau pakelkite kojas ir atremkite jas į sieną. Kai iš kojų nutekės kraujas, jų nuovargis sumažės.

Paskui darykite kontrastinę kojų vonelę: į vieną dubenį įpilkite 38–40 laipsnių temperatūros vandens, į kitą – 28–30 laipsnių. Šiltame vandenyje kojas mirkykite 1,5–2 minutes, o šaltame – 15–20 sekundžių. Kaitaliokite 3–4 kartus. Po procedūros kojas sausai nušluostykite medvilniniu rankšluosčiu ir užsimaukite švelnias kojines.

Kojų nuovargį greitai sumažina žolių vonia. Į gilų dubenį, pripildytą šilto vandens, įpilkite 15 mg spygliuočių ekstrakto ir įberkite 2 valgomuosius šaukštus jūros druskos. Šioje vonelėje kojas mirkykite 5–10 minučių.

Pasirinkite vieną iš rekomenduojamų vonelių: šalavijų, levandų, ramunėlių, katpėdžių.

2 valgomuosius šaukštus žaliavos užpilkite 1 litru verdančio vandens, 30 minučių palaukite, perkoškite, supilkite į butelį ir laikykite šaldytuve. Kai grįžtate po darbo dienos, įpilkite šio antpilo į dubenį, pripildytą šilto vandens, ir pamirkykite kojas.

O gal jums labiau patiks ajerų vonelė?

2 valgomuosius šaukštus ajerų šaknų užpilkite 1 l šalto vandens, lėtai užvirinkite, perkoškite, atvėsinkite ir laikykite šaldytuve, kad neprarastų gydomųjų savybių. Kai norėsite pamirkyti kojas, įpilkite jo į šiltą vandenį.

Po vonelės kojas patrinkite šiurkščiu rankšluosčiu arba sausa šiurkščia kempine. Paskui galite ir pamasažuoti: suvilgykite rankas augaliniu aliejumi arba losjonu ir iš abiejų pusių stipriai patrinkite iš apačios į viršų, tada švelniai paplekšnokite pirštais iš viršaus į apačią.

Jeigu norite sumažinti kojų raumenų įtampą, darykite tokius pratimus: pasistiebkite taip, kad kulnai pakiltų maždaug 1 cm nuo grindų, ir staiga nuleiskite kulnus. Po 20 tokių „krestelėjimų“, 10 sekundžių pailsėkite ir pakartokite pratimą dar 2 kartus.

Paskui atsisėskite ant kėdės ir pasukiokite pėdas ratu maždaug 10–15 kartų į vieną ir kitą pusę. Šis pratimas pagerina pėdų kraujotaką ir sumažina nuovargį.

Ir dar vienas pratimas: iš pradžių kojų pirštus nulenkite žemyn, o paskui – užrieskite aukštyn.

Visus šiuos pratimus darykite keletą kartų per dieną.

Jeigu dažnai pavargsta kojos, mūvėkite tik natūralias – medvilnines, linines, šilkines arba vilnones kojines ir kojinaites. Venkite nailoninių ir kaproninių. Avėkite tik patogius tinkamo dydžio batus, pasiūtus iš natūralios odos arba kokybiško jos pakaitalo. Niekada neavėkite aukštakulnių batelių, sandalų ir basučių, susegamų pėdą veržiančiais dirželiais. Ir būtinai kasdien palepinkite savo kojas.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų