Šiuo metu vežant vieną ar du vaikus iki 7 metų ir norint, kad jie sėdėtų ne ant kelių, už bilietą reikia pakloti tokią sumą, kiek kainuoja ir suaugusiojo bilietas, o šiek tiek vyresniems vaikams taikoma nuolaida.

Nori patogumo – mokėk

Nori patogumo – mokėk

 

Keliauti autobusu su mažais vaikais ir taip nelengvas išbandymas – tą žino visi tėvai. Nepalengvina tokių kelionių ir vežėjų taisyklės.

Pagal jas vaikui iki septynerių metų sėdint tėvams ant kelių vežama nemokamai. Bet jei norima įsitaisyti patogiau, tenka atžalai pirkti bilietą, kaip ir suaugusiam asmeniui.

Daugumai tėvų tai atrodo mažų mažiausiai nelogiška. Juk vaikai nuo septynerių iki 10 metų vežami už pusę bilieto kainos. Net ir vežant tris ir daugiau vaikų iki 7 metų taip pat galioja nuolaida.

Panevėžietė Agnė, kurios dukrelei prieš porą mėnesių sukako 5-eri, neretai keliauja autobusu su mažąja. Šeima turi tik vieną automobilį ir ne visada pavyksta suderinti, kad kartu vyktų ir tėtis.

„Kadangi vyro tėvai gyvena daugiau nei už šimto kilometrų, kartais aplankyti senelius ar tiesiog nuvažiuoti į pajūrį autobusu būna nelengva užduotis“, – pasakojo „Sekundei“ jauna moteris.

Mergaitė sparčiai auga, ir smulkaus sudėjimo mamai išlaikyti ją ant kelių kelias valandas tampa sudėtinga, o per karščius – kankynė joms abiem. Be to, ir autobusai ne visada tam tinkami – ankšti tarpai tarp sėdynių. Belieka kas kartą viltis, kad autobusas bus pustuštis: Agnė prisipažįsta tuomet nusižengianti taisyklėmis ir pasisodinanti dukrelę šalia.

Laikinasis Panevėžio autobusų parko vadovas A. Gražys sako, kad sunku pasakyti, kiek žmonių su mažais vaikais susiduria problemomis keliaudami autobusais, tačiau jų yra.

Sunku įžvelgti logiką

„Norėdama, kad vaikas turėtų atskirą vietą, turiu sumokėti kaip už suaugusį žmogų, nors kai mažajai sueis septyneri, jau galėsiu mokėti pusę kainos“, – kraipo galvą dėl nelogiškų reikalavimų panevėžietė.

Agnės teigimu, anksčiau ji bandė aiškintis situaciją ir su vairuotojais, tačiau šie priversti laikytis taisyklių, tad galiausiai numojusi ranka.

Moteris svarsto, kad dar absurdiškesnė įstatymuose numatyta tvarka turėtų atrodyti turintiesiems du vaikus. Nes vienam iš tėvų keliaujant autobusu su abiem atžalomis pagal taisykles mama arba tėtis irgi turėtų juos sodinti sau ant kelių.

Ką ir kalbėti apie tai, jog pirkti vaikui suaugusiojo bilietą ne kiekvienam išneša ir kišenė. Nors jei veža tris ir daugiau vaikų iki 7 metų, vienkartiniam bilietui jau taikoma 50 procentų lengvata.

Valstybė nenukentėtų

Panevėžietės Agnės ir kitų mažus vaikus auginančių šeimų džiaugsmui situacija netrukus turėtų pasikeisti.

Seime užregistruota Transporto lengvatų įstatymo pataisa, numatanti, jog bilietą vaikams iki septynerių metų būtų galima įsigyti už pusę kainos, jei norima jam išpirkti sėdimą arba miegamą vietą. Tai galiotų įsigyjant vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo tolimojo ir vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais, reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais. Neabejojama, kad valstybei tai brangiai nekainuotų – priešingai, tėvai dažniau pirktų bilietus už pusę kainos, o ne vežtų vaikus už dyką.

Tiesa, tokiai tvarkai dar turi pritarti Seimas.

Panevėžio autobusų parko laikinasis generalinis direktorius Arnoldas Gražys sako, kad dabar sunku būtų komentuoti tokius siūlymus. Tačiau jei įstatymo pataisa bus priimta, vežėjams teks prisitaikyti prie naujų sąlygų.

„Kiekvienas naujoves reikia žiūrėti, skaičiuoti“, – sako jis.

Turėtų dar ir dokumentą parodyti

A. Gražio teigimu, smulkių nusiskundimų dėl bilietų kainų visada būna, bet rimtesnių konfliktų ar tėvų nepasitenkinimo – ne.

Kiek vaikų keliauja įmonės autobusais, sunku pasakyti, nes, jei mažam vaikui perkamas bilietas kaip suaugusiajam, tai ir atsispindi kaip suaugusiojo bilietas. Kiek šiuo metu su nuolaida keliauja vaikų nuo 7 iki 10 metų, taip pat sudėtinga būtų išskirti – dėl to, kad, laikinojo įmonės vadovo teigimu, tokia pat nuolaida naudojasi ir kita grupė žmonių.

Visas lengvatas transporto įmonėms dotuoja: miesto maršrutais – miesto Savivaldybė, priemiesčio – rajono, o tolimojo susisiekimo – valstybė.

Pasak A. Gražio, retai, tačiau vežėjams tenka susidurti su kiek kitokia problema. Perkant lengvatinį bilietą, reikia pateikti asmens dokumentą. Tėvai, veždamiesi vaikus, kurių bilietams galioja lengvata, kartais pasiima jo kopiją, o reikalingas originalas.

„Juk ir banke nuėjęs su savo asmens dokumento kopija pinigų nepasiimsi ar kokios nors operacijos neatliksi“, – jis sako, kad teisės aktai reikalauja turėti originalą.

Faktas

Pagal dabartinę tvarką kiekvienam keleiviui suteikiama teisė nemokamai vežtis vietinio (miesto ir priemiesčio) reguliaraus susisiekimo autobusais ir troleibusais, tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais, reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais du vaikus iki 7 metų neužimant atskiros sėdimos ar miegamos vietos. Keleiviui, vežančiam keletą vaikų iki 7 metų tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais, vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais ir troleibusais, keleiviniais traukiniais, reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais, suteikiama teisė trečiajam ir kitiems vaikams iki 7 metų įgyti vienkartinį važiavimo bilietą su 50 procentų nuolaida.

Komentarai

  • Logikos ne už kapeika nerasta. Padarykit gi tą nuolaidą vaikam nebejuone svieto.

  • Yra dar viena keista problema: jei vaikas šį rudenį dar neis į mokyklą o eis į darželio paruošiamą grupę tai suėjus 7 metams iki kol pradės lankyti mokyklą teks mokėti pusę kainos o tas kuris turi mokinio pažymėjimą važiuos už dyką, nes darželis darželinuko pažymėjimo neišduoda 🙂 pvz. jei gimė 2012 01 01 tai 9 mėn. mokės pusė kainos nors kas gimė 2011 12 31 už dyką???

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų