M. Garucko nuotr.

Atnaujintos gatvės autobusams neišvažiuojamos

Atnaujintos gatvės autobusams neišvažiuojamos

 

Duobėtų gatvių, kuriose tektų manevruoti siekiant nepamesti automobilio ratų, mieste gerokai sumažėjo, tačiau net ir rekonstruotose vairuotojams tenka pasitelkti meistriškumo įgūdžius.

Atnaujintoje Kniaudiškių gatvėje įrengtos saugumo salelės jau pareikalavo pirmųjų išbandymų – per trumpą laiką čia įvyko net kelios techninės avarijos, o piko metu nusidriekia šioje vietoje nematytos spūstys. Tarp naujųjų salelių ir kelkraštyje išrikiuotų automobilių nepajėgiančių prasisprausti maršrutinių autobusų vairuotojams į pagalbą tenka kviestis net policijos pareigūnus, kad šie padėtų atlaisvinti kelią. Tokių kuriozinių situacijų, kai dėl atsiradusių saugumo salelių kyla bėdų saugiai įveikti važiuojamąją kelio dalį, yra ir kitose miesto vietose. Kilus ažiotažui, Savivaldybė ėmėsi ieškoti išeities. Valdininkai aiškina jau numatę sunkiai išvažiuojamų gatvių kelkraštčiuose uždrausti statyti automobilius.

Ką reiškia autobusui pakliūti į savotiškus spąstus gatvėje, patyrė panevėžietė Rasa, trečiadienio vakarą, po darbo, Žvaigždžių gatvėje įsėdusi į 14-ojo maršruto autobusą. Planavusios nukakti iki Savitiškio gatvės galo Rasos kelionė baigėsi pavažiavus tik vieną stotelę – Kniaudiškių gatvėje. Čia tarp saugumo salelės ir kelkraštyje išrikiuotų automobilių įstrigusio autobuso vairuotojas atsiprašęs išlaipino keleivius.

„Nusipirkau autobuso bilietą, bet galutinio kelionės tikslo taip ir nepasiekiau. Visus keleivius tiesiog išlaipino lietuje – ką nori, tą ir daryk. Iš paskos važiavusio trečiojo autobuso vairuotojas padarė lygiai tą patį“, – pasakojo Rasa.

Įstrigus autobusams, automobilių spūstys nusidriekė kelis kilometrus, kol atvykę policijos pareigūnai atlaisvino kelią. Kniaudiškių gatvės gyventojai baiminasi, kad tuoj jų gatvę aplenks ne tik viešasis transportas, bet ir šiukšliavežiai – įrengus saugumo salelę, privažiuoti prie atliekų konteinerių didžiulėms mašinoms tapo beveik neįmanoma.

Kniaudiškių g. sustačius saugumo saleles, autobusų vairuotojams bei kitiems eismo dalyviams kilo bėdų įveikti šį gatvės ruožą, mat kai kurie ir toliau iš įpratimo kelkraštyje rikiuoja automobilius.

Trūksta vairavimo kultūros

Panevėžio autobusų parko laikinojo direktoriaus Arnoldo Gražio teigimu, autobusų vairuotojai susiduria su nemenkomis kliūtimis daugelyje miesto vietų, tačiau Kniaudiškių gatvė, čia sustačius saugos saleles, tapo itin problemine. Gyvenamųjų namų kiemuose trūkstant stovėjimo vietų, dažnas vairuotojas automobilį palieka gatvės kelkraštyje. Nors pagal Kelių eismo taisykles automobilius galima statyti ne arčiau kaip penki metrai prieš pėsčiųjų perėją ir už jos, ne visi šių taisyklių paiso.

„Vairuotojams vis dar trūksta vairavimo kultūros. Reikia suprasti, kad savo automobilį pastačius prie saugumo salelės, kitiems eismo dalyviams sunku pravažiuoti, o ypač autobusams. Lengvieji automobiliai pravažiuoja nesunkiai, o autobusų vairuotojams jau kyla keblumų, sudaromos avarinės situacijos“, – kalbėjo A. Gražys.

Jo teigimu, kai tik buvo įrengtos saugumo salelės ir autobusų vairuotojams kilo bėdų saugiai pravažiuoti šią vietą, kreiptasi į Savivaldybės Eismo saugumo komisiją.

„Per vieną dieną problemos nebus išspręstos. Kol atsiras specialios linijos, draudžiančios statyti automobilius, teks pakentėti, bet reikėtų daugiau ir pačių vairuotojų supratingumo. Pastebime, kad kai tik mieste atsiranda kokia naujovė keliuose, kyla bėdų“, – atkreipė dėmesį A. Gražys.

Imsis teptukų

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga pripažino, kad ir Savivaldybę jau pasiekė skundai dėl sunkiai išvažiuojamų kai kurių gatvių atkarpų. Incidentų kilo ne tik autobusų vairuotojams.

„Jau šį klausimą nagrinėjome Eismo saugumo grupėje. Šiuo atveju racionaliausias sprendimas bus ant asfalto nupiešti geltonas linijas, draudžiančias stovėti. Manome, kad tai turėtų padėti“, – sakė D. Vadluga.

Dar prieš kelias savaites opi problema iškilo ir Dariaus ir Girėno gatvėje, kur įrengta laikina autobusų stotelė. Nors šią vietą žymėjo aiškiai matomas kelių eismo ženklas, vairuotojai ir toliau automobilius palikdavo autobusų sustojimo vietoje. Ir tik ant asfalto nubraižius geltonas juostas ir perspėjus dėl gresiančių baudų, į laikinąją autobusų stotelę kiti vairuotojai nustojo kėsintis.

Pasak D. Vadlugos, problemų vairuotojams kyla ir Ramygalos bei kitose intensyvaus judėjimo gatvėse.

„Teoriškai negalima statyti automobilių penki metrai už perėjos ir prieš ją, bet vairuotojai ne visuomet paiso Kelių eismo taisyklių. Kol nebaigtas gatvių žymėjimas, labai daug vairuotojų nesiorientuoja, kas galima, o kas ne. Problemų kyla ne tik Kniaudiškių ar Ramygalos gatvėse, tad nusprendėme geltonas linijas brėžti visur, kur įrengtos tokios saugumo salelės“, – tvirtino D. Vadluga.

Komentarai

  • Visose gatvėse prilipdė tų salelių siaubas

    • Bet kokiom priemonem nori isgarseti kad pestieji tapo saugūs.

    • Kijeve brangius ir numylėtus automobilius tai stato tiesiai ant šaligatvio ir tai yra labai patogu vairuotojui kuris iš karto prisijungia prie pėsčiujų taip sumažinant atskirtį tarp važiuojančių ir einančių.

      • Atsakyti
  • man labai patiko nesaugumo salelė tiesiai į konteinerių aikštelę, vaikščiosi ta vieta kostiumuotas, kad darmai pasikvėpinčiau……….Perėja tiesiog atsimuša į konteinerius prie 55, užpaišė pagal kosmosą ???Ir kaip nestabdžius eismo išvežt šiukšles iš tos vietos? Patinka man Kniaudiškių gatvė, nes ji tapo automobilių stovėjimo aikštelė, ten gali statyt mašiną ant perėjos, įstrižai, kaip tau geriau ……..Ir patinka, kad ten yra 8 salelės bei perėjos .Per tas saugumo saleles visai nesaugu vaikščioti, nes jas užstoja automobiliai, stambus transportas vos nevažiuoja ant salelių konstrukcijų.Ir dar patinka, kad salelės įrengtos su kalneliais……..

  • Juostu pripiešė (tiksliau dryžiu) renovuotose gatvėse galybę. Jos tik mažina gatviu pralaiduma, tad ju “nauda” abejotina. Ypač Velžio kelyje jos nesuprantamos, žymiai trumpinančios posūkio į kairę kišenes. Furos net netilptu į jas, pav. sukant įkairę į Beržu gatvę !

  • Ir vėl negerai-kažkas negalvoja ir pridirbo nesąmonių. Gal koks bomžas darė tuos projektus?

  • Tuoj isardis tas saleles o pinigai jau pajimti kam isvyso tu saleliu reikia puse ju jauisgriove ir tu kalneliu pagal europa negalima daryt cia masinos lauzymas bet jie nieko neziuri svarbu pinigus pajimt

    • Atsakyti
  • labai gerai ,kad padarė saleles,nustos lakstyti beprotiškais greičiais Kniaudiškių gatvėje atnaujintu asfaltu ir svarbiausia,kad pėstiesiams bus saugiau.Pats vairuoju ir nieko prieš kalnelius neturiu,padaryti labai kultūringi ir mašinų tikrai nelaužo,nereikia skristi 70km/h greičiu ir niekas nesulūš,o konteineriai manau kad tikrai bus patraukti.

    • rašoma apie saleles,o ne kalnelius, vairuotojau, vairuotojau…

      • Atsakyti
  • perėja, už 15 metrų salelė………..lyg nelogiška. Be to, žmonės nežino ir nemoka kas tai salelė ir kąm ji skirta, mauna tiesiai neapsižvelgę, kur žmonių švietimas?

  • kai finansistu dirba logistas,vaikus moko finansistas,o didziausiam bardakui vadovauja policininkas,-va tai ir gaunasi…Tiems,projektuojantiems reiktu pasivaikscioti po ju projektuojama gatves ir perejas,-tada gal ir gatves praplatetu,ir sviesos perejose daugiau parupintu

    Skaitykite daugiau: https://naujienos.alfa.lt/leidinys/sekunde/atnaujintos-gatves-autobusams-neisvaziuojamos/?fbclid=IwAR1PyPaoa48Vl2EzdpD8jBlvZ6OaVu2Oc71Ihr_MCnP_EvCqmD8q_eLB4Ec

    • Atsakyti
  • Statykite draudziamus zenklus statyti automobilius kaip tai padarete Klaipedos g.,ir bauskite vairuotojus…ir nebeliks problemos. Vairuotojai visai liko be supratimo ir kulturos-suizulejo!!!

  • negi savivaldybėj nėra atsakingo už transportą žmogaus, ką jis daro, kai kiti miestai teikia prioritetą viešąjam transportui, pas mus leidžia netvarkingai parkuoti mašinas gatvėse, kiti miestai nuveža numestus ne vietoje automobilius – pas mus niekas to nedaro ir net nekontoliuoja , nors tai savivaldybės funkcija.

    • yra kažkoks, sake juostas geltonas braižys gali sau ant kaktos nusipiešt vis tiek atsilupes yra, kad del juostu geltonu tai Vilniaus gt sankryžoj jau nusitryne per men tos juostos.

      • Atsakyti
  • O svarbiausia, išleista 155 tūkst. 😀

  • Kodėl policija miega ??? Nebaudžia prisiparkavusių 5 m iki perėjos ir 5 m už perėjos. Dabar pristato mašinų ne tik 5 m, bet ir ant pačios perėjos. Ypač taip daro moterys vairuotojos.

    • Atsakyti
  • duoda ES pinigus, tai kodėl kelių ne išplatinti, kiek laiko bus tie keliai geri? Kitais metais vėl bus duobeti. Jeigu visą tai daroma žmonėms, tai darykit žmoniškai

  • neisiu per tas saleles, jos pastatytos per vidurį kelio,perdaug susiaurina važiuojamą dalį , jos išdygsta prieš pat šoferį, turi mestis dėšinėn,, todėl jas dažniausiai ir nuskina.Visos Kniaudiškės išvartytos po nakties, išversti pertėjų ženklai, stulpeliai, gerai kad jose nebuvo žmonių…Didesnis transportas nepravažiuoja, nes gatvės pas mus paverstos automobilių aikštelėmis.Kaip valdžia nepagalvoja, kad reikia platinti gatves.Labai nebloga salelė Basanavičiaus g. centre.SALELĖ GERAS DALYKAS, BET JI TURI BŪTI TINKAMAI ĮRENGTA

Rodyti visus komentarus (18)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų