Vairuotojai jau svarsto, ar nevertėtų pradėti degalus piltis į talpyklas užuot liejus tiesiai į baką, jei degalinių įranga pasitikėti negalima. V. Bulaičio nuotr.

„Dovanos“ degalinėms piktina vairuotojus

„Dovanos“ degalinėms piktina vairuotojus

Įtarimus, jog ten, kur teka naftos upės, sąžinės ieškoti neverta, paneigti vis sunkiau. Vaizdų, kaip pirkėjas ištraukia iš bako kolonėlės pistoletą, degalai nebebėga, bet skaitiklis vis dar sukasi – o sykiu kapsi ir pinigai, – pasirodo, galima išvysti ne tik internete, bet ir Panevėžio degalinėse.

Į vieną miesto degalinių užsukęs panevėžietis Vilmantas tikina, kad iš jos išriedėjo ne tik su tuštesne pinigine, bet ir nepasipildžiusiu baku. Bet, pasirodo, šiek tiek sukčiauti degalų pardavėjams leidžia net ir įstatymai.

„Lietuva – stebuklų kraštas!“ – kraipo galvas Lietuvos vairuotojai, vis dažniau pažeriantys kaltinimų degalinėms, esą šios apgaudinėja pildamos degalus į transporto priemonių bakus. Kas patenka į juos, pamatyti sunku, todėl įprasta remtis degalinių kolonėlių rodmenimis. Tik ir jie kartais nustebina.

Socialiniuose tinkluose galima pamatyti vaizdo įrašą, kuriame pirkėjas ištraukia iš bako kolonėlės pistoletą, degalai nebebėga, bet skaitiklis vis dar sukasi. Kartu kapsi ir pinigai.

Panašų atvejį „Sekundei“ papasakojo ir vilkiko vairuotojas Darius iš Panevėžio. Prisipylęs degalų į didžiulę transporto priemonę vyras pastebėjo, kad kolonėlė nesiliauja ūžusi – jos skaitiklis iš lėto sukasi pirmyn.

„Pastebėjęs, kad man ir toliau skaičiuoja pinigus, kreipiausi į degalinės kasininkę. Ji pati patikrino ir buvo tas pats. Labai atsiprašiusi, moteris ištaisė klaidą. Bet kiek tokių atvejų, kai vairuotojai neatkreipia dėmesio, kas vyksta? Ir kaip žinoti, ar ir bake pistoletas neūžė tuščiai?“ – svarstė dienraščio pašnekovas, tokį kuriozą patyręs vienoje degalinėje miesto pakraštyje.

Labiausiai tokie metodai, neabejoja Dariaus, ir suveikia su didelių mašinų vairuotojais. Į vilkiką esą telpa 1 000–1 500 litrų degalų, tad kiek jų nepripilama, niekas nebesuskaičiuos.

Grįžo su tuščiu baku

Panevėžietis Vilmantas į savo lengvąjį automobilį „Pegeot 706“ pirmadienį pylėsi tik 8 litrus dyzelino ir puikiai galėjo įvertinti, kiek prisipildė jo beveik tuščias bakas.

Anot inspektorių, panevėžiečio aplankytoje degalinėje išties nustatytas pažeidimas, tačiau skundo autorius neturėjo pajusti. Specialistai laužo galvas, kokios dar priežastys galėjo lemti jo atvejį. V. Bulaičio nuotr.

„Aš visada atidžiai stebiu, kiek degalų prisipildau ir kiek jų išvažinėju. Taip elgtis skatina kitų pavyzdžiai – žmonės vis dažniau pastebi, kad degalinės nepripila visų degalų, kiek perki“, – kalbėjo pašnekovas.

Prisipilti dyzelino Vilmantas pirmadienį užsuko į Nemuno gatvėje esančią degalinę „EMSI“. Čia atvyko, kai pežo degalų rodyklė buvo ties raudona riba, bet lemputė dar nedegė.

„Prisipyliau 8 litrus ir vos spėjus pervažiuoti skersai gatvę staiga užsidegė degalų lemputė. O netrukus pats automobilis ėmė dusti dėl tuščio bako“, – pasakojo vyras.

Negalėdamas patikėti tuo, ką rodo automobilio prietaisai, vyras nulėkė į kitą degalinę ir įsipylė lygiai tiek pat degalų. Anot jo, rodyklė šoktelėjo taip, kaip ir visada pilant tokį kiekį dyzelino.

Suklysti dėl rodmenų vyras teigė negalėjęs, nes puikiai pažįsta savo mašiną ir žino, kiek degalų jai reikia tiek žiemą, tiek vasarą. 2002 metų gamybos mašina, pasak šeimininko, šimtui kilometrų sunaudoja 6–7 litrus dyzelino. Ir nors dabar žiema, Vilmanto įsitikinimu, 8 litrų tokiam trumpam keliui sunaudoti tikrai negalėjo. Vyras netgi siūlė atlikti mašinos ekspertizę, kad įrodytų savo tiesą.

„Nuvažiavau išsiaiškinti, parodžiau kasos čekį, bet niekas manęs neklausė. Vos nepasiuntė į visas puses, kad ieškau teisybės. Nusprendžiau nebetylėti – ne pirmą kartą man tokių įtarimų kyla. Reikės degalus piltis į talpyklas, jei tokia tvarka. Dabar, sako, jau visi taip daro“, – piktinosi Vilmantas ir spėjo, kad degalinės visgi turi galimybę nors truputį pareguliuoti savo kompiuterius. O taip sutaupiusios vėliau esą paskelbia akcijas pirkėjams, nemokamai dalija kalendoriukus, vaišina kava.

Pirkėjo nenaudai

„Sekundės“ pakalbinta minėtos degalinės vadovė Rima Juškienė teigė, kad apie kompiuterių reguliavimą degalinėse kalba tik tie, kurie neįsivaizduoja, kaip viskas veikia. Jos tvirtinimu, degalų prekiautojai privalo pasitikrinti savo dozavimo įrangą kartą per metus. Stebima, ar nepažeistos kolonėlių plombos, ar pilamas teisingas degalų kiekis.

Paskutinė tokia apžiūra degalinėje „EMSI“, pagal pateiktus duomenis, buvo atlikta praėjusių metų sausio 30 dieną. Gal dėl to, kad iki jos pakartojimo beliko vos savaitė, o gal ir kitais tikslais į šią vietą atvykę Lietuvos metrologijos inspekcijos specialistai vis dėlto rado degalų dozavimo pažeidimą.

Gavę Vilmanto skundą, minėtos inspekcijos Panevėžio apskrities skyriaus viršininkė Vitalija Rukauskienė ir inspektorius Vilius Zigmantavičius specialia įranga tris kartus matavo įtartinos kolonėlės pilamų degalų kiekius. Susumavus rezultatus nustatyta paklaida siekė 0,63 proc. pirkėjo nenaudai. Tai reiškia, kad pilantis 10 litrų dyzelino, 60 gramų jo nuperkama ir paliekama degalinei.

Už tokį pažeidimą įmonei skirta 100 eurų bauda. Degalinės atstovams sutikus, ši suma sumažinama per pusę. Taip pat įspėta tuoj pat sutvarkyti degalų kolonėlę, kurios eksploatuoti jau nepatartina, nors jos plombos nebuvo pažeistos.

Matuojant degalų dozavimą, degalinėse nustatoma iki 0,2–0,3 procento vidutinė paklaida pirkėjo nenaudai. Dujų degalinėse klientai palieka apie 0,7 procento. Automobilių vairuotojai tuo, žinoma, nėra patenkinti, bet tai visiškai legalu. V. Bulaičio nuotr.

Kliento nuolaidos degalinei

„Nustatyto pažeidimo skundo autorius neturėjo pajusti. Todėl visą dieną galvojome, kokios dar priežastys galėjo lemti jo atvejį. Aplinkoje išsiliejusio dyzelino taip pat nepastebėta“, – svarstė Lietuvos metrologijos inspekcijos Panevėžio apskrities skyriaus viršininkė V. Rukauskienė.

Specialistė prisiminė seną atvejį, kai iš Kupiškio rajono degalinės su tuščiu baku išvažiavęs pirkėjas atskleidė rimtą gedimą. Tuomet degalai iš kolonėlės išsiliejo po žeme. Daugiau panašių pažeidimų, pasak „Sekundės“ kalbintų inspektorių, užfiksuota nebuvo.

Ir skundų dėl dyzelino ar benzino dozavimo esą būna retokai. Daugiau rūpesčių pasitaiko tik dėl suskystintų automobilio dujų. Tačiau jas ir pamatuoti sunkiau, nes čia susideda daugiau komponentų.

„Situacija dėl degalų dozavimo gerėja. Mes kartą per metus privalome patikrinti visas apskrities degalines ir pažeidimų būna retai“, – aiškino V. Rukauskienė.

Matuojant degalų dozavimą, anot jos, degalinėse nustatoma iki 0,2–0,3 proc. vidutinė paklaida pirkėjo nenaudai. Dujų degalinėse klientai palieka apie 0,7 proc.

Tačiau tai, pasirodo, nėra joks sukčiavimas – Lietuvos įstatymai šiai prekybai leidžia 1 proc. santykinę paklaidą automobilių suskystintoms dujoms, 0,5 proc. – kitiems naftos produktams (benzinui, dyzelinui).

Šalčio išdaigos?

Kiekvienam vairuotojui labai norėtųsi, kad ta paklaida būtų jų naudai. Tačiau inspektoriai sako, jog kartais apsigauna ir patys automobilių savininkai. Ne visi žino tikslią savo transporto priemonės bako talpą. Prieš porą metų V. Rukauskienė, sako, aiškinusis atvejį, kai pilietis skundėsi, kad į jo baką pripilta daugiau degalų, nei jų ten gali tilpti. Tačiau paaiškėjo, kad bakas didesnis, nei savininkas manė.

Vieno automobilių serviso vadovas Mindaugas taip pat bandė įvertinti, kokios sąlygos gali sukelti įtarimus dėl degalų dozavimo. Šaltuoju metų laiku, anot jo, kartais gali sukvailioti ir degalų rodyklė bei visa kita elektronika.

Todėl metrologai pasiūlė panevėžiečiui Vilmantui išvažinėti visus įsipiltus degalus ir apskaičiuoti, kiek jų iš tikro buvo automobilio bake.

Komentarai

  • Tik nebadyk isvazinet visa baka paskui turesi bed,tai nors atsiprase.

  • Aš taip pat pyliausi šioje degalinėje. Net nepradėjau pilti, o matau, kad jau už 5 eur lyg ir įsipyliau. Dabar stebėsiu, kiek kilometrų pralėksiu. Jei ne tiek, kiek visada – tai išvada bus jau ne vieno žmogaus.

Rodyti visus komentarus (2)

Atsakymas į Stebėtoja komentarą Atšaukti atsakymą

Daugiau leidinio naujienų