V. Bulaičio nuotr.

Aplinkkelyje patikrins vairuotojų kantrybę

Aplinkkelyje patikrins vairuotojų kantrybę

Panevėžio aplinkkelio atkarpa tarp Šiaulių ir Pasvalio kelių kurį laiką vairuotojams virs rimtu kantrybės išbandymu. Prasidėjo aplinkkelio remontas, teikiantis vilčių, kad jau po poros metų iš miesto J. Janonio g. bus galima tiesiai išvažiuoti į „Via Baltica“ magistralę.

Beveik 12-os kilometrų atkarpoje aplinkkelį numatyta išplatinti iki trijų eismo juostų, rekonstruoti du esamus tiltus per Nevėžio ir Lėvens upes, du viadukus, rekonstruoti keturias sankryžos, įrengiant tunelinius viadukus, o sankryžą, kurioje aplinkkelis kertasi su vedančiu į Bernatonių gyvenvietę keliu, rekonstruoti į žiedinę.

„Šiuo metu vyksta parengiamieji ir žemės sankasos įrengimo darbai. Pagal sutartį, baigiami rengti viso numatyto rekonstruoti ruožo darbo projektai“, – teigė bendrovės „Panevėžio keliai“ projektų vadovas Jevgenij Svilo.

Anot jo, vieną iš keturių numatytų tunelinių viadukų, daugiau nei 20 metrų ilgio ir beveik 12 metrų pločio, suplanuota įrengti ir ties išvažiavimu iš aplinkkelio į J. Janonio g.

Aplinkkelyje taip pat bus sumontuotos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos.

Atsiras dar vienas išvažiavimas

Komiškai situacijai Panevėžyje, kai į Laisvąją ekonominę zoną sunkiasvoriai automobiliai suka per miestą, nors nuo vadinamojo pramonės lopšio iki aplinkkelio – vos keli šimtai metrų, artėja pabaiga. Savivaldybės administracijos direktoriaus Rimanto Paužos teigimu, už valstybės lėšas įrengus iš aplinkkelio į J. Janonio g. vedantį tunelį, nuo jo iki gatvės likusią atkarpą nutiesti įsipareigoja Savivaldybė. Šiais metais numatoma parengti šios atkarpos projektą, o kitąmet prasidėtų kelio tiesimo darbai.

Pasak R. Paužos, planuojama, kad 2020-aisiais į aplinkkelį jau bus galima išvažiuoti ir iš J. Janonio gatvės.

„Jungtis su aplinkkeliu reikalinga, kad būtų patrauklesnė LEZ. Galimybė tiesiai išvažiuoti į „Via Baltica“ bus didelis privalumas įmonėms. O LEZ plėtra yra bene vienintelis būdas Savivaldybei skatinti darbo vietų kūrimą, kitų tokių svertų kaip ir neturime“, – pripažįsta direktorius.

Laviruoja per miestą

Iki šiol privažiavimas iki LEZ atrodo komiškai. Nors šią teritoriją ir pro Panevėžį einantį „Via Balticos“ aplinkkelį teskiria 700 metrų, tačiau iki jo nuo pramonės zonos važiuoti tenka kelis kilometrus ir sukiojantis per miestą – iš J. Janonio gatvės sukti į Vakarinę, iš jos – į vieną intensyviausių mieste Klaipėdos gatvę, o nuo ten iki „Via Balticos“ – dar nemažas kelio galas.

LEZ valdytoja tapusios bendrovės Panevėžio laisvosios ekonominės zonos direktorius Rokas Krivonis pripažįsta, kad privažiavimas per miestą iki magistralės – rimta problema.

„Kai kurios įmonės platina produkciją iš Panevėžio LEZ veikiančių gamyklų, todėl tiesioginis susisiekimas su aplinkkeliu būtų didelis palengvinimas logistikai“, – teigė R. Krivonis.

Potencialiems investuotojams, besižvalgantiems į pramonės zoną Aukštaitijos sostinėje, nuo pat jos įkūrimo žadama nutiesti jungtį iki aplinkkelio. Panevėžio LEZ užima 47 ha teritoriją. Iš jų šiuo metu užpildyta maždaug pusė – dvi įmonės čia jau vykdo veiklą, dar dvi pasirašiusios nuomos sutartis su valdytojais.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų