Dabar Panevėžyje yra daugiau nei septyni tūkstančiai šviestuvų, ir tik nedidelė jų dalis jau atnaujinta. Tad šiuo metu apšvietimo sistemos priežiūra bei remontas miestui kasmet apie 600 tūkst. eurų. M. Garucko nuotr.

Juodieji penktadieniai Panevėžio gatvėse

Juodieji penktadieniai Panevėžio gatvėse

Tebūnie šviesa Velžio kelyje, kuris šį penktadienį nušvito naujomis, taupiomis gatvės lempomis. Čia naują šviestuvų tinklą įrengusi Panevėžio miesto savivaldybė po poros metų ketina atnaujinti visą miesto apšvietimą.

Žinomas Panevėžio sveikuolis, 77-erių Kazimieras Ilginis ir žiemą, ir vasarą kiekvieną vakarą sėda ant dviračio ir važiuoja miesto gatvėmis. Daugiau nei keturis dešimtmečius tokį sportą propaguojantis vyras suskaičiavo, kad jo dviračiu įveiktas atstumas pralenkė pusiaukelę nuo Žemės iki Mėnulio.

Tokiais tamsiais vakarais kaip šiuo metų laiku žinomas panevėžietis renkasi miesto Kultūros ir poilsio parką, ten K. Ilginiui dabar važinėtis atrodo saugiausia.

„Jau antri metai važinėju šiuo parku, takų apšvietimas idealus. Ką nors vertindamas esu gana šykštus, bet ten sąlygas dviratininkams vertinu devynetu dešimties balų sistemoje. O visam miesto apšvietimui skiriu tik septynetą“, – teigė „Sekundei“.

Anot K. Ilginio, Panevėžyje vis dar nemažai tamsių užkampių, kur vakarais būna nesaugu. Panevėžietis atviras: jeigu ne dviračio žibintas, ne vienas pasivažinėjimas galėjo baigtis ir trauma.

„Kai kur dviračių takuose pasitaiko duobių, išsiklaipę šaligatviai, ir jei tik apšvietimas prastesnis, kelionė gali baigtis labai skausmingai“, – tikino dviratininkas.

Atnaujins tūkstančius

Panevėžio miesto savivaldybė ne tik dviratininkams – visiems gyventojams žada daug šviesesnes gatves. Tiesa, po poros metų.

„Šiuo metu vyksta viešųjų pirkimų konkursas dėl miesto gatvių apšvietimo projekto penkiolikai metų, – „Sekundei“ sakė Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna. – Manome, kad jau kovo mėnesį pasirašysime sutartį su viešųjų pirkimų laimėtojais ir jie per dvejus metus atnaujins absoliučiai visus miesto šviestuvus, jų atramas ir tinklus. Vėlesnį sutarties laiką tinklą ir prižiūrės.“

Modernizuojant miesto gatvių apšvietimą, ketinama pakeisti per 6 400 šviestuvų su natrio lempomis, 500 atramų, apie 19 km elektros tinklų, 148 valdymo punktus.
Dabar Panevėžyje yra daugiau nei 7 000 šviestuvų. Nedidelė jų dalis savo lėšomis jau atnaujinta Klaipėdos, Senamiesčio, A. Smetonos gatvėse. Penktadienį atnaujinimo darbai baigti ir naujos lempos įžiebtos Velžio kelyje.

„Šiandien kaip tik viską ten įjungsime, – patvirtino T. Jukna. – Bus visai kitaip, nei anksčiau. Pakeistos atramos, lempos. Kitais metais ruošiamės sutvarkyti pėsčiųjų taką šioje vietoje – bus šviesiau ir saugiau.“

Velžio kelio apšvietimas įrengiamas pagal Panevėžio miesto savivaldybės numatytų darbų planą.

Iš šių lėšų šiemet dar turėtų ryškiau vakarais nušvisti Stoties gatvė.

Viskas sensta

Panevėžio apšvietimo būklė šiuo metu tikrai prasta – ypač miesto pakraščiuose, neneigia miesto Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas. Saugumo šiuo atžvilgiu stinga S. Kerbedžio, Paliūniškio, Nemuno gatvėse.

„Panevėžio apšvietimui daugiau nei dvidešimt penkeri metai, – sako T. Jukna. – Jo būklė prasta, kas kartą tenka remontuoti gedimus. Tokios senos įrangos priežiūra reiškia labai dideles išlaidas. O ir pats apšvietimas nebeatitinka higienos normų.“

Šiuo metu sistemos priežiūrai ir remontui kasmet išleidžiama apie 600 tūkst. eurų. O įgyvendinus miesto apšvietimo projektą, anot pavaduotojo, bus sutaupoma iki 40–50 proc. šiai sričiai skiriamų sąnaudų. Naujos vadinamosios LED lempos esą kitaip švies ir bus energiškai daug ekonomiškesnės. Tik šviestuvų dizainas po tokių pokyčių liks toks pat.

Skaičiuojama, kad modernios apšvietimo sistemos įrengimas miestui kainuos apie 4 mln. eurų. Dar 7 mln. eurų gali atsieiti jos priežiūra trylikai metų.
Dalį apšvietimo tinklo žadama atnaujinti palaipsniui, tokius darbus derinant su bendrovės „Eso“ planais.

Perėjos vis dar tamsios

Panevėžio miesto savivaldybės Eismo saugumo komisijos narys, Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Virginijus Mačėnas tvirtina, kad gatvių apšvietimas turi tiesioginę įtaką eismo saugumui. Kaip ir eismo srautai, transporto priemonių techninė būklė, kiti kriterijai. O problemų šiuo atžvilgiu, pasak pareigūno, Panevėžio gatvėse vis dar yra. Ypač menkai esą apšviečiamos miesto pakraščių gatvės – ten, kur šviestuvai vis dar seni.

„Kur lempos naujos, iš karto viskas geriau matosi ir žmonės saugiau jaučiasi“, – įvertino V. Mačėnas.

Tačiau dar didesnė bėda, anot jo, yra ne bendras gatvių apšvietimas, o šviesos trūkumas pėsčiųjų perėjose. Jose, pasak viršininko, būtų saugiau, jei stovėtų tik tai vietai skirti žibintai.

Statistikos duomenys rodo, kad 40 proc. eismo įvykių Lietuvoje įvyksta tamsiuoju paros metu. Nors eismo intensyvumas tuomet yra mažesnis, bet pasekmės kur kas skaudesnės – žūva daugiau žmonių. Pagrindine tokių avarijų priežastimi galima laikyti matomumo sumažėjimą, tam įtakos turi neapšviesti ar blogai apšviesti keliai. Nustatyta, kad tinkamai apšvietus gatves, galima apie 30 proc. sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių.

Komentarai

  • Naujas apšvietimas gerai, bet dviračiu tako būklė šalia Velžio iki misto ribos – tragiška.

  • Perėja ir sankryža prie Žemynos mokyklos tamsi, o judėjimas didžiulis. Kol dar nupirks tą apšvietimą, ar negalima papildomų šviestuvų sumontuoti?

    • Atsakyti
  • Teko but berlyne,tai panevezio apsvietimas tiesog pasaka

  • Kai lyja ar dulkia, su tuo geltonu apšvietimu gatvėse iš viso tragiška padėtis – važiuoji autopilotu ir meldiesi, kad visi pėstieji būtų protingi.

  • ar Panevėžys toks didelis, kad reikia įjungti autopilotą?

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų