Aukštosios informacinės technologijos – Panevėžyje

Aukštosios informacinės technologijos – Panevėžyje

Pasidomėjus verslo naujienomis žiniasklaidoje, gali susidaryti įspūdis, kad įmonės ir specialistai persikraustė į didžiuosius miestus – Vilnių, Kauną, Klaipėdą, o regionuose karjeros ir geresnio uždarbio perspektyvų nebeliko. Šį mitą jau beveik 10 metų neigia Panevėžyje dirbanti ir auganti skaitmeninės rinkodaros agentūra „Raibec“.

Įmonė ne tik teikia platų rinkodaros paslaugų spektrą, bet ir kuria novatoriškus reklamos sprendimus. Praėjusiais metais „Raibec“ gavo išskirtinio „Google“ partnerio statusą. Apie kelią į sėkmę – pokalbis su agentūros įkūrėju Remigijumi Kuliešiumi.

Kas yra ir kuo užsiima skaitmeninės rinkodaros agentūra?

Dabar gyvename dviejuose pasauliuose: realiame ir skaitmeniniame. Pastarajame turime savo socialinius profilius, bendraujame, mokomės, dirbame, apsiperkame, išreiškiame nuomones, prisidedame prie kitų inicijuotos veiklos ir t. t. Tai irgi pasaulis, tik jis virtualus, netikras, sukurtas.

Visos komercinės įmonės, gamindamos produktus ar teikdamos paslaugas, turi juos parduoti. Iš pardavimo plėtojamas verslas, mokami atlyginimai darbuotojams, padengiamos verslo išlaidos, mokami mokesčiai. Daugelis žinome, kaip vyksta pardavimas ir kaip veikia reklama fiziniame pasaulyje. Internete žmonės tie patys, vadinasi, ir čia mes juos galime pasiekti, su jais kalbėtis ir jiems parduoti. Skirtumas tik toks, kad internete visa tai daroma tiksliau, greičiau, įvairiau ir yra lengviau pamatuojama.

Žmonės internete ieško problemų sprendimo, prekių, paslaugų, rekomendacijų, informacijos. Iš to, ką randa, susidaro savo nuomonę, kurią perduoda kitiems, priima sprendimus, kur pirkti, kokiam restorane pavalgyti, pas ką ir kokias paslaugas užsakyti ar neužsakyti. Mūsų užduotis – padėti verslui visa tai sutvarkyti taip, kad vartotojai pirktų pas juos. Užtikriname organizacijų randamumą internete, gerą įvaizdį, suvedame potencialius pirkėjus su pardavėjais ir padedame jiems sklandžiai užbaigti sandorius.

Šiandien pasiekti potencialius klientus ir jiems parduoti galite bet kuriame pasaulio kampelyje. Pristatymo išlaidos, net ir kalbant apie tarpžemynines siuntas, jau nebedidelės, ir žinau daug lietuvių, kurie perka ir parsisiunčia prekes tiesiai iš gamintojų Kinijoje ar JAV. Tie patys kinai ar amerikiečiai lygiai taip pat apsiperka Lietuvoje, Vokietijoje ar kitur. Savo klientams mes padedame rasti pirkėjų kitose rinkose, ir šiandien tai yra gerokai pigiau ir efektyviau, nei būdavo anksčiau.

Kaip atsiradote interneto reklamos versle?

Interneto reklama – per siauras apibūdinimas. Mūsų sritis – bendra informacijos ir priemonių ekosistema, kurioje vartotojai susidaro savo nuomonę, padaro išvadas ir priima vienokius ar kitokius sprendimus.

Informacinės technologijos mane traukė nuo mokyklos laikų: turiu programuotojo išsilavinimą ir tik vėliau pabaigiau ekonomikos mokslus. 1999 metais pradėjome kurti internetinius tinklalapius. Žinojome, jog svetainė, neturinti lankytojų, naudos neduos. Taip pat ieškojome būdų, kaip reklamuoti ir mūsų pačių paslaugas. Tuomet atradome „AdWords“ reklamą „Google“ paieškos tinkle – tiems laikams neįtikėtiną naujovę, padedančią pigiai atsivesti potencialius klientus į tinklalapį ir jiems parduoti. Greitai supratome, kad tai – ateitis. Vėliau ieškojome priemonių matuoti vartotojų elgsenai, pradėjome suprasti, kodėl jie, atėję į svetainę ar elektroninę parduotuvę, perka arba neperka. Taip 2006 m. gimė „Raibec“. Per tą laiką išaugome, atidarėme filialą Vilniuje, bet pagrindinis darbas tebevyksta Panevėžyje.

Šių laikų interneto rinkodara – tai daug daugiau nei reklama „Google“ paieškoje. Tai yra milžiniškas įvairių priemonių, įrankių, technikų rinkinys, skirtas pasiekti tinkamus žmones, perteikti jiems žinutes, juos sudominti, pažinti, suprasti jų problemas ir padėti jas spręsti bei įgyvendinti svajones. Labai gerai žinome, kaip tai padaryti, todėl su mumis dirba tokios įmonės, kaip „Autoaibė“, „Avitela“, „Jaukurai“, danų juvelyrikos kompanija „Trollbeads“, „L’occitane“ ar daugiausia lėktuvų bilietų Lietuvoje parduodantis portalas „Skrendu.lt“. Turime klientų Belgijoje, JAV, Didžiojoje Britanijoje, Latvijoje.

Ar skiriasi klientų poreikiai sostinėje ir regione?

Panašumų, sakyčiau, yra daugiau nei skirtumų. Klientų apsisprendimą rinktis vieną ar kitą agentūrą dažnai nulemia ne realūs įmonės pasiekimai, o draugų rekomendacijos, pažintys su specialistais ir kiti subjektyvūs dalykai. Taip pat labai didelė ir prekės ženklo žinomumo įtaka: jeigu įmonė apie save kalba daug ir garsiai, automatiškai daroma prielaida, kad ji ir dirba geriau. Tai – nebūtinai tiesa.

Ir sostinėje, ir pas mus klientai kuo toliau, tuo atsakingiau skirsto pinigus reklamai. Skirtumas gal būtų supratimas apie tai, kas yra efektyvi reklama. Pavyzdžiui, regione dažniau pirmiausia žiūrima į skelbimo paspaudimo kainą. O investicijų grąža lieka kažkur šone. Turime ne vieną įmonę, kuri dirbdama su mumis keletą kartų padidino reklamos biudžetą, nes iš jos uždirba tiek, kad tai daryti apsimoka. Bet iki tokių rezultatų dažnai būna daug šviečiamojo darbo, kalbėjimosi su klientais, kol atsiranda pasitikėjimas.

Kur ieškote darbuotojų?

Jeigu galėtume kur nors rasti jau paruoštų specialistų, būtų labai smagu, bet taip nėra, jų niekas neruošia. Atsirenkame tuos, kurie patys gilinosi ar nori gilintis į šios srities niuansus arba turi darbo su tradicine reklama ir pardavimu patirties. Šiuo metu labiausiai ieškome papildomų darbuotojų dizaino, reklamos kūrimo darbams, SEO ir socialinės komunikacijos specialistų, programuotojų. Kadangi, kaip minėjau, specialistų niekas nerengia, daug dėmesio skiriame mokymams.

Žinoma, jaunimo migracija į didesnius miestus jaučiasi, tačiau nėra taip, kad iš Panevėžio išvažiuoja visi. Šiandien kolektyve yra žmonių, kurie su mumis jau daugiau nei 10 metų, Panevėžyje sukūrė šeimas ir, kiek žinau, niekur išvažiuoti nesiruošia. Aš pats gyvenu Panevėžyje, čia ir mano šeima, o Vilnius – netoli, ten labai dažnai važiuoju.

Skaitmeninės rinkodaros – ir apskritai IT paslaugų – specifika ta, kad klientas neprivalo gyventi kitoje gatvės pusėje: jis gali būti kitame šalies pakrašty ar apskritai kitame žemyne. Todėl ir specialisto darbo vieta gali būti praktiškai bet kur.

Kokie artimiausi planai ir iššūkiai?

Šiuo metu daugiausia laiko ir kitų išteklių investuojame plėtoti mūsų pačių sukurtai reklamos platformai, kuri automatizuoja „Google AdWords“ reklamos kūrimą ir valdymą. Manau, kad tokios technologijos yra interneto reklamos ateitis, bet kadangi jos analogų rinkoje neturi, pagrindinis iššūkis yra tinkamai jas pristatyti. Reikia vadybininkų, kurie galėtų pristatyti produktą tarptautinėms kompanijoms.

Kita sritis, kurioje norime nuveikti daugiau – skaitmeninės rinkodaros efektyvumas. Rinkoje matome daug skirtingų nuomonių, kokius rodiklius matuoti, kaip skaičiuoti reklamos investicijų grąžą. Kai nėra susitarimo dėl standartų, labai lengva darbo rezultatus pakreipti, pristatyti taip, kad klientui atrodytų – viskas čia gerai. O iš tiesų dažnai gali būti daug geriau, bet tam reikia ir daugiau darbo įdėti, ir atitinkamų žinių. Apie tai stengiamės kuo plačiau kalbėti tiek žiniasklaidoje, tiek rinkodaros renginiuose, tiek mūsų tinklaraštyje. Mūsų misija visuomet buvo didinti pardavimą mažinant reklamos ir pardavimo proceso sąnaudas.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų