Per sezoną Panevėžio krašte dirbančioms penkioms kelių tarnyboms druskos prireikdavo apie 10 tūkst. tonų. „Sekundės“ archyvo nuotr.

Kelininkai rengiasi žiemai

Kelininkai rengiasi žiemai

Nors už lango dar šilta ir mušami visi temperatūros 100-mečio rekordai, tačiau jau rengiamasi subjursiantiems orams ir artėjančiai žiemai. Tiesa, valant miestą ir kelius didelių pokyčių nežadama.

„Intensyviau valyti tikrai kol kas nenumatyta“, – sako Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna.

Gatvės bus valomos kaip įprastai pagal Savivaldybės nurodymus. Tiesa, gausiai prisnigus palikti neišvažiuojamų gatvių neketinama – kaip ir kasmet, bus reaguojama į gyventojų skambučius, bet privatūs kiemai nebus valomi.

Pavaduotojo teigimu, daug kas priklausys nuo to, kokia bus žiema ir vėlyvas ruduo. Jeigu orai bus švelnūs, neprisnigs – prireiks tik barstyti gatves, išlaidos bus vienokios, jeigu daug prisnigs – jos smarkiai išaugs. Pasak T. Juknos, pačios didžiausios sąnaudos būna, kai temperatūra laikosi keli laipsniai žemiau nulio. Tuomet susidaro plikledis, barstyti gatves prireikia po kelis kartus per parą, ypač po nakties.

Nors šiemet daug gatvių naujai išasfaltuota naudojant „Remix“ technologiją, jos bus prižiūrimos kaip įprastai. Pasak T. Juknos, prireikus druska naujai asfaltuotose gatvėse bus beriama lygiai taip pat, kaip ir anksčiau, ir tai nekenks dangai, o kadangi ji nauja – bus tik geriau. Druska atitirpdo sniegą ir kartu su vandeniu nubėga į lietaus surinkimo šulinius.

„Kai gatvė sueižėjusi, į plyšius geriasi visa drėgmė. Jie užšąla, šaltis plečia ir visą asfalto dangą kelia aukštyn“, – jis įsitikinęs, kad mieste žiemą bus gerokai mažiau tokių duobių.

Administracijos direktoriaus pavaduotojas viliasi, kad bent vadinamojo šalto asfalto, naudojamo žiemą duobėms užtaisyti, prireiks mažiau, mat pastarasis yra keturis kartus brangesnis nei paprastas. Pasak T. Juknos, pernai bandyta asfalto nuodrožas šildyti naudojant specialų katilą, tačiau sąnaudos buvo praktiškai tokios pat, kaip ir naudojant šaltą asfaltą.

Dirba žiemos režimu

Sujungus atskiras regioninių kelių priežiūros įmones į vieną, viskuo dabar rūpinasi valstybės įmonė „Kelių priežiūra“. Ji žiemos sezoną pradėjo nuo spalio 15 dienos. Tad visos kelių tarnybos, prižiūrinčios magistralinius, krašto ir rajoninius kelius, dirba budėjimo režimu. Darbus pradeda ir naujai įkurtas Kelių priežiūros valdymo centras. Jame visą parą budės įvairūs specialistai, kurie stebės kelių dangos būklę, meteorologines prognozes ir esamų meteorologinių stotelių parodymus, kelių priežiūros technikos judėjimą ir darbą keliuose, atliks kitus darbus.

„Kelių priežiūros“ įmonė skelbia, jog per žiemos sezoną, kuris truks iki balandžio, kelių priežiūros mechanizmai, valydami ir barstydami kelius, nuvažiuos 2,2 mln. kilometrų. Bus barstoma 11 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių, 10 tūkst. kilometrų – valomi. Keliuose dirbs daugiau nei 300 barstytuvų ir 160 autogreiderių. Prireikus bus pasitelkiama papildomos technikos. Paruošta per 50 tūkst. tonų medžiagų barstyti.

VĮ „Kelių priežiūra“ kelių priežiūros technologijų grupės vadovas Paulius Kairiūkštis teigia, kad pagrindinis įmonės tikslas – užtikrinti vienodą kelių priežiūros paslaugų kokybę visuose valstybiniuose keliuose. Dėl šios priežasties diegiamos inovatyvios technologijos, užtikrinančios tikslesnį oro sąlygų keliuose ir dangos būklės prognozavimą, tikslingus prevencinius barstymus ir kt.

„Efektyviai kelių priežiūrai svarbi ne tik druska ar naudojamos technikos skaičius, bet ir protingas išteklių valdymas. Todėl rengdamiesi žiemos sezonui vykdėme maršrutų planavimo ir optimizavimo darbus, derinome procesus su kiekviena kelių tarnyba. Be to, įdiegta kelių būklės informacinė sistema, GPS įranga, kalibruota slidumo matavimo įranga. Iš anksto suformuotos žiemos tarnybos budėtojų, vairuotojų ir mechanizatorių komandos“, – pasakoja P. Kairiūkštis.

Didelių pokyčių nėra

VĮ „Kelių priežiūra“ Šiaurės Rytų regiono vadovas Vydmantas Gendvilas sako, kad šis regionas didelis – veikia dešimt tarnybų dviejose apskrityse. Druska dabar perkama centralizuotai. Jos sandėliuose turima, bet laukiama papildymo. Anksčiau per sezoną Panevėžio krašte dirbančioms penkioms kelių tarnyboms jos prireikdavo apie 10 tūkst. tonų. Automagistralė „Via Baltica“ tradiciškai bus prižiūrima ištisą parą. Magistraliniame kelyje į Šiaulius darbai bus pradedami nuo 4 ryto. Vėliau eilės tvarka bus tvarkomi kiti keliai.

Išasfaltavus nemažai rajoninių kelių, barstymo poreikis būtų didesnis, tačiau kol kas barstomi tik intensyviausi. „Nemaža dalis, kurie naujai išasfaltuojami, liks nebarstomi, vairuotojams reikės atsargiai važiuoti“, – sako V. Gendvilas.

Faktai

VĮ „Kelių priežiūra“ turi 62 druskos sandėlius visoje Lietuvoje, kuriuose šiuo metu žiemos pradžiai jau atvežta 37 tūkst. tonų druskos ir 18 tūkst. tonų smėlio ir druskos mišinio. Šis kiekis sandėliuose nuolat papildomas. Praėjusį žiemos sezoną keliams barstyti ir jų slidumui mažinti iš viso sunaudota 109 tūkst. tonų šių medžiagų.

Komentarai

  • kirba mintis, kad žiema ir vėl sugebės juos užklupti netikėtai ir nepasiruošusius 🙂

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų