Naujoje E. Einikytės-Narkevičienės parodoje žiūrovui pristatomas pabaigos neturintis pasakojimas apie išorės aplinkybių lipdomą ir šlifuojamą žmogų. M. Garucko nuotr.

Apie vidų – per išorę

Apie vidų – per išorę

 

Žmogaus ir jį supančios aplinkos santykis rūpėjo visais žmonijos egzistavimo laikais. Menui neabejinguosius pamąstyti šia tema kviečia Panevėžio miesto dailės galerijos Keramikos paviljonas. Čia savo antropomorfinių formų darbų parodą „InSide-OutSide“, arba „Išorė apie vidų“ pristato viduriniosios kartos keramikė Eglė Einikytė-Narkevičienė.

„Skulptūromis siekiau atskleisti žmogaus dvasinį santykį, veikiamą aplinkos, iš to kylantį egocentriškumą, įsiamžinimo poreikį, puikybę bei nepaliaujamą troškimą susigrąžinti vidinę struktūrizuotą tvarką, ramybę. Tiesa, man svarbu ne tik idėja, bet ir technologiniai keramikos subtilumai, prasmingas ekspozicijos išdėstymas. Dėl šios priežasties esu linkusi eksperimentuoti su atlikimo technikomis, degimo metodais“, – teigė parodos autorė.

Kiekvieno mūsų atspindys

Pasak menotyrininkės Kamilės Pirštelytės, naujoje E. Einikytės-Narkevičienės parodoje žiūrovui pristatomas pabaigos neturintis pasakojimas apie išorės aplinkybių lipdomą ir šlifuojamą žmogų.

Skulptūrinė žmogaus figūra yra pagrindinė keramikės kūrybos ašis. Anot menotyrininkės, menininkės kūryboje dominuojančios figūros nėra pasirinktos atsitiktinai.

„Susigūžę, gyvenimo palaužti, vidinių konfliktų supančioti žmonės vienaip ar kitaip atspindi kiekvieną iš mūsų: prigimtinį moralinį polinkį reflektuoti savo patirtis, reikšmę, užsidaryti baimių ir nerimo kiaute, greta verpiant painių tarpasmeninių santykių tinklą“, – teigė K. Pirštelytė.

Nors keramikės darbuose plėtojama žmogaus tema kasmet įgauna vis naują formą, šioje personalinėje parodoje, kaip pabrėžė menotyrininkė, ypatingas dėmesys kreipiamas į žmogaus dvasinio pasaulio užkulisius ir santykį su aplinka.

„Ji yra apie vidinį nuotolį ir artumą. Tarpasmeninį ryšį ir susvetimėjimą. Apie dualumą ir atsiskyrimą, lemiamą mūsų asmeninių charakterio bei patirčių suformuluotų ydų bei dorybių“, – kalbėjo menotyrininkė.

Galerija

Dešimtmečiai meno lauke

Lietuvos meno lauke gerai pažįstama ir atpažįstama keramikė E. Einikytė-Narkevičienė parodose aktyviai dalyvauja nuo 1997-ųjų. Daugiau nei du dešimtmečius kūryba užsiimanti menininkė pastarajai parodai sakė besiruošusi bemaž porą metų.

Panevėžiečiai galimybę susipažinti su E. Einikyte-Narkevičiene turėjo 2016 metais. Autorė dalyvavo XXI Panevėžio tarptautiniame keramikos simpoziume kartu su kitais šešiais kūrėjais iš įvairių šalių.

Keramikė yra vertinama Lietuvos ir užsienio meno publikos: 2016 m. pelnė Vilniaus keramikos meno bienalės II vietą, 2018 m. tarptautiniame Ispanijos konkurse CICA užėmė III vietą, taip pat autorė buvo atrinkta dalyvauti tarptautiniuose konkursuose Latvijoje, Olandijoje, Korėjoje. Keramikės darbų yra Marko Rotko meno centre bei Ventspilio muziejuje (Latvija), Keramikos muziejuje (Alcora, Ispanija), Panevėžio miesto dailės galerijoje bei privačiose kolekcijose Amerikoje, Norvegijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Vokietijoje ir Rusijoje.

Eglės Einikytės-Narkevičienės darbai iš viso buvo pristatyti jau daugiau nei penkiasdešimtyje skirtingo pobūdžio grupinių ir personalinių parodų Lietuvoje bei užsienyje.

Parodą lankytojai gali apžiūrėti iki gegužės 25 dienos.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų