Matyti kelio ženklus privers baudomis

Matyti kelio ženklus privers baudomis

 

Statybininkų gatvės rekonstrukcija nepatogumų sukėlė ne tik ratuotiems gyventojams, bet ir besinaudojantiesiems viešuoju transportu.

Laikinai perkėlus autobusų stotelę į Dariaus ir Girėno gatvę, autobusų keleiviai priversti rizikuoti gyvybe – jie išlaipinami tiesiog gatvėje, mat kai kurie vairuotojai „nemato“ kelio ženklų ir savo transporto priemones sustato autobusų stotelės vietoje. Viešąja tvarka besirūpinantys Panevėžio savivaldybės specialistai visą praėjusią savaitę vairuotojus bandė auklėti už automobilių stiklų valytuvų palikdami įspėjamuosius raštelius, tačiau visas triūsas – be rezultatų. Tad bus imamasi kitų būdų – savo transporto priemones palikusieji neleistinoje vietoje sulauks baudų.

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Ina Urbonavičienė teigė, kad dar prieš Statybininkų gatvės rekonstrukciją buvo sprendžiama, kaip koreguoti viešojo transporto eismą. Kad kiltų kuo mažiau nepatogumų tiek besinaudojantiesiems viešuoju transportu, tiek ir kitiems eismo dalyviams, nuspręsta laikiną autobusų stotelę įrengti Dariaus ir Girėno gatvėje, prie pat sankirtos su Statybininkų gatve. Be to, buvo stengiamasi išlaikyti atstumus, kaip yra reikalaujama – autobusų stotelės turi būti ne rečiau kaip 600 metrų, tad jeigu čia nebūtų įrengta stotelė, nuo vienos iki kitos susidarytų beveik kilometras, o tai jau būtų labai nepatogu gyventojams. Laikina stotelė Dariaus ir Girėno gatvėje liks iki metų pabaigos, kol bus baigta rekonstruoti Statybininkų gatvė.

„Mes juk neįrengėme autobusų stotelės viduryje gatvės, kaip tik parinkome gatvės galinę dalį, kad kuo mažiau trukdytų kitiems eismo dalyviams, būtų tvarkinga ir, svarbiausia, saugu keleiviams“, – pasakojo I. Urbonavičienė.

Mato tik save

Dariaus ir Girėno gatvėje laikinai įrengtą autobusų sustojimo stotelę žymi kelio ženklas, tačiau bėda, kad didelė dalis vairuotojų jį tiesiog ignoruoja. Ir toliau savo transporto priemones stato šioje vietoje, tad autobusų vairuotojai priversti keleivius išlaipinti važiuojamojoje kelio dalyje. Iki nelaimės – tik vienas žingsnis. Kaip teigė I. Urbonavičienė, pašalus ar esant slidžiai kelio dangai autobusą gali sumėtyti, tad šiam gresia ne tik apgadinti neleistinoje vietoje sustatytas transporto priemones, bet ir sužaloti keleivius.

„Žinoma, šioje vietoje apgadinus kitas transporto priemones nuostolius turės iš savo kišenės dengti tie, kurie savo mašinas pastatė neleistinoje vietoje, tačiau juk gali susižaloti ir autobuso keleiviai ar bus apgadintas pats autobusas, sutriks viešojo transporto eismas, kils kitų bėdų“, – kalbėjo I. Urbonavičienė.

Jos teigimu, dėl rekonstruojamos gatvės kitų kelių į darbus ir mokyklas tenka ieškoti visiems, tačiau daugelis supranta, kad nepatogumai laikini. Tankiai apgyvendintame mikrorajone laisvų stovėjimo vietų tenka paieškoti, bet jų yra. Netoli veikia net du prekybos centrai, taip pat mobilioji turgavietė, tad vietų savo transporto priemonei palikti tikrai galima rasti, tik bėda, kad dažnas nori automobilį pasistatyti vos ne po gyvenamojo namo langais.

„Dažnas renkasi patį patogiausią būdą ir net negalvoja apie kitus. Pati savo akimis mačiau, kaip iš autobuso išlipo neįgalus žmogus su ramentais – net graudu buvo žiūrėti. Taip pat viena mama važiavo autobusu su kūdikiu, gerai, kad buvo neabejingų žmonių, kurie padėjo iškelti vežimėlį. Bet kur garantija, kad koks žmogus nepateks po automobilio ratais“, – retoriškai klausė specialistė.

Pažeidėjų netoleruos

Auklėti kelio ženklų nematančius ar nenorinčius matyti vairuotojus buvo bandoma visą praėjusią savaitę, tačiau situacija nė trupučio nesikeičia. Išvažiavus vienai transporto priemonei, į jos vietą netrukus pastatoma kita. Vairuotojai apie pažeidimus buvo įspėjami už automobilio valytuvų paliekant raštelius, netgi vykdytas reidas su policijos pareigūnais, bet žmonių reakcija išties stebina.

„Socialiniuose tinkluose žmonės apie tai jau diskutuoja, tai nėra toks dalykas, kad niekas nežino, tai jau ne vieša paslaptis – visi žino apie draudimus, bet vis tiek stato. Dažnas teisinasi nematęs ženklo, bet yra tokių, kurie atvirai rėžia, kad kol nenubaus, tol ir statys automobilį“, – vairuotojų elgesiu stebisi I. Urbonavičienė.

Jos teigimu, dabar su Statybininkų gatvę rekonstruojančiais rangovais ieškoma kitų būdų, kaip pasiekti, kad autobusų stotelė būtų aiškiau matoma. Viena iš galimybių – užklijuoti laikinas juostas. Dar vienas būdas – šias juostas išpiešti, tačiau tokiu atveju vėliau tektų nufrezuoti asfaltą, o tai pareikalautų papildomų išlaidų. Visgi abejojama, ar tai bus veiksminga. Todėl jau nuo šios savaitės vairuotojai, pasistatę transporto priemones laikinos stotelės vietoje, sulauks baudos.

„Tikrai važiuosime ir bausime, kitos išeities nėra. Ženklas jau stovi daugiau kaip savaitę. Reakcijos jokios, keisti žmonės – kai nubaus, nebestatysiu, bet žmogus apie baudą sužinos ne iš karto – pranešimą gaus po geros savaitės. Tad per savaitę prisirinks daugybę baudų“, – kalbėjo I. Urbonavičienė.

Teks paploninti piniginę

Panevėžio savivaldybės Teisės ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjo pavaduotojas Aušrys Valkūnas teigė, kad praėjusi savaitė buvo savotiška tolerancijos savaitė, kai Kelių eismo taisykles pažeidžiantys vairuotojai tik įspėti. Jau nuo šiandien su pažeidėjais specialistai nebežais – neleistinoje vietoje automobilius išrikiavę vairuotojai bus baudžiami tiek policijos pareigūnų, tiek ir Viešosios tvarkos skyriaus specialistų. Už transporto priemonės palikimą neleistinoje vietoje bauda siekia nuo 30 iki 90 eurų.

„Pirmą kartą paprastai skiriama tik pusė minimalios baudos – 15 eurų. Antrą kartą už tą patį prasižengimą jau tektų mokėti nuo 30 eurų. Paprastai imamas vidurkis, kuris šiuo atveju siektų 60 eurų. Tolerancija jau baigiasi, o niekas nesikeičia, tad teks imtis griežtesnių priemonių, kitos išeities nematome“, – sakė A. Valkūnas.

Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys įsitikinęs, kad reikia ieškoti ir kitų sprendimo būdų. Jo akimis, pirmiausia ant bortelių 15 metrų nuo stotelės ženklo turėtų būti išklijuotos juostos, kurios parodytų, jog automobilius statyti toje vietoje draudžiama.

„Tik šią savaitę grįžau iš atostogų, tad pirmiausia imsimės spręsti šią problemą. Nors tiesiogiai daug skundų nesame sulaukę, bet patys vairuotojai guodėsi, kad tenka atremti nepatenkintų keleivių priekaištus. Ši stotelė laikina, bet tas laikinumas bus ne dieną ir ne dvi, reikia padaryti, kad keleiviams būtų kuo patogiau ir saugiau“, – teigė A. Gražys.

Komentarai

  • bausti ir tik bausti,ir kuo daugiau,nes jie nesupranta ar baigia pamirsti kam yra duotos zmogui kojos ir galva!!! Pilnos Europos gatves vaikstanciu zmoniu,kur kas didesniuose miestuose,o cia kaimas,o vaiksto vienas kitas gatveje zmogus. Visai suizulejo tik auto laksto po gatves,bet niekas nevaiksto,lyg butu kur vaziuoti sitame kaime,visi jau nutuke nuo to vazinejimo,ir pilna ligoniu poliklinikose. Statykite drauziamus zenklus kuo daugiau gatvese,ir bauskite,nes zmones nesupras kol liks nenubausti. Tokie jau laikai atejo,pamirso kas yra atsakomybe,pareiga,supratingumas ir gailestis.
    Popiezius Pransiskus daug kalbejo apie tai,bet musu mieste zmones nei kiek to nesuprato,jog reikia pradeti nuo saves,kad pasaulis keistusi i gera…

    • jau reikejo visa savaite bausti ,o ne perspeti ,tai gal ir pagavus pirma karta neblaivu vairuotoja irgi ispekime ,o ne bauskime .

  • va, gerbiamieji, kokius vairuotojus ,,štampuoja“ vairuotojų kalyklos! Jeigu rimtai dirbtų policija – juos greitai išrinktų.

  • Pasiūlymas ateičiai. Po to palikit toje vietoje nors kelias vietas neįgaliesiems. Sveikam žmogui sunku išsiraityt iš mašinos, vietos nesužymėtos, o ką jau kalbėt apie neįgaliuosius. Apskritai miestas juos yra pamiršęs…

  • Mašinų mieste labai daug, bet nieko nedaroma dėl mašinų statymo ant vejų prie namų, skveruose. Įžūlumui nėra ribų. Pavyzdys: prie namo buvo graži vaikų žaidimų aikštelė. Jos vietoje, bendrijos pirmininkui nuolaidžiaujant, nutarta žaidimų aikštelę naikinti (pretekstas – nesaugi) ir įrengti automobilių aikštelę. Ant vejos (!) užpilti skaldą, be plano, be savivaldybės leidimo. Bendrijos nariams, revizoriui pasipriešinus, bet sūpuokles ir kt. įrenginius nupjovus, imta automašinas statyti ant vejos. Vasarą – dulkės vejos nebeliko), rudenį – purvas. dabar mašinas stato šios „aikštelės“ pakrašty, po skvero medžiais, o vienas senjoras ėmė važinėti po skverą norėdamas apsisukti. Panevėžyje skveruose (pvz., Aukštaičių 2 ir kt.) dumblynai, pravėžos. Architektai kuria gražius projektus centrinei aikštei ir kt. , o miesto skverai be suoliukų, nusiaubti.

    • Atsakyti
  • Atsibuskit is letargo! Nemaza dalis autobusu stoteliu PASTOVIAI uzstatomos automobiliais ir neteko matyt, kad policija ar savivaldybe juos nubaustu. Taip vairuotojai pasijunta nebaudziami ir daro ka nori.

  • Ne tik bausti, bet dar ir mašinas nuvežti. Jei nemoka mašina naudotis, tegul neturi.

  • o kas baus jei iš policijos liko tik pavadinimas.

    • pakol Macenas bus vadas niekas nesikeis. Jo kredo – stovintis automobilis nepavojingas ir uz parkavima nevietoje isakyta nebaust.

  • kodėl automobilių savininkams vis labiau leidžiama savivaliauti, pažeidinėti kitų žmonių teises, ramybę, patogumus???

  • Taip, galėtų policija pasidairyti po miestą, kaip vairuotojai parkuoja savo mašinas. Jiems nei greitėjimo juostos, nei lėtėjimo ne rodiklis.

    • Kol Macenas pensijos lauks tinginiaudamas, tol turbūt mieste tvarkos nebus.

Rodyti visus komentarus (12)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų