Ko nežinojote apie plaukimą

Ko nežinojote apie plaukimą

Ar žinote, jog net neplaukiojant, o plūduriuojant vandens paviršiuje per valandą galima sudeginti 200–300 kcal?

Tarp plaukikų sergančiųjų hipertonija yra du kartus mažiau nei tarp kitų sporto šakų atstovų.

Plaukyti naudinga širdies kraujagyslių sistemai. Reguliariai plaukiojančių žmonių širdies susitraukimų dažnis esant ramybės būsenos sumažėja nuo 60 iki 55 arba 50 kartų per minutę. O tų asmenų, kurie nemėgsta vandens sporto, šis rodiklis yra 65–57 kartai per minutę.

Australai mokslininkai, vertinę 180 vaikų nuo trejų iki penkerių metų nuovokumą, pastebėjo, kad tie mažyliai, kurie labai anksti pamėgo plaukiojimą, buvo daug protingesni nei jų vandens bijantys bendraamžiai.

Pradėti mokyti plaukti galima vos trijų savaičių kūdikius. Sulaukusieji trijų mėnesių įgimtą gebėjimą išsilaikyti vandens paviršiuje praranda.

Grupė Ekstremadūros (Ispanija) ir Evoros (Portugalija) universitetų tyrėjų aštuonis mėnesius stebėjo 33 moteris, varginamas reumatinės ligos fibromialgijos. Mokslininkai išsiaiškino, kad toms projekto dalyvėms, kurios triskart per savaitę ne mažiau kaip po valandą plaukiojo baseine, sąnarių ir raumenų skausmai sumažėjo, priešingai nei toms moterims, kurios treniruočių baseine nelankė.

Tinkamiausias laikas plaukyti – nuo 7 iki 9 val. ryte ir nuo 18 iki 20 val. vakare. Prasidedant dienai organizmas labiausiai atsipalaidavęs ir imliausias fiziniams krūviams, o per vakarinę treniruotę sudeginama daugiausia kilokalorijų.

Vandenyje žmogaus kūno svoris sumažėja dešimt kartų. Baseine gali treniruotis netgi tie, kurie niekada nėra sportavę. Plaukimas – geriausia išeitis tokiu atveju, kai lankyti jėgos sporto užsiėmimų negalima dėl sveikatos, pavyzdžiui, jei esama bėdų dėl sąnarių, nugaros, turima antsvorio, taip pat nėščiosioms.

Pastovėjus 20 laipsnių šilumos vandenyje vos minutę, kraujyje padaugėja hemoglobino.

Naudingiausias plaukymo stilius – brasas: per pusvalandį sudeginama apie 360 kcal ir darbuojasi apie 70 proc. visų raumenų. O štai plaukimas krauliu padeda efektyviai sumažinti liemens apimtį.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų