Dilema: ištikimybė atgyvenai arba pažanga

Dilema: ištikimybė atgyvenai arba pažanga

 

Dešimtmetį užsitęsęs Panevėžio autobusų stoties klausimas pasiekė finišo tiesiąją. Ketvirtadienį miesto Taryba balsuoja lemtingai.

Sovietmečiu pastatytos stoties pastatas apverktinos būklės, bet problemiškas ne vien jis. Panevėžio savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vedėjos Daivos Gasiūnienės teigimu, pati stoties teritorija išsaugojusi pokariui būdingą urbanistinę destrukciją. Erdvė tarp stoties pastato ir Savanorių aikštės namų architektūriškai nesubalansuota ir padrika. Ją sudaro autobusų peronas, alyvų skverelis, apjuostas vienpusio eismo kelio autobusams į stotį įvažiuoti ir iš jos išvažiuoti: asfalto daug, žiedu kursuojantys autobusai vis suka tuščius kilometrus, teršiamas oras.

Autoritetingi šalies architektai, įskaitant Nacionalinės premijos laureatus, pažymi, kad dabartinei Panevėžio autobusų stoties teritorijai būdingas dykros charakteris. Todėl, pasak D. Gasiūnienės, būtinas ne vien esamo seno pastato paprastasis remontas ar atnaujinimo darbai. Reikalinga platesnė strategija, kuri leistų išspręsti erdvines, funkcines ir reprezentacines šios vienos svarbiausių mieste teritorijos problemas.

,,Atnaujinant miestą stoties problemą galima ir būtina spręsti kompleksiškai, dėmesį skiriant ne vien pastatui perdažyti, bet ir visai erdvei pertvarkyti. Jeigu palygintume su gyvenamuoju butu, autobusų stočiai reikalingas vadinamasis euroremontas, kai ne vien perdažomos sienos, bet ir perkuriamos erdvės. Tada jos tampa šiuolaikinės stilistikos pagrindu“, – palygino D. Gasiūnienė.

Anot jos, būtent dabar Panevėžys turi istorinę galimybę išspręsti miesto centro urbanistinio nepatrauklumo problemą pačiomis palankiausiomis sąlygomis – valstybė pasirengusi finansuoti centro atnaujinimo programą ES lėšomis per Urban programą, taip pat įmanoma pritraukti kitų europinių fondų paramą.

Siūlomas šiuolaikiškas sprendimas

Urbanistai siūlo šachmatininkų išbandytą ir pamėgtą ėjimą – rokiruotę. Pasak miesto vyriausiosios architektės, būtent erdvių sukeitimas yra būdas darniai sutvarkyti šią probleminę teritoriją. Dabartinio perono vietoje atsirastų želdynai, o esamas alyvų skverelis taptų peronu. Neliktų vienpusio eismo žiedo autobusams.

Skveras, tai yra žaliojo miesto gamtinis akcentas, būtų integruotas į pėsčiųjų zoną tarp dabartinio autobusų stoties pastato ir įeisiančių į Laisvės aikštės atnaujintų prieigų ansamblį.

,,Tokiu būdu miesto centre liktų autobusų stotis ir susiformuotų darni estetiška erdvė. Joje jau esantys pastatai suskambėtų visai naujai, išryškėtų dabar užgožiamas jų grožis, iš esmės pasikeistų, atsinaujintų miesto veidas“, – apibendrina D. Gasiūnienė.

Naujo stoties pastato vizija

Perplanavus teritoriją dabartinio alyvų skverelio dalyje būtų pastatyta nauja moderni autobusų stotis. Jai keliami reikalavimai – darni integracija į erdvinę visumą, ekonomiškumas, modernių architektūrinių sprendinių taikymas. Stotį sudarytų dvi dalys: žole apželdinta stoginė virš keleivių laipinimo zonos ir nedidelis pastatas bilietų kasoms, informacijai, laukimo salei.

,,Didesnio pastato keleiviams aptarnauti nė nereikia. Seniau stočių pastatuose būdavo daug darbuotojų, dabar tokių neliko, nes didžioji darbo dalis atliekama pasitelkiant technologijas. Dėl to tiek Vilniuje, tiek Kaune, tiek Rygoje, tiek senajame Panevėžio autobusų stoties pastate matome daug laisvos vietos. Tai esminė priežastis, kodėl siūloma keisti dabartinio stoties pastato funkciją“, – pabrėžia D. Gasiūnienė.

Senajame autobusų stoties pastate būtų įkurtas Turizmo informacijos centras, Verslo centras, atsirastų bendruomeninių erdvių.

Estetikos ir patogumo dermė

Miesto centre esančią autobusų stotį dėl estetikos stokos seniau bandyta perkelti į kitą vietą. Analizuoti variantai prie geležinkelio stoties ar greta Autobusų parko Beržų g. Miestiečiai tokiems planams nepritarė.

,,Nei Palangoje, nei Ukmergėje, kur autobusų stotys iškeltos į pakraščius, keleiviai nesidžiaugia“, – sako D. Gasiūnienė.

Panevėžio miestas kompaktiškas, jį kerta kelios pagrindinės gatvės, susikryžiuojančios centre, tad palikti autobusų stotį toje pačioje vietoje būtų patogus sprendimas tiek miestiečiams, tiek rajono gyventojams.

,,Stoties ir jos prieigų sutvarkymo vizija ir jos įgyvendinimas – puikiausia galimybė Panevėžiui sukurti modernią, patogią ir patrauklią erdvę. Autobusų stotis gali ir turi tapti miesto vizitine kortele“, – teigia D. Gasiūnienė.

Miesto Taryba, šiandien balsuodama dėl autobusų stoties esamo pastato paskirties pakeitimo, iš esmės pasisakys ir dėl šios teritorijos, ir dėl viso Panevėžio centro ateities. Jeigu konversijai bus pritarta – perplanuota visa erdvė, pastatyta moderni nauja stotis pasitelkiant europinius fondus, miesto estetika pakils į aukštesnį lygį. Jeigu ne – toliau stagnuosime su sovietmečio reliktais.

Užs. Nr.21683

Komentarai

  • Kokios čia begali būti dilemos, kai viskas ir taip aišku: mums reikia naujos stoties. Seną tegu Rasa Juknevičienė savo biurui panaudoja, jei brežnevinė nostalgija graužia.

    • Atsakyti
    • Naują ekonomišką modernią STATYKITE greičiau, o tai sugryš į valdžią senoji gvardija tai ir gatvių nebeasfaltuos ir sniego nebekas, nes pats iki Joninių nutirps.

    • UŽ NAUJOS STATYBĄ!

    • nu vyriškas projektas, ko laukti? Patinka, tinka – darom, tik pirmyn.

    • Jūs statykite ir kuoi greičiau, o aš ramiai einu kavos gerti ir svajoti apiue gražią stotį. Kartais svajonės pildosi. Prašau, nagi pasttaykite vieną kartą mums naują gražią stotį, kaip paveiksliuke.

      • Ar tu apie sita palapine ?

    • Nuo pat pradžių buvo aišku, kad naujos stoties statybą stumia labai aiškus koncernas su dar aikškesniu veikėju iš savivaldybės ( tiesa jau nustumtu nuo lovio ), esamą stotį 10 kartų jau butų sutvarkę geriau. Negali gi miestas dviejų veikėju įkaitu tapti.

      • kaip užsukti su ta pačia sena giesmele apie seną ir padažymą patvarkymą. Už lango XXI amžius.

        • Atsakyti
        • Pradžiai reiktų iš savivaldybės korupciją išgyvendinti ir tik tada priiminėti svarbius sprendimus. Žiūrint į dabartines rietenas matosi kad europinės lėšos valdantiesiems susuko protą. Pusė Sekundės komentarų iš serijos ,, koks geras meras, kiek daug nuveikė, negalim atsidžiaugti nuveiktais darbais ir t.t.,,iš to pačio IP adreso parašyta.

          • Atsakyti
    • mūsų laikais į Indiją nuplaukdavom, o čia kas. Stoginę ir pastatėlį pastatyti sunku. Kur raumenys? Avitaminozė? Skorbutas?

      • Atsakyti
  • O, ką keleivių padaugėjo, kad reikia tokius resursus kišt į stotį? Taip, prie naujos stoties statybos „pasišildys“ daug rankelių. Galima ir seną atrestauruoti

    • Atsakyti
    • Galima ir komunizmą atrestauruoti? Panevėžiui kaip tam durneliui bet kas sueis? Gėda! Trobgeldos vardo neverta seno stotis. Tik už naują, XXI amzius taigi.

  • Dar svarstote? Vilties bent žmonėm duokite kad miestas gali ir turi Būti vertas miesto vardo. Tik naują statyti, gana to sovietinio mentaliteto ir pokarinių statinių.

  • Kas sudarė dilemą? Ginčykitės dėl kitų dalykų, bet apie seną stotį nebesvaikite, vaikų darželio nebežaiskite, iš smėlio dėžės išlipti metas, naują tik naują, taškas.

  • jei as savo namu ukyje tokias dilemas spresciau,visa mano seima kaip bomzu landyneje gyventu

    • O taip!

    • Duok žaibą! 🙂 🙂 🙂

  • Nu karšta bus šiandien posėdyje

    • Tik Panevėžy gali taip dėl akivaizdžių dalykų dar ginčytis. Ne tam rinkome, kad peštynėmis užsiimtų. Statyti naują ir baikti nervus žmonėm gadinti. Ponais patapo, tik savo namus grziai palaiko, Mietui dirbkite. Naujos stoties reikalingumas yra.

  • Prašau visų susitaikyti ir padaryti viską kad nauja stotis būtų, nebegražu šitaip nusidiskutuoti, raskite pokalbiams kitą erdvę ir kitą laiką. Pagarbiai, rinkėja mieste.

  • galėtų ir Sekundė dėti IP adresus, nes ten kelių mero su*inlaižių forumas

  • Atrestauruot pačiame miesto centre viešą tualetą su dušu,atrestauruot aut.stotį su tualetu ir dušu tai ne panevežiečių protui. Veltui kalamės, nėra erdvinio mąstymo,silpni proteliai.Taip ir liekam provincija.

  • Paaiskejo, kodel atleido autobusu parko vadova, kuris neleido daryti aferu.

  • Statykit greiciau ta stoti, kiek galima apie ta pati?

  • 2020 m baigsis ES euriukai.Bus geras pasiteisinimas-ner pinigu.Man geda cia gyvent.Smirdaline kazkokia

    • Atsakyti
  • už pusantro milijono perdažys stoties pastatą? nu turėkit gėdos visai

  • Tokią įlaipinimo aikštelę gali suprojektuoti tik tas, kas nevažinėja autobusais arba gyvena Maljorkoje. Ar taip ir bus atvira iš abiejų pusių? gal tegu tie architektai pastovi kokias 20 minučių per lapkričio ar kovo darganą stotyje, gal tada pradės smegenimis mąstyti. Prašau pažiūrėti, kaip atrodo Kauno stoties įlaipinimo aikštelė ir nesiorientuoti į vėjų perpučiamą sovietmečio laikų Vilniaus atgyveną.

    • Naujos stoties!

Rodyti visus komentarus (28)

Atsakymas į Valentina komentarą Atšaukti atsakymą

Daugiau leidinio naujienų