Kam priklauso kauniečių vairuotojų širdys?

Kam priklauso kauniečių vairuotojų širdys?

Pastebima tendencija: šiemet kauniečiai perka ir registruoja daugiau naujų automobilių nei pernai. Ar suaktyvėjęs pirkimas rodo pilnėjančias kauniečių kišenes ir sąskaitas? Ne visai taip. Mat brangesnių, naujesnių automobilių Kaune nuperkama sąlyginai mažai, paklausiausios ir toliau lieka 1–3 tūkst. eurų vertės transporto priemonės.

Domisi prancūziškomis, perka vokiškas

Kauniečių konservatyvumas ilgus metus atsispindėjo ne tik renkant miesto valdžią. Mūsų miesto gyventojai nesivaiko madų ir rinkdamiesi automobilius. Didžiausia meilė kauniečių širdyse tebeliepsnoja vokiškiems automobiliams, šiek tiek mažiau populiarūs japoniški.

„Į prancūzus kauniečiai ir toliau žiūri atsargiai, nors ir meistrai, ir vairuojantieji prancūziškas mašinas tikina, kad „Renault“, „Peugeot“ ar „Citroen“ visai neblogi automobiliai“, – aiškino Kauno automobilių turgų valdančios įmonės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis. Anot jo, jeigu prancūziškas automobilis nėra nuvažiavęs daug kilometrų, jis gali būti ir geresnis už vokišką ar japonišką, kuris numynęs pusę milijono kilometrų.

„Prieš pirkdami pasiskaito internete komentarų, pasidomi automobilių išlaikymo išlaidomis ir vis tiek apsistoja ties vokiškomis arba japoniškomis markėmis. Žmogus viliasi, kad šie gamintojai užtikrina kokybę. Ne be reikalo juokaujama: „tojotos – lietuvių išsvajotos“, – pridūrė V.Naujanis.

Pamažu atsiranda pirkėjų, kurie negali įsigyti naujos mašinos iš salono, bet jau turi pakankamai lėšų nedaug dėvėtai iš turgaus.

O štai amerikietiški automobiliai turgaus Kaune nepasiekia. „Lietuvoje juos sutvarko, suremontuoja, nes čia pigiau, ir išveža į Europą. Mūsų šalis jiems tėra tarpinė stotelė“, – išmano V.Naujanis.

Lietuviški numeriai Moldovoje ir Ukrainoje

Gana dažnai statistiniai duomenys neatspindi realios padėties, mat nemažai Lietuvoje registruotų automobilių čia nevažinėja. Pavyzdžiui, Kauno automobilių turguje mašinas gana aktyviai perka ukrainiečiai (beje, kažkodėl jie irgi vertina vokiškas markes).

„Kaune nusiperka, užregistruoja ir išvažiuoja į Ukrainą, Moldovą. Ir važinėja ten su lietuviškais registracijos numeriais, taupo, nenori mokėti muito mokesčių“, – pasakojo V.Naujanis. Tokiam reikalui net yra steigiamos įmonės, jų vardu registruojami automobiliai. Pasitaiko ir kauniečių, kurie sutinka padėti ukrainiečiams ir savo vardu registruoja automobilius. „Pamenu, buvo toks vienas, tūkstantį mašinų turėjo. Teko jam ir teismuose bylinėtis, ir su Mokesčių inspekcija reikalų turėti“, – prisiminė pašnekovas.

Ukrainiečiai brangių mašinų neperka: jeigu turguje randa neblogą už 800 Eur, kalbama, vos dėl jos nesusimuša. Bet dažniausias jų taikinys – automobiliai, kainuojantys iki 2 tūkst. eurų.

„Ukrainiečiai kaip kokie sanitarai išvalo Lietuvą – perka prastos būklės, daug kilometrų nuvažiavusius automobilius. Jie nuperkami Kaune, registruojami Kaune, tačiau važinėja ne Kauno gatvėmis“, – sakė V.Naujanis. Šie jo žodžiai kiek primena pirmuosius atkurtosios nepriklausomybės metus, kai kauniečiai valė Vokietijos automobilių turgus.

Aukso amžius jau praeityje

Regis, Kauno automobilių turgus savo aukso amžių jau išgyveno. Nebeliko daugybės pirkėjų iš Kazachstano, Kirgizijos ir Baltarusijos.

339 – Tiek naujų automobilių Kaune užregistruota gegužę.

Turgų administruojančios bendrovės vadovas dar prisimena laikus prieš aštuonerius metus, kai turgavietė būdavo grūste prigrūsta automobilių. Tuomet pilnose aikštelėse dviem aukštais būdavo saugoma 8 tūkst. automobilių. „Dabar mašinų triskart mažiau – 1,2 tūkst., atsirado laisvų plotų“, – apgailestavo jis.

Iki 3 tūkst. Eur kainuojantys automobiliai parduodami greičiau, brangesni turi palaukti savo pirkėjo. Beje, V.Naujanio manymu, kol kas per maža 3–4 m. senumo automobilių pasiūla. Mat pamažu atsiranda tokių pirkėjų, kurie negali įsigyti naujos mašinos iš salono, bet jau turi pakankamai lėšų nedaug dėvėtai iš turgaus.

Perka daugiau naujų

Pernai Kaune buvo užregistruota daugiau kaip 3 tūkst. naujų automobilių, prieš metus – apie 2,5 tūkstančio. Populiariausi tarp kauniečių – nauji „Volswagen“, „Toyota“, „Škoda“ ir „Nissan“ markių automobiliai. Daugiau kaip pusė Kaune pirktų naujų automobilių yra varomi dyzelinu.

„Kauniečiai vis dar konservatyvūs. Jau daugelį metų jie teikia pirmenybę vokiškiems automobiliams, ypač prestižinių markių. Transporto priemonės, varomos alternatyviais degalais ar turinčios netradicinio tipo kėbulus, perkamos rečiau“, – reziumavo įmonės „AutoTyrimai“ vadovas Robertas Cickevičius.

Jo duomenimis, vien gegužę Lietuvoje užregistruota 2,5 tūkst. naujų automobilių. Šis rodiklis yra 10 proc. didesnis nei pernai gegužę.

Per šiuos metus Lietuvoje iš viso įregistruota beveik 11,5 tūkst. naujų lengvųjų automobilių, keli iš jų – išties prabangūs: „Aston Martin DB11“ ir „Lamborghini Huracan“.

Daugiausia naujų automobilių įsigyja Vilniaus apskrities gyventojai. Kauniečiai liko antroje vietoje – per gegužę laikinojoje sostinėje užregistruoti 339 nauji automobiliai.

Kaune dažniausiai perkami dėvėti automobiliai. Mat vidutinis mūsų mieste registruotų automobilių amžius yra 13 metų.

Prisimena rusų kalbą

Pavasarį ir vasarą „Regitros“ Kauno filialas turi daugiau darbo nei kitais metų laikais. Nemažai rusakalbių pirkėjų pirmadieniais užplūsta Raudondvario plente esantį padalinį, kitomis dienomis automobilius registruoja Taikos prospekte.

„Regitros“ Kauno filialo specialistė Daiva Valančiūtė juokauja, kad įstaigos darbuotojams dažnai tenka prisiminti rusų kalbos žinias. Užsieniečiai pirkėjai žino, ko nori, jiems padeda lietuviai tarpininkai, todėl papildomų klausimų „Regitrai“ jie neturi.

O štai kauniečiams iškyla visokių keblumų. „Į bet kurią įstaigą važiuojant reikia paruošti namų darbus. Pirmiausia turi būti atlikta techninė apžiūra, tik tada automobilį galima registruoti. O kai kurie pirkėjai ligi šiolei to nežino. Sako: kaimynas patarė“, – juokėsi specialistė.

Ji atkreipė dėmesį ir į pirkimo–pardavimo sutarčių pasirašymo niuansus. „Vis dar įrašoma mažesnė nei reali pirkimo suma. Vėliau, jeigu kyla problemų ir sandorį tenka ginčyti teisme, pardavėjas lieka nukentėjęs“, – perspėjo D.Valančiūtė.

Prieš kelerius metus įsigaliojęs įstatymas, kuris apibrėžia automobilio leidimo sustabdymą eisme, kauniečiams irgi kelia nesusipratimų. „Važinėti nebegalima, jeigu pasibaigia techninės apžiūros terminas arba civilinis draudimas. Žmogus gauna pranešimą, kad stabdomas leidimas. Ne vienas vairuotojas, susipainioję įstatyme, atvažiuoja pas mus pasipiktinęs, kodėl nutraukta jo automobilio registracija. O iš tikrųjų vairuotojas tik įspėjamas, kad po 180 dienų bus nutraukta jo mašinos registracija“, – aiškino specialistė.

Nemažai kauniečių vis dar važinėja ne su savo transporto priemone. „Buvo toks atvejis, kai žmogus įsigijo automobilį, bet neužregistravo savo vardu. Važinėjo juo penkerius metus ir staiga gavo pranešimą, kad jo mašina išregistruojama. Paaiškėjo, jog tikrasis automobilio savininkas mirė, ir mašina tiesiog buvo išregistruota. Noriu pasakyti, kad reikia dokumentus susitvarkyti laiku“, – pabrėžė D.Valančiūtė.

Populiariausių markių Kaune penketukas:

  1. „Volkswagen“ (daugiau kaip 30 tūkst. automobilių);
  2. „Audi“ (beveik 15 tūkst.);
  3. „Opel“ (beveik 13 tūkst.);
  4. BMW (daugiau kaip 9 tūkst.);
  5. „Ford“ (7,7 tūkst.)

Perkamiausi automobiliai pagal degalų tipą:

  1. Dyzelinas (beveik 91,3 tūkst. automobilių);
  2. Benzinas (34,6 tūkst.);
  3. Benzinas ir dujos (12,5 tūkst.);
  4. Benzinas ir elektra (0,9 tūkst.).

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų