Miestą su aplinkkeliu jungianti Tiekimo gatvė čia važinėjantiesiems atrodo pati prasčiausia. V. Bulaičio nuotr.

Bekelės trasa – Panevėžio pakraštyje

Bekelės trasa – Panevėžio pakraštyje

Panevėžio rajoną greitesniu keliu per Tiekimo gatvę bandę pasiekti vairuotojai ne savo noru įgijo ekstremalaus vairavimo įgūdžių. Tačiau valdžia čia atsivėrusių duobių ilgokai nenorėjo matyti, tikėdamasi pačių važinėjančiųjų finansinės paramos.

Kam grūstis prie Ladogos ežero Rusijoje, jei ištroškusiesiems ekstremalių bekelės potyrių ratus galima išbandyti ir vietoje – tereikia pasukti į Panevėžio pakraštyje esančią Tiekimo gatvę.

Šis gana intensyviai važinėjamas kelias jungia miestą su aplinkkeliu. Jį pasidalijusios Panevėžio miesto ir rajono savivaldybės.

Pasukus nuo Pramonės gatvės, didelių bėdų kaip ir nėra – tik vietomis šmėžuoja aptrupėjusio asfalto įgriuvos. Pats gražumas atsiveria pasiekus miškelyje vinguriuojantį žvyrkelį. Čia gilios, plačios duobės primena kelius Rusijos glūdumoje. Kratantis jomis galima sutinki ne vieną automobilio vairuotoją, sustojusį apsižvalgyti, kaip įveikti tokį kliūčių ruožą. O prasilenkiant tenka pavažiuoti atgal ir praleisti iš priekio lėtai atriedančią transporto priemonę.

Tokiu ritmu jau antrus metus važinėja Tiekimo gatvėje įsikūrusios įmonės ir jų klientai bei visi kiti, kuriems reikia pasiekti aplinkkelį.

„Anksčiau šitą kelio ruožą dar greideriu palygindavo, pernai lyg griovius apipjovė, bet jau daugiau nei metai jis neišvažiuojamas, – teigė „Sekundei“ Tiekimo gatvėje įsikūrusios įmonės „Arenita“ vadovas Eugenijus Šadauskas. – Po praeitą vasarą užsitęsusio lietingo sezono kelias atrodo kaip Ladogos trasa. Šitai gatvei būtinas einamasis remontas.“

Pyksta klientai

Pasak verslininko, ir jis pats, ir įmonės darbuotojai duobėtą gatvę stengiasi aplenkti, net jei dėl to į darbą tenka važiuoti ilgesniu maršrutu aplinkkeliu. Ten irgi ne pyragai, nes dėl remonto dažnai prisieina bent pusvalandį prastovėti prie šviesoforų. Bet tai vis tiek geriau nei laužyti automobilius Tiekimo gatvėje.

Tik kad „Arenitos“ kolektyvui dažnai tenka gauti velnių iš klientų, įmonę bandančių pasiekti trumpesniu keliu.

„Gėdina mus žmonės, priversti braukyti automobilių dugnus į žvyrą, – skundžiasi direktorius. – Pernai čia buvo įstrigęs ir autobusas, nusprendęs aplenkti transportu apkrautą aplinkkelį.“

E. Šadauskas teigė jau ne sykį kreipęsis į rajono valdžią, rašęs laiškus dėl šios problemos. Tačiau atsakymas vis būdavęs vienas: reikia palaukti – gatvė įtraukta į planą.

Verslininkas Eugenijus Šadauskas Tiekimo gatve nebevažinėja, tačiau nuolat girdi klientų skundus dėl privažiavimo sąlygų. V. Bulaičio nuotr.

Galiausiai dalį jos „Arenita“ pasitvarkė pati: pažvyravo, apipjovė. Tačiau daugiau investuoti, verslininko žodžiais, neįmanoma.

„Verslas valstybei ir taip daug atiduoda per mokesčius. O ką gauname iš to?“ – piktinosi E. Šadauskas.

Be jo įmonės, Tiekimo gatvėje įsikūrę „Panevėžio keliai“, „Naftėnas“, dar kelios bendrovės. Apie Tiekimo gatvės iššūkius „Sekundei“ pasakojo ir kelyje sutiktas Panevėžio statybos tresto tiekėjas Vidas. Jam čia mikroautobusu tenka važiuoti kartą per mėnesį ir tokių baisių kelių Panevėžyje vyras tikino dar nematęs.

Neprisidės – nebevažiuos?

Apie automobilininkų bėdas išgirdęs Panevėžio seniūnijos seniūnas Saulius Skrebė suskubo patikinti, kad Tiekimo gatvė prieš kelias savaites buvo žvyruojama, tačiau tokias pastangas nuplovė lietus, o keliu važinėjusios mašinos iš naujo išmušė gilias duobes.

„Dabar mes jau esame susiplanavę kapitalinį remontą toms duobėms užtaisyti: bus pralaidos, grioveliai šonuose. Didžiausia šios vietos bėda, kad kaupiasi vanduo. Žvyrkelis ir toliau liks, asfaltuoti nenumatyta“, – aiškino S. Skrebė.

Anot jo, darbai turėtų prasidėti po poros savaičių. O artimiausiomis dienomis bus dar kartą bandoma palyginti didžiules duobes.

Kapitalinis 360 metrų gatvės atkarpos remontas, seniūno duomenimis, preliminariai kainuos apie 9 tūkst. eurų.

Panevėžio rajono savivaldybė skaičiavo, kad 80 proc. viso Tiekimo gatve važinėjančio transporto sudaro „Panevėžio kelių“ mašinos. Šios bendrovės esą buvo paprašyta finansiškai prisidėti ir prie numatyto remonto.

„Su jais buvo kalbėta, bet prisidėti kelininkai nesutinka. Jei taip, tai rudenį ir pavasarį Tiekimo gatvėje atsiras sunkiasvorio transporto eismą ribojantys ženklai. Galės važinėti per miestą“, – patikino seniūnas kalbėdamas apie rajonui priklausančią kelio dalį.

Užduotys kelio savininkams

Bendrovės „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė pritaria – Tiekimo gatvė, kur įsikūrusi šios įmonės gamybos bazė, iš tiesų apverktinos būklės.

„Bet kad verslas galėtų prisidėti prie tos problemos sprendimo, pirmiausia savo darbą privalo atlikti kelio savininkas“, – komentavo ji.

Išsamios informacijos apie savininkus, anot pašnekovės, „Panevėžio keliai“ nerinko ir neanalizavo. Tačiau preliminariai, pasak R. Čepienės, Tiekimo gatvė iki tos vietos, kur baigiasi asfalto danga, turėtų priklausyti Panevėžio miesto savivaldybei. Kitos gatvės dalies, iki aplinkkelio, tikėtinas savininkas – Panevėžio rajono savivaldybė.

„Nežinia, ar tikrai rajono Savivaldybė įregistravusi šį objektą. Kieno žemėje yra kelias, ar nekerta privačių žemės sklypų? Į šiuos ir dar daugybę kitų klausimų šiandien nėra atsakymo. Taigi pirmiausia abi savivaldybės turėtų atlikti savo namų darbus, ir tik tada įmanoma konstruktyvi diskusija apie galimus sprendimo būdus“, – patikino „Panevėžio kelių“ atstovė ryšiams su visuomene.

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna patvirtino, jog skundai dėl Tiekimo gatvės pasiekė ir miesto valdžią. Tačiau didelės būtinybės atlikti didelius remonto darbus čia esą nėra. Šioje vietoje reguliariai užlopomos asfalto duobelės, o esant reikalui gali būti atlikti ir avariniai remonto darbai. Perasfaltuoti miesto atkarpos nenumatyta.

Tokie planai, pasak T. Juknos, šiais metais bus įgyvendinami panašioje, su aplinkkeliu susisiekiančioje Pušaloto gatvėje. Liepos mėnesį ruošiamasi perasfaltuoti kelis kilometrus šios gatvės.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų