Grįžta į Dakarą

Grįžta į Dakarą

Antrąją naujųjų metų dieną startuos Lietuvoje daug dėmesio sulaukiantis sunkiausiu pasaulyje vadinamas Dakaro ralis. Kaip ir pernai, jame dalyvaus ir du panevėžiečiai.

Tiesa, jie nevairuos bolidų, nebus lenktynininkų šturmanais, o sieks kuo tiksliau, operatyviau pateikti informaciją iš ralio vietos.

Operatorius Arūnas Kisielius priklauso „General Financing team Pitlane“ Benedikto Vanago komandai, panevėžietis Tomas Markelevičius yra „Agrorodeo“ komandos, kurios pilotas Vaidotas Žala, šturmanas Saulius Jurgelėnas, narys.

Kai lauke 35 laipsniai karščio, labai gerą pavėsį suteikia nuleisti fūros bortai. Praėjusiame Dakare buvo visko: saulės, lietaus, aukščio, bemiegių naktų ar naktų kopose ant sunkvežimio borto po atviru dangumi. Praėjęs Dakaras man parodė savo aršų charakterį, bet aš jam parodžiau savąjį. Nėra nieko neįveikiamo, nereikia jokio specialaus pasiruošimo, nes viskas slypi galvoje. Jei bijosi Dakaro, jis tave sutvarkys ir padės į vietą. Jei eisi prieš jį kruvinom rankom, net ir gavęs kelis neatremiamus smūgius šauksi jam: „Ateini čia“, tu jį paimsi. Rytoj kylam į dar vieną savo gyvenimo Odisėją!“ – Kalėdų pirmąją dieną feisbuke rašė T. Markelevičius, naujienas iš Dakaro ralio pateiksiantis portalui 15min.lt.

Antrąkart. Panevėžietis T. Markelevičius į Dakaro ralį išvyko kartu su „Agrorodeo“ komanda.

T. Markelevičius, kaip ir visa „Agrorodeo“ komanda, į Pietų Ameriką išskrido gruodžio 26-ąją. Pirmadienio popietę į lėktuvą įlipusių komandos narių laukė ilga kelionė į kitą žemyną. Pakilę iš Vilniaus oro uosto komandos nariai leidosi Frankfurte, iš ten skrido į Braziliją, o galiausiai trečiu lėktuvu pasiekė Buenos Aires. Tiesa, į šią kelionę susiruošė ne visa komanda. „Agrorodeo“ pilotas Vaidotas Žala nusprendė Lietuvą palikti viena diena vėliau ir skristi tiesiai į Paragvajaus sostinę Asunsjoną, kur ir bus duotas startas šių metų lenktynėms.

Liko nesuvestų sąskaitų

General Financing team Pitlane“ medijos grupės gretose – ir operatorius Arūnas Kisielius. Jis yra būtent tas žmogus, kurio dėka B. Vanago komandos naujienos iš Dakaro mus čia, Lietuvoje, pasiekia filmuotos medžiagos pavidalu. Tylus, aplinką mėgstantis stebėti vyrukas savo vaizdo kamera fiksuoja įdomiausias lenktynių akimirkas ir jas paverčia dinamiškais, žiūrovus prikaustančiais reportažais. 2017-ųjų Dakaro ralis jam bus antrasis.

Turiu nesuvestų sąskaitų su Dakaru. Visų pirma vertinu jį kaip profesinį ir fizinį bei dvasinį egzaminą. Pirmasis Dakaras smogė iš peties savo iššūkiais ir tiesiog buvo dalykų, kurių man nepavyko įgyvendinti ar bent jau padaryti taip, kaip norėtųsi, todėl šįkart sieksiu maksimaliai išnaudoti gautą patirtį bei savo sugebėjimus“, – tinklarastis.gf.lt svetainei teigė Arūnas.

Dėl gero nufilmuoto epizodo Arūnas yra pasirengęs kantriai tykoti reikiamos akimirkos ar situacijos.

Esu kruopštus žmogus, kuriam patinka tą kadrą nufilmuoti, o ne tobulinti jį vaizdo redagavimo programos efektais“, – prisipažįsta vaikinas.

Pirmasis Dakaro ralis jam parodė, kad svarbiausia ten keliauti neapsikrovus daiktais, drauge su savimi jis visada turėjo du fotoaparatus, kuriais filmavo ir, žinoma, automobilyje laukiantį kompiuterį. Paklaustas, kas buvo sunkiausia Dakare, nedvejodamas atsakė – miego stoka, tad dabar jis neketina kartoti tų pačių klaidų ir bent jau į Pietų Ameriką nuvyko gerai išsimiegojęs.

Kalbant apie į atmintį įsirėžusius smagius prisiminimus, Arūnas papasakojo, kad įspūdį jam padarė smėlio audra, neįtikėtinos liūtys Argentinoje, pirmieji kilometrai pribloškiančia gamta apdovanotoje Bolivijoje, besišypsančių žmonių gausa pakelėse.

Kiekviena diena Dakaro ralyje yra kupina įvykių, vertų atskiro pasakojimo. Ir nuolat nežinai, ko laukti. Įsiminė net nutikimai, kurių iš tiesų iki šiol netgi gerai nepamenu: buvo situacija, kai mūsų medijos komanda neturėjo jokių galimybių perduoti sukauptos informacijos į Lietuvą, nes nebuvo interneto ryšio. Dar neprašvitus išvykome ieškoti interneto. Ilgai važiavome ir iki šiol nesuprantu, kaip tada sugebėjau atsibusti kažkokioje kavinėje prie stalo su arbatos puodeliu šalia“, – nuotykį prisiminęs šypsosi Arūnas.

Vėl trys ekipažai

Antradienį iš Vilniaus oro uosto į penktąjį savo Dakarą iškeliavo lenktynininko Benedikto Vanago 16 žmonių komanda. Ji Argentinos sostinę Buenos Aires pasiekė per Stambulą, kuriame pernakvojo ir trečiadienį ryte tęsė savo kelionę į Pietų Ameriką. Iš Buenos Airių laukia daugiau nei 1000 km kelionė į Paragvajaus sostinę Asunsjoną, kur sausio 1-ąją startuos sudėtingiausios pasaulio automobilių lenktynės. „Šiose lenktynėse svarbiausia bus disciplina. Elgdamiesi drausmingai su tokia komanda galime pasiekti daugiau“, – išvykdamas sakė geriausią Baltijos šalių rezultatą Dakare pasiekęs lenktynininkas B. Vanagas. Antrąsyk iš eilės Dakare jis startuos su šturmanu iš Lenkijos Sebastianu Rozvadovskiu.

Kaip ir pernai, Lietuvai atstovaus trys komandos. „CRAFT Bearings“ komandos lenktynininkas Antanas Juknevičius ir šturmanas Darius Vaičiulis su „Toyota Hilux Overdrive OTB“ automobiliu taip pat jau Pietų Amerikoje ir rengiasi artėjančiam startui.

Pernai aukščiausią poziciją iš lietuvių užėmė B. Vanagas su šturmanu Sebastianu Rozvadovskiu: jų valdomas Toyota Hilux“ automobilis bendroje įskaitoje užėmė 26 vietą.

Antanas Juknevičius vairuodamas taip pat „Toyota Hilux“ bolidą užėmė 27-ąją vietą. 10-ajame greičio ruože jis pasiekė ir geriausią lietuvių rezultatą etapuose – finišavo 17-as.

Praėjusių metų debiutantams V. Žalos ir šturmano S. Jurgelėno ekipažui su Lietuvoje sukonstruotu analogų neturinčiu „Seat Leon Dakar“ šiose sunkiausiose pasaulyje lenktynėse finišo nepavyko pasiekti.

Gruodžio 30–31 dienomis visi Dakaro ralio dalyviai rinksis į administracines bei technines komisijas, o sausio 1-ąją numatomas starto podiumas. Oficialus varžybų startas – sausio 2-ąją vyksiantis 39 kilometrų prologas. Ralis vyks sausio 2–14 d. Argentinos, Bolivijos ir Paragvajaus teritorijose. Paragvajuje ralis organizuojamas pirmą kartą. Pirmieji šios šalies keliuose ir bekelėje numatyti greičio ruožai primins klasikinį ralį – čia bus ganėtinai daug greičio.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų