Kaune dviratininkų daugėja – tvarkos mažėja?

Kaune dviratininkų daugėja – tvarkos mažėja?

Per Laisvės alėją nusidriekęs ryškiai žalias dviračių takas byloja, kad dviratininkų mieste daugėja ir jų poreikiai auga. Tai – geras ženklas, tačiau daugėjant eismo dalyvių daugėja ir nesusipratimų. Nors dviratininkų eismas reglamentuotas Kelių eismo taisyklėse, retai pastebime dviratininką su šalmu ir liemene, o nusižengusių šiai ir kitoms taisyklėms niekas nebaudžia.

 

Anot Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos nario Lino Vainiaus, dviratininkai nesiskiria nuo kitų eismo dalyvių ir taisykles pažeidinėja tiek pat, kiek ir kiti. Pavojingiausia, L.Vainiaus nuomone, yra tai, kad dabar, ilgėjant vakarams, daugelis ignoruoja reikalavimą važinėti su įjungtomis šviesomis tamsiu paros metu. Labai svarbu, kad dviratis būtų matomas ne tik dėl vairuojančiojo, bet ir dėl aplinkinių saugumo.

Dviratininkai, pažeidžiantys kelių eismo taisykles, turėtų būti baudžiami, kaip ir kiti eismo dalyviai. Anot L.Vainiaus, svarbiausia kontroliuoti, kad dviratininkai būtų įsijungę šviesas tamsiu paros metu. Anot pašnekovo, nors policija ir vykdo įvairias akcijas, šiam dalykui skiriama per mažai dėmesio – kitose Vakarų Europos valstybėse už šio reikalavimo nesilaikymą yra skiriamos nemažos baudos. Nors kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad važiuojant važiuojamąja dalimi rekomenduojama vilkėti liemenę su atšvaitais, o asmenys iki 18 metų, vairuojantys dviratį, turėtų segėti šalmą, šios taisyklės dažnai ignoruojamos. „Svarbiausia, kad dviratis būtų techniškai tvarkingas ir matomas tamsiu paros metu“ – pastebi L. Vainius. Kelių eismo taisyklėse, anot L.Vainiaus, nemažai perteklinių reikalavimų: „Natūralu, kad žmonės intuityviai atmeta nelogiškus ar didžiajai daliai piliečių nepriimtinus reikalavimus.“

Kaune, kaip ir kituose miestuose, labiausiai problemiškos vietos dviratininkams tos, kuriose eismas itin intensyvus – ten kyla daugiausia nesusipratimų ir nesaugių situacijų. Be abejonės, dviratininkai nemėgsta, kai pėstieji eina dviračių taku. Tačiau dabar, kai dviratininkų daugėja, pasitaiko vis daugiau situacijų, kai pėstieji nepraleidžiami per pėsčiųjų perėją ir tarsi nebeturi savo vietos gatvėse. „Tokių ir panašių konfliktinių situacijų nekiltų, jei visi eismo dalyviai laikytųsi ne tik eismo taisyklių, bet ir pagarbos bei mandagumo principų“, – įsitikinęs L.Vainius. Šią problemą Laisvės alėjoje ir keliuose iš jos vedančiuose takuose iš dalies padėjo išspręsti žaliai pažymėti ir paplatinti dviračių takai. Pasak L.Vainiaus, ši priemonė jau duoda teigiamų rezultatų – gatvėse užtenka vietos tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems.

Žiniasklaidoje bei socialiniuose tinkluose pasirodo vis daugiau diskusijų apie dviratininkų etiketą, jiems keliamus reikalavimus ir jų nevykdymą. Anot L.Vainiaus, situacija pateikiama pernelyg dramatiškai. Anot jo, važiavimas šia transporto priemone – smagus ir paprastas procesas, tad nereikėtų to taip sureikšminti. L.Vainiui norėtųsi, kad Kaune važiuoti dviračiu būtų saugu, paprasta ir lengva, lyg eiti gatvę pėstute: „Važiavimas dviračiu neturėtų būti kažkoks ypatingas veiksmas. Norėtųsi, kad važiuoti dviračiu mieste būtų taip pat paprasta, kaip ir apsiavus batus išeiti į miestą.”

Komentarai

  • kur jūs dingote asilai

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų