Menkos klaidos – didelės baudos

Menkos klaidos – didelės baudos

Pirkėjai vis garsiau prabyla apie didžiųjų prekybos centrų viliones, neduodančias jokios naudos klientams.

Antai į prekybos centrą „Rimi“ Klaipėdos gatvėje praėjusią savaitę užsukusi panevėžietė tikėjosi pigiau apsipirkti šeimos pietums, bet greitai suprato nieko nepešusi.

„Kaip visada, pasitikrinau sau skirtą savaitės pasiūlymą prekybos centro „Rimi“ kortelių terminale. Gavau 20 procentų nuolaidą prancūziškam batonui su česnaku. Nutariau ja pasinaudoti ir pasiėmiau dvi prekes“, – pasakojo pirkėja Sigutė.

Batonų kaina lentynoje buvo 58 centai. Tačiau kasoje moteris sumokėjo visą kainą – 1,16 euro. Žadėtos 20 procentų nuolaidos ji taip ir negavo.

„Kodėl taip nutiko, kasininkė paaiškinti negalėjo ir nusiuntė mane į informacijos skyrių. Čia taip pat niekas nieko negalėjo suprasti, bet darbuotoja man įgrūdo į kišenę 40 centų, kad viskas nurimtų. Pyktelėjau, kad žmonės taip apgaudinėjami. Taigi dabar reikės atidžiau žiūrėti į čekius“, – kalbėjo panevėžietė, po tokios nemalonios situacijos ryžusis kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT). Tiesa, ten jai buvo pasakyta, kad pirmiausia turėtų prašyti prekybos centro administracijos paaiškinti, kodėl taip atsitiko.

„Iš pradžių ketinau viską išsiaiškinti. Bet neturiu tam laiko – reikia dirbti, o ir suma nėra didelė. Tik tą dieną nemalonu buvo dėl klientų klaidinimo“, – į rūpesčius nusprendė nebesivelti Sigutė.

Kreipiasi ir dėl cento

Kodėl panevėžietei nebuvo pritaikyta pirkinių nuolaida, negalėjo paaiškinti ir „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė. Jos nuomone, dėl šio nesusipratimo galėjo būti kalta kokia nors techninė kliūtis. Taip pat pirkėja esą galėjo paimti ne tą prekę, kuri buvo nurodyta nuolaidos informacijoje.

„Būtų geriausia, kad pirkėja paskambintų nemokamu mūsų informacijos numeriu. Išsiaiškinsime problemą ir ją išspręsime“, – patarė G. Bielskytė.

Bet kokius neaiškumus su prekybininkais spręsti vietoje patarė ir VVTAT Panevėžio apskrities skyriaus vyriausioji specialistė Sigita Barkauskienė. Jos teigimu, suklaidintas pirkėjas savo pretenzijas turėtų išdėstyti raštu ir tokį skundą pateikti pardavėjui. Be to, reikėtų parašyti, ko pageidaujama.

„Gavęs pirkėjo skundą pardavėjas per 14 dienų privalo jam atsakyti. Jeigu tai nepadaroma ar pretenzija netenkinama, prašymas teikiamas VVTAT ir mes imamės tyrimo“, – aiškino specialistė.

Šiais metais į minėtą tarnybą dėl pardavėjų klaidinimo nesikreipė nė vienas gyventojas. Pernai gautas skundas dėl nesutapusių kainų parduotuvės lentynoje ir kasoje. Pirkėjo paprašyta centu daugiau, nei priklausė.

Griežtos baudos

Tačiau nereikia didelio nuostolio, kad šį verslą pasiektų baudos už pirkėjų klaidinimą. Kaip aiškino S. Barkauskienė, dėl vieno skundo pardavėjas pirmą kartą gali būti įspėjamas, bet jei tokios klaidos kartojasi, taikomos griežtesnės sankcijos.

Už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams VVTAT pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 289 iki 8 688 eurų, o esant atsakomybę sunkinančioms aplinkybėms – iki 34 754 eurų baudą.

Vartotojus klaidinusiai UAB „Rimi Lietuva“ praeitą mėnesį skirta 5 000 eurų bauda. Tiriant buvo nustatyta, kad bendrovė teikė skirtingą prekių kainą parduotuvės lentynoje ir kasoje. Toks įstatymo nuostatų pažeidimas čia padarytas pakartotinai.

„Mūsų įmonėje yra daug įvairių procesų – dalis jų yra automatiški, kai kur reikalingas darbuotojų indėlis. Tad tikrai tokių klaidų pasitaiko. Bet viena iš svarbiausių mūsų užduočių – kad kuo daugiau procesų būtų automatizuoti ir kuo mažiau būtų netikslios informacijos“, – dėl tyrimo komentavo minėtos įmonės atstovė spaudai G. Bielskytė.

Komentarai

  • Nejuokinkit su tokiom baudom.PC tinklas per pusvalandi susirenka ta suma apgaudynedama klijentus

  • visi taip daro, ir maxima ir iki, ne karta teko aiskintis del puse euro dvi valandas,tiesiog jie taip zaidzia kadangi maza suma zmogus geriau nervus pataupys ir laika taip galvojama

  • O geriausia kai pamatai dlight buteliuką už 59 ct, įmuša 94 ct, sako tai čia sena kaina lentynoj uždėta, nueina pakeičia kainą ir vistiek perki už tuos 94 ?

  • Teko ir paciam apsisaut per ziopluma, ne karta per skubejima ne ta preke pasiemiau, ne i ta kaina paziurejau. Tai dabar pult i laikrasti? Eit apsmeizt, kad piktybiskai apgaudineja? Aisku, klaidu pasitaiko, neklystanciu nera. Bet kam tokius visuotinius skandalus kelti? Juk didziuju verslininku nepagasdinsit, tiesiog nukencia paprasti darbuotojai, tai is ju algu tas baudas surenka.

    • Atsakyti
  • Rado mat tragedija… Nepritaikė nuolaidos, nuėjai į informacija ir grazinai prekę… ?

Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų