Kaip elgtis, jei gydymo įstaigoje didelė eilė?

Kaip elgtis, jei gydymo įstaigoje didelė eilė?

Dažnai žmonės skundžiasi ilgomis eilėmis pas gydytojus specialistus. Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (VLK) primena kelis svarbius dalykus, kurie padės pacientams neįstrigti eilėse.

Pirmiausia sunegalavus reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją, dirbantį toje pirminėje sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje žmogus yra prisirašęs. Svarbu žinoti, kad pacientai turi teisę patys pasirinkti tiek sveikatos priežiūros įstaigą, tiek šeimos gydytoją. Jei žmogus yra apsidraudęs privalomuoju sveikatos draudimu, o įstaiga turi sutartį su teritorine ligonių kasa (TLK), pacientas sveikatos priežiūros paslaugas gauna nemokamai.

Šeimos gydytojas, įvertinęs paciento sveikatos būklę, prireikus gali siųsti pacientą gydytojo specialisto konsultacijai. „Išduodant siuntimą, pacientas turi būti informuojamas, kuriose bent 3 įstaigose yra teikiamos atitinkamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos. Pacientas pats pasirenka, kurioje iš jų pageidauja gauti siuntime nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas. Svarbu taip pat nepamiršti užsiregistruoti pas gydytoją specialistą per 30 dienų, nes tiek laiko galioja siuntimas“, – primena VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus vedėjo pavaduotoja Vaida Momkuvienė.

Jos teigimu, pacientas, turintis siuntimą, gali pats pasirinkti gydytoją specialistą bet kurioje sveikatos priežiūros įstaigoje, turinčioje sutartį su jo gyvenamosios vietos TLK dėl reikalingų paslaugų teikimo. O siunčiantis gydytojas turi suteikti informaciją pacientui, kur tokios paslaugos teikiamos. Be to, informacija apie sveikatos priežiūros įstaigas, sudariusias sutartis su TLK, yra skelbiama visų TLK interneto svetainėse.

„Ligonių kasos atlieka laukimo eilių gydymo įstaigose, su kuriomis sudaro sutartis, stebėseną ir kas mėnesį iš jų gauna duomenis apie eiles. Šie duomenys rodo, kad paprastai yra galimybė rasti specialistą, pas kurį tektų laukti trumpiau, jei pacientai rinktųsi jį pagal laukimo trukmę. Todėl visuomet patariame žmonėms rinktis sveikatos priežiūros paslaugas ten, kur eilė yra trumpiausia“, – sako V. Momkuvienė.

Informaciją apie eiles galima gauti paskambinus telefonu į gydymo įstaigas ir jų informacinėse sistemose. Taip pat ji yra skelbiama TLK interneto svetainėse, kur laisvos vietos yra grupuojamos pagal gydytojo specializaciją ir pagal gydymo įstaigą. Tokiu būdu tampa dar paprasčiau sužinoti, kokioje gydymo įstaigoje ir pas kokį specialistą laukimo eilė yra trumpiausia.

VLK primena, kad pacientui užsiregistravus pas gydytoją, tačiau negalint atvykti sutartu laiku, apie savo neatvykimą gydymo įstaigai reikia pranešti bent prieš parą. Gydymo įstaiga, žinodama, kad pacientas neatvyks, galės pasiūlyti tuo laiku pasinaudoti kitam šių paslaugų eilėje laukiančiam žmogui.

Komentarai

  • raso savo biurokratines nesamones, o realiai tai gauni siuntima, o pas pasirinkta specialista negali patekti per menesi. Aisku yra ir kitu tos srities gydytoju, bet jei daug metu lankaisi pas ta pati gydytoja, tai pas ji ir norisi patekti. Kita vertus, yra ir tokiu „spacialistu“, pas kuriuos nuejus jokios naudos, neturi tiek kompetencijos kiek reiktu (ne paslaptis, yra tokiu). Taip kad turetu galioti ilgiau siuntimas

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų