Kad smegenys „nesentų“

Kad smegenys „nesentų“

Tam tikros smegenų treniruotės gali priversti smegenis „atjaunėti“ 10 metų ir apgauti savo biologinį amžių.

Mokslininkų grupė sudarė specialią programą, kuri padeda palaikyti žmogaus smegenų darbingumą. Jos esmė – kaktos srities, kuri atsakinga už atmintį, humoro jausmą ir sprendimų priėmimo procesą, stimuliavimas. Žmogui svarbiausias – lankstus ir blaivus mąstymas.

3000 pagyvenusių žmonių kiekvieną dieną atliko kompleksą nesudėtingų pratimų. Po tam tikro laiko seneliai ir senučiukės stebino savo proto aštrumu: jų smegenys funkcionavo kur kas geriau.

Tad ką reikėtų daryti, kad bėgant metams nesumažėtų proto aštrumas?

1. Pasistenkite tiksliai (su visomis detalėmis) įsivaizduoti peizažus, kuriuos matote išėję pasivaikščioti. Peržiūrėkite šį filmuką mintyse. Tai teigiamai veikia neuronus ir gerina atmintį.

2. Skaidykite sunkiai įsimenamus skaičius. Pavyzdžiui, telefono numerį padalinkite per pusę. Gerokai lengviau įsiminti skaičius, kai šie grupuojami po tris. Nebūtina pasikliauti lapeliais ir užrašais, – bandymas įsiminti skaičius labai lavina atmintį.

3. Skaitydami laikraščio straipsnį sudarykite jo konspektą. Trumpai įsiminkite jo turinį (koks pavadinimas, apie ką kalbama tekste, kokie vardai minimi ir t.t.). Mintimis peržvelkite medžiagą, o po to nuosekliai perskaitykite. Iš anksto parengta struktūra padeda lengviau įsiminti.

4. Stenkitės būti atidūs. Pasitaiko, kad žmones iš namų visąlaik tuo pačiu maršrutu vyksta į darbą, tačiau neįsimena su kelione susijusių detalių. Vadinasi, visą šį laiką kaktos zona buvo tiesiog „išjungta“. Išmokite kuo dažniau mąstyti ir savęs paklausti: „kur aš esu“, „ką dabar veikiu“? Šios priemonės aktyvina dėmesį.

5. Spręskite kryžiažodžius, sudoku. Šie pratimai puikiai treniruoja smegenis, neleidžia joms „susenti“.

Blaivų protą padeda išlaikyti ir fiziniai pratimai. Buvo atliktas paprastas eksperimentas: 4 mėnesius vidutinio amžiaus žmonės lankė aerobikos treniruotes. Pastebėta, kad jie pradėjo ne tik geriau kvėpuoti, bet ir geriau mąstyti. Specialistai pataria vyresniems žmonėms vartoti kuo mažiau riebių produktų, juos keisti į liesesnius.

Tiesa, kai kurie specialistai siūlo kiek neįprastus atmintį gerinančius pratimus. Štai profesorius Peris Barletas iš Australijos rekomenduoja spręsti kryžiažodžius… bėgant ilgas distancijas.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų