Viena avaringiausių Klaipėdos ir Dariaus ir Girėno bei Projektuotojų gatvių sankryža jau netrukus sulauks kardinalių pokyčių – eismas čia vyks ratu. V. Bulaičio nuotr.

Balins juodąsias dėmes

Balins juodąsias dėmes

Vairuotojų keiksnojamos avaringiausios miesto sankryžos jau netrukus sulauks rekonstrukcijos, turėsiančios išspręsti saugumo ir pralaidumo problemas. Tik skirtingai nei jau sutvarkytose sankirtose, čia atsiras ne išmanieji šviesoforai, o žiedinės sankryžos.

Mieste, judriausiose gatvių sankirtose, atsiras net trys žiedinės sankryžos. Taigi artimiausiu metu kai kurios miesto gatvės bus sunkiau išvažiuojamos ne tik dėl vykstančių asfaltavimo, bet ir rekonstravimo darbų.

Pasak Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos, jau po poros savaičių prasidės Pušaloto gatvės dangos keitimo darbai. Nuo Pušaloto gatvės žiedinės sankryžos iki 26-ojo namo gatvė bus kapitališkai tvarkoma, o likusi jos dalis atnaujinama karšto regeneravimo būdu, mat dalis gatvės pagrindų dar gana geros būklės.

Kartu su Pušaloto gatvės asfaltavimo darbais numatyta rekonstruoti ir Stoties, Pušaloto bei Marijonų gatves jungiančią sankryžą.

„Šiuo metu kaip tik vyksta pirkimų procedūra, – teigė „Sekundei“ T. Jukna. – Eismo saugumo komisijoje buvo kalbėta apie tai, kad būtina keisti nusidėvėjusį šviesoforą. Įvertinus gatvės pralaidumą bei kitus kriterijus buvo nuspręsta, kad šioje vietoje, kur susikerta panašaus dydžio automobilių srautai, efektyviausias sprendimas būtų žiedinė sankryža.“

Aišku, tik kada pradės

Tai, direktoriaus pavaduotojo manymu, padėtų išspręsti ir pralaidumo bei saugumo problemas Pušaloto ir dviejų gretimų gatvių sankirtoje.

„Šiemet bus pradėti sankryžos rekonstrukcijos darbai, bet ar baigsime iki metų galo, dar negaliu atsakyti, nes turime tam tikrų trukdžių dėl elektros tinklų“, – pridūrė T. Jukna.

Rekonstrukcijos darbai netrukus įsibėgės ir vakariniame miesto rajone. Kaip sako vienas administracijos vadovų, Statybininkų gatvės rekonstrukcijos projekto apskundimų terminas jau baigia išsekti, tad netrukus bus pasirašyta sutartis su laimėjusia įmone ir iki metų pabaigos turėtų būti rekonstruota visa Statybininkų gatvė nuo Kosmonautų iki pat Dariaus ir Girėno gatvių.

Po gero mėnesio bus plėšiami ir vokai, atskleisiantys, kas pabaigs tvarkyti pradėtą, bet iki šiol nebaigtą Molainių gatvę. Tikimasi, kad šie darbai bus baigti per dvejus metus.

Šiemet važiavimo sąlygos pagerės ir dviratininkams – už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas bus nutiestas dviračių takas Nemuno gatvėje nuo Klaipėdos iki pat Ramygalos gatvių sankirtų.

Pagaliau Senamiesčio g. gyventojų skundai buvo išgirsti – jau rengiamas projektas, kuriuo rekonstravus Elektronikos gatvę bus nukreipti sunkiasvorių transporto priemonių srautai, o Senamiesčio ir S. Kerbedžio gatvių sankryža turėtų tapti žiedine. V. Bulaičio nuotr.

Bandys įveikti prakeiksmą

Gera žinia ir ta, kad pagaliau iš mirties taško pajudės ir vienos avaringiausių mieste – Klaipėdos ir Dariaus ir Girėno bei Projektuotojų gatvių sankryža.

Prakeikta panevėžiečių pakrikštyta sankryža kasmet pareikalauja aukų. Tiesa, įskaitinių įvykių, kai nukenčia žmonės, per pastaruosius metus nebūta daug, tačiau sudaužytų mašinų skaičiuojama dešimtimis, o menkų susidūrimų įvyksta kone kiekvieną savaitę.

Daugiausia avarijų kyla tuomet, kai važiuojantiesiems priešpriešinio eismo kryptimi dega žalias šviesoforo signalas, tačiau vienas eismo dalyvis nori sukti į kairę, o kitas važiuoja tiesiai.

Pasak T. Juknos, Eismo saugumo komisija nusprendė, kad saugumo problemų šioje vietoje išmanusis šviesoforas neišspręs – geriausia būtų rengti žiedinę sankryžą.

„Po automobilių srautų, avaringumo tyrimų bei konfliktų vietų analizės buvo nuspręsta, kad ši sankryža turėtų būti žiedinė. Jau vyksta projektavimo darbai ir tikimės, kad projektas bus įgyvendintas dar šiemet“, – patikino T. Jukna.

Gyvens ramiau

Didžiuliai pokyčiai laukia ir rytinės miesto dalies. Atrodo, kad miesto valdžia pagaliau išgirdo Senamiesčio bei aplinkinių gatvelių gyventojų skundus, jog dėl sunkiasvorio transporto keliamo triukšmo bei vibracijos gyvenimas virto košmaru. Tą patvirtino ir Panevėžio visuomenės sveikatos centro specialistai.

Daugybę metų gyventojai prašė bent sunkiasvorio transporto eismo srautus nukreipti pro buvusią „Ekrano“ gamyklą, kur nėra arti gyvenamųjų namų. Tačiau atsakymas ligi šiol būdavo vienas: nėra nei techninių, nei finansinių galimybių.

Kaip teigė T. Jukna, jau šiemet bus įrengta moderni reguliuojama pėsčiųjų perėja prie „Ekrano“ marių, priešais degalinę nuo J. Biliūno gatvės. O netrukus prasidės ir Senamiesčio, S. Kerbedžio, Elektronikos ir Venslaviškio gatvių sankryžų, Elektronikos gatvės rekonstrukcijos projektas. Pagal pastarąjį Elektronikos gatvė bus praplatinta ir ja nukreipiamas sunkiasvorių transporto priemonių eismas. O Senamiesčio ir S. Kerbedžio gatvių sankryža turėtų tapti žiedine.

„Dar skaičiuojame, vertiname automobilių srautus, bet labai tikėtina, kad ir čia atsiras žiedinė sankryža, – patvirtino T. Jukna. – Pagal pirminius modeliavimo duomenis paliksime vienpusį eismą Senamiesčio gatvėje, nes ji, ypač piko metu, itin apkrauta, o visas sunkiasvorių srautas bus perkeltas į Elektronikos gatvę.“

„Gavome daug gyventojų skundų dėl triukšmo ir vibracijų, – pripažįsta administracijos direktoriaus pavaduotojas, – tad ieškome būdų, kaip palengvinti žmonėms gyvenimą.“

Tiesa, visi šie planai dar modeliavimo stadijoje. T. Juknos teigimu, palikta projektuotojams nuspręsti, kuris variantas būtų tinkamesnis – žiedinė ar šviesoforo principu veikianti sankryža.

Einio Kudžmos teigimu, žiedinės sankryžos yra efektyvios ir ten, kur dideli srautai, mat jos pralaidumo nesumažina, kaip išmanieji šviesoforai.

Tinkamas sprendimas

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo įvykių tyrimo skyriaus viršininkas Einis Kudžma tvirtina, kad žiedinės sankryžos – gerokai efektyvesnės sprendžiant tiek saugumo, tiek pralaidumo problemas.

Eismo įvykių tikimybė žiedinėje sankryžoje gerokai mažesnė nei nereguliuojamoje ar reguliuojamoje šviesoforu. O ir susidūrus transporto priemonėms pasekmės būna nepalyginamai švelnesnės. Taip yra dėl to, kad automobiliai į žiedinę sankryžą įvažiuoja gerokai silpniau spausdami greičio pedalą: įprastines sankryžas vairuotojai įveikia vidutiniškai 50 km per valandą greičiu, tai žiedine važiuojama vos 10–30 km per valandą greičiu.

„Žiedinės sankryžos Panevėžyje jau seniai nėra naujiena. Nepamenu atvejo, kad, pavyzdžiui, J. Tilvyčio ir Alanto gatvių sankryžoje būtų sužalotas ar nukentėjęs žmogus. O dažniausia eismo įvykių priežastis – kai iš šalutinio kelio sukančios transporto priemonės nepraleidžia pagrindiniu keliu važiuojančiųjų. Žiedinėse sankryžose viso to galima išvengti“, – aiškino E. Kudžma.

Be to, žiedinės sankryžos yra efektyvios ir ten, kur dideli transporto priemonių srautai, mat jos pralaidumo nesumažina, kaip, pavyzdžiui, išmanieji šviesoforai. Šviesoforu reguliuojamose sankryžose, kol automobilių srautas juda viena kryptimi, kita kryptimi važiuojantys automobiliai priversti laukti. Tuo metu žiedinėje sankryžoje judėjimas nuolat vyksta visomis kryptimis.

„Neteko matyti, kad žiedinės sankryžos didintų automobilių spūstis. Be to, kai automobilių greičiai nedideli, gerokai saugiau ir pėstiesiems bei dviratininkams – didesnė galimybė pastebėti atvažiuojantį automobilį. Kuo daugiau mieste bus žiedinių sankryžų, tuo bus saugiau visiems“, – įsitikinęs E. Kudžma.

Komentarai

  • Ne sankryžos prakeiktos, o valdininkai prakeikti. Šitaip nesureguliuoto eismo nėra nė vienam Lietuvos mieste. Pvz. pabandykite daryti kairį posūkį iš Nemuno g. į Klaipėdos. Pavyks iš 5 karto. Kodėl Panevėžio sankryžose beveik niekur nėra papild.rodyklių??? Ką veikia visi ponai, kurie turėtų reguliuoti eismą? O gal kam naudingos žmonių mirtys?

    • Alio, jau rytas, nebesapnuok. Baik keiktis. Gatvių kokybė ženkliai pagerėjo ir vis gerinama kaip niekada seniau.

      • Kurios gatvės?

    • Kad tik greičiau planai pavirst darbais!

  • Siandien isdaze juostas ziedineje sankryzoje prie ..Litagros „Ten tikrai atsiras juodu tasku.kai leidziama is kaires juostos sukt i desine.O siaip.reikejo pirma zenklus sudet.o ne juostas dazyt.Siandien ziede chaosas.ir pazeidimai

    • Nugi savo gryčioje remontą pasidaryk per dieną, tada pažėsim kiek jėgų turi. Ir pabaik savo pesimizmu nuodyti orą.

  • Kaip pestieji kirs gatve prie maximos ??? Inzinieriai ?? Pastatysisit viadukus ar pozemyne perija ?? Abejoju

  • Vanile, Migle ir Jonas yra mero {savivaldybes} etatinis apmokamas padlaizys. Matau pagal kompiuterio IP.

    • Datą ir laiką painioji su IP… Žiūrėk, G, parašei 2018 metų birželio mėnesio 7 dieną 13 valandą 43 minutės.
      Vargu bau akiniai G bepadės…

      • Atsakyti
  • taip ir sakau kad miesto valdziai dangaus nuspalvinimas reklaminis rupi
    https://naujienos.alfa.lt/leidinys/sekunde/167377/

Rodyti visus komentarus (11)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų