Amžiaus projektu pramintoms naujos Panevėžio autobusų stoties statyboms vėl gresia įstrigti. V. Bulaičio nuotr.

Amžiaus projektui naujos kliūtys

Amžiaus projektui naujos kliūtys

Būsimoji Panevėžio autobusų stotis virto karo kirviu miesto politinėje arenoje.

Savivaldybės Tarybos opozicijoje esanti Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) kreipėsi į Vyriausybės atstovę Panevėžio apskrityje Kristiną Nakutytę. Jie reikalauja sustabdyti prieš daugiau nei mėnesį Tarybos priimtą sprendimą Savivaldybei pasirašyti sutartį su naujos autobusų stoties statytoja privačia bendrove „Baltisches Haus“.

Panevėžio dešinieji tokį reikalavimą grindžia gautąja Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) išvada.

Pareigūnai aiškintis miesto Tarybos patvirtinto investicinių sutarčių sudarymo tvarkos aprašo ir juo remiantis sausį sudarytos sutarties su „Baltisches Haus“ detales ėmėsi irgi sulaukę TS-LKD Panevėžio skyriaus rašto. Po atlikto dokumentų vertinimo STT pripažino, jog juose yra ką tobulinti, ir pažėrė Savivaldybei sąrašą pastabų. STT siūlo koreguoti tvarkos aprašą ir dar kartą peržiūrėti Tarybos sprendimą dėl sutarties su „Baltisches Haus“ pasirašymo.

Neskuba vykdyti

TS-LKD raginimą stabdyti Panevėžio savivaldybės tarybos sprendimą pasirašyti sutartį su investuotoju dėl autobusų stoties statybų gavusi K. Nakutytė pripažįsta tam kol kas nematanti galimybių.

„Stabdymas yra galimas ginant viešąjį interesą per mėnesį nuo sprendimo priėmimo. Šiuo atveju praėjo daugiau nei mėnuo. Be to, turi būti nustatytos tam tikros aplinkybės priimant sprendimą dėl sustabdymo. Negali Vyriausybės atstovas taip imti ir stabdyti Tarybos sprendimus“, – aiškino K. Nakutytė.

Ar STT raštas, kuriame išdėstytos pastabos, kaip Savivaldybei tobulinti ir koreguoti tvarkos aprašą dėl investicinių sutarčių sudarymo, pakankamas pagrindas reikalauti anuliuotų sutartį su autobusų stoties statytoju, Vyriausybės atstovė konkrečiai neįvardija. Anot jos, kol kas nagrinėjamos ir STT išvados, ir pats sausį Savivaldybės tarybos priimtas sprendimas sukirsti rankas su „Baltisches Haus“.

„Galbūt ir mums dar prireiks tarnybinės pagalbos, kad kas nors pasakytų, jog tikrai čia yra tam tikrų dalykų, kuriuos galima ginčyti“, – akivaizdžių įstatymo pažeidimų pripažįsta kol kas nematanti K. Nakutytė.

Direktorius ramus

Kaip Savivaldybė reaguos į Panevėžio konservatorių ir krikščionių demokratų reikalavimą ir STT rekomendacijas, jos vadovų paklausti nepavyko. Meras Rytis Račkauskas šią savaitę dalyvauja Šv. Jokūbo kelio asociacijos susitikime Tel Avive, Izraelyje, o Savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Pauža serga. Jis anksčiau „Sekundei“ yra teigęs esantis visiškai ramus dėl TS-LKD noro kreiptis į teisėsaugą ir valstybės instancijas.

„Įtarimai, kad kažkas tame gali būti neskaidraus, neturi pagrindo. Mes padarėme viską, kad sutartis būtų parengta teisingai. Tam Savivaldybė samdė ir advokatų kontorą. Dokumentai teisiškai visiškai tvarkingi“, – tvirtino R. Pauža.

Sukėlė audrą

Ryškiausio Panevėžyje sovietinio paveldo – autobusų stoties eros pabaigą Savivaldybės taryba paskelbė sausio pabaigoje, kai balsų dauguma uždegė žalią šviesą investuotojui, sutinkančiam pastatyti naują stoties pastatą mainais už esamą automobilių stovėjimo aikštelę greta prekybos centro.

Pagal sutartį su Savivaldybe ir Panevėžio autobusų parku, bendrovė „Baltisches Haus“ įsipareigoja už ne mažiau nei 700 tūkst. eurų suprojektuoti ir pastatyti stotį su peronu bei sutvarkyti aplinką – numatoma, kad tiek ir užteks šiems darbams atlikti. Jei sąmata viršytų šią sumą, privatus investuotojas darbus privalėtų užbaigti savo lėšomis. Už tai, kad Panevėžys turės naują stotį, „Baltisches Haus“ naudoti bus perduota šalia prekybos centro esanti 0,4 ha automobilių stovėjimo aikštelė. Planuojama, kad naujos autobusų stoties statybos prasidės jau kitų metų rudenį, o duris keleiviams ji atvers 2020-ųjų pavasarį.

Šis Aukštaitijos sostinės veidą turintis pakeisti projektas miesto Taryboje sulaukė opozicijos pasipriešinimo. TS-LKD atstovai reikalavo klausimą atidėti, tačiau tokį praėjusią kadenciją miestą valdžiusių dešiniųjų siūlymą palaikė tik 7 iš posėdyje dalyvavusių 27 Tarybos narių.

Abejones, ar 700 tūkst. eurų į stoties statybas numačiusiai investuoti įmonei mainais atiduodama aikštelė nėra per stambus kąsnis, R. Pauža yra pavadinęs spekuliavimu.

Kiek aikštelė verta, anot administracijos direktoriaus, taps aišku tik užbaigus jos registracijos procedūras ir atlikus socialinį ekonominį vertinimą.

Anot jo, TS-LKD įtarimų sukėlusi sutartis tarp Savivaldybės, Autobusų parko ir „Baltisches Haus“ tėra veiksmų planas, ką kiekviena šalis įsipareigoja atlikti.

Komentarai

  • Jau nuo sovietinių laikų yra sprendžiamas tas klausimas bet normalios autobusų stoties,kaip nėra,taip ir nebus!

    • Atsakyti
    • Kuo daugiau pagalių į ratus, tuo mažiau vilčių. Kažkam – o visi žino kam – naujos stoties LABAI nereikia.

    • Palaikome Jus, nežiūrėkite į visokius trukdytojus. Europos pinigai juk baigsis, jeigu dar lauksite, tai liks miestas prie kiauros geldos dėl visokių skundikų.
      Gal parašys skundą į Briuselį?
      Sakykit, kur Panevėžy galvas peršviečia?

  • Kas bus aikštelėje.?Kiek girdim bus pastatytas aukštas- bačkos tipo , žinoma mokamas mašinų stovėjimo garažas? Paklauskit miestelėnų, ar mums to reikia?Dabar pasistatęs mašiną einam į teatrą,i teismus,gydytis ,į turgų,į senvagės renginius į parduotuves ir kt.Suremontuokt autobusų stotį,ji beveik tuščia ir to užteks.Iš autobusų stoties autobusai išvažiuoja beveik tušti, žmonės daugumoje naudojasi nuosavu transportu.Nustokit vogti ir bizniauti žmonių sąskaita.

    • Žinoma, kad nemokamas bus tas modernus garažas. Va teip. Sunku suvokti? Deja, sunku, kai tiek metų panevėžiečiai vargo vargo ir vargti įprato.

    • Kada eks’ai pabaigs trukdyti Merui dirbti?? griaužia nagus dėl pralaimėtų rinkimų? taigi turėjo dešimtmečius tam, kad būtų dirbę miesto labui, o ne jį stekenę. Kokia padėtis dabar??? Gėda prieš kitus miestus. Šabakšynas iš miesto padarytas per ilgus ilgus godžios sau valdžios dešimtmečius. Leiskite dirbti Merui!

  • tataigi zmones teisingai pastebejo – nustokit vogti ir metytis beprasmiais pazadais.Stotis ramiausiai prastoves dar 20 metu.

  • Man atroda, kad pri rusa buva gereu, nes pastate tokiu geru stoti, kad beveik 30 metu nieks perstatyt negali! A ne tep?

    • Ne pries 30… as gimiau pries 45, jau ji stovejo.

  • Pats stoties projektas tik popieriuje gražus.Jį kūrė tie ,kas nesinaudoja tarpmiestiniais autobusais.Pamastykit,kaip lijant ar sningant nuo kasų iki autobusų aikštelių nueiti ir kodė ne po stogu atvažiuojančio autobuso laukti.

    • Ir kas į projektą nė nežvilgtelėjęs rašo bile ką. Įtariu, kad etatinis Tu.

  • Kas per valdzia si miesto. Jau turejo buti pastatyta nauja 2017 m. Ar ne juokinga, kai tylomis sustabde ir numarino praeitos kadencijos pradėtą darba, nes buvo nelygis, o naujos nesugeba pastatyti be korupcijos voratinkių. Tai ar ne rackauskas su pauza stabdo miesto atsinaujinimą?

    • Kas turėjo būt pastatyta? Nauji stogeliai prie stotelių? Čia jums geras sprendimas? Išsiblaivykit

      • Jei daug geriate ir nematote kad bus is naujos stoties pagal naujajį variantą tiktai stogelis tai Jūs ir išsiblaivykite.

        • Atsakyti
  • ,,kas prisiims atsakomybę, kai dabartinį mersedesą (stotį) iškeis į arklį? Raginu ir prašau balsuoti PRIEŠ!“
    Prašau priminti, kieno šie žodžiai, pasakyti minimame Tarybos posėdyje. Kieno?

    • To, kur galvoja, kad armonika moka grot

      • Girdėjau mieste tą anekdotišką mintį, bet maniau, kad pasakėlė. Šakės! ?

  • Jezau, nuženk į Panevėžį

  • Juknevičienės avatarai savo stiliuje. Jei kas ką nors miestui daro gera – reikia visomis jėgomis ardyti ir stabdyti. Nes juk nebyra „atkatas“ į partijos kasą. Gėda.

    • Atsakyti
    • Ar nebus toks pats burbulas kaip su skundu etikai?? Kada atsakomybė už trukdymus be pagrindo pradės galioti?

  • Brangusis, ateis rinkimai, tai negaus anei vieno balso visi trukdytojai. Gėdos nebeturi anei miligramo.

Rodyti visus komentarus (21)

Atsakymas į Merui komentarą Atšaukti atsakymą

Daugiau leidinio naujienų