Dėl aplinkkelio rekonstrukcijos darbų nepatogumų kyla ne tik juo važiuojantiesiems, bet ir šalia įsikūrusių gyvenviečių žmonėms.

Aplinkkelis atskyrė nuo miesto

Aplinkkelis atskyrė nuo miesto

 

Šią vasarą aplinkkelis virto viena didele statybų aikštele, tad su iššūkiais susiduria ne tik jį kertantys vairuotojai, bet ir šalia gyvenantys Panevėžio rajono gyventojai.

Prieš kelias savaites atsirado ženklai, draudžiantys iš Berniūnų kaimo sukti į kairę, tad gyventojams tenka kratytis duobėtu žvyrkeliu arba važiuoti kelis kilometrus iki sankryžos į Upytę. Vietiniai piktinasi, kad naujasis aplinkkelis juos atskyrė nuo pasaulio, tačiau šioje vietoje rekonstrukcijos darbus atliekantys „Panevėžio kelių“ atstovai tvirtina, kad čia tik pradžia – kurį laiką vairuotojai nebegalės važiuoti net žvyrkeliu, tačiau tik tam, kad vėliau turėtų patogų susisiekimą su miestu.

Kaip pasakojo Berniūnuose gyvenanti savo vardo nenorėjusi viešinti panevėžietė, apie vietos gyventojų laukiančius pokyčius niekas neperspėjo – vieną dieną tiesiog nebeliko ženklų, leidžiančių iš Berniūnų gyvenvietės sukti į kairę, tiesiai į aplinkkelį. Tad gyventojams liko tik du keliai pasiekti Panevėžį – aplinkkeliu važiuoti iki sankryžos į Upytę, kur šiuo metu taip pat vyksta intensyvūs darbai, arba dardėti duobėtu žvyrkeliu, tačiau iš jo išsukti į intensyvaus eismo kelią itin sudėtinga.

„Dabar turime į darbus keltis valanda anksčiau, kad galėtume pasivažinėti aplinkkeliu. Arba važiuoti žvyrkeliu, kuris jau tapęs greitkeliu, ir laužyti mašinas. Negana to, grįžtant į namus nebegalime tiesiai sukti į Berniūnus – tenka kelis kilometrus važiuoti, kad būtų galima apsisukti. Esam atskirti nuo viso pasaulio, o pikčiausia, kad apie tokius pokyčius mūsų niekas neinformavo“, – piktinosi berniūnietė.

Bus ir blogiau

Aplinkkelį rekonstruojančių „Panevėžio kelių“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė teigė, kad berniūniečių bėdos jiems puikiai žinomos. Šie pokyčiai liečia ne tik Berniūnų, bet ir Paviešečių gyventojus. Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcija, platinant jį nuo dviejų iki trijų eismo juostų, ir visų sankryžų, esančių aplinkkelyje, rekonstrukcija iš esmės keičia jų įprastus maršrutus. Po rekonstrukcijos aplinkkelio sankirtoje su K. Naruševičiaus gatve bus galima sukti tik į dešinę. Nuovažos į kairę panaikintos, siekiant užkirsti kelią automobiliams išvažiuoti iš Paviešečių tiesiogiai į aplinkkelį. Vietiniam transportui nutiestas naujas jungiamasis 783 metrų ilgio kelias. Berniūnų gyventojai, kurie aplinkkelį pasiekdavo Nevėžio ir G. Naruševičiaus gatvėmis, taip pat nebegali sukti kairėn, tik į dešinę.

„Panevėžio aplinkkelis yra tarptautinės magistralės „Via Baltica“ dalis, kuria per parą pravažiuoja tūkstančiai automobilių. Kairieji posūkiai bei ūkinio transporto judėjimas tokios apkrovos keliuose neatitinka saugaus eismo reikalavimų, kelia pavojų tiek aplinkkeliu važiuojančiam tranzitiniam transportui, tiek iš šalutinių kelių į aplinkkelį įsiliejančiam vietiniam transportui. Nepatogumų šie pokyčiai kelia, bet turime galvoti ir apie saugumą“, – paaiškino R. Čepienė.

Jos teigimu, visi šie nepatogumai bus laikini – netoli aplinkkelio sankirtos su G. Naruševičiaus gatve pastatytas surenkamos plieninės gofruotos konstrukcijos tunelis ir pėsčiųjų bei dviračių takas. Šis tunelis leis Berniūnų gyventojams aplinkkelį kirsti požeminiu keliu ir saugiai be trukdžių išvažiuoti į G. Naruševičiaus gatvę. Tiesa, kad būtų galima naudotis šiuo požeminiu išvažiavimu, iki jo kelią turės nutiesti Panevėžio rajono savivaldybė, mat šie darbai nepriskiriami prie aplinkkelio rekonstrukcijos, išskyrus taką su laiptais, kuriais pėstieji galės prieiti iki tunelio ir saugiai kirsti judrų kelią.

Iki 2018 m. pabaigos planuojama 11,53 km ilgio aplinkkelio dalį išplatinti iki 3 juostų, rekonstruoti 2 tiltus ir 2 viadukus, įrengti greitąją žiedinę sankryžą, 4 vieno lygio sankryžas rekonstruoti į dviejų lygių, įrengiant 4 tunelio viadukus su privažiavimo ir jungiamaisiais keliais.

Pareikalaus kantrybės

Tiesa, Berniūnų kaimo gyventojų susisiekimo su miestu keblumus iš dalies turėtų išspręsti jau netrukus prasidėsiantys žvyrkelio Nausodė–Berniūnai kapitalinio remonto darbai. Jau parengtas ir patvirtintas šio rajoninio kelio kapitalinio remonto projektas. Bus ne tik įrengta 6 metrų pločio važiuojamoji kelio dalis, bet ir du metro pločio kelkraščiai. Numatyta, kad darbai turėtų būti baigti kitų metų spalį, tačiau tikimasi, jog naujai išasfaltuotu keliu gyventojai galės naudotis greičiau. Pasak „Panevėžio kelių“ atstovės spaudai, pagrindinius kelio remonto darbus, jeigu tik leis oro sąlygos, tikimasi atlikti dar šiais metais, iki gruodžio vidurio.

„Netrukus prasidėsiantys kelio Nausodė–Berniūnai kapitalinio remonto darbai pareikalaus dar šiek tiek gyventojų kantrybės. Siekiant paspartinti darbus ir kaip įmanoma greičiau įrengti patogų asfaltuotą išvažiavimą į Šiaulių kelią, planuojama vykstant remontui kelią visiškai uždaryti. Eismas bus organizuotas apylankomis, bet bus stengiamasi viską atlikti kuo greičiau, jeigu leis oro sąlygos, dar iki šių metų pabaigos“, – sakė R. Čepienė.

Grandioziniai darbai

Nepatogumų patirs ne tik vietos gyventojai, bet ir aplinkkeliu važiuojantieji, mat 22 km aplinkkelis, tarptautinės magistralės „Via Baltica“ dalis, rekonstruojamas iš esmės: platinamas iki 3 eismo juostų, sankryžos rekonstruojamos į žiedines arba 2 lygių.

Panevėžio aplinkkelyje šiuo metu įgyvendinami 2 dideli projektai. Nuo Šilagalio sankryžos, kur susilieja į Kauną,Vilnių, Panevėžį, Šiaulius ir Rygą vedantys keliai, iki Nausodės sankryžos Šiaulių kelyje eismo ribojimų kiek mažiau. Čia ribojamas leidžiamas maksimalus greitis, ties statomu tunelio viaduku aplinkkelio 9,05 km įrengta apylanka. Intensyvūs darbai pradedami aplinkkelio sankirtoje su Upytės keliu – čia sankryža rekonstruojama į greitąją žiedinę. Tikimasi, kad po rekonstrukcijos sankryžos pralaidumas padidės apie 20 proc.

Aplinkkelio dalyje nuo Šiaulių kelio iki Pasvalio kelio eismo situacija sudėtingesnė: dėl šį pavasarį prasidėjusių didelio masto aplinkkelio II dalies platinimo darbų leistinas greitis ribojamas iki 50–70 km/val., 4 ruožuose eismas reguliuojamas laikinaisiais šviesoforais. Prasidėjus asfaltavimui, eismo ribojimų daugės.

Iki 2018 m. pabaigos planuojama 11,53 km ilgio aplinkkelio dalį išplatinti iki 3 juostų, rekonstruoti 2 tiltus ir 2 viadukus, įrengti greitąją žiedinę sankryžą, 4 vieno lygio sankryžas rekonstruoti į dviejų lygių, įrengiant 4 tunelio viadukus su privažiavimo ir jungiamaisiais keliais. Darbų vertė – 30,43 mln. eurų.

Nepaliks likimo valiai

Tam, kad Berniūnų ir Paviešečių kaimo gyventojai galėtų Panevėžį pasiekti tunelio pravažiavimu, nekirsdami judraus aplinkkelio, Panevėžio rajono savivaldybė turės pasirūpinti, jog būtų nutiestas vietinės reikšmės kelias. Susisiekimo ministerija tam jau skyrė 26 tūkstančius eurų, likusią sumą Savivaldybė turės rasti iš savo rezervų. Tačiau šių darbų bus galima imtis tik tuomet, kai bus išspręsti žemės nuosavybės klausimai, mat naujasis kelias kerta ir privačiose rankose esančius sklypus.

Kaip teigė Panevėžio rajono mero pavaduotojas Antanas Pocius, viskas užtruko kiek ilgiau, nes ne visi, kurių žemes kerta naujai suprojektuotas kelias, sutiko geranoriškai parduoti savo turtą.

„Jau su Kelių direkcija yra sutarta dėl finansavimo. Teliko išspręsti žemės nuosavybės klausimus. Kai kas geranoriškai sutiko perleisti savo sklypus, kai kas ne visai. Dar turime tam tikrų nesklandumų, bet jie jau baigiami išspręsti“, – patikino A. Pocius.

Jo teigimu, Savivaldybė darys viską, kas nuo jos priklauso. Gyventojai turėtų šiek tiek pakentėti, mat darbai nevyksta taip greitai, kaip norėtųsi. Be to, vietiniai nėra visiškai atskirti – pasiekti miestą jie gali žvyruotu keliuku, kurį taip pat planuojama išasfaltuoti.

„Kelias turėtų būti nutiestas dar šiemet, tačiau bijome prižadėti, nes visi darbai šiek tiek vėluoja. Viena – planavimas, kita – realūs darbai. Gyventojai turėtų būti kantresni, nes darbai didžiuliai. Tiesiog reikia išlaukti šitą laiką, juk ir remonto neįmanoma atlikti, kad nebūtų dulkių. Nepatogumai laikini, ateityje susisiekimas su miestu tikrai pagerės“, – teigė vicemeras.

Komentarai

  • Bet jus ponai tycijates is musu, pridaret velnisku duobiu kur susijungia keliai. Dauzomos masynos, gadinami kroviniai. Ka, nebuvo galima ju padaryti nuozulnesniu arba sulyginti danga su danga ? Ir taip jau virs metu… Reiketu ponams kelininkams pateikti saskaitele kokiam milijonui evriuku, gal tada atidziau zetumete savo darbo..

  • ir isvis idomi situacija-tai reikejo pirma zvyrkeli isasfaltuot,o tada uzdaryt isvaziavima….
    zodziu….xx amziuj vazinejom asfaltu-xx1 sugrisim i zvyrkeli !!! ka galiu paskyt?-„SAUNU“
    PROTO GALVOS DIRBA ZMONIU „GEROVEI“……………..

  • Ir mano draugams nieks nepranešė. Kas, kad dar neprasidėjus rekonstrukcijai internete ir kitur buvo nemažai rašoma, be štai MAN(!) – niekas. Visą Panevėžį baigia išasfaltuoti, o MAN irgi niekas nieko nesakė, tik internete radau,kad Ramygalos gatvėj savo „kaliošo“ nepalikčiau, mat jiems trukdys. Piktinuosi, kad greitai neliks kuo piktintis.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų