Nors Panevėžio autobusų parkas dar pernai įvedė kultūros ir elgesio taisykles darbuotojams, netgi apkarpo atlyginimus, atrodo, jog išmokyti kai kuriuos „vežikus“ kultūringai elgtis nėra taip paprasta. M. Garucko nuotr.

Keleivių teismui – miesto autobusai

Keleivių teismui – miesto autobusai

 

 

Panevėžio autobusų vairuotojai šaukia ant keleivių, elgiasi nemandagiai, vairuodami šneka mobiliaisiais telefonais, o jiems vežant net kaulai trata – tokią kritiką žeria viešuoju transportu keliaujantys panevėžiečiai. Ir nors dėl tokių skundų Panevėžio autobusų parkas dar pernai įvedė kultūros ir elgesio taisykles darbuotojams, netgi apkarpo atlyginimus, atrodo, jog kai kuriuos „vežikus“ išmokyti kultūringai elgtis nėra taip paprasta.

Klientas visada teisus – tokia taisyklė galioja versle. Tačiau viešojo transporto sektoriuje, rodos, dar dažnokai išlenda sovietiniai įpročiai.

„Šitas veikėjas šaukia ant vaikų, galiausiai vienai merginai nepardavė bilieto. Ne naujiena, teko važiuoti, tai pasišlykštėjau, atrodo, kad gyvulius, o ne žmones veža“, „šitas veikėjas, kieme 27 laipsniai karščio, neleido vaikui mineralinio vandens atsigerti, rėkė per visą autobusą, grasino išsodinti“, „autobusas pradėjo staigiai važiuoti, paskui stabdyti, griuvau ir sudaužiau telefoną, kas už tai dabar atsakys“, – tokie ir panašūs priekaištai pasipylė socialiniuose tinkluose užvirus panevėžiečių diskusijoms apie viešąjį miesto transportą.

Kai kurie keleiviai negaišta laiko viešai aptarinėti autobusų vairuotojų elgesį aptarimams ir kreipiasi tiesiai į Panevėžio autobusų parko bendrovę, kurios internetinėje svetainėje sukurta speciali paskyra atsiliepimams.

„Gauname ir skundų, ir pagyrų. Kiekvieną nemalonų atvejį aiškinamės ir su klientu, ir su vairuotoju individualiai. Pažeidimų netoleruojame: vairuotojams darbo metu draudžiama rėkti, šiurkščiai elgtis, kalbėti mobiliaisiais telefonais, rūkyti“, – vardijo Panevėžio autobusų parko laikinasis direktorius Arnoldas Gražys.

Už elgesio pažeidimus vairuotojams, vadovo teigimu, taikomi įspėjimai, būna, kenčia prasižengėlių atlyginimas. Jis šiuo metu parke siekia vidutiniškai 1153 eurus neatskaičius mokesčių. Įmonėje dirba 185 vairuotojai.

„Už nekultūringą elgesį ir darbo drausmės pažeidimus per 2018 metus skirtos nuobaudos ir mažinta kintamoji atlyginimo dalis 43 vairuotojams. Reaguojant į fiksuojamus nusižengimus ir keleivių nusiskundimus, papildomai kas mėnesį būna apie 15–20 pokalbių dėl vairuotojų elgesio kultūros. Dažniausi pažeidimai – nustatyto grafiko nesilaikymas, bilietų prekybos taisyklių pažeidimai, nekultūringas elgesys su keleiviais“, – aiškino A. Gražys.

Moko kultūros

Sankcijas darbuotojams leidžia taikyti nuo praėjusių metų bendrovėje patvirtintos naujos kultūros ir elgesio taisyklės vairuotojams bei klientų aptarnavimo standartas, su kuriuo visi įmonės vairuotojai susipažino ir pasirašė. Visa tai įdiegti ir paskatino keleivių priekaištai.

2018 metais Panevėžio miesto savivaldybė pirmą kartą pasiūlė gyventojams užpildyti internete paskelbtas anketas apie viešojo transporto organizavimą mieste ir įvertinti šį paslaugų sektorių.

Tokioje apklausoje tąkart dalyvavo per 300 panevėžiečių. Jie Panevėžio autobusų parko paslaugų bendrą kokybę įvertino tik 5,7 balo ir dešimties. Daugiausia kritikos sulaukė vairuotojų kultūra – tai, į ką įmonė iš esmės neinvestuoja.
„Mes tiesiogiai skundų dėl Panevėžio autobusų parko vairuotojų negauname. Bet aišku, kad žmonėms svarbi ne tik transporto priemonė, jos švara ir techninė būklė. Lygiai taip svarbu ir pats aptarnavimas, vairuotojo paslaugų kokybė, tvarkingas vairavimo stilius“, – sakė Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė.

Nauja apklausa

Nuo gegužės 13 d. Savivaldybė vėl organizuoja naują gyventojų internetinę apklausą dėl Panevėžio viešojo transporto. Stebint mažėjantį tokių paslaugų poreikį Aukštaitijos sostinėje, siekiama išsiaiškinti panevėžiečių keliavimo įpročius, kaip jie vertina Panevėžio autobusų parko paslaugas, kas viešąjį transportą padarytų patrauklesnį, labiau atitinkantį keliautojų lūkesčius.

Apklausos rezultatai paaiškės šios savaitės pabaigoje, tačiau jos organizatorius jau dabar džiugina respondentų aktyvumas. Vien per pirmąsias tris anketos paskelbimo dienas savo nuomonę išsakė daugiau nei 300 žmonių.

„Gal gyventojai tampa aktyvesni ir nori dalyvauti savo miesto gyvenime, gal tai itin aktuali sritis“, – svarstė I. Urbonavičienė.

Pasisakyti dėl Panevėžio autobusų ir jų vairuotojų darbo kokybės daugiausia panoro moterų, didžioji dalis respondentų jauno ir vidutinio amžiaus – iki 45 metų. Į anketos klausimus atsakinėjo ir mokiniai, ir dirbantys žmonės, ir neįgalieji, ir pensininkai. Tai, pasak I. Urbonavičienės, rodo, kad viešasis transportas rūpi ne vien senyvo amžiaus, vairuoti nebegalintiems asmenims. Įvairių grupių nuomonės, specialistės teigimu, leis dar efektyviau organizuoti autobusų eismą Panevėžyje.

Viena iš anketos naujovių – klausimas, kas labiau paskatintų panevėžiečius rinktis autobusą vietoje automobilio. Savivaldybės duomenimis, balandžio mėnesį autobusais mieste važiavo daugiau nei 750 tūkst. keleivių. Šis skaičius po truputį mažėja. Jo staigus ūgtelėjimas pastebimas per didesnes šventes, kai gyventojams dažniau reikia pasiekti prekybos centrus, parduotuves.

Derinasi prie keleivių

„Anketos iš tiesų duoda naudos. Pernai Panevėžio autobusų parkas dėl gautų gyventojų pasiūlymų įdiegė ir daugiau pakeitimų“, – teigė I. Urbonavičienė.

Panevėžiečių prašymu po didelių švenčių mieste važinėja daugiau autobusų. Transporto maršrutai pratęsti iki didžiųjų miesto darbdavių: dabar arčiau stotelės ateiti bendrovės „Rifas“ darbuotojams, autobusas pasiekia Panevėžio laisvosios ekonominės zonos gamyklas.

„Gauname nemažai pasiūlymų dėl viešojo transporto, bet kažką keisdami labai rimtai turime žiūrėti, kad tai būtų naudinga ne vienam ir naujas sprendimas nepridarytų kliūčių kažkam kitam“, – sakė Savivaldybės specialistė.

Artėjant vasarai, Panevėžio autobusai, kaip įprasta, ima važinėti kitu tvarkaraščiu. Nuo praeitos savaitės pailgintas 4 maršruto (Molainiai–Vaivadai) laikas. O 10 ir 16 maršrutų laukia laikina, iki rudens, viešojo transporto eismo tvarkaraščio optimizacija. Dėl mokinių atostogų šiais maršrutais autobusai tam tikromis valandomis nuo birželio nebekursuos.

Vasarai bus visai nutrauktas 9 maršrutas iš Stetiškių, nes čia gyventojai šiltuoju metų laiku labai retai sėda į valdiškus ratus.

 

 

 

Komentarai

  • Man tai nepatinka grafikas pvz nuo senojo teatro keliu min skirtumu vaziuoja3 autobusai i miesto centra galima butu pakoreguoti daznai pasiziuri grafika ir eina oestute.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų