Nors Stetiškių gatvės remontas turėjo būti užbaigtas dar iki lapkričio pabaigos, įmonės „Panevėžio keliai“ darbininkai joje dar tebetriūsia. V. Bulaičio nuotr.

Nepasisėmė iš pinigų maišo

Nepasisėmė iš pinigų maišo

Iš valstybės kišenės nemenkos paramos gatvėms remontuoti sulaukusi Panevėžio savivaldybė iš atverto pinigų maišo taip ir liko nepasiėmusi jai skirtų kone pusės milijono eurų.

Savivaldybė tvirtina tokią stambią sumą panevėžiečiams iš panosės nuplaukus dėl savo įsipareigojimų neįvykdžiusių kelininkų – Stetiškių ir A. Mackevičiaus gatvių remonto laiku neužbaigusios įmonės „Panevėžio keliai“ kaltės. Nors miesto valdžia pasišovusi bendrovei pritaikyti finansines sankcijas, šios bus gerokai mažesnės nei prarastoji suma.

Visgi kelininkai atremia darbus užtęsę ne dėl savo, o pačios Savivaldybės nesugebėjimo organizuoti tokio masto darbų.

Liko valstybei

Duobėtomis gatvėmis išgarsėjusiai Aukštaitijos sostinei praėjusiais metais Valstybinė automobilių kelių direkcija atseikėjo 2,8 mln. Eur.

Visų pinigų valstybė Panevėžiui iš karto neįdavė. Lėšos miestą pasiekdavo tik pateikus sąskaitą už atliktus gatvių tvarkymo darbus. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, paskutinės sąskaitos direkcijai turėjo būti išsiųstos iki gruodžio 15-osios. Iki šio termino Panevėžys sugebėjo pasiimti tik 2,3 mln. Eur. Beveik 500 tūkst. Eur taip ir liko valstybės biudžete, nepasiekę lygiomis gatvėmis negalinčios pasigirti Aukštaitijos sostinės.

T. Juknos teigimu, solidi suma prarasta „Panevėžio keliams“ nesugebėjus laiku užbaigti darbų ir pateikti už juos sąskaitų.

Anot pavaduotojo, iš Stetiškių gatvės remontui direkcijos numatytųjų 667 tūkst. Eur kelininkai nespėjo laiku atlikti 260 tūkst. Eur vertės darbų. Ta pati įmonė pavėlavo užbaigti ir A. Mackevičiaus gatvės remontą, dėl ko iš jam skirtų 114 tūkst. Eur valstybės kišenėje liko 14 tūkst. Eur.

„Rangos darbų sutartys su „Panevėžio keliais“ buvo pasirašytos gana anksti: dėl Stetiškių gatvės remonto dar gegužę, dėl A. Mackevičiaus – birželio pradžioje. Atrodė, laiko iki gruodžio 15-osios ganėtinai daug, objektai nedideli – įmonėms, kurios užsiima dideliais projektais, tokie užsakymai tėra smulkmena. Tačiau situacija susiklostė taip, kad ir vieną, ir kitą projektą užbaigti gerokai vėluojama, dėl ko ir negavome iš direkcijos visų šitų gatvių remontui numatytų lėšų“, – teigė T. Jukna.

Nors, anot jo, abiejų gatvių remontas turėjo būti baigtas dar iki lapkričio 30-osios, kelininkai iki šiol tebetriūsia prie šių objektų – baigia darbus, kuriuos įsipareigoję atlikti.

Iš A. Mackevičiaus gatvės kelininkai jau išsikraustė – įmonei beliko sutvarkyti dokumentus, o Stetiškių gatvėje tebeklojamas šaligatvis.

„Pastangas užbaigti darbus tikrai matome, tačiau dėl to, kad Savivaldybė negavo tiek lėšų, įmonė neliks nenubausta“, – tvirtina T. Jukna.

Grasina finansinėmis sankcijomis

Savivaldybė jau rengia „Panevėžio keliams“ raštišką reikalavimą sumokėti delspinigius – 0,05 proc. projekto vertės už kiekvieną uždelstą dieną. Be to, iš įmonės bus pareikalauta sumokėti ir 10 proc. projekto vertės – tokios sankcijos buvo numatytos pasirašant rangos sutartį.

Kelininkai nespėjo laiku užbaigti A. Mackevičiaus gatvės atkarpos remonto, nors darbininkų čia nebematyti, tebetvarkomi dokumentai. V. Bulaičio nuotr.

Vis dėlto, anot T. Juknos, Savivaldybė finansinių nuostolių vis tiek neišvengs.

„Kai kelininkai užbaigs visus darbus ir pateiks už juos sąskaitas, Savivaldybė vis tiek turės jas apmokėti“, – sako pavaduotojas.

O tai reiškia, kad Savivaldybė savo biudžete turės surasti per 200 tūkst. Eur, kuriuos galėjo gauti iš Valstybinės automobilių kelių direkcijos.

Pavaduotojas tvirtina, jog kelininkų darbas jau iš pradžių kėlė įtarimų.

„Pasamdytas subrangovas ilgą laiką tame objekte vos vos judėjo. Daug kalbėjom, vėliau pradėjom net raštus rašyti, raginom įmonę keisti subrangovą ar kažko imtis, nes matėme, kad terminas artėja į pabaigą ir bus sudėtinga darbus laiku užbaigti. Bet iki pat paskutinės dienos mus tikino, kad įmonė spartins tempus, dirbs savaitgaliais ir problemų nebus. Galų gale įvyko blogiausia – nė vieno iš dviejų objektų neužbaigė laiku“, – teigė T. Jukna.

Neapskaičiavo pajėgumų

Administracijos direktoriaus pavaduotojas sako neturintis atsakymo, kokios svarios priežastys galėjo sutrukdyti „Panevėžio keliams“ laiku užbaigti gatvių remontą ir išvengti brangiai kainuojančių nemalonumų sau ir Savivaldybei. Anot jo, Stetiškių ir A. Mackevičiaus gatvės nebuvo tokie stambūs objektai, kad per pusę metų kelininkai negalėtų suspėti jų suremontuoti.

„Buvo atvejų, kai viename objekte vienu metu dirbo net keturi rangovai ir jų darbų vadovai sugebėdavo taip suderinti darbus, kad laiku suspėtų užbaigti. Šituo atveju tebuvo vienas papildomas rangovas – vandens trasą keitusi įmonė „Aukštaitijos vandenys“. Nemanau, kad tas turėjo lemiamą įtaką „Panevėžio keliams“ tiek vėluoti“, – svarsto T. Jukna.

Tikisi išvengti bausmės

Panevėžio savivaldybė finansiškai nukraujavo, pasak T. Juknos, „Panevėžio keliams“ netikėtai atsisakius ir dar vieno užsakymo. Rugsėjį laimėjusi Savivaldybės skelbtą viešųjų pirkimų konkursą už 600 tūkst. Eur suremontuoti Molainių gatvę, įmonė verčiau sutiko sumokėti kelių tūkstančių eurų baudą, bet atsisakė pasirašyti rangos darbų sutartį.

Pasak T. Juknos, Savivaldybei teko skubiai perskirstyti Valstybinės kelių direkcijos Panevėžiui paruoštus 600 tūkst. Eur ir strimgalviais skelbti neplanuotus viešųjų pirkimų konkursus. Nors už šias lėšas buvo išasfaltuota Marijonų gatvė, o Pušaloto gatvėje įrengta lietaus nuotekų sistema, Savivaldybė nespėjo išleisti 220 tūkst. Eur ir šie pinigai liko valstybės biudžete.

„Už tuos pinigus nesugebėjom nupirkti kitų rangos darbų ne dėl to, kad nenorėjom, o dėl to, kad tam nebebuvo laiko“, – tvirtina T. Jukna.

Už tai, kad neįstengė pasiimti valstybės duodamų pinigų, atsakomybė tenka su Valstybine automobilių kelių direkcija sutartį pasirašiusiai Panevėžio savivaldybei.

Pasak pavaduotojo, direkcija kol kas nėra priėmusi sprendimo, ar už tokį neūkiškumą Aukštaitijos sostinei taikyti sankcijas.

Panevėžio valdžia guodžiasi, kad Aukštaitijos sostinė – ne vienintelė pernai nespėjusi panaudoti keliams remontuoti skirtų lėšų.

„Visoje Lietuvoje situacija labai panaši. Ir kitur daug objektų liko ne tik neužbaigtų, bet net nepradėtų“, – sako pavaduotojas.

Kaltės kratosi

Savivaldybei rengiantis nubausti „Panevėžio kelius“, bendrovė tvirtina, jog atsakomybę už vėlavimą ir dėl to nuplaukusius šimtus tūkstančių turi prisiimti patys valdininkai. Esą tai jie nesugebėjo suorganizuoti darbų taip, kad rangovui neiškiltų nenumatytų kliūčių.

„Mūsų vertinimu, Panevėžio savivaldybė, kaip užsakovas, nėra pasirengusi vykdyti tokios apimties infrastruktūros projektų ir to sukeltas pasekmes mėgina permesti rangovui. Nepasirengimas apima paties projekto planavimą, finansavimo jam gavimą, viešųjų pirkimų procedūrų organizavimą, numatant joms pakankamą laiko limitą, projektavimo ir rangos darbų organizavimą. Mes, kaip rangovai, turintys patirties vykdyti didelės apimties ES lėšomis finansuojamus projektus, kasmet sumokantys per 10 milijonų eurų mokesčių, galime tą įvertinti“, – teigė „Panevėžio kelių“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Anot jo, darbai neišvengiamai būtų vėlavę ir apsiėmus rekonstruoti Molainių gatvę. „Vieno konkurso dalyvio siūloma kaina Savivaldybei buvo per didelė, o mes, paskelbti konkurso laimėtojais, užsitęsus pirkimo procedūroms, atsisakėme prisiimti įsipareigojimus, kurie prieštarauja įstatymams ir inžinerinei logikai“, – aiškino bendrovės vadovas.

Pasak V. Puidoko, esą dėl to įmonė buvo priversta pasinaudoti konkurso sąlygose numatytomis teisėmis nepasirašyti sutarties, kadangi nebuvo jokių realių galimybių ją įgyvendinti iki lapkričio 30 dienos. Geriausiu atveju, pasak direktoriaus, per tą laiką buvo galima tik suprojektuoti objektą.

„Deja, Savivaldybė nepratęsė termino iki realaus“, – teigė direktorius.

Anot jo, Molainių gatvės rekonstrukcijos darbų pirkimo procedūroms buvo sugaišti beveik trys vasaros mėnesiai, kai oro sąlygos rangos darbams palankiausios.

„Derinant pirkimo sutarties projektą paaiškėjo, kad nepaisant to, jog visą rugpjūtį buvo vykdomos pirkimo procedūros, Savivaldybės pateiktas grafikas numatė, kad techninio darbo projekto parengimas turi būti vykdomas rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais, nors pirkimo sutartis įsigaliotų tik rugsėjį. O visų darbų pabaiga numatyta kaip ir pirminiame variante – lapkričio mėnesį“, – aiškino V. Puidokas.

Neišsiteko darbininkai

Anot bendrovės direktoriaus, ta pati situacija, kai Savivaldybė nustato per trumpus terminus ir pati jų nesilaiko, kartojosi ir kituose projektuose.

„Stetiškių gatvėje vienu metu buvo vykdomi net trys projektai. Apie vieną iš jų mes sužinojome tik pasirašę sutartį“, – iškilusias kliūtis aiškino V. Puidokas.

Stetiškių gatvėje buvo ne tik atnaujinama kelio konstrukcija, bet rekonstruojami požeminiai inžineriniai tinklai bei įrengiami nauji.

„Aukštaitijos vandenys“ su bendrove „Edrija“ Stetiškių gatvėje tuo pat metu pradėjo vykdyti geriamojo vandens ir nuotekų sistemų rekonstravimo darbus.

„Sutartyje nenumatyto rangovo atsiradimas objekte, kai vandentiekio tinklų rekonstrukcijai gatvėje buvo daromos 2 metrų gylio iškasos, mums neleido nei planuoti, nei vykdyti kelio dangos konstrukcijos įrengimo darbų“, – tvirtino direktorius.

Šiandien, pasak jo, Stetiškių gatvėje svarbiausi darbai baigti. Gyventojai infrastruktūra jau gali naudotis ir A. Mackevičiaus gatvėje.

„Vis dėlto rangovas yra kaltinamas tuo, kad esą nesilaikė darbų vykdymo grafiko. Bet šis grafikas yra neatsiejama sutarties dalis ir jo privalu laikytis ne tik rangovui, bet ir užsakovui. Savivaldybė beveik du vasaros mėnesius vėlavo paskirti techninį prižiūrėtoją, perduoti statybvietę ir objekto geodezinį pagrindą. Be šito negalėjome pradėti darbų. Atitinkamai turėjo būti koreguojamas darbų grafikas, tačiau Savivaldybė to nepadarė“, – teigė V. Puidokas.

 

Komentarai

  • viešpatie aukštielnikas, tiek visokių skyrių skyrelių savivaldybėje prikurta kad patys turbūt nebežino kas už ką atsakingas.

    • ir ką tie kelininkai galvoja???

  • Karbauskiniai valdo panevezi

    • Urbšiniai valdo Panevėžį (jų statytinis super vadybininkas Jukna)

      • Atsakyti
      • Skaityti straipsnį atidžiau reikia, tai tada bus aišku, kad kelininkai pavedė.
        Ar visoje Lietuvoje kelininkai taip pasielgė? Gal jie taip atsilygina už- tai, kad pradėjo liejamo asfalto storį tikrinti? Gal kas žinote, gal ką girdėjote ?

  • Panevėžio keliai kažkaip nelabai suinteresuoti Panevėžyje darbuotis.

  • „Puikiai“ atlikta savivaldybės infrastruktūros skyriaus reorganizacija ir dar „puikesnis“ vadovas Jukna pradeda nešti dividendus…Pusė milijono nepaimta ir dar iš biudžeto reiks paimti apmokėjimui. Kiek dar Pauža ir Račkauskas o tuo pačiu ir Urbšio judėjimo „Kartu“ dauguma kęs Juknos nekompetenciją? Šiais metais gąsdinote, kad ateis 23 mln rangos darbai-tai kiek bus neįsisavinta? Infrastruktūros skyriaus pūlinio negalit sutvarkyti- darbuotojai siunčia vadovus …toli toli…

    • Atsakyti
    • Labai gerai ta reorganizacija suveikė, visai kitoks miesto veidas tapo.
      O kelininkai tikrai neturi taip neatsakingai elgtis, vis pagalvoju.

  • ….Savivaldybė beveik du vasaros mėnesius vėlavo paskirti techninį prižiūrėtoją, perduoti statybvietę ir objekto geodezinį pagrindą. Be šito negalėjome pradėti darbų. Atitinkamai turėjo būti koreguojamas darbų grafikas, tačiau Savivaldybė to nepadarė“

  • Nemuno gatvėje prie poliklinikos pusė gatvės asfaltas išpjautas- pusė gatvės ne. Viduryje perėjų prie poliklinikos didžiulis laiptas gaunasi. Žmonės kliūva, griūna. Mačiau mamą su mažu vaiku griūvančią. Baisu. Kaip šitaip galima palikti? Turi būti saugu perėjose.

    • Atsakyti
  • Gėda Panevėžio keliams.Įspudis,kad specialistai miestui kenkia.

  • paskaicius komentarus atrodo kad konservatoriai saunuoliai geriau tvarkesi

    • Atsakyti
    • Satkevičiaus , Vareikienės, ir šios valdžios R. Vyžinto vadovavimo laikais tokie dalykai buvo neįsivaizduojami, lėšos buvo įsisavinamos 99%. Kelininkai dirbo tie patys, tik tada kiti savivaldybės statybos skyriuje specialistai dirbo… Pakartosiu populiarų posakį, kad kadrai lemia viską. Iki sekančių rinkimų- gaila, bet dar daugoka laiko. Spės Panevėžį apgriauti ir dingti…

      • Tegu tie išgirti ponai papasakoja kiek gatvių sutvarkė, kažkaip nebeįmanoma jau per duobes buvo važiuoti, reškia lėšas įsisavindavo juos išlaistydami.

  • Iki protingiausios Urbsio valdžios mieste tokių nesamonių, kad neįsisavintų pinigus kelių remontui nebuvo. Nėra ko norėti kai nekompetetingi valdininkai sėdi. Ko galima norėti iš Robotų specisto kur 15 metų tą patį robotą konstravo negerbiamojo Juknos.

  • Nesugeba apžiot, o bando. Finale nukenčia miestas. Nu tikri Panevėžio patriotai…

  • Panevėžio keliams tikrai turi būti gėda šitaip pavedus Panevėžį.

    • Atsakyti
  • Panevėžio keliams tikrai turi būti gėda šitaip pavedus Panevėžį. Baisu!

    • Atsakyti
  • Turbut Panevėžio Keliai blogi ir kai Nemuno gatvė pusiau lupta pusiau skusta, nors darbus atliko Kauno tiltai ? ten irgi darbai pradėti čiut ne žiemą. Kai nekompetetingas valdininkas nepripažįsta savo kaltės ir pirmą kartą per 10 metų neįsisavina pusės milijono eurų ir mulkina žmones ženklais Panevėžys atsinaujina. Blogam šokėjui …

  • Jetau, jei šitie kelininkai nesusitvarkė laiku su Stetiškių gatvele, tai ką jie būtų darę gavę tą didelį užsakymą daug muesto gatvių suremontuot? Gėda

  • Buvo daug dirbama dėl geresnių kelių Panevėžyje. Keliai, tikrai, pagerėjo. Bet, koks ruduo buvo… vien lietus. O, Jukna gerai ir daug dirba. Gal nepratę prie tokios apimties darbų

  • kad visą vasarą miesto gatvese buvo ramu…darbai prasidėjo tik rudenį…o paskui nelauktai užšalo…

  • Kaip visada. Kur blogos naujienos tame straipsnyje mero nėra. Kaip visada atpirkimo ozys T.Jukna, kurio pats meras kad prastume rackauskiuko jauneli vienasyk kazkur kazkokiame konkurse pagailejo. Kurgi baus atpirkimo ozį…

Rodyti visus komentarus (23)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų