V. Bulaičio nuotr.

Gatvių remontas – išbandymas vairuotojams

Gatvių remontas – išbandymas vairuotojams

 

Su atėjusiu pavasariu į miesto gatves grįžo ir „pragaro mašina“. Žadama, kad jau šią savaitę bus baigta tvarkyti Nemuno gatvės atkarpa. Kad gyventojams būtų kuo mažiau nepatogumų, kelininkai judrią Nemuno ir Parko gatvių sankryžą tvarkė dvi naktis, tačiau nesklandumų, o kai kada net ir avarinių situacijų neišvengta.

Miesto valdžia situacijos nedramatizuoja – gatvių tvarkymo darbai parodo ir panevėžiečių vairavimo kultūrą.

Panevėžietė Monika „Sekundei“ pasakojo vis dar negalinti atsigauti po patirto šoko, kai antradienį po darbų pateko į tikrą pragarą Nemuno ir Parko gatvių sankryžoje. Moters teigimu, apie 18 val. ji važiavo Parko gatve miesto centro link. Tačiau vos įvažiavusi į sankryžą susidūrė su kliūtimis – pirma eismo juosta buvo užtverta, tad norėdama išvažiuoti iš sankryžos atsidūrė priešpriešinėje eismo juostoje. Sankryžoje kilo tikras chaosas – skubantys vairuotojai signalizavo vienas kitam, mojavo, jiems teko laviruoti, kad prasilenkdami nenumuštų per daug priartėjusiam automobiliui veidrodėlio ar nenubrauktų šonų.

Kaltus rasti būtų painu

„Atsidūriau priešpriešinėje eismo juostoje tarp dviejų priešinga kryptimi judančių eismo srautų. Visa laimė, kad nebuvo tų principingųjų vairuotojų, kurie visada yra teisūs, nes važiuoja pagal Kelių eismo taisykles, visai neatsižvelgdami į situaciją. Kažkaip išlaviravau, bet ir dabar vis dar negaliu atsigauti nuo streso. Iki nelaimės buvo tik vienas žingsnis“, – įsitikinusi panevėžietė.

Jos akimis, visų tų nesklandumų būtų buvę galima išvengti, jeigu kelininkai būtų sustatę laikinus kelių eismo ženklus, nurodančius, kaip vykstant sankryžos tvarkymo darbams ją įveikti vairuotojams. Šiuo atveju pirma eismo juosta net nebuvo galima važiuoti, nes sankryžoje ji buvusi uždaryta. O specialius stulpelius, apjuostus virve, iš tolo vargiai pamatysi. Moters teigimu, mieste net keliose vietose vyksta kelių tvarkymo darbai. Vairuotojai, matydami kelininkus, įvertina pasikeitusias vairavimo sąlygas ir vadovaujasi laikinais kelių eismo ženklais, tačiau šiuo atveju jų visai nebuvo. Nežinia, kas būtų kaltas dėl avarinės situacijos, nes iš esmės visi vairuotojai laikėsi Kelių eismo taisyklių.

„Panašu, kad buvo net nesistengiama ką nors padaryti esant tokiai situacijai. Juk būtų pakakę ant ženklų kad ir lipnia juosta uždengti tas juostas, kurios buvo uždarytos. Arba skirti žmogų, kuris toje vietoje reguliuotų eismo srautus. Dabar žmonės važiavo vadovaudamiesi esamais kelio ženklais, bet dėl kelininkų neapdairumo buvo priversti pažeisti Kelių eismo taisykles“, – pasakojo ilgametę vairavimo praktiką turinti Monika.

Tik nepatogumų pradžia

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna teigė, kad išvengti nesklandumų, ypač kai tvarkomos judrios sankryžos, neįmanoma, tad patys vairuotojai turėtų būti sąmoningesni. Karšto regeneravimo būdu Nemuno gatvės atkarpą tvarkę „Kauno tiltų“ kelininkai Parko ir Nemuno gatvių sankryžoje dirbo net dvi naktis, kad kuo mažiau trukdytų eismui. Tačiau liko darbai, kurių padaryti naktį negalėjo, – daugiausia jų teko atlikti su paprastu klotuvu.

„Kaip man aiškino, sankryžoje buvo sustatyti ženklai, mažinantys sankryžos pralaidumą, tad vairuotojams teko šiek tiek manevruoti. Suprantu, kad galbūt norėjosi jų aiškesnių, bet gal kai kuriems tiesiog pritrūko atidumo. Patys kelininkai prisipažino, kad kiek ir uždelsė ženklus nuimti, atšalus asfaltui, bet jie tikrai buvo, nes mes patys derinome schemas, kaip nukreipti eismą“, – kalbėjo T. Jukna.

Jo teigimu, didžiausi Nemuno gatvės tvarkymo – asfalto liejimo darbai jau baigti, liko tik sutvarkyti įvažas prie miesto poliklinikos, prekybos centrų bei degalinės, taip pat aplinkos tvarkymo darbai. Tai neturėtų trukdyti eismui. Tačiau jau birželį „pragaro mašina“ pajudės į kitas gatves – dabar kaip tik vykdomi paruošiamieji darbai. Pagal planą pirmiausia asfalto danga bus keičiama Žvaigždžių gatvėje nuo Klaipėdos iki Kniaudiškių gatvės, tada bus darbuojamasi šalia esančioje Kniaudiškių gatvėje. Dar vėliau darbai vyks Klaipėdos gatvėje – nuo Savitiškio g. tolyn. Toliau lauks Pušaloto, Pievų, Smėlynės, Stoties, Staniūnų gatvės bei Velžio kelias. Šiemet planuojama sutvarkyti ir Klaipėdos g. atkarpą nuo Nemuno iki S. Daukanto g. bei pietinę pusę nuo Dariaus ir Girėno iki Kosmonautų g., taip pat dalį Vilniaus g.

„Nesklandumų tikrai pasitaikys, bet būtų daug labiau komplikuota situacija, jeigu remontuojamose gatvėse visai uždarytume eismą. Tuomet kiltų problemų išvažiuoti iš kiemų ar nukreipiant eismą aplinkiniais keliais“, – įsitikinęs T. Jukna.

Teks mokytis vairavimo kultūros

Gatvėms remontuoti karšto regeneravimo būdu numatyta per du milijonai eurų. Jeigu leis oro sąlygos, iki rudens planuojama šiuo metodu sutvarkyti apie 15 kilometrų gatvių, iš viso iki 2019 m. Savivaldybė užsibrėžusi atnaujinti dangą 42,5 km miesto gatvių. Šiemet taip pat daugiau kaip du kilometrai gatvių bus rekonstruotos. O jeigu atsitiktų taip, kad lėšų dar liktų, būtų tvarkomos ir kitos problemiškiausios gatvės.

Savo renesanso sulauks Statybininkų, Molainių bei Pušaloto gatvių atkarpos. Šiuo metu jau parengtas Statybininkų gatvės rekonstrukcijos projektas bei pradėti viešieji pirkimai rangos darbams. Po poros mėnesių turėtų būti baigtas ir konkursas. Jeigu nebus nenumatytų nesklandumų ir rangovai neskųs sprendimo, darbai prasidės jau šiemet.

Pasak pavaduotojo, ir vairuotojai turi suprasti, kad norint geresnių gatvių mieste reikės ne tik kantrybės ir supratingumo, bet ir daugiau pagarbos vienas kitam. Tuomet ir gatvių tvarkymo darbai nekels tiek daug nepatogumų.

„Kai tvarkomos gatvės, reikia ne tik šiek tiek manevravimo, kantrybės ir pagarbos vienas kitam. Jeigu pagrindine gatve važiuojantys vairuotojai stabtelėtų ir draugiškai praleistų iš šalutinės gatvės bandančius išvažiuoti kitus eismo dalyvius, būtų mažiau spūsčių ir nepasitenkinimo. Tai vairavimo kultūra, dauguma žmonių ją tikrai turi, bet pasitaiko ir tokių, kurie visur labai skuba ir tą kultūrą pamiršta“, – sako T. Jukna.

Komentarai

  • Bus remontuojamas Velžio kelias, bet ar prie to pačio bus suremontuotas ir dviračių takas šalia Velžio kelio ??? Dabar nuo Baltic Petrolium degalinės iki miesto ribos likę tik dviračių tako likučiai (dar nuo LTSR laikų).

  • o kam dviratininkai vistiek vaziuoja pagrindiniu keliu

    • Atsakyti
  • Sunku ir remontą atliekantiems darbuotojams, kai gatvės pakraščiuose pristatyta daug automobilių, kaip dabar yra Kniaudiškių gatvėje…

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų