Panevėžiui žiebiasi viltis, jog autobusų stotis sulauks renesanso – po užsitęsusio institucijų nesusikalbėjimo patvirtintas teritorijos detalusis planas. Tai uždegė žalią šviesą Savivaldybei judėti link naujos stoties statybų projekto. M. Garucko nuotr.

Autobusų stoties idėją pajudino iš mirties taško

Autobusų stoties idėją pajudino iš mirties taško

 

Dešimtmečio planas – apgailėtino vaizdo Panevėžio autobusų stoties sutvarkymo idėja, regis, pajudėjo iš vietos.

Po net dvejus metus užsitęsusio Savivaldybės ir Kultūros paveldo departamento Panevėžio padalinio nesusišnekėjimo, prieš porą dienų pagaliau patvirtintas teritorijos, ribojamos Ukmergės ir J. Basanavičiaus gatvių, Laisvės ir Savanorių aikščių, detalusis planas.

Savivaldybės Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vedėjos Daivos Gasiūnienės teigimu, tai reiškia uždegtą žalią šviesą judėti ne tik link naujos autobusų stoties, bet ir daugiabučio tarp Laisvės aikštės ir dabartinės stoties statybų.

Pasak vyriausiosios architektės, dabar skubiai bus atliekami teritorijos kadastriniai matavimai, suformuojami sklypai ir skelbiamas viešųjų pirkimų konkursas naujos autobusų stoties pastato su peronu ir stogine techniniam projektui parengti.

Kad gautų tam lėšų, Savivaldybė paraišką kartu su techniniu projektu Centrinei projektų valdymo agentūrai privalo suspėti pateikti iki šių metų spalio.

Vizijoje – neatpažįstama stotis

Miesto Taryba dar pernai priėmė sprendimą kreiptis dėl finansavimo Darnaus judumo plano priemonėms mieste įdiegti – tai yra įvesti elektroniniam bilietui ir naujos autobusų stoties statyboms. Pasak Savivaldybės Investicijų projektų poskyrio specialistės Nijolės Janėnienės, bendra jų vertė siektų 2,79 mln. Eur. N. Janėnienės teigimu, kiek kainuos naujos stoties statybos, kol nėra parengto jos techninio projekto, negalima įvardyti.

Pagal dabartinę viziją, Savanorių aikštėje, esamo vadinamojo alyvų skvero vietoje, turėtų iškilti vieno aukšto, 458 kv. m stoties pastatas. Perone su stogine numatytos dvi keleivių išlaipinimo vietos ir devynios autobusų stovėjimo vietos.

Dabartinėje stoties vietoje asfaltą turėtų pakeisti žalioji zona – naujas parkas, o esamą aptriušusį stoties pastatą rekonstravus į jį iš Laisvės aikštės būtų perkeltas Turizmo informacijos centras bei šiuo metu Kranto gatvėje veikiantis Verslo konsultacinis centras, dar dalis patalpų liktų bendruomenių veiklai.

D. Gasiūnienės teigimu, patvirtintas teritorijos detalusis planas leis išjudinti iš mirties taško ir dar kelis projektus.

„Atsirado galimybė esamos autobusų stoties asfalto dangos vietoje įrengti parką, tarp jo ir Laisvės aikštės formuoti sklypą daugiabučiui“, – teigė D. Gasiūnienė.

Rado išeitį

Vyriausiosios architektės teigimu, detalusis planas galėjo būti patvirtintas jau seniai. Visgi Savivaldybė ir Kultūros paveldo departamento Panevėžio padalinys įsisuko į metų metus trukusį nesusikalbėjimo maratoną ir miesto projektus paliko aklavietėje.

Iš mirties taško reikalai pajudėjo tik įsikišus Kultūros paveldo departamento naujajam direktoriui Vidmantui Bezarui. Šis atvykęs į Panevėžį prie vieno stalo susodino jam pavaldžius paveldosaugininkus, taip pat miesto valdininkus. Tik tuomet buvo sutarta, kad Kultūros paveldo departamentas nereikalaus su juo derinti autobusų stoties teritorijos detalųjį planą.

„Departamento vadovas, išsamiai išnagrinėjęs visus teisės aktus, konstatavo, jog ši teritorija yra Savivaldybės, ne valstybės, saugomas objektas, todėl departamentas nekels savo reikalavimų. Tada traukinys pajudėjo, nors iki tol kone dvejus metus su departamento vietiniu padaliniu aiškinomės“, – kalbėjo D. Gasiūnienė.

Naujos stoties nenori

Panevėžio savivaldybės užmojai esamo alyvų skvero vietoje pastatyti naują, modernią autobusų stotį, o esamos vietoje įrengti parką įvertinti labai nevienareikšmiškai.

Tarybos opozicijoje esančios Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos atstovas Maurikijus Grėbliūnas teigia manantis, jog imtis naujos stoties statybų nėra racionalu. Jo nuomone, pakaktų, kaip kad planavo dar 2011–2015 m. kadencijos valdantieji, vadovaujami konservatorių, tiesiog sutvarkyti esamą pastatą ir jo aplinką.

„Jau susiformavo tam tikros tradicijos ir stoties įvaizdis, tik jį reikėtų pakeisti sutvarkant aplinką. Pastatas susmegęs, aikštė baisi, bet nemanau, kad reikia leisti tiek pinigų naujos stoties statyboms. Užtektų esamos remonto. Bet dauguma turėjo kitokią nuomonę, pasiekė savo rezultatą ir, manau, bus tokia stotis, kokią jie planuoja. Nors esu įsitikinęs, kad pirminis variantas buvo labiau ekonomiškai pagrįstas“, – kalbėjo M. Grėbliūnas.

Ginčams deda tašką

Taip pat opozicijoje šią kadenciją buvusio Liberalų sąjūdžio atstovas Laimutis Sėdžius mano, kad politiniams ginčams, kaip turėtų atrodyti Panevėžio autobusų stotis, laikas padėti tašką. Anot jo, praeitais metais Tarybai vėl balsuojant dėl stoties reikalų, jiedu su kolege Zita Kukuraitiene palaikė naujos statybas, kad pagaliau būtų pajudėta iš mirties taško.

„Jau per daug ilgai diskutuojama ir svarstoma. Džiaugiuosi, kad kažkas pagaliau juda į priekį. Šitiek metų būdavo atidėliojama, stabdoma, todėl dabar ir esame tokioje situacijoje, kad gyvename su aptriušusia stotimi. Todėl Panevėžyje taip ir gyvename, kad ištisai ginčijamės, o panevėžiečiai laukia, kad greičiau būtų rezultatas“, – mano L. Sėdžius.

Kosmetinio pagražinimo neužtenka

Panevėžio meras Rytis Mykolas Račkauskas ne kartą yra gandais pavadinęs jo politinių pirmtakų TS-LKD teiginius, esą dar anoje kadencijoje jau buvo parengtas dabartinės stoties sutvarkymo projektas. Anot mero, tebuvo palikti abstraktūs skaičiavimai. Anot jo, netgi iki pat 2018 m. nebuvo europinių finansavimo priemonių naujai, šiuolaikinius poreikius atitinkančiai autobusų stočiai statyti.

„Esu įsitikinęs, kad stočiai ir jos prieigoms neužtenka tik kosmetinių priemonių. Kompleksiškai tvarkydami miesto viešąsias erdves siekiame, kad ši vieta – Aukštaitijos sostinės vizitinė kortelė – pagaliau būtų moderni ir patraukli“, – tvirtino meras.

Komentarai

  • Autobusų stoties Panevėžiečiai laukia tik naujos. O ne prilipdytos ant senos. Konservatoriams iš viso reikia patylėti, gyvena stagnacijos laikais ir kitiems neleidžia…

    • Gal vaiku namams geriau tuos pinigus paaukokite, nauda nors bus. Kokia prasme alyvu skverelyje stoti statyti? Ar tam kad pinigus isplauti???

      • Atsakyti
      • kokius dar vaikų namus nebesvaik

        • Atsakyti
  • Ne stotis,o pavesine.O,kur bus perkeltas alyvu parkelis?

    • Nesuprantu noro automobiliu užvažiuoti į penktą aukštą tiesiai prie sofutės ir tokio noro nepildau.

      • Atsakyti
    • Turint kysininkavimu itariama mera, prokuraturai atidziau reiktu stebeti sita avantiura. Esama stoti tvarkykite, vietoje to kad uz 50 metru kita stoti statytumete.

      • Atsakyti
      • Zmogau jai tamstai vaidenasi tai laikas i baznycia pasimelsti.

        • Atsakyti
        • gerai sakai – ten normalūs žmonės neina.

  • Žinojo rinkėjai už ką balsuoti – šitaip darbai pajudėjo, vos tik mūsų Meras sugrįžo!

    • Na, jei jūsų, tai gal gal džiuvėsius nešiosi? Pajudės darbai ir ir greičiau 🙂

  • nu nera laiko dabar gincytis, reikia tik dirbt, o daivai aciu ji tikrai atsidavusi panevezio miestui

    • Atsakyti
  • Ar nereikėtų Kultūros paveldo klierkų (ir buvusių ir vietinių esamų) į teismą paduoti ir nuostolius prisiteisti dėl projekto vilkinimo ?

    • Pritariu, projekto kainos isaugo del kylancios ekonomikos ir infliacijos. Uz ta pati projekta dabar mokesime daugiau, sakys plauna pinigus o is tikro Umbrasas ir paveldo departamento vilkin o projekta nors neturejo teises, taip pakendamas visiems Panevezieciams nes dabar jis kainuos brangiau.

      • Nebesirūpinkit, jau viskas prokuratūron atiduota, tik biškį iš kitos pusės, dėl spaudimo Umbrasui darymo, dar reiktų papildyti dėl šmeižto – ir viskas savo vietose būtų. Jeigu dar nėra.

        • Atsakyti
  • Valio Rackauskui!Judinkit greiciau,- kol snaudzia Urbsys!!!Nes kol islupsit asfalta is db aiksteliu- ojojoj kiek teks buldozeriais padirbeti( ten tepalu tieeek , kad galima bus perdirbimui vezt)…

  • Daugiaauksti tai tikrai pastatys.O stotis….Galbut.Na, nabent turizmo patalpu prireike,- tada gal ir stoti turesim.Kadanors

  • Džiaugiuosi, kad išrinkome ryžtingą ie veiklų merą

  • Nebegasdinkit pravaziuojanciu tarptautiniais marsrutais zmoniu. Daugelis bijo net islipti. Matyt paskutinis miestas, kuris beveik pavelavo. Tegul sprendzia architektai kas labiau tinka, o ne bulviu ir darzu augintojai miesto centre. Beje, fotografams gera paroda pavyktu: Panevezys- kolorado akimis.

    • Keista, kaip isvis zmones kalba palikti ar rekonstruoti stoti kuri 70metu senumo ir neratitinka siu dienu nei poreikiu nei architekturos potraukio, stiliaus. Turim ziureti i prieki..o ne atgal. Dar darykit kazka su Iki Aikstele tegul investuotojas investuoja pinigus ir daro kazka. Zmones dziaugites kad nori kazkas investuoti.

    • Gal priklausai chebrytei kurie isisavins tas lesas? Mieste tik ir truksta dar vieni daugiabucio. Rackauskas tikrai pasistengs zmones isguiti is miesto centro. Jau pasirupino, kad butu serykla uzstatytas vaizdas i Senvage nuo Laisves aikstes. Dabar sunaikins, Alyvu parkeli, paskutine zalia ploteli centre. Tik visiski idiotai kurie niekada nesi naudoja Autobusu stoties paslaugomis gali svaigti, kad tos pavesines bus patogios zmonems.

  • Kad stotis pajudės puiku. Bet kam reikalingas daugiaaukštis? Kokia bus jo paskirtis? Ar ji statant užteks lėšų stoties sutvarkymui? Reikėtų detalesnio komentaro tuo klausimu. Miestiečiai nori žinoti, kur naudojamos savivaldybės lėšos

    • Atsakyti
    • Ramygalos g. baikit daugiabutį-n-metų duobė iškasta, niekam nerūpi, ojuk taip pat miesto centras

  • Pagaliau ir Panevėžyje bus šviesu, kaip kituose miestuose. Kada pakils Panevėžio miesto estetinis lygis? Važiuojant per Lietuvos miestelius, malonu žiūrėti, visur gėlynai, aikštėse ir prie gyvenamų pastatų. Panevėžyje dingo ir tas gražus pavadinimas „Žalias “ miestas. Gėlynai liko tik L. aikštėje. Norėtūsi, kad žydėtų visame mieste, kad susigražintų senąjį pavadinimą „žalias“ miestas.

    • Atsakyti
  • lauksime atsakimo apie 7 grazuoliu maumedziu likima alivu parkelije ir dar apie nama uztverta gelzbitonine tvora

    • algimantai, eik pasimokyk ŠIEK TIEK rašyti

      • Atsakyti
      • cia ne gramatikos konkursas

  • Kam nauja stotis, juk galima ir sena rekonstruoti, dar graziau bus, plauna JUMS visiems smegenis savialdybės isrinktieji, bus kaip su eglute, sukiso pinigus, kur galejo ir pigesne, graziai atrodancia pastatyti. Pinigų metymas, kas atsakys, PRAŠOME padaryti balsavima viešą.

    • Nera ka balsuoti zmogau. Grizk i 1960 ir gyvenk. Peronas paziurek kur autobusai vos issisuka. isdestymas neaiskus. Perkels vietom parka su peronu. rekonstruos ta sena pastata. bet naujo tirkai reikia.

      • Mindaugai, etatinis visu komentaru komentatorius, kiek tau nubires is tos stoties, zmones nekvaili, nekvailink ir nemenkink savo komentarais zmoniu nuomoniu, kiek Panevezyje lentuciu pristatet, vienur nebaigė, jau ,,Žilinkskas ir ko“ kitur konkursa laimejo. Kur auditas ziūri, prasom dometis.

  • Autobusų stotis , Vasario 16-osios gatvė , Respublikos gatvė , Hotel panevėžys – mūsų miesto veidas , o jis NE KOKS……Aš myliu savo miestą , noriu jo didžiuotis ……, bet kol kas jaučiu tik gėdą……

  • labai gerai kad pagaliau statys NAUJA stoti ,statys o ne kaip siulo miesta i viduramzius nuvare koncervu ,,lyderiai,, paremontuos, maurikijui nieko naujo nereikia, jam kad tik miestas butu dumblinas , jokiu rekonstrukciju, per praita kadencija miesto valdzia sumazino koncervu padaryta skola nuo 25 iki 5 milijonu euru, nu kam kam bet koncervu elitui tik sleptis po lapais , patys sugebejo varyt miesta i minusa ir dabar cypauja kad oi oi kiek kainuos, kur buvot kai i minusa ant 25 milijonu miesta varet, tada jum buvo viskas super, kuos skubiau tik vykdyti visus projektus, stotis,laisves a, skaistakalnis, menu centras, PANEVEZYS TURI BUTI MIESTAS, o ne koncervu nuvarytas kaimas

    • Koncervų įvaizdis,kaip ir senos stoties

  • Panevėžyje katastrofiškai mažėja gyventojai,didesnės autobusų stoties tikrai nereikia. Architektų klanas turėtų puoselėti ir restauruoti senus miesto pastatus, o dabar tik leidžia bjauroti.Sakysite išrinko dauguma – tai demokratija.Tačiau tai demokratija duota miniaui, o dauguma visada neteisi, todėl išrenka menkiausius ir jeigu Panevėžieti tai supratai – esi mažuma, kuriai demokratija netaikoma

  • valio račkiui ir europos pinigams, greičiau statykit stotį vietoj suknezusio beverčio avarinio pastato ir asfalto plėciaus.Nei ankstesnė valdžia, nei autobusų parkas su ministerijom ir keliais ministeriais stoties nepastatė

  • MAURIKIJUS GRĖBLIŪNAS, KONSERVATORIUS, IR JO PASIŪLYMAS….

    • Atsakyti
  • Visi durneliai tik rasote,bet nei vienas demesio nekreipia,kad bus suformuotas sklypas daugiaauksciui…

    • man asm px tas sklypas nors ir betonini B…i tegu stato, gana to siukslyno centre

  • Nauja stotis gerai.Bet kur dabar cigones varazis?

    • Atsakyti
  • O kaip gali būti kad Umbraso parašo nereikėjo, jis jo nedėjo, o vis tiek trukdė jis ? Tai dėl ko ir kas to parašo vis reikalavo ? Negi koks užsislėpes konservatorius ? Nu paaiškinkit man kvailam.

  • Kodėl stotį negali stati naujai vietoj senos,o skverą padaryti parkų,o daugiabučio tai tikrai nereikia

  • daugiabuciui gera vieta Vilniaus g. Basanaviciaus g. kampas ,o daugiaaukscio garazo Jaksto g. Smelines g kampas

  • O kaip dabar neissisukantys perone šimtai tukstančių autobusų išsisuks sukeitus vietom, pastačius dar viena pavėsinę su kiosku po ja ir dar daugiaaukšti garažą ? Gal tamsta koks projektuotojas iš Niujorko ?

    • Atsakyti
  • Gal pagaliau nebejuokinsim pravaziuojanciu europieciu stotimi ir ypac ANTIKVARINIAIS TUALETAIS!!!

  • Valio merui laukiam naujos stoties

Rodyti visus komentarus (45)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų