Iššūkis vairuotojams – dar vienas žiedas

Iššūkis vairuotojams – dar vienas žiedas

 

Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija vairuotojams pateikė rimtų išbandymų. Vos prieš kelias savaites pradėta rengti nauja žiedinė sankryža už Bliūdžių gyvenvietės ties Bernatoniais, ji turėtų padėti saugiau pervažiuoti aplinkkelį. Nors visur sustatyti puikiai matomi įspėjamieji ženklai, nurodantys pirmumo teisę važiuojantiesiems naujuoju žiedu, neretas vairuotojas čia aplinkkelį vis dar bando kirsti kaip anksčiau.

Apie tai, kad šioje vietoje reikia žiedinės ar šviesoforu reguliuojamos sankryžos, kalbėta jau seniai. Ši sankryža ties aplinkkeliu jau ne kartą buvo pažymėta skaudžiomis nelaimėmis. Intensyvaus eismo kelią kasdien kerta daugybė panevėžiečių – už Bernatonių gyvenvietės įsikūrusios sodų bendrijos, virtusios savotiškomis priemiestinėmis gyvenvietėmis. Todėl rekonstruojant Panevėžio aplinkkelį buvo numatyta sankirtą su keliu Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas rekonstruoti į greitąją („turbo“) žiedinę sankryžą.

Kaip teigė aplinkkelyje rekonstrukcijos darbus atliekančios bendrovės „Panevėžio keliai“ atstovė spaudai Rasa Čepienė, nuo šios savaitės pradžios sankryžoje iš laikinų apvažiavimo kelių suformuotas netaisyklingas žiedas, leidžiantis saugiai ir greitai pervažiuoti sankryžą tiek judantiems aplinkkeliu, tiek važiuojantiems buvusiu šalutiniu keliu, vedančiu į Bernatonius. Nuo šiol abu keliai šioje sankryžoje yra lygiareikšmiai, pirmumą turi transporto priemonės, judančios žiedu.

„Toks laikinas eismo organizavimo būdas parinktas, kad kuo mažiau nepatogumų patirtų vairuotojai. Žiedinės sankryžos įvardijamos kaip saugesnės ir pralaidesnės, palyginti su eismo ribojimais, pasitelkiant laikinuosius šviesoforus. Važiuojantieji keliu Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas gali žiedu sparčiau kirsti aplinkkelį, negaišdami prie šviesoforo po 5 ar 10 minučių“, – kalbėjo R. Čepienė.

Teks mokytis važiuoti

Dėl permainų kelyje būtinas ypatingas vairuotojų atidumas – reikia vadovautis laikinaisiais kelio ženklais, o ne susiformavusiais įpročiais. Šioje aplinkkelio dalyje greitis ribojamas iki 30 kilometrų per valandą. Pasak R. Čepienės, judant tokiu greičiu, vairuotojai tikrai turi suspėti pamatyti pasikeitusius kelio ženklus ir nuorodas.

„Šiuo metu suformuota žiedinė sankryža – tik laikinas statinys. Jis leidžia saugiai organizuoti darbus, susijusius su greitosios žiedinės sankryžos šioje sankirtoje įrengimu, nenutraukiant eismo. Po rekonstrukcijos aplinkkelio sankirtoje su į Bernatonius vedančiu keliu eismas vyks žiedu visą laiką“, – sakė R. Čepienė.

Tokia greitoji žiedinė sankryža, kuri yra net 20 proc. pralaidesnė nei įprastos, bus ne tik sankirtoje su Bernatonių gyvenviete, bet ir sankirtoje su Upytės keliu. Planuojama, kad didieji šių žiedinių sankryžų įrengimo darbai bus atlikti dar šiemet. Dar dvi tokios greitosios žiedinės sankryžos jau įrengtos antrajame aplinkkelio kilometre su Bityno gatve ties „Dominari“ gamykla bei Pasvalio kelyje ties Ūtos sankryža.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairuotojų praktinio mokymo vadovas Vytautas Šakėnas pripažįsta, kad panevėžiečiams važiavimas žiedu vis dar savotiškas iššūkis. Vilniuje taip pat intensyviai keičiama važiavimo žiedais tvarka, tačiau čia vairuotojai yra informuojami apie pokyčius specialiais informaciniais stendais. Panevėžyje naujų žiedų nėra daug. Vairuotojai turi atsiminti, kad į žiedą galima įvažiuoti iš bet kurios eismo juostos, o išvažiuoti tik iš kraštinės dešinės pusės. Tačiau dažniausiai važiavimo žiedu tvarką nurodo kelio ženklai, kuriais ir reikia vadovautis.

„Dažniausiai, ypač prie didesnių žiedų, yra ženklai, kurie nurodo, kaip reikia įvažiuoti ir išvažiuoti iš žiedo. Reikia stebėti kelio ženklus. Bet žmonės jų nemato, ką jie veikia prie vairo, man labai dažnai kyla klausimas“, – sako V. Šakėnas.

Svarbiausia saugumas

V. Šakėno teigimu, dažnas vairuotojas įsivaizduoja, kad jeigu prieš kelis dešimtmečius išsilaikė teises, visam gyvenimui žino, kaip vairuoti. Tačiau Kelių eismo taisyklės nuolat keičiasi, tad žinias būtina atnaujinti.

„Ateina pas mus ir vyresnio amžiaus žmonės, norintys gauti aukštesnę vairavimo kategoriją. Dažnas tvirtina, kad teoriją puikiai išmano, bet pasodintas prie kompiuterio supranta, jog visiškai nieko nežino. Kad ir koks geras vairuotojas būtum, privalai domėtis naujovėmis, stebėti ženklus ir niekur neskubėti“, – pataria vairuotojų praktinio mokymo vadovas.

Dar prieš kelis mėnesius kilo baisus pasipiktinimas dėl Nemuno gatvės žiede pakeistos važiavimo tvarkos. V. Šakėno nuomone, daugelis vietinių jau išmoko važiuoti, tačiau jam pačiam teko matyti, kad atvykėliai – vairuotojai latviškais ar baltarusiškais automobilių numeriais blaškosi po žiedinę sankryžą. Kaip ir buvo galima numatyti, automobilių srautai gerokai sulėtėjo, piko metu nusidriekia nemažos spūstys, mat vos ketvirtadalis transporto priemonių į žiedą įvažiuoja iš pirmos juostos. Tačiau dabar važiuoti žiedu saugiau.

„Dėl saugumo galima paaukoti ir tas penkias minutes spūstyje. Gyvybė yra svarbiausia, bet dažniausiai tai žmonės įvertina tik tada, kai patys ar kas nors iš artimos aplinkos patenka į skaudų eismo įvykį. Lygiai tas pats ir dėl visų išmaniųjų šviesoforų mieste – visi juos keiksnoja, spūstys didelės, padidėjusi oro tarša, bet skaudžių įvykių šiose sankryžose praktiškai nebėra. Visada yra dvi medalio pusės“, – teigė V. Šakėnas.

Komentarai

  • kiek zinau taisikles tai jei nera papildomu zenklu ir i zieda ivaziavai pirma juosta tai turi pirmoje gatveje is ziedo ir isvaziuoti.

    • Atsakyti
  • Kažkokią nesąmonę padarė – tarptautinėje automagistralėje VIA Baltica daugybę žiedinių sankryžų priprojektavo, vietoj to , kad viadukus statyti. Bepročiai !!!

    • Ar teisybę sako, kad tada, kai visi apinkiniai atrodo durniai, išvada tik viena: durniaus akys žiūri į pasaulį??

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų