Dizaino savaitė Kaune – būtų tikra nuodėmė neužsukti

Dizaino savaitė Kaune – būtų tikra nuodėmė neužsukti

Kaip manote – kiek metų reikia organizuoti renginį, kad prie jo pavadinimo pelnytai galėtų puikuotis prierašas „tradicinis“? Gal mažiau nuobodžiai, bet dar ilgiau užtruktų svarstymai apie tai, kaip tos tradicijos įsišaknija ir daro įtaką kiekvienam iš mūsų. Šį kartą kalba eina apie dizainą, kuris jau šeštus metus iš eilės, pirmąją gegužės savaitę sukviečia visus į jau tradicine tapusią dizaino šventę.

Dizaino savaitė – vienintelis tokio masto dizaino festivalis Lietuvoje, pirmą kartą surengtas 2006 metais. Tradiciškai pirmąją gegužės savaitę net šeši Lietuvos miestai – Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Telšiai ir Anykščiai – pasineria į dizainerišką fiestą, kurios metu svečiai kviečiami susipažinti su mūsų šalies bei užsienio dizaino lauko tendencijomis, o dalyviai – pristatyti naujausius darbus kūrybiškai ir smalsiai festivalio auditorijai.

Pagrindinius festivalio „Dizaino savaitė 2017“ renginius Kaune, gegužės 1 – 7 dienomis, rasite viename įspūdingiausių Kauno tarpukario pastatų – bendrovės „Pienocentras“ rūmuose, esančiuose Laisvės alėjoje. „Pienocentro“ rūmai, anksčiau tarnavę kaip parduotuvė, užkandinė, kirpykla, biurai ir butai, dizainos savaitės metu, kvies paaštrinanti savo pojūčius: „Viena iš mūsų misijų yra lavinti ar net tam tikra prasme treniruoti vartotojų skonį, jų sąmoningumą“, – sako šių metų festivalio Kaune atstovė Kauno technologijos universiteto Pramoninio dizaino inžinerijos studentė Rugilė Raudytė.

Festivalio „Dizaino savaitė 2017“ Kaune organizatorius Giedrius Bučas, kartu yra vienas iš „Kaunas Europos kultūros sostinė 2022“ iniciatyvinės grupės narių, šiuolaikinės sostinės programų partneris, kalbėdamas apie festivalį džiaugiasi, kad renginys kasmet pritraukia vis daugiau lankytojų. Jis taip pat akcentuoja tai, kad vis didesni tikslai miesto kultūros srityje keliami ne tik projektiniame („popieriniame“) lygmenyje: „Mes sąmoningai formuojame realius poreikius, auginame naują kartą žmonių, o kartu auga ir vietos valdžia, pastebimas vis didesnis dėmesys, geranoriškumas projektams, kurie grindžiami savanoriška veikla ir dažniausiai neneša jokio pelno. Sąmoningumą pamatuoti sunku, bet galėčiau patvirtinti, kad viskas juda labai gera linkme“, – pozityvumo nestokoja G. Bučas.

Šiais metais festivalio metu Kaune pamatyti ir pajusti išties bus ką: nuo konceptualių išmaniųjų platformų dizaino projektų iki interjero dizaino studentų baigiamųjų darbų; nuo interaktyvios betono ekspozicijos iki tyliai snaudžiančių, jau kažkur matytų daiktų; nuo lietuviško maisto tapatybės kvapo iki garsių žmonių hologramų ir minčių apie tapatybę. Įdomu tai,  kad kūrėjai rinksis ne tik iš Lietuvos, bet taip pat iš įvairių užsienio šalių – Čekijos, Lenkijos, Slovakijos, Vengrijos. Visa tai – kūrėjų darbuose, meninėse instaliacijose, pojūčių kambariuose, grafikos darbuose ir visame kame, kas telpa tokioje svetingoje sąvokoje – dizainas. Ir nors daiktus vis rečiau kala vinimis, bet Kaune galima išskirti šias, be kurių jau sunkiai įsivaizduojame didžiausią dizaino festivalį Lietuvoje:

  • įspūdingi pojūčių kambariai “Pienocentro” rūmuose;
  • pristatymai, seminarai ir parodos interjero salonuose mieste bei dizaino specialybių mokyklose;
  • specialus festivalio meniu miesto baruose ir kavinėse;
  • ypatingais festivalio akcentais pasipuošusios, jaunųjų dizainerių darbus eksponuojančios, vitrinos miesto centre;
  • Lietuviškų prekių ženklų mados mugė „KODAS | 477“.

Taigi – tarp potvynių ir atoslūgių, tarp autoriaus ir žiūrovo, tarp Romos ir Kauno, tarp gamtos ir betono. Būtų tikra nuodėmė neužsukti.

Daugiau informacijos apie festivalį bei išsami renginių programa: www.dizainosavaite.lt.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų