Naujai gatvei davė startą

Naujai gatvei davė startą

Dešimtmetį trunkančiam ramaus Rožyno kvartalo gyventojų mūšiui su valdžia dėl suprojektuotos naujos Jurginų gatvės vėl gresia suliepsnoti visu smarkumu. Savivaldybės taryba uždegė žalią šviesą realiems būsimos gatvės tiesimo darbams. Politikai pritarė, kad būtų pradėta į suplanuotos gatvės teritoriją patenkančios sodybos išpirkimo procedūra.

Savivaldybė nusiteikusi Jurginų g., kuri prasidėtų Pramonės g. už automobilių turgaus, kirstų Rožyną ir atsiremtų į Smėlynės g., nutiesti jau per artimiausius porą metų.

Administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, dar šiais metais planuojama skelbti viešųjų pirkimų konkursą naujos gatvės projektui parengti. Tačiau kada Rožyne pradės darbus kelininkai, anot direktoriaus, priklausys nuo finansinių galimybių.

Direktorius sako, jog vietoje numatytos keturių eismo juostų gatvės iš pradžių ketinama tiesti dviejų, kaip naujoji V. Alanto g. Tai preliminariai kainuotų 4–5 mln. Eur. Didžiąją dalį šių lėšų Savivaldybė tikisi gauti iš Valstybinės kelių direkcijos bei Vyriausybės rezervo fondo.

„Jei per šiuos metus būtų parengtas Jurginų g. projektas, manau, realu iki 2019 m. antro ketvirčio įrengti ir pačią gatvę“, – planuoja T. Jukna.

Laukia grandiozinis remontas

Savivaldybė Jurginų g. tiesimą skubina dėl numatomos kitos, Smėlynės g., didžiulės rekonstrukcijos. 2018 m. antroje pusėje turėtų prasidėti lietaus kanalizacijos Rožyno mikrorajone tvarkymo darbai, o 2019-ųjųjų pabaigoje startuoti ir pačios Smėlynės g. kapitalinis remontas. Uždarius Smėlynės gatvę remontui, automobilių eismą planuojama nukreipti Jurginų g., todėl, pasak T. Juknos, būtina kuo greičiau įrengti jos atkarpą nuo Pramonės iki Smėlynės gatvės.

Jau 2018-aisiais Savivaldybė planuoja pradėti grandiozinę Smėlynės g. rekonstrukciją. (T. Šiaudinio nuotr.)

Jau 2018-aisiais Savivaldybė planuoja pradėti grandiozinę Smėlynės g. rekonstrukciją. (T. Šiaudinio nuotr.)

„Prasidėjus Smėlynės g. rekonstrukcijai transporto laidumas šioje dalyje taps labai problemiškas. Matėme, kas vyko, kai pernai buvo savaitę rekonstruojama pervaža. O dabar tektų eismą riboti ne tik Smėlynės g., liktų neįvažiuojama Rožių g. ir dalis Paliūniškio g. Kad būtų kur nukreipti eismo srautą, kol vyks rekonstrukcijos darbai, iki tol būtina įrengti bent dviejų juostų Jurginų g.“, – „Sekundei“ teigė T. Jukna.

Direktorius neabejoja, kad žinia apie naujos gatvės tiesimą per individualių namų Rožyno mikrorajoną vėl sukels čia gyvenančių žmonių nepasitenkinimą. Tačiau, anot direktoriaus, kad Jurginų g. reikalinga visam miestui, jau seniai įrodyta.

„Jurginų g. nėra kažkas naujo, apie ką gyventojai nežinotų. Jau daug kartų buvo susitikta su bendruomene, išdiskutuota, atlikti ir pristatyti tyrimai, bendro plano rengėjai aiškino, kodėl numatytos pagrindinės miesto eismo srautų arterijos, kad miestas turi plėstis. Nežinau, apie ką dar būtų galima kalbėti“, – mano T. Jukna.

Susirūpinę dėl turto vertės

Žinia, kad naują gatvę planuojanti Savivaldybė nuo kalbų pereina prie darbų, Rožyno mikrorajono gyventojus vėl kelia ant kojų.

ožyno seniūnaitės R. Šerplienės teigimu, maždaug 1000-io šeimų bendruomenė kategoriškai prieštarauja naujos gatvės projektui.

Rožyno seniūnaitės R. Šerplienės teigimu, maždaug 1000-io šeimų bendruomenė kategoriškai prieštarauja naujos gatvės projektui.

Nuo eismo srautų mikrorajoną apsaugoti siekiantys kol kas ramaus Rožyno gyventojai pasipriešinimo strategiją rengiasi aptarti po keleto savaičių šaukiamame visuotiniame susirinkime. Rožyno seniūnaitės Romos Šerplienės teigimu, maždaug 1000-io šeimų bendruomenė kategoriškai prieštarauja naujos gatvės projektui. Seniūnaitė pripažįsta, kad žmonės sunerimę ne tik dėl pablogėsiančios gyvenimo kokybės. Greta miesto planuose numatytos gatvės namus pasistatę gyventojai baiminasi, kad prieš jų langus pradėjus važinėti mašinoms kris nekilnojamojo turto vertė.

„Žmonių pozicija nesikeičia – žmonės neleis, kad gyvenamąjį mikrorajoną perskrostų arterinė miesto gatvė. Kai kurie namai atsidurs prie pat tokio aplinkkelio krašto. Kas atsakys už transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai?“ – piktinosi R. Šerplienė.

Seniūnaitės teigimu, gyventojai vietoje gatvės pageidauja matyti viešąsias poilsio erdves – vaikų žaidimo įrenginius, sporto aikštynus.

Tačiau šiuo metu bendruomenės iniciatyva įrengta tik minimali vaikų žaidimų aikštelė. Nemažą būsimos gatvės teritoriją užima gyventojų užsodinti daržai.

„Geriau bulves auginti nei dilgynes“, – pateisina R. Šerplienė.

Projektavo gatvę laukuose

Arterinė keturių eismo juostų gatvė, analogiška Nemuno g., per dabartinę Rožyno žaliąją zoną šalia Jurginų gatvelės suprojektuota dar 1980-aisiais. Tuomet veikiausiai niekas neplanavo tokios intensyvios miesto šiaurinės dalies plėtros.

Pagal ano meto planus ši gatvė turėjo driektis Panevėžio pakraščiu. Tačiau Lietuvai atgavus nepriklausomybę, Rožynas sparčiai išsiplėtė. Pradėjus grąžinti žemę, už žaliosios zonos, paliktos keturių eismo juostų gatvei, vienas paskui kitą ėmė dygti gyvenamieji namai.

Sovietmečiu susisiekimo žemėlapį braižiusių specialistų ateities įžvalgas imtasi įgyvendinti 2008-aisiais. Tais metais Savivaldybės taryba prieš Rožyno gyventojų valią patvirtino miesto bendrąjį planą. Jame buvo numatyta, kad keturių eismo juostų kelias kirstų miegamąjį rajoną. Specialistai jau tuomet suskaičiavo, kad nutiesti tokią gatvę atsieitų apie 5 mln. Eur, o projektas turi būti įgyvendintas iki 2017-ųjų

„Jei tokį aplinkkelį būtų tiesę, kol Rožynas nebuvo užstatytas, niekas nebūtų prieštaravęs. Bet kažkodėl architektai, nors ir matė šioje vietoje suprojektuotą gatvę, vis tiek leido arti jos statyti gyvenamuosius namus. Gyventojai buvo apgauti – jiems kuriantis suteikta viltis, kad tos gatvės gal nė nebus“, – „Sekundei“ teigė Gamtininkų bendruomenės valdybos narys Egidijus Pribušauskas.

Jis įsitikinęs, kad naujoji gatvė neišspręs didelės transporto apkrovos Smėlynės g. E. Pribušausko nuomone, dėl S. Kerbedžio g. buvusio mėsos kombinato vietoje besikuriančių prekybos vietų Smėlynės g. vis tiek liks užkimšta lengvaisiais automobiliais.

Rožyno gyventojas baiminasi, kad būsima Jurginų gatve daugiausia važinės sunkiasvorės mašinos, nes tai būtų patogiausias susisiekimas tarp pramoninės miesto dalies ir išvažiavimo iš Panevėžio Pasvalio kryptimi. Pasak E. Pribušausko, dėl to ne tik kentėtų gyvenantieji greta judrios naujos gatvės, bet ir kiltų pavojus vaikų saugumui, nes šioje miesto dalyje įsikūrusios dvi populiarios švietimo įstaigos – Gamtos mokykla bei Rožyno progimnazija.

„Planas per miegamąjį rajoną tiesti tokią gatvę, kai ją galima patraukti į rajono teritoriją, prieštarauja logikai. Rajono ir miesto savivaldybių vadovai susėdę turėtų kartu nuspręsti dėl finansavimo“, – išeitį mato E. Pribušauskas.

Miestą apjuostų žiedas

Vis dėlto T. Jukna nemano, kad gyventojų siūloma išeitis būtų reali. Anot jo, klausimo, ar vietoje Rožyną kirsiančios arterinės Jurginų g. tiesti aplinkkelį jau už miesto ribos, rajono teritorijoje, svarstymas baigėsi pradėjus dėlioti finansines galimybes. Pasak T. Juknos, toks variantas rajono Savivaldybei kainuotų kelis milijonus eurų.

„Kelio tiesimo rajono, tai yra kitos savivaldybės, teritorijoje Panevėžys negalėtų ne tik finansuoti, bet ir priimti dėl jo jokių kitų sprendimų“, – teigė administracijos direktorius.

Kol kas miesto Savivaldybė planuoja Jurginų g. atkarpą tarp Pramonės ir Smėlynės g. tačiau Panevėžio susisiekimo sistemos specialiajame plane numatyta vėliau ją pratęsti iki Paliūniškio g. Ateityje visą Aukštaitijos sostinę turėtų apjuosti gatvių žiedas, sujungsiantis Ramygalos, J. Tilvyčio, Savitiškio, Pramonės, Smėlynės, Senamiesčio gatves.

Komentarai

  • Labai reikia tos gatves ir kuo greiciau,o gyventojams tik turto verte terupi.

  • Pone Egidijau, o kodėl nesibaiminate dėl vaikų saugumo Smėlynės gatvėje? Ten piko metu toks srautas automobilių juda, jog kartais eilės nuo Kerbedžio g. iki pat Pelkių ar net Bijūnų gatvių susidaro. Ką jau šnekėti apie tai, kad nuo geležinkelio iki pat Aguonų g. tik 3 pėsčiųjų perėjos, kurių saugiomis liežuvis neapsiverčia pavadinti.

    • Viskas gerai, gerbiu Jūsų nuomonę, tik kokiu būdu naujoji gatvė spręs Smėlynės gatvės problemą? Kam reikia važiuoti į Pramonės rajoną ir taip Smėlynės gatve nevažiuoja. Kam reikia į centrą irgi naująja gatve nevažiuos., nes kam važiuoti į aplinkkelį ir po to stovėti dar didesniame kamštyje Klaipėdos gatvėje? Smėlynės gatvės reikalus gali pagerinti tik dar viena pervaža kažkur apie geležinkelio stotį.

      • Atsakyti
      • Aš sutinku, kad gerai būtų sujungti Žiedo gatvę su Pievų gatve ir dalis srauto nuo Smėlynės g. nusikrautų, bet Pievų, Rožių, Vyturio, Amerikos ir kitose aplinkinėse gatvėse taip pat žmonės gyvena. Taigi visiems neįtiksi. Miesto planavimas tam ir vykdomas, kad išvengti tokių nesutarimų. Jau gana seniai planuojama Jurginų g. ir jos sujungimas Su Pramonės bei Paliūniškio gatve. Taigi tenka rinktis kas svarbiau ar aplinkinių gyventojų nuomonė ar visų šiaurinio Panevėžio rajonų gyventojų.

  • Tikrai labai reikalinga tokia gatvė. O Rožyno progimnazija visai ne prie Jurginų gatvės.

    • O pagal tamstą vaikai ir gyvena progimnazijoje, o ne visame mikrorajone, taip pat ir už planuojamos gatvės, ir jiems nereikia ateiti į mokyklą?

      • O tamstos kai namus statos nereikia pažiūrėti kas pašonėje suplanuota?

  • Rožyno gyventojai bukit ramus , prie dabartines panevežio valdžios jokios gatves nebus nes pastaroji visus projektus tik ant popieriaus braižo -menininku valžia su meru priešaky

  • Įdomu ar bent vienas šio projekto „buldozeris“ prisiims asmeninę atsakomybę už pasekmes, kai nuo sunkiasvorių automobilių eismo suskilinės namų sienos? Apie žmonių sveikatą aš jau nekalbu. Aplinkkelis reikalingas tik ne miesto teritorijoje. Jis turėtų praeiti už miesto kažkur tarp Panevėžio ir Piniavos. Kalbos apie tai kad tai yra Panevėžio rajono teritorija niekinės. Niekas iš Panevėžio savivaldybės apie tai nekalbėjo. Rajono savivaldybė atvira pasiūlymams.

    • Atsakyti
    • Daug namu prie gatviu stovi,bet namaciau nei vieno sugriuvusio.

    • Kokius ne kokybiškus namus ten gyventojai pasistatė, judriose gatvėse sienos neskilinėja, o ten suskilinės.

  • Labai reikalinga gatvė. Tiesti reikia iš karto nuo Pramonės iki Paliūniškio gatvės, kur prie „Orlen“ degalinės suprojektuotas žiedas. Klausant visokių nepatenkintų, miestas niekada nenuties nei vienos naujos gatvės, nes visada bus nepatenkintų, kad jų turtas nuvertės. Ši gatvė buvo suprojektuota daugiau kaip prieš 30 metų ir visi nepatenkinti turėjo žinoti kur perka ar statosi namus. O jei nesidomėjo, tai jų problema.

  • Laikas nebeklausyti kelių rėksnių ir pradėti gatvės tiesimo darbus, Visi žinojo kur statosi namus, kad numatyta tiesti gatvė. Reikia žiūrėti viso miesto interesus, o ne kažkokios grupelės. Be to naują gatvę, kad nesigirdėtų triukšmas galima įrengti su ekranais, kaip daroma užsienyje.

  • kas reikalinga tas ir reikia daryt,o ne klausyt kazkieno paistalioniu,vis nepatenkinti,prie ko cia gimnazija ir dar kita mokykla,visam mieste ju yra,tai ka dabar reikia uzdaryt galves,kitu vaiku saugumas jiems nesvarbu ,ane.neperskit i sauja,nereikejo statytis,juk senei buvo zinoma ,kad ten turi eiti miesto ziedas.daryt ir nekreip demesio.

  • Proto invalidai .. geriau gatves sutvarkitumet uz tuos milijonus.. isvaziuoji is servizo i duobe bam ir vel atgal i serviza ..

  • Lįskit į krūmus su ta kaimo ramybe. O tai kuo blogesni žmonės, gyvenantys prie Smėlynės, Basanavičiaus, Nemuno gatvių? Ar žmonės tik tie kas namus rožyne pasistatė. Jei mieste gyvenam, susitaikom, kad čia masinos važinės, o ne arkliukai kaukšės.

  • Klausimas aktualus- kazkam reiks susitaikyti su salygomis,kurios ne kiekvienam patinka.Bet laikas bega viskas keiciasi.Jeigu pries 50 metu Smelynes gatve buvo tyli,rami tai siandien ji yra viena is pagrindiniu miesto arteriju ir nuo to niekur nedingsi.Teks taikytis.

  • Mačiau Paliūnišky sklypus prie miško pardavinėja.

  • nu pagaliau
    geras klaunas -9 vidurine prie jurginu gatves.cha cha

  • Senų gatvių nesugebat dekadom sulopyt, o jau naujas tiest planuojat. Turėtų būti gėda. Katkų g. nuo žiedo atkarpėlės su dar viena pervaža dar nuo tarybinių laikų nesugebat įrengti, o čia kažkokius grand projektus planuojat ir žmones nervuojat. Antras dalykas: ar savalaikė čia ta gatvė? Tieskit kur eina dujų trasa, elektros linijos. Ten nei sklypų kas pirks, nei kokius namus reiks išpirkt. Ir jau kai tiesit, tai infrastruktūrą pilną įrenkit: su priešgarsinėm sienom, požeminėm pėsčiųjų perėjom, apšvietimu, suoliukais, servitutiniais keliukais, pėsčiųjų takais, spec. transporto juostom – kaip ES.

Rodyti visus komentarus (20)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų