Vasarą „Maximos“ atliekų konteineris, kaimynų teigimu, virsta parazitų veisykla. M. Garucko nuotr.

Bėdos dėl „rūpestingų“ kaimynų

Bėdos dėl „rūpestingų“ kaimynų

„Mums rūpi“ – garsiai skelbia vieno prekybos tinklo šūkis. Tik šalia vienos jo parduotuvės Panevėžyje įsikūrę gyventojai tokiais pažadais nebetiki.

Ligų veisykla

Savam kieme turėti parduotuvę gal ir patogu, tačiau toks komfortas gali sukelti nemažai problemų. Vilties gatvės 26-ojo namo gyventojai jau kuris laikas gyvena nemaloniais rūpesčiais dėl kaimynystės su prekybos centru „Maxima“. Jos vadovams žmonės ne kartą išsakė priekaištus dėl tvarkos. Dabar panevėžiečių kantrybės taurę galutinai perpildė užplūdę karščiai.

Praėjusią savaitę oro temperatūrai perlipus 30 laipsnių karščio, dvoku, parazitais ir šlykščiu vaizdu gąsdino priešais daugiabučio namo langus stovintis „Maximos“ atliekų konteineris. Kadangi jis, skirtingai nei kitose parduotuvėse, nerakinamas, kartais čia užsuka „padirbėti“ ir konteinerių sanitarais vadinami benamiai.

„Įlenda į tą konteinerį ir, viską išvertę lauk, palieka. Nuo atliekų sklinda toks dvokas, kad karštomis dienomis net langų atsiverti neįmanoma, į vidų skrenda didžiulės musės. Ir pats konteineris gal kiauras, nes po apačia vis nuteka srutų upelis. Tokios sąlygos – puikios parazitams ir ligoms veistis“, – nebetylėti nusprendė daugiabučio gyventojai.

Neseniai jie užfiksavo, kaip jaunuoliai rūkė šalia konteinerio ir nuorūkas metė tiesiai ant suverstų šiukšlių. Gaisras galėjo kilti bet kurią akimirką, todėl žmonės per naktį budėjo saugodamiesi ugnies.

Kliūva ir triukšmauja

Prekybos centro kaimynai norėtų, kad „Maximos“ darbuotojai atliekas ne tik užrakintų. Dar svarbiau, kad jas dažniau išvežtų. Dabar, pasak pasipiktinusių gyventojų, šiukšliavežiai čia pasirodo, kai atliekos jau lipa per konteinerio viršų.

„Šalia konteinerio keliomis eilėmis dar sustatomi prekių padėklai. „Maximos“ aikštelė vos keli metrai nuo mūsų namo, tad bijok nelaimės, kada tos medinės dėžės užgrius ant vaiko ar ant šalia stovinčios mašinos“, – piktinosi susirinkę žmonės.

Pastatyti į kitą vietą savo transporto priemonių Vilties gatvės gyventojai taip pat nelabai gali. „Maximai“ okupavus namo kiemą, žmonės dažnai būna priversti savo ratus palikti tiesiog gatvėje.

„Į prekybos centrą atvažiuoja vilkikai su prekėmis, užstato mūsų kiemą ir įvažą. Specialiai dėl to sumažinome vieną šaligatvio bortelį, kad galėtume prasilenkti – tai dabar jie jau stato po du ar tris vilkikus. Taip kas rytą turi eiti prašyti pasitraukti arba laukti. Dėl to ir į darbą dažnai pavėluojame“, – guodėsi namo bendrijos pirmininkė Virgilija Timochina.

„Specialiai sumažinome vieną šaligatvio bortelį, kad galėtume prasilenkti – tai dabar jie jau stato po du ar tris vilkikus. Taip kas rytą turi eiti prašyti pasitraukti arba laukti.“

V. Timochina

Negana to, karštą vasarą prekybos centras savo kaimynus dar ir triukšmu ėmė kankinti. Daugiabučio gyventojai pasakojo, kad parduotuvės ventiliatoriai taip garsiai ūžia, jog net butuose tenka užsidengti ausis.

„O kaip triukšmauja vilkikų vairuotojai – kai stumia prekes, atrodo, kad namo stogas pasikels. Sugalvoja ankstų rytą palikti įjungtą muzikos grotuvą kabinose – pabundam ir klausom radijo. Kaip mums čia gyventi? Mikrorajonas neblogas, bet butą turėti prie prekybos centro grynas vargas“, – bėdą po bėdos vardijo susirinkusieji.

Pavargę nuo parduotuvėje vykstančios netvarkos Vilties g. 26-ojo namo gyventojai pradėjo rašyti skundus atsakingoms institucijoms.

Rašo skundus

Dėl gyvenimą kartinančių rūpesčių žmonės tvirtino ne kartą kreipęsi į parduotuvės vedėją, tik ši esą nereaguoja ir nieko nekeičia. Todėl šią vasarą gyventojai pradėjo rašyti skundus atsakingoms institucijoms. Panevėžio miesto savivaldybę ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamentą pasiekė oficialūs raštai dėl „Maximos“ keliamo triukšmo.

„Girdime ir kenčiame varginantį ir įkyrų garsą. Prašome išnagrinėti skundą dėl garso, kurį sukelia ant namo sienos kabantys parduotuvės ventiliatoriai, veikiantys ištisą parą. Jų garsas girdimas ne tik kieme, bet ir butuose<…>žmonės skundžiasi padidėjusiu jautrumu, negalintys ramiai pailsėti naktimis, juk tokie dalykai neigiamai veikia centrinę nervų sistemą“, – Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriui Rimantui Paužai siųstą skundą pasirašė 10 gyventojų.

Panašūs du raštai nusiųsti ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamentui. Bet jo specialistai nieko naudingo taip ir nenuveikė, mat skundai buvo atsiimti. Higienistai tikina, jog būtent tokie dokumentai jiems yra pagrindas išmatuoti realų triukšmo lygi probleminėje vietoje.

„Šią vasarą gavome du skundus iš Vilties gatvės bendrijos, bet jie atsiimti, nes mūsų triukšmo matavimo laikas jiems netiko. Turime tai atlikti būtent tokiomis sąlygomis, kokios juos vargina: naktį, bute, kur jaučiamas triukšmas“, – patikino Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Vida Vyčienė.

Pagalba – inžinieriaus telefonas

Triukšmo normos, pasak vedėjos, gana aukštos, tad vertinant problemą būtina jį matuoti. Kartais tokius dalykus, pasak pašnekovės, galima išspręsti ir be valstybinių institucijų įsikišimo. Su parduotuvės vadovais ne kartą bandžiusiems šnekėtis išvargusiems gyventojams V. Vyčienė pataria tiesiog daugiau bendrauti su verslininkų atstovais.

„Raštų autoriams yra duoti prekybos centro inžinieriaus kontaktai. Galbūt tereikia kažką pataisyti, gal kas sugedo“, – svarstė V. Vyčienė.

Anot jos, paskutinį kartą aiškinantis šią situaciją iš tiesų rastas parduotuvės ventiliatoriaus gedimas. Jį sutvarkius, ūžesys esą aprimo. O tokiomis karštomis dienomis, kai šie prietaisai dirba didesniu krūviu, anot vedėjos, gedimai gali būti ir dažnesni.

Pats prekybos centras ir jo vieta, V. Vyčienės nuomone, dabar jau negali kelti rūpesčių, nes tokią įmonę įkuriant buvo viskas suderinta ir su institucijomis, ir gyventojais. Trukdžiai, apkartinę gyvenimą parduotuvės kaimynams, galėjo atsirasti vėliau.

Panevėžio miestas turi triukšmo žemėlapį ir jame pažymėtos normas viršijančios vietos. Tačiau net ir jose gyvenantiems žmonėms specialistai padėti dažnai negali.

„Jei gyvena triukšmingoje gatvėje, tai negi mes ją perkelsime į kitą vietą“, – aiškino Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja.

Laukia pasikeisiančių įstatymų

Tokie V. Vyčienės atsakymai nustebino pagalbos ieškančius Vilties gatvės gyventojus. Jie tvirtino atsiėmę skundus ne šiaip sau, o todėl, kad Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Panevėžio departamento specialistų buvo įspėti, jog dar šį mėnesį keisis triukšmą reglamentuojantis įstatymas. Nauja tvarka – griežtesnė, tad žmonės tikisi rimčiau pričiupti triukšmautojus.

„Jei skųstume dabar, tai įsigaliojus naujam įstatymui tektų mokėti už tyrimus patiems. O ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro atstovė kalbėjosi su parduotuvės vedėja, siūlė viską gražiuoju spręsti. Tik niekas nepasikeitė“, – kalbėjo V. Timochina.

Nedaug naudos gyventojai sulaukė ir iš Savivaldybės. Iš jos gautas atsakymas, kad atsiėmusiesiems skundą niekuo padėti nebegalima.

Ieškos rakinamo konteinerio

„Labai atsiprašome gyventojų už patirtus nepatogumus. Kiekvienoje mūsų prekybos tinklo parduotuvėje bei jų aplinkoje rūpinamės švara, komfortu bei patogumu pirkėjams“, – tokiais žodžiais į ažiotažą dėl nešvaros ir triukšmo sukėlusius kaimynus kreipėsi „Maxima LT“ Komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento atstovas ryšiams su visuomene Paulius Stonis.

Anot jo, į šalia parduotuvės Panevėžyje esantį konteinerį išmetama gana mažai atliekų, nes visi vartoti nebetinkami maisto produktai bei daržovės saugomi parduotuvės viduje šaldytuvuose, o vėliau atiduodamos perdirbti. Todėl tokio konteinerio turinį išvežti parduotuvei esą pakanka kartą per savaitę.

„Konteineris tvarkingas, nesame pastebėję, kad jis būtų kaip nors prakiuręs ar iš jo kas nors tekėtų. Jei taip būtų, kaipmat pakeistume. Tiesa, jis nerakinamas, nes konstrukcija yra be spynos. Ir šalia esančių namų gyventojai juo pasinaudoja. Rytais šalia konteinerio radę netvarką mūsų darbuotojai ją sutvarko. Visgi įvertinsime gyventojų pageidavimą ir ieškosime galimybių išsinuomoti rakinamą konteinerį“, – pažadėjo P. Stonis.

Skundus dėl konteinerių priežiūros maisto tiekimo įmonėse taip pat galima teikti Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai. Jos maisto produktų inspektorė Panevėžyje Virginija Balčiuvienė patikino, kad tokie patikrinimai vykdomi gavus pranešimą. Prekybininkai privalo laikytis nustatytų reikalavimų tvarkydami savo atliekas.

O gyventojų pageidavimus dėl karštesniu metu intensyviau veikiančių kondicionierių keliamo triukšmo „Maximos“ darbuotojai, pasak P. Stonio, išgirdo ir tuoj pat ėmė spręsti – inžinierių komanda įdiegė garso slopinimo priemones.

Prekybos tinklo atstovas spaudai tikina, jog gyventojams neva neturėtų kilti bėdų dėl parduotuvę aptarnaujančio transporto – pašnekovo teigimu, įvaža išplatinta.

Komentarai

  • Esu labai pikta, dėl melagingų ponios V.Vyčienės pasiteisinimų ,kad neva mes nesutikome matuoti triukšmo lygio ir mums netiko laikas…Mes buvome pasirengę priimti matuotojus net ir nakties metu (nes buvo pasakyta,kad matavimus reikia atlikti nuo 23val iki panašei 1 val nakties ). Beto raštu niekas mūsų neinformavo ir nedavė jokių indžinieriaus kontaktų. Tai mes susiradome pačios.Dėl įvažos išpatinimo,buvo tik kalbėta žodžiu,ir žadėta išplatinti,bet ji neišplatinta o nužemintas bordiūras.

  • Mane pribloškė ponios Vyčienės atsikalbinėjimas:“pataria gyventojams daugiau bendrauti su verslininkų atstovais“.Ponia brangi,gal nebejauti ką kalbi?Gyventojai į Jus kreipėsi,kad padėtumėte išspręsti problemą.Tai yra Jūsų tiesioginis darbas! Gavote signalą ir dirbkite o ne žmones siuntinėkite.Tikrinkite,ieškokite,po priimtų sprendimų apklauskite gyventojus.Tam ir turite darbo vietą.Nesinori tikėti,kad tik dėl atvažiavimo iki kabineto gaunate algą.

    • Atsakyti
  • Tas ir yra ,kad nelabai ir rūpi eiliniai gyventojai,,, O ponia Vyčienė norėdama išeiti atostogauti ir pasiūlė atsiimti skundą,kad galėtų ramei kitą dieną pradėti atostgas .Akcentuoju ..(.Jus taretės su indžineriumi ir atsiimate skundą,nes vistiek nieko nelaimėsite ,o aš ramei nuo rytojaus atostogauju)

  • Šitame name kažkada teko gyventi, triukšmas nuolatinis. Žmonės realiai darbus pradeda nuo 8h. ir pačios parduotuvės laikas yra nuo 8 valandos, o krovininiai automobiliai jau prieš 7 valandą stovi su neišjungtais varikliais. Išvažiuoti iš aikštelės beprasmiška, kad ir nuleistas bortelis. Prekių pristatymo laiką reikėtu tokiuose rajonuose koreguoti ir nustatyti kada galima vežti, o kada negalima. Su gyventojais nesiskaito tenais niekas ir tikrai gaila, kad prieš vėją nepapūsi, bet sekmės ir ištvermės namo gyventojams ypač tiems kurių langai į parduotuvės pusę.

    • Atsakyti
  • Mikrorajonas tikrai ramus, bet jau gyventi šalia tos maxes – košmaras

  • Daug sneku,bet situacija pagerejo tik po straipsnio kuriam laikui.Padetis su ventiliatoriais ta pati,tad nereikia mulkinti zmoniu neva sutvarke kazka,pagerino,sumazino triuksma, tam kartui ventiliatoriaus apsisukimu greiti sumazino,paskui ir vel visu pajegumu jis dirba,ir toliau uzia,kelia triuksma,tad isvada viena: valstybei musu sveikata ir ramybe paskutineje vietoje,tegyvuoja centrai su savo netinkamomis irangomis!

  • Įdomu butu suzinoti ar idiegta garso slopinimo sistema pasak pono Pauliaus Stonio veikia tik menesi po straipsnio?

  • Nepavydziu sio namo gyventojams ir salia gyvenantiems zmonems,gamykla ,o ne kiemas,kur tai matyta,visas namas ventiliatoriais apkarstytas,grazu net paziureti,o kur dar triuksmas,baisi padetis

Rodyti visus komentarus (8)

Atsakymas į Buvusi gyventoja komentarą Atšaukti atsakymą

Daugiau leidinio naujienų